עבור לתוכן

התייעצות לפני קניית שילוש

Featured Replies

פורסם
ציטוט של מיכאל9375

קודם כל תודה מכל הלב על העזרה ועל המידע הרב :)

 

יש מספר דברים שלא סגורים אצלי, הסתכלתי באתר של Cooler Master ומסתבר שיצאו שני גירסאות משופרות למארז שלי ( V.2 , V.3 ) ראיתי שהם שינו את מיקומי כפתור ההפעלה והUSB הנוסף אבל ממה שהתרשמתי זה שבגירסאות החדשות יש יותר מקום ובמיוחד בגירסה 3 הם פינו מקום מול כרטיסי המסך כדי שיכנסו כרטיסים ארוכים יותר.

הצאתם להוציא את הכלוב של הדיסקים הקשיחים אבל הכלוב מולחם למארז ואין ברגים בשום מקום.

אין לי רכב ככה שלקחת את המארז לחנות עלמנת לבדוק אם אפשר להכניס את הכרטיס מסך זה רק במוניות.

הקירור שקניתי בזמנו ועדיין יש לי אותו(בלי המאוורר) זה -  Scythe Mugen 2 rev.b 5 heat pipes SCMG 2100, יש עליו משחה טרמית שנמרחה מלפני 5 שנים במצב חצי נוזלי.

המסך שאני קונה הוא U2414H שיש לו יציאת HDMI והשאלה זה האם אני עדיין צריך את החיבורים האחרים כמו: VGA,RGB,DVI, ?

כמו כן מה זה יציאת Display Port ?

בטבלה לא הבנתי חלק מהמושגים:

מה ההבדל בין Realtek Alc 1150 ל Realtek Alc 887 ול Super fx8 ?

מזה optical s/pdif ?

מזה gigabyte lan controller ?

מה ההבדל בין sata ל sata express ?

 

 

א. בבקשה.

ב. לקחת את המארז לחנות במונית? יעלה לך 30 ש' (יש היום אייבורי ו-KSP בכל פינת רחוב). תעשה את החשבון :)

ג. הקירור טוב, תצטרך משחה טרמית חדשה. 20-30 ש' ברוב המקומות. משחה טרמית לא ממחזרים.

ד. תשתמש ב-HDMI וזהו, ל-FHD לא צריך שום דבר אחר. DVI, VGA וכד' יעזרו לך לחבר מסך ישן אם יש לך. RGB זה לא תקן חיבור, אתה מתבלבל. ו- Display port זה תקן חיבור חדש, תשתמש בו אם אתה רוצה ויכול אבל במסך שתקנה אין לו יתרונות על HDMI (הוא עוזר בחיבורים ל-4K למשל), אז אם לך כבל תוותר כי זה אותו דבר.

ה. 1150 אמור לתת סאונד טיפה יותר טוב מ-887, SuperFX אני לא מכיר. בעיקרון אם אתה לא מתחבר למערכת סטריאו טובה או לרסיבר ורמקולים חיצוניים לא נראה לי שבכלל תרגיש באיזה שהוא הבדל (ואם אתה כן מתחבר למערכת סטריאו אז כדאי כבר שתוסיף 200 ש"ח ותקנה כרטיס קול שינצל את הסטריאו).

ו. SPDIF זו יציאת קול שונה, אם אתה לא מתעסק בסאונד מקצועי זה לא משנה לך.

ז. ה- LAN זה כרטיס רשת. לחיבור לראוטר.

ח. SATA - חיבור הדיסקים נפוץ. ה-EXPRESS היה נסיון לשפר אותו, חלק מהלוחות תומכים בזה אבל הדיסקים הלכו לכיוון אחר - PCIE "מורחב", כך ש-SATA EXPRESS הוא לא כ"כ שימושי. בקיצור, לא משנה לך.

 

יאללה, תקנה כבר מחשב! :)

 

  • תגובות 52
  • צפיות 4.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

@E71

ציטוט של E71

smalul - הכנת את הטבלה בעצמך? במיוחד אם ואפילו אם היא לא אישית בשבילו - מדהים!

 

לדעתי כדאי לנעוץ את הטבלה הזאת כ-Sticky בפורום, היא תהיה טובה לפחות לשנה הקרובה... ותעזור לעוד הרבה אנשים!

