ייבוא ושירות של מסכים ושאר מוצרי מחשב - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ייבוא ושירות של מסכים ושאר מוצרי מחשב


moranhoresh

Recommended Posts

בבואי לרכוש מסך נתקלתי ב-2 בעיות:

1. מבחר המסכים האיכותיים (שלא מיועדים למשחקים) המגיע לארץ נמוך מאד (לדוגמא: לא נמצא את משפחת ה-dreamcolor של , או את סדרת PA של אסוס),

2. מספר החנויות המביא את המסכים האיכותיים קטן מאד (כנראה בגלל דרישת השוק), וכתוצאה מזה המחירים בעננים. אין הגיון שמסך של EIZO שעולה בארה"ב $1000 יעלה בארץ 10000 ש"ח ומעלה, יש פה גזירת קופון מטורפת של היבואן. הייתי שוקל יבוא אישי, אך לצערי, בישראל קיים מצב אבסורדי בו יבואן (בלעדי) אינו מוכן לכסות אחריות של מוצר שלא נקנה דרכו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אתה חושב שזה מצב אבסורדי? אני סבור שאתה טועה לגבי ה"בלעדיות" של היבואן. לרוב ליבואנים אין שום בלעדיות. הם אינם מהווים נציגות רשמית של היצרן, ועל כן אין עליהם שום חובה לתת שירות למוצרים שלא קנית מהם. זה הגיוני ואני לא חושב שזה שונה מכל מקום אחר בעולם.

כשהיבואן מזמין מוצר נדיר ולא מבוקש בכמות קטנה, הוא גם משלם יותר על המשלוח פר יחידה, וגם לוקח מראש פרמיית סיכון על כך שאולי יצטרך לממש אחריות. כמובן, גם כשמשקללים את כל אלה, הרווח שלהם עדיין אסטרונומי על מוצרי נישה כאלה, אבל שיקולים אלה הם בהחלט חלק מהרווח. אם לא קנית ממנו והוא לא הרוויח דבר על המכירה, למה שיספוג את עלות מימוש האחריות של המסך שלך? איפה ההגיון? אתה היית מתנהל כך במקומו?

הסיבה שאין ייבוא מתחרה לא נובע מבלעדיות של יבואן כזה או אחר, אלא פשוט מזה שאין מספיק ביקוש כדי לעודד את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה פשוט שאין דרישה למסכים כמו שאתה מתאר לשוק הפרטי אנשים שזה המקוצע שלהם ימצאו מאיפה להביא אותם ולרוב לא מדובר במסך בודד, ומי שמחפש כבר מסכים כאלו לשוק הפרטי יוכל להתפשר על הDell למיניהם או להזמין מחו"ל.

מה שגם שלדעתי בארץ לDell יש סוג של שליטה על השוק אם תשים לב , כל מסך IPS שני כנראה נמכר של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

QTTP בוא אסביר לך מדוע זה מצב אבסורדי. יבואנים בארץ עובדים על בלעדיות (בכל התחומים, לא רק במחשבים). יש גם מה שנקרא יבוא מקביל, אך לא מדובר על אותם מוצרים של היבואן. בתמורה לכך היבואן "מקבל" מחיר יותר נח מהחברה עבור המוצרים, וכן הוא מזדכה מהחברה עבור מוצרים פגומים שלה (הוא לא סופג הפסד על רכיבים או מוצרים פגומים). היבואן הרשמי הופך להיות פני החברה לטוב ולרע (כמו שצמפיון מוטורס הם פני החברה של פולקסואגן בארץ). לכן, אני לא מוצא כל פגם בכך שיבואן רשמי לא יטפל במוצרים של החברה, הגם שלא נקנו אצלו. אין מבחינתי בעיה שירוויח על שעות עבודת המעבדה, אבל על החלק הפגום הוא גם ככה מזדכה. בטווח הרחוק זה יוביל לכך שאנשים יבינו שיש פה יבואן איכותי ואחראי, ערך המוצר בשוק (לאו דווקא הפיננסי) יעלה, ויותר אנשים ירכשו את המוצר, וגם היבואן ירויח מכך.

כל זאת מעבר לעובדה שהיבואן הרשמי יוצר מצב של מונופול על מוצר ספציפי, דבר, שלטעמי האישי, דורש פיקוח ובקרה על המחירים.

דרך אגב, מבחינת רב החברות האחריות היא כלל עולמית, ואין מקום להפוך את ישראל ליוצאת דופן.

חוסר הרצון לטפל במוצר שלא נרכש אצל היבואן נראה יותר כמו נקמנות בלקוח.

אני יכול לתת לך דוגמא ממוצר אחר, לפטופים של אפל. לא יתכן שאיידיגיטל תצהיר שהיא המשווק הרשמי של אפל בישראל, אבל בבואך לתקן לפטופ של אפל, שלא נרכש דרכה, תעבור דרך חתחתים וייסורים, עד שיואילו לתקן לך את המוצר. אפרופו נציגים רשמיים, תנסה לתקן אצלם מסך שבור של 6 או 6 פלוס, הם יגידו לך שהם מחליפים לך במסך לא מקורי ושכתוצאה מכך תאבד את האחריות. אחלה שרות מנציג רשמי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

