שאלה לגבי הבדל של 2 דגמי לוחות אם DDR4 ושאלה כללית לגבי המעבד - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה לגבי הבדל של 2 דגמי לוחות אם DDR4 ושאלה כללית לגבי המעבד


ORLY9992

Recommended Posts

מה ההבדל בין 2 לוחות האם הנ"ל ? הם עולים אותו מחיר אך יש הבדל בחיבורים וביציאות.

לאחד יש יציאות DVI ,DP ו-HDMI  והשני בעל יציאות ו-HDMI

מה זה  Thunderbolt  ? זה יותר טוב מהחיבורים של הדגם השני ?

 

הדגמים:

Gigabyte GA-Z170X-UD5

Gigabyte GA-Z170X-UD5 TH

http://ksp.co.il/?list_compare=.28451..28643.

 

מלבד החיבורים לא נראה לי שיש הבדלים נוספים ,לא?  איזה אם כן מומלץ יותר לקנות ?

 

 

 

שאלה כללית לגבי מעבד:

בעבר אם זכור לי ואני לא טועה, היה רשום ומומלץ פה שכדאי יותר לקנות מעבד בגרסת Box  ולא Tray , למרות שמשלמים יותר כי זה נותן אחריות של היבואן הרישמי של .

האם זה נכון??

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוגע להבדלים בין הלוחות - אפשר לבצע את ההשוואה דרך האתר של Gigabyte:

http://www.gigabyte.com/products/comparison/list.aspx?ck=2&pids=5479,5480

ההבדלים שאני רואה הם:

א. בלוח GA-Z170X-UD5 יש חיבור DVI ו ואילו בלוח GA-Z170X-UD5 TH  יש שני חיבורי 3.

ב. בלוח GA-Z170X-UD5 יש שני כרטיסי חוטיים בעוד שבלוח GA-Z170X-UD5 TH  יש רק אחד.

ג. בלוח GA-Z170X-UD5 יש 4 חריצי הרחבה מסוג PCI Express X1 בעוד שבלוח GA-Z170X-UD5 TH  יש 3 חריצי הרחבה כאלו.

ד. בלוח GA-Z170X-UD5 יש שני חיבורי M.2 בעוד שבלוח GA-Z170X-UD5 TH  יש רק אחד.

ה. בלוח GA-Z170X-UD5 יש בקר צד שלישי המספק עוד שני חיבורי SATA3.

ו. בלוח GA-Z170X-UD5 TH חיבורי ה 3.1 הם מסוג Type-C ואילו בלוח GA-Z170X-UD5 אחד מהם הוא מסוג Type-A והשני הוא מסוג Type-C.

ז. בלוח GA-Z170X-UD5 יש 7 חיבורי 3.0 בסה"כ (3 מהם בפאנל האחורי) ובלוח GA-Z170X-UD5 TH יש 8 חיבורי 3.0 בסה"כ (4 מתוכם בפאנל האחורי).

ח. בלוח GA-Z170X-UD5 יש 6 חיבורי 2.0 בסה"כ (שניים מהם בפאנל האחורי) ובלוח GA-Z170X-UD5 TH יש 8 חיבורי USB 2.0 בסה"כ (4 מתוכם בפאנל האחורי).

ט. בלוח GA-Z170X-UD5 TH יש חיבור נוסף למאוורר (מסוג 3 פינים).

חוץ מזה שאר התכונות זהות.

בגדול, אם כל הנ"ל לא אומר לך דבר, אז את כנראה יכולה להסתפק בלוח הזול יותר.

 

בנוגע ל Thunderbolt - מדובר בחיבור אוניברסלי שתוכנן ע"י אינטל שמאגד מסלולי PCI Express וחיבורי ובכך הוא מסוגל להציע חיבור בעל רוחב פס גדול יותר (לעומת USB) וכן תמיכה בחיבור מסכים ברזולוציות גבוהות (ככל שהרזולוציה של המסך גדולה יותר כך יש צורך ברוחב פס גדול יותר בכדי להעביר את המידע מהמחשב למסך). גירסה 3 של תקן ה עושה שימוש בחיבור USB Type-C.

