עבור לתוכן

נורית דיסק קשיח כבויה ומסך שחור

Featured Replies

פורסם

שלום

אתמול בערב הטענתי את האיפון באמצעות המחשב הנייח בכניסת usb הקדמי, לאחר כרבע שעה חזרתי לבדוק מה אחוז הסוללה וגילית שהאיפון נכבה המחשב דלוק והמסך שחור הנורית של המסך דולקת הזזתי את העכבר ואין שום שינוי במצב של המסך. ניתקתי את האיפון מההטענה וניסיתי לרסט את המחשב והמחשב לא הגיב (לחצתי ריסטרט ולא קרה כלום) נאלצתי לכבות את המחשב עם הכפתור הדלקה. לאחר מכן ניסיתי להדליק את המחשב, הנורית של החשמל במארז דולקת והנורית של ההארד דיסק כבויה(לא מהבהב) המסך לא עולה המסך נשאר שחור כל הזמן. שללתי את בעיית המסך בכך שחיברתי את המארז למסך מחשב אחר ושם הגעתי לאותו מצב. גם שללתי את בעיית ההארד דיסק בכך שחיברתי הארד דיסק חלופי והמצב לא השתנה. בגלל שחשדתי שהמקור לבעיה הינו בחיבורי ה usb- הקדמיים לכן ניתקתי את הכבל שמגיע מאותם חיבורים ומתחבר ללוח אם. כעת המחשב עלה כרגיל . לאחר מכן בכדי לוודא שזו אכן הבעיה חיברתי שוב את הכבל שמגיע מאותם חיבורים והמחשב לא עלה. אני בכל אופן רוצה להשתמש בכניסות הUSB הקדמיות של המארז מה עלי לעשות ?

בתודה מראש

פורסם

היציאות מקוצרות ממה שהוא

תפרק את הפאנל הקדמי מהמארז, ותבדוק את השקעים מכל הצדדים, המעגל שהם מחוברים אליו, החוטים שהולכים ממנו ללוח - אם יש סימנים למשהוא שבור או שרוף

ודא שהחוטים מחוברים נכון מכל פין על הלוח לכל חיבור של הפורט, אין טעויות בחיבור החוטים ואין הצלבה בחוטים כלשהם בין 2 הפורטים. הצבעים של החוטים הם בדרך כלל כמו בציור אבל לפעמים שונים, מה שמשנה זה מה הנקודות שכל חוט מחבר ולא הצבע שלו

port_wiring.png

ודא שאין על הלוח או בספק הכוח קבלים מנופחים. אם אתה פותח את הספק אל תיגע בכלום בתוכו. יכול להיות שם מתח

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Al-Elko-bad-caps-Wiki-07-02-17.jpg

האם כבל הטעינה מקורי או לא ? הוא קרוע קצת איפה שהוא ?

פורסם

מכיוון שחיבורי ה USB הקידמיים עבדו (המחשב היה עולה כאשר הם היו מחוברים, ניתן היה להטעין מכשירים דרכם) אני בספק אם מדובר בכבל/חוט שלא מחובר נכון. סביר יותר להניח שמדובר בבעיה בלוח האם (אולי בחיבור עצמו), בכבל המחבר בין הלוח למארז או בחיבורים במארז.

לצערי לא ידוע באיזה לוח אם ובאיזה מארז מדובר והאם מדובר בחיבורי USB 2.0 או USB 3.0 (זה פחות משנה) אבל אני הייתי בודק את הדברים הבאים (במידה ואפשר):

א. אם הקצה של כבל ה USB המגיע מהפאנל הקידמי הוא לא יחידה אחת (לא "בלוק" חיבורים) אלא אוסף של כבלים בודדים, ניתן לחבר רק יציאת USB אחת מתוך השתיים שבפאנל הקידמי ובכך לבדוק האם יש יציאה ספציפית שמקצרת. כמובן שיש לדעת איזה חוטים מתאימים לכל חיבור (כפי ש 11010010110 ציין - לכל חיבור USB יש חוט למתח של 5V, חוט לאדמה, חוט למידע שמסומן ב"+" וחוט למידע שמסומן ב"-") ואיך לחבר אותם לחיבור על הלוח.

ב. אם יש בלוח אפשרות לחבר יותר מ-2 יציאות USB (כל קבוצת פינים כמו בתמונה שבתגובה של 11010010110 מתאימה ל-2 חיבורי USB, כאשר כל שורה מתאימה לחיבור USB אחד), יש לנסות לחבר את חיבורי המארז/הפאנל קידמי לחיבור אחר בלוח. אם זה גורם למחשב לעבוד - הבעיה היא בלוח האם.