1. תודה.

2. אין טעם לנעוץ את הטבלאות שאני מכין מכמה סיבות:

א. לכל חנות יש מלאי לוחות אחר, כך שיהיה צורך בטבלה אחרת לכל חנות.

ב. מבחר הלוחות שבחניות משתנה כל הזמן (לוחות חדשים נכנסים ולוחות אחרים לפעמים יורדים מהמלאי), כך שיהיה צורך לעדכן את הטבלה כל הזמן.

ג. הטבלה לא מכסה את כל הפרמטרים האפשריים שיכולים להיות ללוח האם. למשל - אני לא מכניס לשם מידע לגבי תמיכה בכרטיסי רשת אלחוטיים, תמיכה ב Thunderbolt, מידע לגבי גופי הקירור של הלוח (אם יש לו כאלו בכלל), ערכת הצבעים של הלוח וכד'. למעשה המידע שבטבלאות שלי מחולק לפי פרמטרים שלדעתי הם חשובים יותר או שראיתי ששואלים לגביהם בתדירות יחסית גבוהה.

ד. את כל המידע לגבי לוח אם מסויים אפשר למצוא לבד בעמוד לוח האם שבאתר היצרן, ולמעשה עדיף שהרוכש הפוטנציאלי יסתכל בעמוד הלוח בכדי שלא יהיו לו "הפתעות" אם הוא יקנה את הלוח.

ה. אני לא יכול להתחייב שאין טעויות בטבלה. יותר מזה - לפעמים במידע שמוצג באתר היצרן יש טעויות שבד"כ עם הזמן מתוקנות, אך אני לא תמיד יכול לאתרן ולעדכן את הטבלה שלי (היו מספר מקרים עם לוחות האם הראשונים לתושבת 1151 מתוצרת Asus שבהם המידע שבאתר פשוט היה לא נכון או שהוא לא התאים לתמונות שהוצגו - כנראה מישהו שם עשה copy-paste מלוח אם למספר לוחות אחרים ולא עידכן את כל הנתונים).

 

@מיכאל9375

1. בנוגע לשימוש בגוף הקירור שלך - בדוק את הכתבה כדאי להיזהר: גופי קירור מסויימים עשויים לפגוע במעבד ה-Skylake שלכם שפורסמה פה באתר לא מזמן. בגדול מסתבר שהיות ומעבדי ה Skylake דקים יותר לעומת מעבדי ה Haswell, גופי הקירור הגדולים והכבדים יותר יכולים לגרום להם לנזק פיזי. אני מציע שתבדוק את הנושא בהקשר של הקירור שלך בכדי לוודא שהוא אכן "בטוח" לשימוש במעבדי Skylake.

 

בנוגע לשאר השאלות - E71 כבר ענה על הרוב, אבל אני אענה בקצרה בכל זאת.

 

2. אם אתה מתייחס ליציאות הגרפיות (VGA, DVI, HDMI ו DisplayPort)  שבטבלה שפירסמתי, אז תדע לך שזה לא ממש רלוונטי אם אתה מתכנן להשתמש בכרטיס מסך נפרד/חיצוני. היציאות הנ"ל רלוונטיות רק אם אתה מתכנן להשתמש בליבה הגרפית המובנית במעבד, כלומר לחבר את המסך ישירות ללוח האם ולא לכרטיס מסך "אמיתי".

 

3. ה DIsplayPort הוא סוג של יציאה גרפית דיגיטלית, בדומה ל DVI ול HDMI (יותר דומה ל HDMI, כי בד"כ חיבורי DVI לא מעבירים גם קול).

 

4. ההבדל בין כרטיסי הקול המובנים בלוחות האם אמור להשפיע על איכות הקול, אבל זה תלוי במשתמש עצמו. בגדול, ה ALC1150 של Realtek אמור להיות כרטיס קול איכותי יותר יחסית לגרסאות הקודמות של Realtek. ה SupremeFX הוא כרטיס קול (או למעשה תקן לכרטיס קול) בחלק מלוחות האם של Asus (בעיקר באלו ממשפחת ה RoG) שאמור לתת איכות קול טובה יותר.

