שוברים שתיקה. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שוברים שתיקה.


OreoCookieh

Recommended Posts

"משמיעים את קולם של חיילים וחיילות ששירתו בשטחים כדי להביא את החברה הישראלית להכיר במציאות שהיא יצרה"

האמנם?

http://mida.org.il/2015/05/10/%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%90%D7%99-%D7%9C%D7%A9%D7%A2%D7%91%D7%A8-ap-%D7%AA%D7%95%D7%A7%D7%A3-%D7%93%D7%95%D7%97-%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%94/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל אי-אפשר לאסור על אנשים להיות טפשים. אי-אפשר לדרוש מאלו הקוראים את ה"עדויות" הללו להפעיל את הראש, בטח שלא כשמדובר בקוראים שאינם מישראל (קהל היעד העיקרי של הארגון הזה, למרות הצהרתו). גם אי-אפשר לסתור את הנזק שהארגון הזה עושה באמצעות הסברה נגדית, בגלל שאנשים טפשים נוטים להקשיב רק למה שהם רוצים לשמוע, או לכל הפחות מייחסים יותר אמינות ל"עדות" ישראלית נגד מאשר לעדות ישראלית בעדה.

הדרך היחידה להאבק בנחשים ארסיים היא לחסלם לפני שהם מכישים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנשים עדיין חושבים שארגונים פוליטיים מציגים את כל הסיפורים ואת כל העדויות ולא רק את מה שמתאים לאג'נדה שלהם?

השאלה כמובן מה האג'נדה. במקרה של הארגון הנ"ל ככל שהזמן עובר נראה שמטרתו היא חיסול מדינת (במישרין או בעקיפין)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא. ברור לי שחלק מהדברים שם נכונים ושגורמים ממסדיים לא רוצים שהם יצאו לאור.

ברור לי גם שחלק מהנתונים הם לא כאלה.

ואני מניח שכשאתה עושה דברים כאלה בשיטתיות, הזוהר ב"אני עוזר למדינה שלי" מתעמעם וזה מתחיל להוות פגיעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואתה אומר את זה כי?

אין שם סיפורים סוריאליסטיים שלא יכולים לקרות. הסיפורים האלה הם ללא ספק ברמה הכללית של "סיפורי מלחמה" ששומעים עליהם מכל העולם בכל קונפליקט

קודם כל אני לא מתייחס לכל סיפורי ה"שמעתי ש" ו"אמרו לי ש"

קח את כל האנשים שמציגים סיפור מגוף ראשון ותגלה שרובם לא מזעזעים בכלל. בדרך כלל מדובר על בני אדם שמתאימים את עצמם למצב ופועלים בהתאם ("בנגד לפקודות ובתקיפות יתר") או שהם פשוט במצב מלחמה ומשהו השתחרר.

כל הסיפורים האלה לא מעידים כלום ושום דבר על הרוח הכללית בצה"ל או על המוסריות שלו בכללותו. גוף שלם אינו נשפט על היחידים החריגים בו

בכלל, המסקנה היחידה מהסיפורים האלה זה שפשוט יש אנשים שצריכים להישפט. גם אם מג"ד ומח"ט יכולים לפקוד על החיילים שלהם בניגוד לפקודות מהמטכ"ל והם צריכים להיענש על זה (בחומרה)

כדי להגיע מדבר כזה ללהאשים את כל המערכת הצבאית או זו חתיכת קפיצה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אמת עשויה להפוך לשקר אם מוחקים ממנה כל משפט שני. אמנם החצי שנותר הוא חלק מהאמת, אך הרושם שנוצר אצל הקורא מאוד רחוק מכך. זאת, כמובן, בנוסף לעדויות שהן אמת לאמיתה שמסתכמות ב"מלחמה זה חרא, דברים נהרסים ואנשים מתים" ושאינן שופכות אור על התנהלות פסולה כלשהי מצד צה"ל, שנכללו באוסף העדויות פשוט להגברת הרושם של העדויות האחרות - שכונה שנהרסה לחלוטין עשויה היתה להוות יעד טקטי לגיטימי ועשויה היתה להוות הרג ללא אבחנה של חפים מפשע, כאשר העדויות על ההרס אינן מכוונות לכאן או לכאן אך יחד עם העדויות האחרות נועדו לצייר את התמונה השנייה דווקא.

וכמובן שכמו תמיד, העדויות הן בעילום שם, יחידה, תאריך. שום אפשרות למצוא עדויות נגדיות או לעמת את המעידים אל מול טענות כלשהן, או אפילו להוכיח שהם קיימים ואכן היו שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קשה לי לבוא בטענות למעידים עצמם, בהנחה שהם דוברי אמת (לפחות כפי שהם רואים אותה). מדובר, ברובם, בחבורה של צעירים בני 20 (שימו לב שכמעט כל העדויות הן של סדירים, למרות היקף כוחות המילואים במבצע הזה), שארגונים שונים כדוגמת "שוברים שתיקה" פמפמו להם לראש שמלחמה על שלום המולדת זה דבר רע, ואם כבר מלחמה אז צריך לנהוג כמו חבורת דובוני אכפת-לי ולהבטיח שלא תנשור שערה מיותרת אחת מראשו של האוייב.

את היוזמים של דוחות מהסוג הזה, עם זאת, הייתי רוצה לראות ממוסמרים לעמודים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שנהוג לאמר באינטרנט "PICS OR IT DIDN'T HAPPEN"

עדויות לא שוות כמעט כלום בימינו. אי אפשר להאמין לאף אחד, אם אין להם שום הוכחה מצולמת(ובימינו שכל אחד יכול לשאת איתו בגודל כפתור) אז אין להם הרבה ביסוס לטענות.

לא חסר אנשים שמפיצים שקרים, ולא חסר אנשים שמאמינים לשקרים מבלי לנסות לאמת את אמיתותן.

זוכרים שבמלחמת לבנון השניה היה צלם אחד שערך את התמונה בפוטושופ כדי להראות שיש הרבה יותר הרס ממה שהיה באמת?

זוכרים את אותה האשה הלבנונית שהצטלמה ליד כל בית הרוס בכתבות שונות?

יש גם מספיק דרך לגרום להמונים להאמין בשקרים. מספיק שעיתון "נחשב" מצטט איזה מאמר שלאף אחד אין כח באמת לקרוא אותו או שרוב האנשים לא באמת מבינים מאמרים כאלה ומליארדי אנשים בעולם כבר יאמינו לאותו שקר.

הבאתי את הדוגמא של הפער בשכר בין גברים לנשים ואיך שבאמצעות ממוצע אפשר לייצר תמונה מעוותת. האמת היא שנשים פשוט עובדות במקומות עבודה עם שכר יותר נמוך בלי קשר למין העובד אבל בגלל שעושים ממוצע על כל מיני עבודות שונות כאלו תחת קטגוריה מכלילה אז זה נראה כאילו יש פער בשכר.

בנוגע לארגון הזה, זה לא סוד שאירגוני שמאל רבים לא בוחלים באף אמצעי להשיג את מטרתם המוצהרות או הלא מוצהרות. זה למעשה יהיה יוצא דופן לאירגון שמאלני להיות כנה ולהתבסס על האמת בלבד. מהסיבה הפשוטה שלרוב האמת לא תומכת בעמדות ההזויות שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...