עבור לתוכן

בזק בינלאומי מנסים לגבות ממני כסף למרות שאני לא לקוח שלהם

Featured Replies

פורסם

חברי הפורום שלום

לפני כשבועיים בדקתי את מצב חשבון הבנק שלי ושמתי לב שבזק בינלואמי מנסים לגבות ממני סכום של כ-15 ש"ח דרך חשבון הויזה. בדיקה באתר ויזה העלתה שמדובר בעיסקה טלפונית שלכאורה ביצעתי בחודש דצמבר 2014. העניין הוא שלא ביצעתי שום עיסקה עם בזק בינלאומי, דרך הטלפון או בכל דרך אחרת. יותר מזה - אני כלל לא לקוח של בזק בינלאומי - פעם הייתי לקוח בשירות האינטרנט שלהם, אבל התנתקתי מהם לפני כחצי שנה (התנקתי מהם ביוני 2014 ועברתי ל HOTnet) ומאז אני לא משלם להם דבר. כמובן שמייד ביטלתי את העיסקה דרך האתר של ויזה, ולפני מספר ימים הגיע מבזק בינלאומי מכתב (שכנראה נשלח אוטומטית ברגע ביטול העיסקה) הדורש ממני להסדיר את אמצעי התשלום מולם.

אני רוצה לציין כי בזק בינלאומי ניסו להמשיך לגבות ממני כסף גם לאחר שהתנתקתי מהם לפני כחצי שנה (שלחתי פקס והתקשרתי לוודא שהוא התקבל), אבל מייל לנציב התלונות שלהם פתר את הבעיה והם החזירו לי את רוב הכסף (למעט שקל או שניים, שגם זה מעצבן, אבל לא שווה להפוך את העולם בשביל זה). חשבתי שזו הייתה טעות חד-פעמית מצידם, אבל עכשו שוב הם מנסים לגבות ממני כספים שלא מגיעים להם. לאור זאת, אני מקבל הרגשה שמדובר כאן במשהו מערכתי ולא ב"מעידה" חד-פעמית מצידם. שלחתי שוב מייל לנציב התלונות שלהם ואני כרגע ממתין לתשובה.

כל המטרה של הדיון הזה היא להסב את תשומת ליבם של לקוחות בזק בינלאומי ושל לקוחותיהם לשעבר - תבדקו היטב את חשבונות הבנק וכרטיס האשראי שלכם ותראו האם יש חיובים שלא אמורים להיות מבזק בינלאומי. במידה ויתברר כי מדובר במשהו מערכתי מצד בזק בינלאומי, אולי יהיה אפשר לעשות משהו בנידון מבחינה משפטית.

פורסם

גם ממני 012 המשיכו לגבות כספים הרבה אחרי שהתנתקתי מהם.

לבסוף התברר שגבו ממני כספים כי הייתי צריך להחזיר להם איזה שהוא מתאם שאף אחד לא ביקש ממני להחזיר...

פורסם

כל המטרה של הדיון הזה היא להסב את תשומת ליבם של לקוחות בזק בינלאומי ושל לקוחותיהם לשעבר - תבדקו היטב את חשבונות הבנק וכרטיס האשראי שלכם ותראו האם יש חיובים שלא אמורים להיות מבזק בינלאומי. במידה ויתברר כי מדובר במשהו מערכתי מצד בזק בינלאומי, אולי יהיה אפשר לעשות משהו בנידון מבחינה משפטית.

יש חברות דומות שזה הרבה יותר מערכתי שם ועדיין הם חיות וקיימות בלי בעיה, זה המצב לצערי בארץ...

פורסם

היי,

מוזמן לשלוח פרטי התקשרות ל-online@bezeqint..net בכדי שנוכל לסייע לך בבדיקה וסיום מהיר של הנושא.

בברכה,

מתן, בזק בינלאומי

חברי הפורום שלום

לפני כשבועיים בדקתי את מצב חשבון הבנק שלי ושמתי לב שבזק בינלואמי מנסים לגבות ממני סכום של כ-15 ש"ח דרך חשבון הויזה. בדיקה באתר ויזה העלתה שמדובר בעיסקה טלפונית שלכאורה ביצעתי בחודש דצמבר 2014. העניין הוא שלא ביצעתי שום עיסקה עם בזק בינלאומי, דרך הטלפון או בכל דרך אחרת. יותר מזה - אני כלל לא לקוח של בזק בינלאומי - פעם הייתי לקוח בשירות האינטרנט שלהם, אבל התנתקתי מהם לפני כחצי שנה (התנקתי מהם ביוני 2014 ועברתי ל HOTnet) ומאז אני לא משלם להם דבר. כמובן שמייד ביטלתי את העיסקה דרך האתר של ויזה, ולפני מספר ימים הגיע מבזק בינלאומי מכתב (שכנראה נשלח אוטומטית ברגע ביטול העיסקה) הדורש ממני להסדיר את אמצעי התשלום מולם.