 

בנוגע לתצורת המעבד - בעיקרון אחריות על מעבד בתצורת box ניתן לממש ישירות מול בעוד שאחריות על מעבד שנמכר בתצורת tray ניתן לממש רק מול החנות/המשווק/היבואן. חוץ מזה, גירסת ה box בד"כ כוללת גם גוף קירור של (אבל לא במעבדים המיועדים להמהרה) וכמובן גם אריזה ודף הסבר, דברים המייקרים את המחיר של המעבד.

הערה - באופן כללי, גם אם קונים מעבד בתצורת box עם גוף קירור של , כדאי להשתמש בגוף אחר, שכן צד שלישי בד"כ יהיה יעיל ושקט יותר.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובה.

כפי שכבר ציינתי מחיר שני הדגמים זהה . 1070 שח. 

גם כשאני מסתכלת במפרטים , אני לא ממש מבינה בזה .

 

לאור ההסבר שלך ולפי המפרטים, נראה לי שה- Z170x UD5 TH כולל יותר כמות של חיבורים מכל סוג  ואילו ב Z170X UD5 הרגיל יש יותר מגוון  רחב של חיבורים מסוגים שונים  אומנם פחות בכמות אבל יותר מגוון.

לא ?

אם אני לא טועה ההבדל המשמעותי הוא ה   thaunderbolt  ?  ל- חדשים בטכנולוגיה חדשה ומהירה יותר מsata 3 ?  וברזולוציה הכוונה למסך 4k( מסך ומחשב ) וחיבורום  למחשב  ?

אבל בלוח האם הרגיל כפי שציינת יש חיבור type c,  אז כמו לוח האם TH הוא לא אמור גם לספק העברת תוכן מהירה מ  ?   ואותו דבר ב4k הוא יפעיל אותו דבר כמו לוח האם TH או פחות טוב ממנו ובצורה פחות שוטפת או רציפה ?

 

במקומי איזה היית לוקח ? כי בכל זאת זה לוח  לא הכי זול שעולה די הרבה . 

דבר נוסף ציינת של-  TH  יש חיבור 3 פינים של מאוורר. זה חשוב אם אני לוקחת מעבד שיש לו חיבור 3 פינים ולא 4 ?

 

לגבי המעבד

לדעתך האישית זה שווה לקחת אריזת box ולשלם יותר כדי לקבל אחריות במידה של בעיה או תקלה במעבד מאשר לסמוך רק על החנות ועוד שמדובר במעבד  ?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובה.

כפי שכבר ציינתי מחיר שני הדגמים זהה . 1070 שח. 

גם כשאני מסתכלת במפרטים , אני לא ממש מבינה בזה .

 

לאור ההסבר שלך ולפי המפרטים, נראה לי שה- Z170x UD5 TH כולל יותר כמות של חיבורים מכל סוג  ואילו ב Z170X UD5 הרגיל יש יותר מגוון  רחב של חיבורים מסוגים שונים  אומנם פחות בכמות אבל יותר מגוון.

לא ?

אם אני לא טועה ההבדל המשמעותי הוא ה   thaunderbolt  ?  ל- חדשים בטכנולוגיה חדשה ומהירה יותר מsata 3 ?  וברזולוציה הכוונה למסך 4k( מסך ומחשב ) וחיבורום  למחשב  ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ORLY9992

נראה לי שה- Z170x UD5 TH כולל יותר כמות של חיבורים מכל סוג  ואילו ב Z170X UD5 הרגיל יש יותר מגוון  רחב של חיבורים מסוגים שונים  אומנם פחות בכמות אבל יותר מגוון.

לא ?

