אשמח לייעוץ לשדרוג המחשב הקיים / רכישת שילוש חדש - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אשמח לייעוץ לשדרוג המחשב הקיים / רכישת שילוש חדש


MisterL

Recommended Posts

שלום לכולם,

אשמח לייעוץ בנוגע לשדרוג המחשב.

המפרט:

מעבד - i7 2600K @ 4.0Ghz (קירור - AC Freezer 7 Pro Rev.2)

לוח אם - Sapphire P67 Pure Black Hydra

זיכרון - G.Skill Ripjaws 8GB 1600Mhz CL-7.8.7-24 (סטיקים של 2GB x 4)

ספק כח - Seasonic 620W M12ii

דיסק קשיח - 1T HD103SJ

מערכת הפעלה - Windows 7 64Bit Ultimate

המחשב משמש אותי כבר מעל 4 שנים בעיקר לעבודה עם קיובייס ומשחקים (Very High).

על פניו הכל עובד תקין אך המחשב מרגיש "עייף" לעיתים קרובות בטעינת VSTi Plugins או טעינה של משחקים וכד' (אין תקלה כלשהי, ככל הנראה חומרה מעט "עייפה" שזקוקה לרענון).

מכיוון שקצב העבודה מתגבר, רציתי לפחות 24GB זיכרון (ישנם Plugins זוללי זיכרון) אך מכיוון שהלוח הנוכחי תומך רק עד 16GB (בתקווה ש-16GB יספיקו) חשבתי לשדרג את הזיכרון לקיט של 4GB x 4 כלשהו ולהוסיף אך למיטב הבנתי (תקנו אותי אם אני טועה) ל-Win 8.1 יתרון(?) כלשהו בביצועים והלוח הנוכחי תומך רק עד 7 (דרייברים).

לכן מצד אחד, אוכל להחליף לוח (יד שניה או חדש) ולרכוש (24 או 32), מצד שני - אם כבר אני מחליף וזיכרון אולי כדאי לשקול רכישה של שילוש מתקדם יותר (יד שניה או חדש),

אני בספק (סתם השערה ויתכן שאני טועה) אך חושש שייתכן והמעבד גם מהווה סוג של צוואר-בקבוק בעבודה, בגדול - אני לא בטוח שכדאי להחליף שילוש כרגע לכן אשמח ל-Second opinions.

אם ההחלטה תהיה לרכישה כלשהי, אשמח להמלצות לרכיבים מומלצים.

תודה רבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. את המעבד לא הייתי ממהר להחליף - יש לך מעבד דיי טוב גם יחסית למעבדים מודרניים מסדרת ה Core i7, כך שהחלפת המחשב כולו בכדי לשדרג למעבד Core i7 מהדור הרביעי (Haswell) או החמישי (Broadwell), או אפילו לדור השישי (Skylake), שצפוי להיות משוחרר בעוד מספר שבועות, כנראה לא תיתן לך שיפור גדול בביצועים. אם אתה חושב שהמעבד הוא צוואר בקבוק במערכת, אתה יכול לקנות שילוש המבוסס על תושבת 2011-3, שעבורה יש מעבדים עם 6 ו-8 ליבות, אבל היא מערכת כזו היא דיי יקרה (המעבד הכי זול יעלה כ-2000 ש"ח, הלוח יעלה לפחות 1000 ש"ח והזיכרון שבו נעשה שימוש הוא DDR4, שמחירו עדיין גבוה יחסית לזיכרון ה DDR3).

2. האמת - לא ידעתי ש Sapphire בכלל מייצרת לוחות אם לשוק הביתי, אבל לאור העובדה שהם מציגים זאת בעמוד הבית שלהם, כנראה שהם כבר לא מייצרים לוחות כאלו. בכל מקרה, הלוח Pure Black P67 Hydra נראה לוח סביר. אני רואה שקיימים לוחות אם המבוססים על ערכת השבבים P67 ושכן תומכים בזיכרון בנפח של 32GB, כך שיכול להיות שכן תצליח להתקין עליו 4 מודולים בנפח של 8GB (או 2 מודולים של 8GB ו-2 מודולים של 4GB אם אתה מעוניין בזיכרון בנפח כולל של 24GB, ובמקרה כזה עליך לוודא שכל הזיכרונות מסוגלים לעבוד באותו המתח), אבל אני כמובן לא יכול להבטיח לך שזה יעבוד (אתה פשוט תצטרך לנסות בעצמך). אם זה יעבוד, הרי שאין לך צורך בהחלפת הלוח, לפחות לא בגלל הדרישה ליותר זיכרון.