 

5. ה Optical S/PDIF, או "יציאת קול אופטית" הוא חיבור קול (אודיו) המאפשר להשתמש בסיבים אופטיים לצורך העברת הקול. יש אנשים שזה חשוב להם, במיוחד אם הם מחברים את המחשב למערכת קול איכותית.

 

6. ה Lan Controller שבטבלה מתייחס לדגם כרטיס הרשת החוטי המובנה בלוח האם. המילה Gigabit אומרת שמדובר בכרטיס רשת המסוגל לעבור ב 1000Mb/s (בד"כ מופיע כ 1000/100/10, שמעיד על קצבי השידור שבהם יכול הכרטיס לעבוד). כרטיסי רשת ישנים עבדו ב 100/10, כלומר הם תמכו בקצב שידור של 100Mb/s (ה b פירושו bit, כלומר ב"מהירות" שידור של עד 12.5MB/s) והם לא ממש מתאימים לחיבורי האינטרנט המהירים של ימינו.

 

7. SATA הוא ממשק חיבור להתקני איחסון. גם SATA Express הוא ממשק לחיסון התקני איחסון, אך הוא אמור להיות מהיר יותר (הוא עושה שימוש במסלולי PCI Express). חיבור ה SATA Express מורכב מ-2 חיבורי SATA רגילים ועוד חיבור קטן נוסף, מה שאומר שאם בלוח אם יש 6 חיבורי SATA ועוד חיבור SATA Express המשמעות בד"כ היא שניתן לחבר אליו 6 התקני איחסון בממשק SATA או 4 התקני איחסון בממשק SATA והתקן איחסון אחד בממשק SATA Express. בכל מקרה זה דיי לא רלוונטי - אין כמעט התקנים עם חיבור SATA Express בשוק (הוא כנראה דיי הפסיד ל M.2, שהוא ממשק פיזי אחר לאותו החיבור).

פורסם
ציטוט של מיכאל9375

קודם כל תודה מכל הלב על העזרה ועל המידע הרב :)

 

יש מספר דברים שלא סגורים אצלי, הסתכלתי באתר של Cooler Master ומסתבר שיצאו שני גירסאות משופרות למארז שלי ( V.2 , V.3 ) ראיתי שהם שינו את מיקומי כפתור ההפעלה והUSB הנוסף אבל ממה שהתרשמתי זה שבגירסאות החדשות יש יותר מקום ובמיוחד בגירסה 3 הם פינו מקום מול כרטיסי המסך כדי שיכנסו כרטיסים ארוכים יותר.

הצאתם להוציא את הכלוב של הדיסקים הקשיחים אבל הכלוב מולחם למארז ואין ברגים בשום מקום

 

יכול להיות שהסתכלתי על הגרסה החדשה יותר והנחתי שגם בגרסאות קודמות כלוב הכוננים מודולרי. אני עדיין לא בטוח במאה אחוז שאתה צודק, אבל אצטרך לסמוך על מילה שלך. מה שכן, כל עוד הכטיס נכנס, אין מה לדאוג. 

 

 

ציטוט של מיכאל9375

אין לי רכב ככה שלקחת את המארז לחנות עלמנת לבדוק אם אפשר להכניס את הכרטיס מסך זה רק במוניות.

 

אתה מתכוון להרכיב את המחשב לבד? 

 

 

ציטוט של מיכאל9375

הקירור שקניתי בזמנו ועדיין יש לי אותו(בלי המאוורר) זה -  Scythe Mugen 2 rev.b 5 heat pipes SCMG 2100, יש עליו משחה טרמית שנמרחה מלפני 5 שנים במצב חצי נוזלי.

 

הקירור מצויין. לגבי הסיכוי שהמעבד יפגע ממנו - דגם ספציפי לא נמצא ברשימה וגם בין אלה שכן, הבעיה קיימת רק כשמהדקים יותר מדי חזק את הברגים - וזה תמיד רעיון גרוע בלי קשר לסיפור המוזר. 

