הוראת שעה של משהב"ט - כל חייל שלא נרצח התאבד עדיין עליו לעשות זאת בהזדמנות הראשונה. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הוראת שעה של משהב"ט - כל חייל שלא נרצח התאבד עדיין עליו לעשות זאת בהזדמנות הראשונה.


se7en

Recommended Posts

פרסום ראשון: הוחמרו הוראות הפתיחה באש באיו"ש: רק ירי באוויר

לחדשות 0404 נודע בלעדית כי מאז אתמול החלו בתדריכים לחיילי צה"ל ולוחמי מג"ב בגזרת יהודה ושומרון, עם ההוראות החדשות. קצינים בצה"ל: "ביזיון, לאן רוצים שנגיע"?. דובר צה"ל מאשר: "הופצה הוראת שעה"

מאת: בועז גולן

11/08/2015 17:27

הוחמרו משמעותית הוראות הפתיחה באש בגזרת יהודה ושומרון – כך נודע בלעדית לחדשות 0404.

על פי ההוראות החדשות, אשר גורמות לזעם רב בקרב קצינים ולוחמים בצה"ל ובמשמר הגבול, החל מרגע זה אסור לירות לעבר פלג הגוף ונוהל מעצר החשוד יסתיים אך ורק בירי לאוויר.

כבר אתמול החל צה"ל לתדרך קצינים ולוחמים בשטח, תוך הבהרה כי במידה ולא נשקפת סכנת חיים של ממש – משמע, ירי חי לעבר הלוחם או ניסיון דקירה ממשי ומקרוב, אין יותר שום אישור לבצע ירי לעבר החשוד. כך למשל, במידה וזוהה מחבל מחזיק בידו בקבוק תבערה, אותו הוא עומד להשליך לעבר הכוחות, עמדה צבאית או רכב, חל איסור מוחלט לירות לעברו ויש לבצע נוהל מעצר חשוד עד לרמת ירי באוויר. לאחר הירי באוויר ואף אם ברח החשוד – אין יותר שום אישור לירות לעברו.

קצין בכיר מאוד בגזרת יהודה ושומרון אישר לחדשות 0404 את הדברים: "התחלנו מאז אתמול בתדריך ללוחמים בשטח. אכן, נוהל מעצר חשוד הוחמר ואין יותר אישור לבצע ירי לעבר פלג גוף תחתון".

קצין בגבעתי לחדשות 0404: "יש נהלים חדשים ואנחנו למדים אותם כעת. אם זורקים עליי בקבוק תבערה, אפילו ממרחק של 10 מטרים, אסור לי לירות יותר לעבר זורק הבקבוק. אלה נהלים הזויים, שאני בתור קצין אתקשה לומר אותם לחיילים שלי ולהביט להם בעיניים. מישהו למעלה חושב שאנחנו דוגמניות ולא חיילים בצבא ההגנה לישראל".

קצין במשמר הגבול לחדשות 0404: "אתמול התחילו לתדרך אצלנו לוחמים והדברים נכונים. מרגע זה אסור לנו לבצע נוהל מעצר חשוד מלא, כפי שהכרנו אותו עד היום. בכדי להבין את המשמעות, אם פורץ רכב של חשוד את המחסום והרכב לא ביצע פיגוע דריסה ולא דרס אחד מאיתנו, אסור ללוחמים לירות לעבר הרכב, אלא עד לרמת ירי באוויר בלבד. ההוראות כרגע מאוד מבלבלות ויש כעס עצום בקרב לוחמים. זה ביזיון אחד גדול. לאן רוצים שנגיע?".

לוחם המשרת באזור בית אל לחדשות 0404: "אנחנו בהלם מוחלט. קבלנו את התדרוך החדש ואנחנו לא יודעים כיצד לאכול את זה. לכולם פה אין ספק שזה יגביר את כמות הפיגועים. הם יראו פעם או פעמיים שאנחנו לא יורים יותר ויתחילו לבצע הרבה יותר פיגועים".

הלוחם לא ידע לענות לחדשות 0404 כיצד יגיב במידה ויראה מחבל הזורק לעבר הכוח מטען חבלה: "אני לא יודע מה אעשה באותו הרגע, כי על פי ההוראות החדשות אני יכול לשחק איתו רק חתול ועכבר ולבקש ממנו שיעצור... זו בדיחה. שר הביטחון, אלוף הפיקוד וכל מי שאחראי למחדל הזה ירד מהפסים, ממשלת ישראל הולכת וטומנת את הראש באדמה ומפקירה אותנו כאן בשטח".

קצין ביחידה מיוחדת לחדשות 0404: "היחידה שלי עדיין לא קיבלה תדרוך, אבל כבר הבהירו לנו כאן שיש חידוד נהלים ונקבל את הפרטים בהקדם. הבנו שיש החמרה בנוהל מעצר חשוד. בזמן שכולנו היינו בטוחים שסוף סוף מישהו יקבל למעלה שכל ויקל בהוראות ויתן ללוחמים את הכוח למנוע טרור, אנחנו מקבלים סטירה ישר לתוך הפנים".

לוחם מג"ב בגזרת איו"ש סיכם את הרגשת הלוחמים בדרכו שלו: "ההוראות החדשות קשות לנו ופוגעות בנו הרבה יותר מבלוק שזורק עלינו מחבל ופוגע".

בצה"ל אישרו לחדשות 0404 את הדברים. דובר צה"ל מסר בתגובה כי, "מטבע הדברים צה"ל אינו מפרט את הוראות הפתיחה באש. יחד עם זאת, לנוכח הערכת המצב, הופצה הוראת שעה המחדדת את אופן ההתמודדות של הכוחות מול איומים שאינם מהווים סכנת חיים ממשית ומיידית".

http://www.0404.co.il/post/Article1439303230.html

מי בא להתאבד איתי במילואים?

מה אכפת לכם יהיה כיף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...