3. לא צריכה להיות כל בעיה לעבוד עם כונן גם ב Windows 7 וגם ב Windows 8 - המחשב רואה אותו כדיסק קשיח לכל דבר. למעשה סביר להניח שאתה תראה שיפור בביצועים אם מערכת ההפעלה והקבצים עליהם אתה עובד יהיו על כונן ולא על דיסק קשיח מכני.

4. במידה ויש בעיה במציאת דרייבר מסויים ומערכת ההפעלה לא מתקינה גירסה משלה לאותו התקן חומרה, אני מציע שתחפש דרייבר באתר של היצרן של אותו רכיב חומרה (כרטיס הקול, כרטיס הרשת וכד') - סביר להניח שמשם תוכל להוריד דרייבר מתאים ולא תצטרך להסתמך על הדרייברים שיצרן הלוח מספק.

5. אני לא הייתי קונה לוח חדש או משומש לתושבת 1155 אלא אם כן יש ממש צורך בכך, שכן לוח כזה יהיה מעט מיושן טכנולוגית לעומת לוחות מודרניים, אבל גם מצד שני לא הייתי ממהר להחליף מערכת כזו אם היא תקינה ועונה על כל הדרישות.

6. שים לב שהמעבד שלך הוא בעל מכפלה פתוחה (בעל סיומת K), כך שאתה יכול לנסות להמהיר אותו. אני לא יודע עד כמה לוח האם שלך מתאים להמהרה, אבל נראה כי יש לו 8 שלבי ייצוב מתח למעבד שעליהם יש גוף קירור דיי גדול, כך שהייתי מצפה מלוח כזה (לפחות ממבט ראשון) שהוא יהיה מסוגל לעמוד בהמהרה בינונית לפחות. כמובן שביצוע ידרוש החלפה של גוף הקירור למעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוסיף דיסק והמערכת תעוף לך. יש לך מערכת מאד חזקה, אם היא זוחלת משהו לא בסדר, וזה לא החומרה (אולי דרייברים, וירוסים, רוגלות, יותר מדי תוכנות רקע וכו').

אם אתה מתכנן לקנות מחשב חדש, אני מניח שתתקין עליו מערכת הפעלה מאפס (SCRATCHׂ). אז נסה קודם את זה:

קנה דיסק (שאותו גם ככה תכננת לרכוש), תוסיף אותו למחשב שלך ותתקין עליו מערכת הפעלה מחדש, אח"ג תתקין את כל התוכנות הרלוונטיות לך. אם גם אז המחשב יזחל תחשוב על החלפת חומרה.

לא ציינת מה זוחל - תוכנות או משחקים. אם זה משחקים תוריד את הרזולוציה, ואם אתה לא מוכן תרכוש כרטיס מסך חדש או צמד, אבל לחשוב שמעבד I7 לא מתאים לך זה לא הגיוני. אתה לא מריץ חוות שרתים או .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות.

moranhoresh,

לא כתבתי שה-i7 לא מתאים אלא כתבתי שיש איטיות מסויימת ("עייפות") בטעינת VSTs Plugins וטעינת משחקים.

טעינת המשחקים - פחות חשובה לי, מדובר במחשב audio ברובו.

אמנם לא מדובר במחשב על אך בכל זאת להריץ ~100 ערוצי אודיו+VSTs (מדובר בפלאגינים שתופסים עשרות ג'יגות של דגימות audio עם ממשקים זוללי זיכרון)+אפקטים על כל Channel - "קצת" מעמיס.

מה שמפריע לי בעיקר זו שאין לי את האפשרות להוסיף מעל 16 ג'יגה .

אנסה את מה ש-smalul כתב, אנסה להוסיף עוד למרות ההגבלה.

ובנוסף ארכוש גם .

smalul,

4. במידה ויש בעיה במציאת דרייבר מסויים ומערכת ההפעלה לא מתקינה גירסה משלה לאותו התקן חומרה, אני מציע שתחפש דרייבר באתר של היצרן של אותו רכיב חומרה (כרטיס הקול, כרטיס הרשת וכד') - סביר להניח שמשם תוכל להוריד דרייבר מתאים ולא תצטרך להסתמך על הדרייברים שיצרן הלוח מספק. - הכוונה שלי הייתה שבאתר היצרן אין את הדרייברים המתאימים עבור 8 / 8.1 אלא רק 7 על שלל גרסאותיה.

6. שים לב שהמעבד שלך הוא בעל מכפלה פתוחה (בעל סיומת K), כך שאתה יכול לנסות להמהיר אותו. אני לא יודע עד כמה לוח האם שלך מתאים להמהרה, אבל נראה כי יש לו 8 שלבי ייצוב מתח למעבד שעליהם יש גוף קירור דיי גדול, כך שהייתי מצפה מלוח כזה (לפחות ממבט ראשון) שהוא יהיה מסוגל לעמוד בהמהרה בינונית לפחות. כמובן שביצוע ידרוש החלפה של גוף הקירור למעבד - כרגע המעבד נמצא ב-OC ל-4.0Ghz, האם תוכל להמליץ על מתאים (ושקט-חשוב) שיועיל להמהרה נוספת של המעבד?