לא - בדיוק הפוך. בלוח GA-Z170X-UD5 יש כרטיס רשת חוטי נוסף, חריץ הרחבה PCI Express X1 נוסף, חיבור M.2 נוסף ושני חיבורי SATA3 נוספים. בלוח GA-Z170X-UD5 TH יש עוד 2 חיבורי בפאנל האחורי - אחד מסוג 2.0 והשני מסוג 3.0, שזה דיי לא קריטי אלא אם כן אתה ממש חייבת מספר גדול ככל האפשר של חיבורי . גם התוספת של חיבור 3 פינים למאוורר בלוח GA-Z170X-UD5 TH היא לא ממש קריטית - בשני לוחות הנ"ל יש חיבור 4 פינים למאוורר של המעבד, חיבור 4 פינים לקירור מים ועוד 3 חיבורי 4 פינים נוספים, כך שחיבור נוסף למאוורר הוא לא ממש משמעותי.

הערות:

א. אם את קונה למעבד והחיבור של המאוורר הוא של 3 פינים כנראה שמדובר בקירור ישן או בקירור זול, שכן הרוב המוחלט של הקירורים למעבד מגיעים עם חיבור של 4 פינים.

ב. גם אם יש לך עם חיבור של 3 פינים ובלוח יש רק חיבורי 4 פינים, בד"כ אפשר לחבר אותו לחיבור ה-4 פינים (פשוט יישאר פין אחד לא מחובר).

 

בנוגע ל - אני לא יודע עד כמה החיבור הזה פופולרי ועד כמה, אם בכלל, הוא יתפוס מקום בשוק. אם אני לא טועה, החיבור הזה בעיקרון אמור לאפשר חיבור של משהו כמו 6 מסכים למחשב דרך חיבור יחיד (בעזרת רכזת כמובן), כך שאם יש לך צורך במספר רב של מסכים, אולי זה הפתרון עבורך.

 

בנוגע לכונני מהירים יותר - ישנם כוננים כאלו העושים שימוש בבקר PCI Express ושמסוגלים לתת רוחב פס רחב יותר מאשר זה האפשרי תוך שימוש בחיבור SATA3. כונני כאלו בד"כ מחוברים למחשב בעזרת חיבור M.2 או ככרטיס הרחבה מסוג PCI Express.

 

בנוגע לבחירה בין שני הלוחות - היות והמחיר של שניהם זהה, הייתי בוחר בלוח שבו יש יותר חיבורים, כלומר ה GA-Z170X-UD5, אלא אם כן את בוודאות יודעת שאת צריכה את החיבורים שה GA-Z170X-UD5 TH מציע.

אגב, אני הייתי שוקל את הלוח MAXIMUS VIII RANGER של ASUS, שנמכר ב-869 ש"ח בפלונטר (קישור) פשוט כי הוא מציע תכונות דומות בכ-200 ש"ח פחות, אלא אם כן את צריכה תכונות מסויימות שיש רק בלוחות הנ"ל של או שאת חייבת לקנות את הלוח מאותה החנות (אני מניח שמדובר ב KSP, שכן שם הלוחות הנ"ל נמכרים ב-1070 ש"ח, והלוח MAXIMUS VIII RANGER  נמכר ב-1080 ש"ח).

 

בנוגע למעבד - מעבדים כמעט ולא מתקלקלים, כך שהסיכוי שתצטרכי לממש אחריות עליו הוא נמוך. בכל מקרה, גם אם יש בעיה, רוב האנשים קודם יפנו לחנות ממנה הם קנו את הרכיב לצורך מימוש האחריות ולא ייפנו ישירות ליצרן, כך שמבחינתם זה לא ממש משנה מי נותן את האחריות, שכן הם יתעסקו רק עם החנות. אם אתה רוצה לשמור לעצמך את האפשרות לממש את האחריות ישירות מול (שוב - ההסתברות לכך היא דיי קטנה) ואת מוכנה להוסיף עוד כמה שקלים, אז תקני את המעבד בתצורת ה box, אחרת אין ממש סיבה שלא לקנות את המעבד בתצורת ה tray.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...