QTTP בוא אסביר לך מדוע זה מצב אבסורדי. יבואנים בארץ עובדים על בלעדיות (בכל התחומים, לא רק במחשבים).
זה פשוט לא נכון. לאף יבואן בתחום המחשבים אין בלעדיות. אז עמך הסליחה, אבל הפסקתי לקרוא את ההודעה שלך אחרי שורה זו, כי ממילא כולה מבוססת על הנחה שגויה, אז אין טעם להתייחס אליה. :)
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש חברה בשם "דל ישראל" ואם אני לא טועה הם המפיצים ה"מורשים" והם היחידים שמקבלים את הסחורה שלהם ישירות מהיצרן. אני חושב שגם ל"HP וגם לMSI יש כאלה יבואנים ומפיצים....יש גם הרבה יבוא מקביל ואז לרוב אתה מקבל גירסה אירופאית בלי מדריך בעברית וכאלה. וכן ראוי שלכל חברה בסדר גודל כזה תהיה נציגות שמטפלת במוצרים שלה בלי קשר לאיפה הם נקנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

DELL היא נציגות, שגם עוסקת בייבוא, אך קיימים יבואנים נוספים, לא "מקבילים", אלא "רשמיים" (שמופיעים כמפיצים מורשים באתר DELL). כולם מקבלים שירות בDELL מתוקף התפקיד שלה כנציגות, לא בגלל היותם גם יבואן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אם כולם מקבלים שרות מדל ישראל, אז כל אחד צריך לקבל שרות לא משנה מהיכן נקנה המכשיר (ישראל או חו"ל). אני מסכים שיש בעיה לעיתים עם מוצרים שנקנו בחו"ל ואינם מתאימים לשוק הישראלי, אך דגמים שנקנו בחו"ל ונמכרים גם כאן צריכים לקבל שרות באותה מידה.

לגבי מה שאמרת לגבי יבואנים במחשבים זה לא לגמרי נכון. איזה עוד יבואן חוץ מIDIGITAL מייבא מחשבי מק לארץ?

מדוע מקבוק שנקנה בחו"ל מקבל שרות הרבה יותר איטי מזה שנקנה בארץ?

זרקת את , כי זה מוצר מאד נפוץ, אבל במוצרי נישה ומוצרי איכות לרב יש יבואן אחד שגוזר קופון גבוה על כל מוצר, ולא מוכן לכבד את האחריות שניתנה למוצר שלו ע"י היצרן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התחלת את השרשור בדיון ספציפי על מסך שרצית לקנות, ואז משום מה החלטת להפוך אותו לדיון כללי על ייבוא ושירות. אז פיצלתי את כל ההודעות האחרונות לדיון חדש בפורום צרכנות. בשרשור המקורי אפשר להמשיך בדיון הטכני, אם יש מה להוסיף.

לגבי מה שאמרת, זה כלל לא סותר את דבריי.

1) זה שיש יבואן אחד "רשמי" לא אומר כלל שיש לו הסכם בלעדיות כלשהו עם היצרן.

2) ספציפית לגבי מחשבי MAC - אני לא יודע אם יש לiDigital איזשהו הסכם בלעדיות עם . אני בספק, אבל לא בדקתי. בכל הנוגע לשאר מוצרי Apple יש יבואנים ומפיצים אחרים כפי שאתה יודע. למשל, C-Data היא יבואן גדול שמופיע כמשווק רשמי באתר . אגב, גם לגבי מחשבים שלהם, יש חנויות אחרות שמופיעות כמשווקות רשמיות (למשל אייבורי, למרות שבפועל אני לא רואה שאייבורי משווקים מחשבים אלה. אולי הם הפסיקו).

3) iDigital הם גם לא ספק השירות המורשה היחיד של . יש אחרים, למשל DCS. למרות שללא ספק הפריסה שלהם לא משתווה לiDigital.

4) עובדתית אמרת שהם כן נותנים שירות גם למחשבים שלא נקנו דרכם. אז אינך יכול לטעון שהם לחלוטין מתנערים ממך. זה שהם נותנים שירות גרוע או מפלים בין לקוחות שלהם ללקוחות לא שלהם, בשל ניגוד העניינים בינם כיבואן לבינם כספק שירות - זה אכן בעייתי, אבל הרבה פחות דרמטי ממצב שבו הם פשוט מסרבים. למעשה, כל עוד השירות שאתה מקבל מהם כלקוח שלא קנה מהם עומד בסטנדרט הנדרש לפי ההסכם בינם לבין - אין לך על מה להלין. אם זה לא עומד בסטנדרט - הדרך להתלונן לApple על כך שספק שירות רשמי שלהם מפר את ההסכם פתוחה בפניך.

5) כאמור, כשמדובר במוצר נישה, זה שיש יבואן אחד לא אומר שהוא בלעדי. הוא לא. אתה יכול להחליט מחר שאתה רוצה להיות יבואן, ולחתום על חוזה ייבוא מול היצרן בכל תנאים שתסכימו לגביהם.

6) מבחינת שירות, כל עוד היבואן הוא לא נציגות רשמית / ספק שירות רשמי - הוא לא חייב לך, בתור מי שאינו לקוח שלו, שום דבר. למעשה, לא בטוח שהוא בכלל יכול להזדכות מול היצרן על מוצר שלא נרכש דרכו. ואם כן, לפעמים בתנאים פחות טובים, ובכל מקרה לעיתים נדרשת ממנו ספיגה של חלק מהעלות (למשל משלוח). למה שיסכים לזה, אם הוא לא הרוויח דבר מהעסקה? זו עסקה שיש בה הפסד נטו מבחינתו, ואין שום דבר שמחייב אותו לבצע אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...