תודה רבה לכולם על העזרה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אם תלחץ על הקישור שבדגם הלוח בהודעה הקודמת שלי, אתה תגיע לעמוד הלוח באתר של Sapphire, ושם אני רואה שיש דרייברים לרוב רכיבי החומרה גם עבור Windows 8. אם זה לא עובד, באתר של Realtek אפשר למצוא דרייבר לכרטיס הקול ל Windows 8, ואני בטוח שאפשר למצוא דרייברים שמתאימים ל Windows 8 גם עבור שאר רכיבי החומרה המובנית בלוח האם.

2. כתבת שהאיטיות מופיעה בזמן טעינה של plugins ומשחקים. במקרה כזה סביר להניח שכונן SSD ישפר מאד את המצב (יש לדאוג שעל כונן ה SSD תותקן מערכת ההפעלה ועליו ימצאו כל הקבצים איתם אתה עובד).

3. אני לא ממש מבין בתחום עריכת האודיו ואני לא יודע עד כמה כרטיס הקול עצמו מעורב בתהליך, אבל במידה והיישומים שלך מתבססים על היכולות שלו יכול להיות שהאיטיות נובעת פשוט מכרטיס הקול עצמו - אולי הוא "חלש" מדיי (רוב העיבוד בכרטיסי הקול המובנים נעשה במעבד, אבל בכל זאת יש הבדלים בין כרטיסי הקול השונים, ולכן אני מניח שיש כאלו שמתאימים יותר לעריכת אודיו). במקרה כזה אולי כרטיס קול מקצועי יותר יעזור לך. שיהיה ברור - אני לא יודע את זה בוודאות ואני לא יכול להבטיח לך שכרטיס קול אחר יפתור לך בעיה כלשהי.

4. בקשר להוספת הזיכרון - באופן רישמי הלוח שלך תומך בזיכרון בנפח מקסימלי של 16GB. לאור העובדה שקיימים לוחות אם המבוססים על אותה ערכת השבבים כמו לוח האם שלך שתומכים ביותר זיכרון (עד 32GB), ציינתי קודם שיכול להיות שהלוח שלך יתמוך ביותר מ 16GB של זיכרון, אבל זה לא מובטח. בכל מקרה, לפני שאתה קונה מודולי זיכרון נוספים רצוי לוודא שאכן יש מחסור בזיכרון - פשוט תבדוק במנהל היישומים (ה Task Manager) בזמן שהיישום שלך פועל כמה זיכרון פיזי פנוי נותר. אם לא נותר זיכרון פיזי פנוי כלל - אתה חייב עוד זיכרון.

5. בקשר לקירור שקט למטרות המהרה, אני מציע שתתייעץ בפורום קירור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחזק כאן דברים שכבר נאמרו

קודם כל חבל להחליף שילוש, הכל כאן סביר בהחלט עבור הדרישות שלך, אולי רק זיכרון עשוי להוות צוואר בקבוק מסוים אז מקסימום תוסף...

בקיצור רד מהרעיון הזה.

בנוגע למה שאמרת בקשר לדרייברים עבור WIN8.1, אז תזכיר לי אילו דרייברים בדיוק אתה דורש מהלוח שאי אפשר לחיות בלעדיהם ?

כרטיס קול יעבוד ברוב המוחלט של המקרים ועל השאר אפשר לוותר . תתקין WIN8.1 כי אכן הוא מארוגן בצורה שונה והוא נותן ביצועים קצת קלילים וטובים יותר בהשוואה ל7

בלי קשר לכל זה, כונן SSD ינטרל לך את אלמנת העייפות שאתה חש. כמו כן גם פרמוט יעשה את העבודה אך לא באותה רמה ולא לאורך זמן.

רק ממחיש לך שאין טעם להחליף שילוש בשום מצב עם הדרישות הנוכחיות ....

ואני נוטה להאמין שכל הפלאגים שבעולם לא דורשים יותר מ8G אז גם פה אתה יכול להיות רגוע ...

בהצלחה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם,

עזרתם לי מאוד!

furyanaor,

ואני נוטה להאמין שכל הפלאגים שבעולם לא דורשים יותר מ8G אז גם פה אתה יכול להיות רגוע ...