ג. אם ניתן להשיג USB Bracket כמו בתמונה הזו:

16961d1337041721-usb-bracket-usb-bracket01-x30-1-80.jpg

אפשר לחבר אותו במקום חיבורי המארז ולראות האם המחשב עובד. אם כן - הבעיה בחיבורים בפאנל הקידמי במארז. אם לא - הבעיה בלוח.

נערך על-ידי smalul

פורסם

חיבורי מארז USB 2.0 ו USB 3.0 בנויים בצורות שונות :

- USB 2.0 מחוברים דרך מעגל מודפס קטן שנמצא מאחורי הפלסטיק של המארז

- USB 3.0 הוא יחידה אטומה יצוקה מפלסטיק, כלומר הכבל מגיע מאחור ישירות לתוך שקע ה USB. (לפעמים הוא מולחם ל PCB, אבל זה רק בשביל להחזיק אותו במקום ולא העברת מתחים). לכן יש פחות סיכוי שמשהוא מתוך המארז יקצר לפורט USB 3.0, או שהפורט עצמו יקצר אם הוא נשבר ונופל לתוך המארז. אם זאת, בגלל הכמות הגדולה יותר של נקודות חיבור בתוך USB 3.0 יש יותר דברים שונים שיכולים לקצר אחד לשני אם השקע עצמו נהרס (נשבר או נמס בגלל חיבור שהתחמם)

פורט USB שלא מחובר אליו כלום הוא מעגל פתוח. הלוח לא יכול לראות הבדל בין המקרים שמחובר ליציאה פורט ולא מחובר לפורט כלום, או שלא מחובר ליציאה על הלוח פורט בכלל. מכאן, אם הפורט הקדמי משפיע כשלא מחובר אליו כלום, הוא עצמו מקצר. בין אם היציאה על הלוח תקינה או לא

אם הפורט מקצר לא הייתי מנסה לחבר אותו ליציאה נוספת על הלוח לבדיקה - הוא יכול להרוס אותה ובמקרים קיצוניים את הציפסט של הלוח. תעבור ויזואלית מכל הצדדים על כל החלקים של הפורט והכבל שלו ותבדוק אם יש משהוא שנראה שבור/שרוף/במצב שהוא יכול לקצר. במיוחד תבדוק אם הפלסטיק שעומד בתוך שקע ה USB שלם ולא מתנדנד בחופשיות (כלומר שבור)

פורסם

@11010010110

1. האמת - אני לא בדיוק יודע איך חיבורי ה USB בפאנל הקידמי בנויים - הנחתי שפשוט כל חוט מחובר לפין המתאים ביציאה. אם יש מעגל PCB בדרך שדרכו עובר המידע או/ו המתח, יש סיכוי שהוא הגורם לקצר.

2. אם חיבור USB שאליו לא מחובר דבר הוא מעגל פתוח אז אתה כמובן צודק בשתי הנקודות שלך - אם חיבור כזה משפיע על המחשב הרי שמשהו בו או בחוטים המחברים אותו מקצר, וכמובן - אם חיבור כזה מקצר רצוי לא לחבר אותו ל"שקע" אחר בלוח בכדי למנוע אפשרות של גרימת נזק ללוח. אני הנחתי שעצם חיבור היציאה ללוח גורם למשיכת זרם מהלוח ולכן יש אפשרות שהבעיה היא בלוח, אבל לאור מה שכתבת מסתבר שזו טעות.

פורסם

אכן כל חוט מחובר לפין המתאים ביציאה

במקרה של USB 2.0 הפורט והכבל מחוברים ל PCB קטן שבו עובר קו מכל חוט לכל נקודה בפורט. בדרך כלל זה כל מה שיש בו. לפעמים יש קבל על הקו של המתח לייצוב נוסף אבל נדיר שקבל כזה מקצר. בדרך כלל קצרים במקרה של ה PCB קורים אם הפורט וה PCB נופלים פנימה ונוגעים בקיר המתכתי של המארז מאחורי הפאנל, או אם בורג נופל מאיפה שהוא על ה PCB

בהרבה מארזים האדמה של 2 הפורטים משותפת, ובחלק גם המתח משותף. הם משותפים גם בלוח לפניי ה header, כך שבחיבור נכון עדיין זה לא משנה ולא סוגר מעגל. בחיבור לא נכון, יכול להיות קצר : אם ב 1 מהפורטים החוטים של D- ו 5V הפוכים, הזרם יעבור מ 5V של הפורט השני דרך החוט האדום (שמחובר נכון), ל PCB שבו קווי ה 5V של הפורטים משותפים, לחוט האדום השני, ול D- של הפורט הראשון אליו החוט האדום מחובר בטעות

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים