הפיליפינים נערכים לפינוי אזרחיהם מישראל - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הפיליפינים נערכים לפינוי אזרחיהם מישראל


gshhar

Recommended Posts

"משלחת ביטחונית תגיע לארץ כדי להיערך לפינוי 75 אלף האזרחים במקרה של החמרה במצב הביטחוני. המשלחת תקבע אם להקפיא הגעתם של עובדים חדשים"

אתם רואים מחסלים אחד מראשי הטרור וכבר מתפנות משרות

לעבודה עם קשישים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח voodooman

חחחחחחחחח ;)

כן אה עכשיו תהיה עבודה אבל מי יעבוד איתם??

אם נגיד יפנו את הרומנים מי יעבוד בביניין?? אזרחי המדינה יעבדו בבניין?

לא כי זה קשה מידי והם ירצו סחר מוגזם מידי והם יעבדו לאט עד שיבנו בית אחד יקח להם 10 שנים :)

וסינים רומנים וערבים יודעים לעבוד כמו שצריך!! גם טוב וגם מהר מאוד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה היא אם אנחנו בתור מדינה נלך לעבוד או שנמצא פועלים זרים אחרי שיעשו לנו את העבודה וידאגו שהמובטלים ישארו מובטלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא צרייך להיות גאון כדי לדעת שמרבית הישראלים לא אוהבים עבודה קשה, והמעסיקים לא אוהבים לשלם הרבה לישראלים שלא פוחדים מעבודה קשה והם יעדיפו אפילו תאילנדי שעובד כאילו הוא בשביטה איטלקית ולא לשלם יותר. מה קרה לעבודה העברית?!?!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאתה מעסיק תאילנדים בקטיף, הם עושים שורות בקצב מעולה, לא איכפת להם לעבוד שעות נוספות כי גם ככה הם פה בשביל הכסף אז הם מריצים ימים ארוכים יותר ומרוויחים (שכר גבוה יותר בשעות הנוספות), והכסף שהם עושים פה מרים אותם כמה מדרגות כלכליות טובות בתאילנד.

כשאתה מעסיק ישראלים לקטוף את הפירות, הם מגיעים מתוך ייאוש כזה, ולא ברור אם זה בגלל שהעבודה היא לא בדיוק שיא ההגשמה העצמית (אבל היא כן בונה וכן ומכניסה כסף לכיס) או שהג'וב היחיד שיעשו מרצון עדיין תפוס אצל אייל פלד. הם עושים פוזה של עובדים במשך כמה דקות, וכשאתה חוזר לבדוק אחר כך אתה רואה שהם עוד בתחילת השורה הראשונה מריצים דאחקות. זו הסיבה שברוב השדות והמשקים עובדים רק התאילנדים ובני הבית.

המצב של ימינו עובד. הוא יציב. העובדים הזרים מאיישים עבודות שאנחנו לא רוצים לעשות, המובטלים שלנו מקבלים דמי אבטלה, העובדים הזרים נהנים מהכסף ומוציאים מהארץ הון שיכל להיות חלק ממנה (שכר העובדים הזרים יכל להיות נתון בידי ישראלים שקונים בארץ פותחים השקעות בארץ...).

המצב יכול גם להיות אחרת - אפשר שהישראלים יעבדו במקום העובדים הזרים, וייווצר שוק עבודה לישראלים בעבודות שהתפנו. כשהשוק יתייצב רמת העובדים תעלה, כי תהיה בינהם תחרות על מקומות העבודה החדשים, והישראלים יתחילו להוות תחלופה אמיתית לעובדים הזרים. צריך, בנוסף, לתמרץ אנשים לצאת ממעגל האבטלה, בכדי למנוע מצב שמפסיקים להעסיק בארץ עובדים זרים ואין מי שיחליף אותם בבניה, חקלאות, סעד וכד'.

רק, שמישהו יגיד לי, איך עושים סוויצ' שכזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תאמינו לי שאני מוכן לעבוד במקום כל רומני/ערבי/תילאנדי/פיליפיני/צ'כי ממוצא דרום אפריקני שיש בארץ.

יש אנשים שיעשו הכל בשביל עבודה, אני אחד מהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה אותך.

אני לא מאמין.

אתה אזרח ישראלי ואני לא חושב שאתה תסכים לקבל עבודה כזו מלשכת התעסוקה, אפילו שהיא בעלת שכר מינימום בזמן שאחרים מקבלים עבודות משרדיות עם מזגן (אבל אותו שכר...) ואתה מתבשל בשדות.

זה נכון שאם אנשים היו מסכימים להתפשר במדינה הזו, לעבוד ביחד קשה, המצב הכלכלי יעלה, ואז עוד פעם נעסיק זרים :P.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח voodooman

חבר שלי עבד בבניין אם הרומנים הוא אומר שזה קשה אבל אין מה לעשות בשביל כסף היה צריך לעבוד :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תאילנדי מקבל 2500 שקל בחודש

מובטל מקבל 2500 שקל בחודש

אם המדינה היתה נותנת 2500 שקל בחודש תמריץ לעובדים בחקלאות ובנין בנוסף למשכורת המינימום שהמעסיק משלם להם אז פתאום היו הרבה אנשים שרוצים לעבוד בעבודות האלו.

למה זה טוב ?

למדינה זה עולה אותו הדבר כמו מובטלים, אבל 2500 השקלים שהיו עוזבים את המדינה עכשיו נשארים פה ומועילים לכלכלה המקומית ולא למדינות מזרח אסיה (אין לי משהו נגדם, אבל דאג לעניי עירך קודם).

נטו זה חוסך למדינה 2500 שקל בחודש (הערכה טובה, לא לתפוס אותי בדיוק בסכום הזה) אם ממנים את התמריצים האלו על חשבון העסקת עובדים זרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמירם הרעיו שלך ענק דרך אגב (בלי ציניות).

ואנשים אתם מדברים ואומרים הישראלים ככה והישראלים ככה ומתפנקים ולא רוצים לעבוד בעבודות קשות אז לפני שאתם שופטים צאו ותעבדו בעבודות האלה בעצמכם ונראה איך תדברו אחר כך, בתור אחד שעבד בחממות (סיוט העבודה הכי קשה בכדור הארץ)\בניין\וקירור (בכלל לא קר כל היום בשמש :)) וזה לא הכל אבל אפשר להגדיר אותם כהכי קשות, ואז תראו מה זה להיות כל היום בתוך חממה שיש שם איזה 50 מעלות בשביל איזה 15 שקל לשעה, או לעבוד כל היום עם קונגו בגובהה שלך (לא אחד רגיל בגובהה של בירכיים) בשמש ולנסות להוריד קיר 2X2 מטר יציקת בטון (עם כמובן) ואז תראו באמת למה אנשים אומרים שלא קל.

לא לכולם היה מזל להיוולד להורים טחונים ויש כאלה שבאמת עובדים על הכסף שלהם ויש כאלה שלא יכולים שפשוט לא בנויים לזה אז עד שלא עברת את זה בעצמך אל תשפוט.

ואני לא אומר מי שלא יכול לעבוד בעבודות קשות כאלה אז בעיה שלו ושימות מרעב, או שהוא יהיה צריך לשבת רגל על רגל ולקבל כסף מהמדינה, אבל צריך להתחשב ב-כ-ו-ל-ם. (ולא כולל את אלא שבאמת זבל! בהם לא צריך להתחשב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל חרטא

לפיליפינים אין לאן לחזור המצב שם על הפנים, יש ים של פיליפינים ואין מספיק אוכל לכולם

עוד מעט תראו שצוות החירום שהגיע הוא בעצם עוד קבוצה של עובדים זרים שהסתננו לארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צריך לתת לכוחות השוק לנצח ולא לרמות אותם.

כשהקבלנים יבינו שאין אפשרות להשיג עבודה זולה הם ימצאו פיתרונות (Life will find a way)

הקבלנים מחפשים עובדים זרים זולים - שיחפשו.

ניתן לשלם יותר לפועלים ישראלים ולהרוויח טיפה פחות.

ולא זה לא יעלה את מחירי הדירות, אולי סופסוף במדינת יבנו בצורה יותר מודולרית-טכנולוגית, לא צריך 100 עובדים בשביל לבנות בית.

אותו דבר בשאר הענפים.

ואם המדינה תחליט שענף כלשהו מהווה יעד אסטרטגי שתסבסד אותו.

וסתם לידיעתכם, רוב העובדים הזרים מרוויחים יותר מהמינינום, הרבה יותר. רובם גם לא משלמים מיסים. והוצאות הנילוות שלהם גבוהות (דיור ,תשלום למתווכים וכדומה).

יש פה בעיה פסיכולוגית בעיקרה

1. מצד העובדים שלא מנסים.

2. המעסיקים שנוח להם לטעון שרק כך אפשר.

3. המדינה שמאמינה לשניהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...