הכל דיבורים - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הכל דיבורים


Merrymoon

Recommended Posts

לפני כעשר שנים נפתח הפרוייקט לשיקום וטיהור של 12 נחלים בישראל, ביניהם הירקון, הקישון (גולת הכותרת), נחל חדרה, הירדן הדרומי,

ונחל אלכסנדר. מאז קוצצה לה למעלה ממחצית מהתקציב הנתון 20 מליון שקלים והתוצאות בשטח הן שעדיין מוזרמים שפכים, הפסקת תשלומים למפעלי טיהור ואין חדש תחת קני הסוף המתים.

לא יודעת מה איתכם הישראלים, אבל מילדותי ברוסיה זכורים לי נחלים עם מים זכים וצלולים שאפשר היה להשתכשך בהם כאוות נפשך, לשוט בסירה או על אבוב, לדוג בהם, אפילו - כן כן, לשתות משם! בחורף היינו אף מחליקים על הקרח שנוצר על פני מקורות המים. היה הרבה מים ברוסיה, הרבה משקעים, לא ספרנו כל טיפה, אבל בישראל, היכן המשקעים ומקורות מים הם דבר כה נדיר ומים הם מוצר כה נצרך, אולי צרייך לחשוב פעמיים לפני שנותנים לאיזה מפעל להזרים לשם את הג'ורה שלו, אחרי הכל, אנחנו אלו שנפגעים, הסתכלו על הדייגים במפרץ הקישון או על לוחמי השייטת 13 והילת"ם. ולא רק זה, בגלל שיכולנו לבלות את ילדותינו הקצרה על שפת נחל יפה, שיכולנו לשתות משם מים, אולי להקים תחנת כוח הידראלית ידידותית לסביבה, לפתוח אתרי תיירות יפייפיים, ויותר מכל, לשמור על פיסת האדמה הזאת שקראתם לה "ארץ הקודש", שנלחמתם למענה מלחמות, שפכתם דם וזיעה רבה למענה, אלפיים שנה התפללתם לחזור ותהתיישב כאן ועכשיו אתם זורקים ז**?...

לא כל כך מסתדר אצלי בראש, כיצד אנשים יכולים בעת ובעונה אחת לקרוא לישראל "ארץ הקודש" ולזהם וללכלך אותה כאילו היתה אדמת הפקר.

אתם שקוראים את מה שכתבתי עכשיו, בני כמה אתם? כבר ערכנו פעם סקר, אתם ילדים ונוער רובכם, אתם דור העתיד. הלוואי וזה ישפיע עליכם כמו שזה לא השפיע על אותם אנשים שמוכנים לזהם את אדמתם ואדמת אחרים למען חסכון של עוד כמה אלפי שקלים ואולי בעתיד, מי יתן ותצליחו לשנות דבר מה.

לכתבה המלאה: http://news.walla.co.il/?w=/5/527812

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

אני בטוח שכל אחד היה שמח אם היו מטהרים את הארץ, אבל הפירמידה של החברה האנושית מתחילה בהישרדות, ורק לאחר מכן התפתחות, איכות הסביבה וכולי. אנחנו עוד בשלב של הישרדות... גם ככה הגענו להישגים מרשימים יחסית למדינה בת 56 שנים בלבד שקמה מכלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Errrr.... וכיצד הזיהום קשור להשרדות? לא יכולנו לשרוד לולא היינו מזהמים? אז ככה, שהדייגים ועובדי

המרינה שבשפך הקישון לא שורדים. הם מתים מסרטן כל הזמן. ישנן מדינות באירופה שהמלחמה החזירה

אותן לתקופת האבן והיום הן מטקטקות כמו שעון. זה הכל עניין של בצע כסף, שאנשים מעדיפים לשפוך

זבל לנהרות ולנחלים ואפילו למעיינות המים התת קרקעיים רק כדי לחסוך כמה גרושים באותה מידה כמו

שקבלנים משליכים פסולת בחוף הים או בשדא כלשהו, כי לדעתם 7 שקל לטונה פסולת באתר שמיועד

לפסולת הזאת, זה מחיר יקר מדי ומחליטים לזלזל. זה לא שהם ימותו מרעב אם הם יטפלו בפסולת כפי

שכתוב בחוק, הרי יש חוקים נגד הזיהום הזה, אם זה לא היה חשוב ברגע זה, החוקים לא היו קיימים. אבל

זאת מדינה שיורקת על החוקים של עצמה ומוצאת את עצמה בחרא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, אני תמיד אמרתי שחלק גדול מהבעיות של המדינה אפשר לפתור אם רק האנשים ישתנו...

לרוע המזל, כרגע זה לא פרקטי, בעלי המפעלים רוצים שהממשלה תממן להם את טיהור האשפה, שכן אילו אינטרסים יכולים להיות להם להשקיע בזה אגורה אחת לפחות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...