אני רוצה לציין כי בזק בינלאומי ניסו להמשיך לגבות ממני כסף גם לאחר שהתנתקתי מהם לפני כחצי שנה (שלחתי פקס והתקשרתי לוודא שהוא התקבל), אבל מייל לנציב התלונות שלהם פתר את הבעיה והם החזירו לי את רוב הכסף (למעט שקל או שניים, שגם זה מעצבן, אבל לא שווה להפוך את העולם בשביל זה). חשבתי שזו הייתה טעות חד-פעמית מצידם, אבל עכשו שוב הם מנסים לגבות ממני כספים שלא מגיעים להם. לאור זאת, אני מקבל הרגשה שמדובר כאן במשהו מערכתי ולא ב"מעידה" חד-פעמית מצידם. שלחתי שוב מייל לנציב התלונות שלהם ואני כרגע ממתין לתשובה.

כל המטרה של הדיון הזה היא להסב את תשומת ליבם של לקוחות בזק בינלאומי ושל לקוחותיהם לשעבר - תבדקו היטב את חשבונות הבנק וכרטיס האשראי שלכם ותראו האם יש חיובים שלא אמורים להיות מבזק בינלאומי. במידה ויתברר כי מדובר במשהו מערכתי מצד בזק בינלאומי, אולי יהיה אפשר לעשות משהו בנידון מבחינה משפטית.

פורסם
  • מחבר

@taltola

לא קיבלתי כל ציוד מבזק בינלאומי, ולכן אין שום סיבה שאני אצטרך לשלם להם עבור ציוד או שירות כלשהו. גם אם היה ברשותי ציוד שלהם (ושוב - אין לי), זה לא מסביר מדוע בחצי השנה אחרי ההתנתקות מהם הם לא גבו כסף ורק בחודש האחרון הם נזכרו שאני חייב להם כסף. יותר מזה - כפי שציינתי, לפי האתר של ויזה מדובר בעיסקה טלפונית שנעשתה לפני כחודש (בדצמבר 2014), אך לא דיברתי עם בזק בינלאומי בחצי השנה האחרונה בדרך כלשהי, ויותר מזה - אני כלל לא מדבר בטלפון (אבל זה לא קשור לנושא). בנוסף, מכיוון שנעשה שימוש בפרטי כרטיס האשראי שלי, קשה לי להאמין שמדובר בטעות של נציג/פקיד שטעה בהקלדת פרטי כרטיס האשראי, אלא בהתמקדות מדוייקת בפרטים שלי, במיוחד לאור העובדה שהם מייד שלחו לי מכתב הבייתה עם ביטול העיסקה (כלומר הם יודעים בדיוק מי אני).

@needacomp

הגישה שלי לדברים כאלו היא להתלונן באופן מיידי, מתוך הנחה שמדובר בבעיה במערכת והתלונה שלי תחשוף אותה ותגרום לתיקונה. אם מדובר במשהו מערכתי (כלומר מוכוון ע"י ההנהלה), הרי שתלונה אולי תפתור את הבעיה הנקודתית (מבחינת המתלונן) אבל לא את הבעיה עצמה (הבעיה תמשיך עבור לקוחות אחרים). במקרה כזה קודם יש לבדוק האם הבעיה קיימת אצל עוד אנשים (למשל ע"י בדיקה בפורום צרכנות כלשהו) ואז ניתן לטפל בבעיה באופן תקשורתי או/ו משפטי.

@מתן בזק בינלאומי

העברתי את המייל ששלחתי לנציב התלונות גם לכתובת online@bezeqint.net.

פורסם

לא רק בזק חברים, כל עסקה שאתם עושים. בין אם זה באשראי, או בהוראת קבע.

גם אם לא רוצים להאמין בזה, חלק מהחברות אולי עושות את הטעויות המערכתיות האלה בכוונה.

