שאלה לגבי תמיכה של תדר זכרונות במעבד. - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה לגבי תמיכה של תדר זכרונות במעבד.


agamshelhara

Recommended Posts

אני מסתכל במפרט טכני של , כמו למשל הI6700K החדש. אני רואה במאפינים שלו שהוא תומך בDDR 4 במהירות של 2133 בלבד. האם זה אומר שמהירות של 2400 ומעלה-הוא לא יתמוך? מה המשמעות של הנושא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני מספר ימים נפתח דיון דיי דומה בשם שאלה בקשר למעבדי skylake החדשים וקריאת זכרון ddr4 שלהם, ושם עניתי על השאלה הזו בדיוק. למעשה, הדיון הזה עדיין מופיע בעמוד הראשון של הדיונים בפורומים.

התשובה בקצרה:

תדר הזיכרון המקסימלי שמופיע בעמוד המעבד באתר של הוא התדר המקסימלי הרישמי, שבו מבטיחה שלא תהיה בעיית יציבות. כל תדר גבוה מתדר זה נחשב כהמהרה של בקר הזיכרון. מעשית אין עם זה בעיה והרוב המוחלט של המעבדים (וסביר להניח שכולם) יסכימו לעבוד עם בתדר גבוה יותר. כמובן שבכדי לעבוד עם בתדר גבוה יותר צריך שגם לוח האם וגם מודולי הזיכרון יוכלו לעבוד בתדר כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל מצב של לא מובטחת יציבות, ולכן "על הנייר" שעובד בתדר הגדול מ 2133MHz יכול לגרום לבעיית יציבות, כולל מסכים כחולים. מעשית זה כסת"ח - בקר הזיכרון יכול לעבוד בתדרים גדולים יותר, ולכן לא אמורות להיות לך בעיות אם תקנה מהיר יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אי אפשר לדעת בוודאות, אבל גם לדעתי לא צריכה להיות בעיה.

רק בתדרים מאוד גבוהים של 3000MHZ+ בד"כ רואים בעיות של יציבות, זה גם תלוי בשאר הרכיבים כמו לוח ומעבד. יש מעבדים שלא יוכלו לרוץ עם זכרונות כאלו ויש מעבדים שכן, בדומה לsilicone lottery, זה עניין של מזל... במקרה הכי גרוע, מורידים את תדר העבודה של הזכרונות. כמעט כל כיום מגיע עם כמה פרופילים במהירויות שונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...