 

נ.ב. מוגן 4 שלי כן נמצא ברשימה, אז ארוץ לי להזמין ברגים חדשים. ושוב תודה ל-smalul על הידיעה. הזויה ככל שתהיה... :ph34r:

 

 

פורסם
  • מחבר

טוב אז התחדשתי היום במסך החדש ובכרטיס מסך, חיברתי את הכרטיס מסך ללוח אם הישן שלי(P55) והוא באמת נכנס כמו שאמרתם כשהרווח שלו מפלטה של ההארדיסקים הוא פחות משתי ס"מ, הבעיה הוא שהוא עובר על התעלה ששמים שם את הכבלים מהספק ללוח אם, תעלה שהייתה פנויה כי הכרטיס מסך הקודם היה קצר יותר ב3-4 ס"מ. ואני לא מבין מספיק לדעת אם אפשר להעביר מעל לכרטיס מסך והעם האורך יספיק (וכן חבר עוזר לי להרכיב, לא סומך על חניות בקטע הזה ;) ) ובמידה ואפשר לחבר הכל יש מצב שקובית הקירור הגדולה (Scythe Mugen 2) חוסמת .

 

אני לחוץ בזמן מבחינת הזמינות של החבר שמרכיב לי הכל ?, הוא זמין רק בסופ"ש הזה.

פורסם

לא צריכה להיות בעיה להעביר מעל, מתחת וגם מהצד. עדיף שהוא לא יגע בכרטיס מסך, וחשוב שלא יגע במאוורר. השאר לא משנה. התעולות האלה נועדו בעיקר בשביל ניהול כבלים יותר אסטטי וגם שיפור קטן עד זניח של זרימת האוויר. עם קירור שלך לא צריך לדאוג לזרימת האוויר וגם האורך יספיק. חבר יסתדר, אני בטוח. 

 

לגבי חסימה על ידי MUGEN, כרטיס מסך הוא לא יחסום. אבל הוא כן יכול להפריע במידה מה לחריצי הזכרון. זה תלוי כבר בלוח אם, אבל ליתר בטחון עדיף לקנות זכרון עם פרופיל נמוך, כמו HYPERX FURY ולהתקין לפני הרכבת הקירור. וכן, בכל זאת תגיד לחבר לא להדק את הברגים יתר על המידה. אם זה לא מתנדנד - זה טוב. 

 

אז מה בעצם נשאר לך? רק לוח אם?

פורסם
  • מחבר

קראתי עכשיו את ההזהרה ש smalul השאיר לינק אליה, זה מטריד כי הקובית קירור שלי די גדולה ואני לא רוצה שהיא תפגום במעבד.

 

מחר אני קונה את שאר החלקים (לוח אם, זכרונות, מעבד, הארדיסקים), ואנחנו ננסה להרכיב את זה בתוך המארז שלי.

פורסם

לפי הצהרה רשמית של Scythe הקירור שלך מותקן בצורה שונה מה"מסוכנים" והוא לא נכלל ברשימה. קישור.

לא הייתי דואג בקשר לזה ולא חצי דקה.

 

שיהיה בהצלחה! עדכן אותנו לגבי ההתקדמות. :)

פורסם
  • מחבר

טוב החלקים נקנו אתמול וישבתי עם החבר והרכבנו את המחשב ונתקלנו בבעיה, המחשב נדלק עובד 5 שניות ואז נכבה ואחרי 10 שניות נדלק ושוב נכבה וככה כל הזמן. ההשערה שלי זה שיש בעיה בספק כוח שלקחתי מהמחשב הישן ה- corsair tx w650 , אני אנסה לבדוק עם זה חוזר על עצמו עם ספק כוח אחר. 

 

זה יכול להיות משהוא אחר חוץ מהבפק כוח ?

פורסם

בקלות. אם ספק כח עבד עד עכשיו עם המחשב הישן, רוב הסיכויים שזה דוקא לא קשור אליו. כנראה או שכחתם חיבור כלשהו או שאחד הרכיבים לא יושב טוב. 

 

האם אתה שומע ביפים? האם יש אות על המסך? האם אתה יכול להגיע לביוס? 

 

בלי המידע הזה קצת קשה להתמקד, אבל כמה צעדים פשוטים לאבחון:

 

1. בדוק אם ספק כח מחובר להכל. CPU (ד"א, איזה לוח אם בחרת בסוף?), כוננים, כרטיס מסך (6 פינים + 8 פינים (6+2)). אפילו הייתי ממליץ לנתק הכל ולחבר מחדש, אם זה לא יותר מדי טרחה.  