קשה לי להאמין שבזק בינ"ל היא כזאת, כנראה באמת טעות תמימה.

פורסם

זה קיים כמעט אצל כל חברה, תמיד תחת תירוץ של "טעות של מחשב". שיטת המצליח הישראלית.

פורסם
  • מחבר

ואם לא הייתי שם לב לכך? כמה זמן הם היו לוקחים ממני כסף שלא מגיע להם? כמה זמן היה לוקח להם להחזיר לי את הכסף, אם בכלל? ומה קורה עם לקוחות או לקוחות לשעבר שגם להם זה קורה והם בכלל לא מודעים לכך? מי בדיוק אמור להגן על הצרכנים? רק בגלל שזה קיים כמעט אצל כל חברה, זה לא הופך את זה לתקין או לחוקי. כמובן שאני לא מוציא מכלל אפשרות מקרה שבו יש עובד בחברה שמנסה למעול בכספי החברה ולגנוב כסף מהלקוחות (ראו מקרה אתי אלון), אבל זה כמובן שלא פותר את החברה מאחריות כלשהי כלפי הלקוחות והלקוחות לשעבר (אם כבר, אז זה הופך את החברה לאחראית עוד יותר), בפרט כאשר זה נוגע לפרטים האישיים שלהם ובמיוחד לפרטי חשבון הבנק או פרטי כרטיסי האשראי.

פורסם

חודשים ? שנים ? עד שהיית שם לב...

http://www.tluna.co.il/companies/company.asp?CompanyID=523

תוכל להתרשם שם קצת מחלק מהתלונות, לפחות המצב שלהם פי 2 יותר טוב מהפורע חוק הגדול ביותר...

פורסם

לקח חשוב: סיימת עם ספק (של כל דבר לאו דווקא אינטרנט) והתנתקת. בטל מייד את הוראת הקבע!

פורסם

מנסיון אישי עם בזק בינלאומי - דרוש ממחלקת שירות לקוחות למחוק את רשומת פרטי תשלום הכוללת את פרטי כרטיס האשראי.

פורסם
  • מחבר

עדכון: מסתבר שהיום התקשר הביתה נציג מבזק בינלאומי ואמר שאני צודק ושמבטלים את החיובים (לא אני דיברתי איתו בטלפון, אז אני לא יודע בדיוק מה נאמר).

פורסם
עדכון: מסתבר שהיום התקשר הביתה נציג מבזק בינלאומי ואמר שאני צודק ושמבטלים את החיובים (לא אני דיברתי איתו בטלפון, אז אני לא יודע בדיוק מה נאמר).

הם זכרו להוסיף פיצוי על הוצאותיך, ריבית והצמדה על פי חוק הגנת הצרכן?

פורסם
  • מחבר

לא, אבל כמו שכתבתי בהתחלה - ראיתי שבזק בינלאומי מנסים לגבות ממני כסף, ולא שהם גבו ממני כסף - בחיוב כרטיס האשראי הבא היה אמור לרדת סכום של כ-15 ש"ח. מייד כשראיתי את זה, השתמשתי באפשרות לבטל את העיסקה באתר של ויזה (יש אפשרות בשם "לא ביצעתי את העיסקה" או משהו כזה) וכמו כן ביטלתי דרך האתר את ההרשאה של בזק בינלאומי בכלל לגשת לחשבון הויזה ("סגרתי להם את הברז" אם תרצו). התוצאה - בחיוב של החודש האחרון ירד והוחזר אותו הסכום, כך שלמעשה הם לא קיבלו ממני שקל ואני לא הפסדתי כסף.

המסקנות מכל הסיפור הזה:

1. לבדוק תמיד את החיובים הנוכחיים והעתידיים בחשבון הבנק ובחשבון כרטיס האשראי. במידה וקיימת עיסקה או עיסקה עתידית שלא ביצעת - מייד יש לבטל אותה.

2. עם סיום ההתקשרות עם חברה כלשהי, יש לבטל את ההרשאה שלה לגשת לחשבון הבנק או/ו לחשבון כרטיס האשראי.

3. ליישם את מה ש HelpSupport הציע - עם סיום ההתקשרות, יש לדרוש מהחברה למחוק את כל הפרטים האישיים, בדגש על פרטי אמצעי התשלום.

פורסם

איך סוגרים את הברז ? ואיזה חברה דיוק מוחקת את הנתונים, זה בדיחה עצובה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים