עבור לתוכן

רק מי שיודע, סתם לידע כללי

Featured Replies

פורסם

שלום.
אני יודע שלמחשב יש יחידת עיבוד מרכזית (CPU) גם מאז שנות ה-90' התחיל להיות גם יחידת עיבוד גרפיקה (GPU). אבל בזמן האחרון שומעים על יחידת עיבוד לכונן מצב מוצק (SSD) שהיא זאת שמשפיעה על הכונן מצב מוצק (SSD) יותר מכל רכיב שם ויש היום ברוב יחידות העיבוד האיילה גם צלעות קירור בינתיים ללא קירור אוויר. רציתי לדעת איך קוראים ליחידת העיבוד של ה-SSD? (תודה מראש לעוזרים, בעיקר באנגלית וגם אם אפשר עם תרגום כל שהוא בעברית)?

פורסם

א) תתקן את הכותרת למשהו שאפשר להבין ממנו את התוכן של השאלה

ב) SSD זו לא יחידת עיבוד, זה כונן קשיח שמבוסס על זכרון מצב מוצק (כמו זכרונות פלאש לצורך העניין), בניגוד לכוננים ישנים שהיו מכניים עם פלטות מסתובבות.

פורסם

לא הבנתי מילה. 

SSD זה זיכרון מהיר שהוא לא עובד בעקרון של פלטות מסתובבות כמו HDD אלא מורכב מזכרונות פלאש אני חושב שזו המילה.

אין לו יחידת עיבוד ואין לו צלעות קירור. אי לכך ובהתאם לזאת, ישנם דגמים מוקדמים שבהם נעשה ניסיון לשים קירור יעודי לכונני SSD במטרה לשפר את מהירותם והדבר הצליח באופן יחסי. 

חפש את הכתבה היא הייתה באתר.

פורסם

אתה מתכוון לבקר של ה-SSD?

ל-Controller?

פורסם

נשמע כמו המשך לתגלית שהתחילה ממחשבים ניידים בהם הSSD התחמם יתר על המידה וביצועיו ירדו באופן מדיד.

כנראה שמישהו ניסה לקחת את זה לכיוון ההפוך ולראות אם יש שינוי לטובה.

פורסם

לכל SSD יש בקר שאחראי על העבודה המורכבת של ניהול שמירת וקריאת המידע.

בגלל שמדובר בפעולות מורכבות הדורשות פיזור בין זכרונות רבים יעילות הבקר חשובה לא פחות ממהירות הזכרונות עצמם.

במיוחד בIOPS(מספר פעולות פר שניה).

 

בכל פעם שיוצא כונן חדש או סדרה חדשה או דור חדש, באופן טבעי ידברו על הבקר שיש בכונן.

בבקרים אלו לפעמים נעשה שימוש נרחב בתחום ע"י יצרנים שונים שקונים בקרים אלו ומרכיבים כונני SSD משלהם.

הדבר יוצר פרספקטיבה נוספת בהשוואות מוצרים בדומה להשוואות כרטיסים גראפים העושים שימוש באותו הGPU אך עם תוצאות ביצועים קצת שונות בין היצרניות והדגמים.

 

אך בואו לא נשכח שסך הכל מדובר בכונן!

זה לא נמצא באותה רמת חשיבות של CPU או GPU.

הדבר היחידי עליו משפיע הבקר זה הכונן עצמו, ומספיק להתייחס לדגם עצמו לצרכי השוואות ביצועים.

תשומת הלב לבקרים בתוך הSSD היא מימד נוסף במציאות למי שמוצא בה עניין.

 

מן הסתם הבקר בכונני הSSD צורך הרבה!!!!! פחות חשמל מCPU וGPU, ומתחמם פחות.

לכן אפילו ללא קירור הטמפרטורות של כונני SSD אינן גבוהות כלל.

רק בתוך מחשב צפוף ללא איוורור ראוי הטמפרטורות שלהם עולות באופן שעלול לגרום לירידת ביצועים.

מן הסתם בקרים מסויימים יתחממו יותר מבקרים אחרים, ולכן עלולים להיות דגמים יותר רגישים לכך.

פורסם
ציטוט של KAKADU999

^^^^

ומפוסטים כדוגמת זה קיבלת  + 20 ???!!!

הרבה מלל ומעט מידע / הסבר / מיקוד בעניין.

מה שהוא עשה זה אנלוגיה, זו הדרך הטובה ביותר להסביר נושא חדש עי אנלוגיה לנושא ישן ומוכר

אני הבנתי בדיוק מה הוא רצה.

תן לאדם להיות קצת ספרותי. בינתיים לא ראיתי שאתה תרמת לאשכול יותר ממנו

פורסם
ציטוט של KAKADU999

^^^^

ומפוסטים כדוגמת זה קיבלת  + 20 ???!!!

הרבה מלל ומעט מידע / הסבר / מיקוד בעניין.

נראה לי KAKADU באמת מנסה להבין איך מקבלים יותר UP-VOTES.
 :D

 

קקדו, המידע שהבאתי לא מיועד להתמקד בשום דבר ספציפי ולהרחיבו.

הוא נועד לתת פרספקטיבה בנושא למי שהנושא לא ברור לו.

פקספקטיבה זה בדיוק מה שפותח הדיון היה צריך.

 

פורסם
  • מחבר

Art Tatum תגיד אתה יכול להגיד כאשר התוכנות והמשחקים (למעט מערכות ההפעלה) מגדילות ומגדילים נפח איכסון ויש דרישה מכך להגדיל את נפח הזרימה לשניה של טכנולוגית התקשרות תורית מתקדמת (SATA) או טכנולוגית התקשרות אחרת שתבוא במקומה, האם ניראה בקרי זיכרון הבזק ברמה כזאת שהן יצטרכו קירור אוויר?

ד"א אני מאוד אהבתי את מה שכתבת וסימנתי אהבתי כי זה באמת עזר לי.
כמו שרובינו בוחנים את מהירות השעון וזיכרון מטמון של יחידת עיבוד מרכזית (CPU) וגם חלקנו לא רק מביטים על דגם של יחידת עיבוד גרפית (GPU) אלה גם על מהירות השעון וזיכרון המטמון אני חושב שמן הראוי לבחון את מהירות השעון של בקר זיכרון הבזק.

יש 4-7 רכיבים שמשפעים על המשחק המשוחק או התוכנה הפועלת היום ללא מדיה אופטית:
1. CPU.
2. RAM.
3. בקר זיכרון הבזק וזיכרון הבזק.
4. GPU & VRAM.
5. מהירות אינטרנט ופינג אם נדרש.

עוד משהו אני מצטער על כותרת לא ברורה הייתי כותב נגיד "איך קוראים ל..." היה יותר טוב?

פורסם

bennash קודם כל אני מציע לך להשתמש במונחים באנגלית ולעולם לא בעברית.

"זיכרון הבזק" נשמע קצת מוזר.

מסוג הדברים שתשמע בקורס במכללה בה המרצה לא באמת עוסק בתחום.

מי שלא יבין על מה אתה מדבר כשאתה משתמש במונח הנכון באנגלית הוא זה שצריך להתאים את עצמו לעולם, ולא להיפך.

 

לגבי רשימת הדברים שמשפיעים על ביצועים, חלק מהדברים REDUNDANT לצורך השוואות ביצועים.

ביצועי כרטיס גראפי כבר כוללים את מהירות הזכרונות שבו.

ביצועי SSD כבר כוללים את מהירות הזכרונות והבקר שבו.

והRAM למען האמת לא משפיע מספיק על הביצועים כדי לשבת באותה הרשימה עם GPU וCPU וSSD.

אפשר גם לדבר על ביצועי צ'יפסט וכרטיס קול, אבל האחוז היחסי שלהם בביצועים הכלליים מאוד נמוך כך שנדיר שתמצא התייחסות לכך מעבר לביקורות טכניות של גיקים.

 

לגבי השאלה עם בקרי/זכרונות הSSD והצורך העתידי שלהם בקירור, לא חושב שזה יגיע לקירור אקטיבי בעתיד הנראה לעין.

אבל חלקם סביר להניח יקבלו צלעות פיזור חום כמו זכרונות ממותגים.

 

בדיוק פתחתי דיון על חברה שמתמחה במדפסות תלת מימד, שהשתמשה בטכנולוגיה לייצר צלעות קירור למעבד עם מבנה פיזור חום יעיל יותר מקירורים סטנדרטים.

אולי בעתיד הקרוב הטכנולוגיה תשמש לאינטגרציה טובה יותר בין רכיבים מייצרי חום והאמצעים לפיזורם.

 

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים