עזרה בבחירת אוניברסיטה - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בבחירת אוניברסיטה


OreoCookieh

Recommended Posts

טוב, דיי נסגרתי על מדעי המחשב (ולא הנדסת תוכנה, או חשמל). עכשיו השאלה היא איפה..אני ממש מתלבט כי-

ת"א- יתרון: קרוב לבית, אין כמו להגיע לבית ויש אוכל זמין, כביסה והכל מוכן, רק לבוא ללמוד. חסרון: אווירת בסיס פתוח + חוויה סטודנטיאלית לא משהו "ללמוד והביתה" שכזה.

טכניון- יתרון: השם תופס חזק. אווירה סטודנטיאלית קצת יותר טובה מת"א מאחר וכולם שם במעונות\באיזור. חסרון: אונס מוחין, יותר קשה משאר האוניברסיטאות, מי אמר שיהיה זמן לחיות? + אוכל פחות זמין, וכנראה פחות איכותי מהבית. + נסיעות הביתה -> סיוט עד לאשדוד.

ב"ש- יתרון: אווירה סטודטיאלית מצוינת, כל הסטודנטים באותם אזורים, פאבים ייעודיים באזור, כמו בטכניון אווירת "בסיס סגור" שכזה מה שיוצר גיבוש וח'ברה. מרחק סביר מהבית (שעה וחצי עד שיהיו רכבות) במידה ו...

חסרון: לשכור דירה (האופציה הכי ריאלית) נשמע כמו כאב ראש, אומנם 5 דק' מהאוניברסיטה אבל לדאוג לקניות, תשלומים, תקלות, משק בית. נשמע כמו הסחות דעת לא מועילות. כמו כן צריך לדאוג לכך שיהיה אוכל זמין. (ברור לי שכולם עשו,עושים ויעשו את זה, זה לא בלתי אפשרי ואולי גם לא נורא, אבל זה חייב להילקח בחשבון, אחרי הכל הממוצע בתואר הוא קריטי).

אני בבעיה..מה דעתכם? קשה לי להחליט..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

לך על הטכניון + מעונות ותגור שם (או מעונות בב"ש), משפר את החוויה משמעותית מאשר לגור בבית. (ושעה וחצי לכל כיוון זה מעצבן וסבל לא קטן). אם אתה נוסע ברכבת לת"א יקח לך שעה וחצי כל כיוון בהנחה שלא פספסת רכבת ותהיה תמיד לחוץ לעוף הביתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בב"ש וטכניון ללא ספק עדיף לגור מחוץ לבית אבל איתם באים יתרונות וחסרונות, שאני לא יודע אם הם שווים את זה, רציתי להיוועץ בכם בנוגע לכך, מניסיונכם.

מבירור שעשיתי בב"ש עדיף כבר לשכור דירה מאחר והמעונות יוצאים במקרים מסוימים אפילו יותר גבוהים מתשלום שכר דירה!

בטכניון עדיף מעונות ללא ספק וזה גם זול (סביבות ה500 שקל)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדיף באר שבע על פני הטכניון. לא נראה לי שיהיה מי שיקבל אותך מהטכניון ולא מבאר שבע ואם יש חברה כזו אתה לא תרצה לעבוד בה בכל מקרה כי היא תהיה חברה של אנשים אפורים וקשוחים(מבחינת העסקה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

OreoCookieh

ההבדל בין הטכניון לבאר שבע הוא לא משמעותי כמו בין הטכניון למכללה למשל.

לצורך העיניין ב2008 בזמן המשבר גם בוגרים של הטכניון לא מצאו עבודה.

מלבד הלימודים אתה צריך גם לרכוש ידע בכוחות עצמך שלא תקבל בטכניון. הידע שאתה מקבל בטכניון ובבאר שבע זה בעיקר ידע מתמטי ואיך עובד המחשב, וזה ידע שהוא חשוב מאוד אבל מעבר לזה אתה גם צריך לתרגל את היכולות שלך וללמוד בכוחות עצמך ואז תוכל להתאים למקומות עבודה שדורשים את הידע הזה.

אתה יכול להיות סטודנט טכניון עם ממוצע 101 אבל אתה לא יודע .NET למשל, אז כנראה שיעדיפו מישהו עם ממוצע יותר נמוך אבל עם יותר ידע רלוונטי לתפקיד.

כמו שאף אחד לא ישאל אותך על הצייונים שלך בביה"ס במקום עבודה ככה כשתהיה תכנת יותר מנוסה לא יהיה להם אכפת מהצייונים שלך בטכניון אלא האם יש לך ידע וניסיון רלוונטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא חושב שהלימודים בטכניון קשים יותר מבן גוריון או ת"א. הציונים כנראה נמוכים יותר, אבל לא מאמין שהלימודים עצמם קשים יותר משמעותית.

יתרון גדול של הטכניון הוא עבודות סטודנט במהלך התואר, כמו ש Sargon אמר - ניסיון חשוב לא פחות מציונים.

יש הרבה חברות הייטק (בעיקר בחיפה ויוקנעם) שמעסיקות סטודנטים, וכל עוד אתה עם ממוצע טוב (80+) לא תהיה לך בעיה למצוא עבודת סטודנט בפיתוח ולצבור ניסיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה חברים.

אז זה דיי נכון,

מקריאה שעשיתי באינטרנט דיי מובן שדעת הקהל הרווחת היא שפחות חשוב איזו אוניברסיטה תבחר מהטופ-4 בארץ (ב"ש ת"א והעברית, כשהטכניון טיפה מעל כולם) אלא יותר הממוצע שלך בסיום התואר. תוציא 80+ ורוב הסיכויים שתצליח למצוא עבודת מתכנת כמשרה ראשונה (ומשם כבר זה לצבור ניסיון ולאף אחד לא יעניין איפה למדת).

השאלה כרגע היא האם בפועל ישנן מספיק אפשרויות למשרת סטודנט באזור ב"ש. אומנם מוכרים לנו שב"ש היא עיר ההיטק והסייבר ובלה בלה בלה אבל אני לוקח את כל זה בעירבון מוגבל מכיוון שאני לא סומך על התשקורת ועל פרסומות באופן כללי. מה קורה בתאכלס? סטודנט בב"ש למדמ"ח שעובד בעבודת סטודנט החל מהשנה השניה\שלישית זה עניין נפוץ או עוף מוזר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא לטכניון כיף פה... סתם.

לפחות אני יכול להגיד בתור סטודנט בטכניון שיש חברה טובה והתנאים טובים.

אני בחשמל אבל נראה שהסטודנטים של מדמ"ח נהנים מהיצע משרות די גדול במיוחד בשנה האחרונה.

עכשיו לצד הרע- שינו בטכניון את החדו"א של מדמ"ח לאינפי, מעלה בלא מעט את רמת הקורס שגם קודם היה קשה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...