2. אם הכל מחובר כמו שצריך, הדבר הבא שהייתי חושד בו זה RAM. תוציא אותו ותכניס לחריץ אחר. או אם קנית שתיים, נסה עם אחד (זאת הסיבה למה אני תמיד ממליץ על DUAL CHANNEL למרות שכמעט ואין לכך שום יתרון נוסף מבחינת הביצועים) בחריצים שונים. 

3. בדוק האם כרטיס מסך יושב טוב. תוציא - תכניס מחדש. אותו הדבר עם כוננים. 

 

ההמשך יבוא לפי הצורך. בהצלחה!

פורסם
  • מחבר

קודם כל תודה על התגובה המהירה.

 

מצאתי שאחד הזכרונות לא היה מוכנס עד הסוף וזה פתר את הבעיה של הניתוקים.

עכשיו אחד הבעיות שהיו לנו אתמול זה להשיג את הביפים, אין ביפים בכלל.

חוץ מזה אין תמונה על המסך בין עם זה דרך כרטיס המסך או דרך הלוח אם יש הודעה רק. קניתי את הלוח ש smalul המליץ עליו ה- Gigabyte GA-H170-D3HP .

 

יש לך עצה מה אני צריך לעשות עכשיו ?(אני מסתבך אם הפינים הקטנים והצבעונים שיוצאים מהמארז מאזור כפתור ההפעלה שמה גם צריך להיות אולי הכבל של הביפים אבל לא מצאנו)

פורסם

רגע, מקודם היו ביפים (כש-RAM לא ישב טוב) ועכשיו אין? איזו הודעה אתה מקבל? המאווררים פועלים?

אני עדיין חושב שלא חיברתם את כל הרכיבים לספק כח. כדאי לנסות לנתק הכל ולחבר חזרה לפי הסדר. כך ההסתברות לפספס משהו קטנה יותר.

CPU הוא החשוד העיקרי - (4/8 פינים על לוח האם, הספק שלך, עד כמה שאני זוכר מגיע עם 2*4, יש מצב שצריך לחבר את השניים האלה ביחד כדי לקבל 8 פינים). החיבור הגדול של 24 פינים לבד לא מספיק.

נתק  את כרטיס המסך - תוציא אותו לגמרי. תחבר את המסך ללוח אם בלבד. 

נתק את כל הכוננים, תשאיר אחד שאתה יודע בודאות שעובד. 

יש כפתור הפעלה על לוח האם? ניסית להפעיל איתו?

 

אתה מוזמן לצלם תמונה של לוח האם כולו בזמן שאתה מנסה להפעיל את המחשב ולפרסם כאן או לשלוח אלי בפרטי. 


 

פורסם

@מיכאל9375

1. האם יש רמקול המחובר ללוח האם? אם לא - זו הסיבה שלא שומעים ציפצופים.

לפי עמוד 16 בחוברת של הלוח GA-H170-D3HP, יש לחבר את הרמקול לפינים 14 ו-20 (החיבור אמור להיות מסומן בצבע כתום).

 

2. אם המחשב לא עובד בצורה תקינה:

א. יש לבדוק שכל החיבורים מחוברים נכון, למשל שלא שכחת את חיבור ה-4 או ה-8 פינים מספק הכח ללוח האם (במידה וכרטיס המסך דורש חיבור של 6 או 8 פינים - יש לוודא כי גם הוא מחובר), שהחיבורים של המארז (הפאנל הקידמי) מחוברים נכון (אולי בטעות חיברתם שני פינים שלא אמורים להיות מחוברים), שהחיבור של המאוורר של המעבד מחובר לחיבור שלו על הלוח (יש לוחות שלא יסכימו לעבוד אם הם לא יזהו מאוורר מעבד תקין) ושלוח האם מותקן בצורה נכונה (על ספייסרים כך שלא נוצר קצר על הלוח). אולי הדבר הכי פשוט יהיה לפרק את הכל ולהתקין את הכל מההתחלה.

ב. נסה לאפס את הביוס - יכול להיות שזה יפתור את הבעיה.

ג. וודא שגוף הקירור של המעבד מותקן בצורה נכונה (לא מזמן ראיתי מקרה בו התקינו את גוף הקירור על המעבד מבלי להסיר את חתיכת הפלסטיק שכיסתה את גוף הקירור).