אתה צודק וטועה, אני אסביר:

במידה ומדובר בפלאגין אחד או כמה עם מס' ערוצים סביר - מסכים ש-8 ג'יגה יהיו מעל ומעבר.

אך אם מדובר בפלאגין אחד+80-100 ערוצי אודיו+אפקטים

או במס' פלאגינים +ערוצי אודיו+אפקטים.

אין שום סיכוי שבעולם ש-8 ג'יגה יספיקו.

smalul,

לידע כללי, כרטיס הקול מעורב מאוד בתהליך (מורגש ב-latency / איכויות השמע וכד' בתהליך היצירה) הכרטיס קול מהשורה הראשונה כך שפסלתי אותו על הסף.

בנוגע לדרייברים, ירדתי לסוף דעתך. אבדוק באתר היצרן, מה שפחדתי ממנו היה ה-Firewire (אליו חשבתי שמחובר הכרטיס קול) אבל שכחתי שיש לי Firewire ייעודי עבורו כך שהחששות היו לא כ"כ רלוונטיות.

שוב תודה רבה לכם, מעריך מאוד את העזרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עובד עם FL מריץ על I5 עם 8G בערך 10 ערוצים עם 5 פלאגים על כל ערוץ ואת האמת שמעולם לא נתקלתי בבעיית ראם

לדעתי היא יודעת לנהל אותם בצורה נכונה, מתבצע RENDER בזמן אמת כשאתה עושה PLAY ולכן זה לא תופס אבל אני לא מבין בזה לעומק.

אגב מי שעושה את RENDER הזה זה הכרטיס קול, נסה לחבר MIDI ואז תראה שאתה סובל מדיליי או מחיתוך רמות ואיכויות צלילים...

בשביל זה צריך כרטיס קול חיצוני אבל זה כבר משהו אחר. ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מדבר על 10 ערוצים.. לא פלא

אני בדר"כ עובד על 80-100 לערך (יוצר soundtracks בעיקר) בערך מחצית, אולי קצת פחות=פלאגינים מאד כבדים (eastwest & kontakt & omnisphere2 ושלל הרחבותיהם וכן הלאה)

הכרטיס קול שלי הוא חיצוני (Fireface 800).

בכ"א, אנחנו קצת גולשים;

הוזמן

samsung evo 850 500GB

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגיוני בהחלט ש4GRAM גורם לך לצוואר בקבוק, לא חושב שתהיה בעיה עם 8G.

בלי קשר אני רק מציין שזיכרון ראם לא גורם לתאוצה של הדברים אלה להתקיימותם בלבד X_X

כלומר אם יהיה לך חסר, זה פשוט לא יקרה. או שיקרוס או שלא יקרה בזמן אמת אלה מאוחר יותר (מקרטע לחלוטין)

אני מאמין שכרגע זה לא המצב ולכן אני לא רואה טעם להתעסק עם זה ...

בנוגע לכונן התייעץ בפורום המתאים טרם ההזמנה ?

יש שם איזה עניין עם גרסאת PRO\EVO ממה שאני זוכר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

furyanaor,

אסביר;

קודם כל, לא ציינתי שיש לי 4GB אלא 8GB, לגבי החילוק (נלקח מפורום Steinberg - מפתחת Cubase), מתבצע כך:

More VSTs instruments -> More RAM needed

More Audio Processing -> More CPU needed

ה-System Requirements ב-FL הן מינימליסטיות.

קיובייס דורשת מעבר כפי שניתן לראות כאן:

http://www.steinberg.net/en/products/cubase/specs_downloads.html

מינימום 4GB זיכרון.

לצורך העניין - 8GB לא מספיקים לכמות VST / ערוצי אפקטים וכד' שאני פותח.

בלי קשר אני רק מציין שזיכרון ראם לא גורם לתאוצה של הדברים אלה להתקיימותם בלבד X_X

לא ציינתי שזיכרון גורם לתאוצה של הדברים אך בהחלט משפיע כשחסר. 8GB זה בעצם המינימום לעבודה במחשב אולפן מקצועי ( שעושה Mixing בסיסי וכד').

כלומר אם יהיה לך חסר, זה פשוט לא יקרה. או שיקרוס או שלא יקרה בזמן אמת אלא מאוחר יותר (מקרטע לחלוטין)

אני מאמין שכרגע זה לא המצב ולכן אני לא רואה טעם להתעסק עם זה ...

נכון, אבל זה המצב אצלי כרגע. עובדתית, 8 ג'יגה לא מספיקים.

באולפן, יש לי 32gb - שם זה דיי והותר. בד"כ אני מעביר פרוייקטים מהעבודה לבית, ההמשך ברור..

לגבי ה-.

הזמנתי ע"פ המלצות שקראתי מחיפוש בפורום הרלוונטי.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...