גישה חדשה לטכנולוגיה וותיקה: מבט על הקשיח החיצוני הראשון שזקוק אך ורק לחיבור USB 3.1 בודד - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גישה חדשה לטכנולוגיה וותיקה: מבט על הקשיח החיצוני הראשון שזקוק אך ורק לחיבור USB 3.1 בודד


SilentBob

Recommended Posts

כונן ה-Innov8 החדש של Seagate עושה שימוש בטכנולוגיה ייעודית בכדי לתת יישום ממשי לדור החדש של חיבורי ה-, ומצליח להרשים לחיוב למרות מחיר בלתי מבוטל

 

לפני כשבועיים הפתיעה אותנו חברת כשהציגה כונן קשיח חיצוני ייחודי, עטוף באלומיניום מסוגנן ובעל חיבור 3.1 אחד בלבד מסוג Type-C הסימטרי – שעשה שימוש בשידרוגים הטכנולוגיים שהוא מביא איתו בכדי להעלים את ספקי הכוח והמחברים לשקעים למיניהם, שאותם אנחנו רואים בכל הקשיחים החיצוניים האחרים, ובפרט אלו שמתבססים על גודל של 3.5 אינץ' (כמו ה-Innov8) ודורשים יותר אנרגיה.

במעמד ההכרזה לא קיבלנו יותר מדי פרטים טכניים ולא היינו בטוחים כיצד ה-Innov8, שמציע נפח אחסון מכובד בהחלט של 8 טרה-בייט בהתבסס על 6 פלטות של 3.5 אינץ', מצליח לייתר את חיבור הכוח הייעודי מבלי לגרום לבעיית תאימות משמעותית עם רוב המחשבים בשוק. כעת, ביקורת קצרה שבוצעה לכונן באתר forbes שופכת קצת יותר אור על הגישה הבלתי רגילה של , שעשוי להפוך לטרנד החדש גם בשוק הכוננים המכאניים המזדקנים.

ine1

ה-Innov8 הוא אחד ממוצרי האחסון הראשונים בשוק שעושה שימוש ממשי ביכולות תקן ה- 3.1 Gen.2 – שאותו לא קל אך הכרחי להפריד מתקן ה-Gen 3.1 Gen.1 שצץ לו במקומות רבים. משמעות המעבר ל- 3.1 באופן כללי היא התמיכה במחבר ה-Type-C הסימטרי והקומפקטי, שמיועד לרשת את חיבורי ה-Type A הגדול והמרובע וה-Type B שידוע גם ב-micro USB. במקביל, Gen.1 משמעותו תמיכה ביכולות זהות לאלו שראינו בתקן  ה-USB 3.0 Superspeed – ואילו Gen.2 זו כבר ההתקדמות האמיתית, עם תמיכה ביכולות הייחודיות של תקן ה-USB 3.1 החדש כמו היכולת להעביר הספקים גבוהים יותר וה-Alternate Mode להעברת מידע, אודיו- והספק במקביל באמצעות חיבור בודד.

ine4

חברו הטוב ביותר של ה- 12, שכולל חיבור Type C בודד בלבד

 

במילים אחרות – כשאתם רוכשים מחשב חדש ומעוניינים להתקדם לדור החדש של החיבורים החיצוניים – מומלץ בהחלט לוודא שאתם מקבלים את ה-USB 3.1 Gen.2, עם מחשב ה-Type C שעושה צעדים ראשונים בדרך להפיכתו לחיבור החיצוני היחיד שלו אנו זקוקים.

ine

כעת, נחזור ל-Innov8. סיגייט מסמכת על היכולת של USB 3.1 Gen.2 להעביר הספק מוגדל של עד 15 וואט (ללא תת התקן Power Delivery שתומך בקצה העליון גם בהעברת הספק של לא פחות מ-100 וואט) בכדי להפעיל כונן בגודל ובנפח גדול כמו ה-Innov8 באופן עצמאי, אם כי כל זה לא מספיק – והחברה מיישמת גם ייעודית משלה בשם Ignition Boost, שעושה שימוש במקור אנרגיה פנימי (סוללה או סופר-קבל) בכדי להציע הספק גבוה עוד יותר לזמן קצר, לשם תחילת הסיבוב של הפלטות המגנטיות בעת חיבור הכונן, מהלך שאחריו הפעולה מתייצבת ויכולה להסתפק ב-15 הוואט המדוברים להפעלה שוטפת, שבמקביל גם טוענת את אותו מקור אנרגיה פנימי לטובת הפעם הבאה בה הכונן ינותק וידרש להתחיל לפעול מחדש.

ine2

בנוסף לטכנולוגיה המעניינת שמאפשרת ל-Innov8 לפעול על בסיס USB Type C בודד, מסתבר שהכונן גם יודע לספק ביצועים לא רעים בכלל במונחי עולם הכוננים הקשיחים, עם מהירויות קריאה וכתיבה רציפות של קרוב ל-200 מגה-בייט בשנייה, ומהירויות אקראיות שתואמות את אלו של כוננים קשיחים פנימיים שמסתובבים בקצב 7200 סל"ד. זה לא ממש קרוב אפילו לכונני ה- הקומפקטיים החיצוניים שראינו מסאנדיסק ומסמסונג – אבל מצד שני נראה שלא נעשו כאן שום הנחות או קיצורי דרך מבחינת הפוטנציאל הקיים בכוננים מכאניים.

ine3

מקור: forbes.com

 

היצירה החדשה של הצליחה להפתיע אותנו לחיוב, וכנראה תקבל "עדת מעריצים" בדמות שחקניות נוספות שתחום שישיקו בקרוב כוננים שזקוקים רק לחיבור אחד קטן ובודד בכדי לפעול – אך עם מחיר של כ-350 דולר בעבור 8GB של מידע, ה-Innov8 הוא עדיין מוצר יקר בצורה בלתי מבוטלת, שכנראה תהפוך אותו למתאים בעיקר לנישה ספציפית של צרכנים שמוכנים להשקיע תוספת של כ-30 אחוזים למחיר בעבור הנוחות והסדר שמביאה עימה הפחתה בכמות הכבלים והמחברים הנדרשים. כל השאר יעדיפו להמתין לאותם מוצרים מתחרים נוספים, אשר כנראה יסייעו להביא את רמות המחיר קרוב יותר לאלו של הכוננים הקשיחים החיצוניים המסורתיים.

ine5

https://hwzone.co.il/%D7%92%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-%D7%9C%D7%98%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%94-%D7%95%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%9E%D7%91%D7%98-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%A7%D7%A9/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...