ד. יש לבדוק באילו חריצי הרחבה לזיכרון יש להתקין את מודולי הזיכרון - ישנם לוחות אם שלא יעבדו אם מודולי הזיכרון יותקנו בסדר לא נכון (למשל - בחריצים 2 ו-4 במקום 1 ו-3).

ה. יש לנסות להפעיל את המחשב עם רכיבים מינימליים בלבד - לוח אם, מעבד, מודולי זיכרון אחד וספק כח. את כל השאר יש לנתק. המטרה היא לראות האם המחשב בכלל נדלק במצב כזה. אם לא - יש בעיה באחד מהרכיבים האלו.

ו. יש להוציא את לוח האם מהמארז ולהפעיל את המחשב כך (למקרה שהבעיה היא בחיבור בין המארז ולוח האם).

ז. תמיד קיינת האפשרות שאחד הרכיבים (או יותר) פשוט לא תקין.

פורסם
  • מחבר

Monsi

מקודם לא היו ביפים, כשאני מפעיל את המחשב אז הוא נדלק, הספק כוח עובד והלוח אם עובד המאוורים של המארז עובדים וכך גם המאוררים של הלוח אם ואפילו הסמל LED של הכרטיס מואר בכחול.

המסך לא נותן לי תצוגה, בין עם אני מפעיל אותו כדהוא מחובר למחשב או אק מחובר לחשמל זה רושם לי:

  no displayport cable , the display will go into power save mode in 5 minutes.

אני מאמין שחיברנו את שני הכבלים של החשמל טוב. בדקתי עם כונן הארדיסק לא העלה את המחשב.

 

Smalul

ניסיתי חלק מהדברים שאמרתה, החלפתי מיקומי זכרונות, הגוף קירור לא מחובר כרגע, לגבי הביוס אני לא יודע איך לאפס אותו. 

אבל כמו שרשמתי למעלה המערכת עובדת הבעיה היא שאין ביפים, ויש שם כבל נוסף של 3 חוטים שלא מתחבר למתאם שקיבלתי עם הלוח אם.

משהוא שם יוצר בעיה.

 

אני לא מצליח להשאיר פה תמונה מהסמארטפון זה אומר לי משהוא 200

 

 

 

פורסם

1. אני לא מבין - המחשב עובד או לא?

2. האם יש רמקול המחובר ללוח האם? תמונה של רמקול פנימי למחשב, רק שיהיה ברור למה הכוונה:

F04794-30pcs-Desktop-font-b-Pc-b-font-Co

3. בנוגע לאיפוס הביוס - בדוק בחוברת של לוח האם. בד"כ יש צורך בהזזת מגשר (ג'מפר) מפינים 1 ו-2 לפינים 2 ו-3 (או הפוך) לכמה רגעים ואז החזרתו למצב הרגיל. כמובן שאם יש לך גישה לביוס, יהיה יותר פשוט לטעון את הגדרות ברירת המחדל שם.

4. לא ברור לי על איזה כבל של 3 חוטים אתה מדבר, אבל אם מדובר בכבל שיוצא מהמארז בד"כ כתוב על המחבר עצמו באנגלית מה תפקידו (בתמונה הנ"ל אפשר לראות שכתוב על המחבר Speaker, כלומר רמקול).

פורסם
  • מחבר

1. המחשב לא עובד ואני לא מגיע למצב תמונה במסךאבל כשאני מפעיל את המחשב חלק מהחלקים עובדים(ספק,לוח-אם,מאווררים).

2. אין רמקול פנימי לפי מיטב הבנתי, מאיפה הוא אמור לצאת מלוח-האם או מהמארז ?

3. אני חושב שלפני שעושים איפוס ביוס צריך לבדוק את ה- Front panel header , חסרים שם כבלים ויש כבל שיוצא ורשום עליו TKG 2510 שבכלל לא מחובר לכלום, החבר שלי שמבין קצת יותר טוב ממני ניסה לסדר את הסדר של הכבלים בתוך הפלסטיק שמאחד אותם אבל אני פחות מבין אז אני לא יודע מה לעשות עם זה. רציתי לצלם את המתאם הזה בדיוק איך שזה עכשיו אבל הפורום לא נותן לי עושה שגיעה 200 משהוא, אם אני אוכל להראות להכם אולי זה יפתור את הבעיה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים