עבור לתוכן

חוק הטכנאים - קבעו לי טכנאי לטווח של 4 שעות - הגיוני?

Featured Replies

פורסם

קבעו לי טכנאי למכונת כביסה בין השעות 8 ל-12 בצהריים. 4 שעות של המתנה (ובסוף הוא מגיע ב-20 דקות האחרונות).

הגיוני שיש להם אפשרות לקבוע טווח שעות כל כך רחב? טוב שלא קבעו לי בין ספטמבר לאוקטובר...

פורסם
  • מחבר

יש לך מושג מה אני יכול לעשות במצב כזה? לפי החוק מגיע לי לדרוש פיצוי?

פורסם

אם הוא הגיע בחלון הזמן שנקבע אין לזה כל כך משמעות.

גם אם היו קובעים לך טווח של שעתיים, והוא היה מגיע באיחור של עד שעתיים לא היה מגיע לך פיצוי.

פורסם

לדעתי נתקלת בשיטת המצליח, הם מנצלים את הלקוחות שלא מודעים לחוק ולא מעירים להם בזמן הפניה.

פורסם

ע"פ הקישור הנ"ל, עוד לפני האיחור ניתן לומצר שהם עברו על החוק, היות שהחוק קובע שצריך לקבוע תאריך ושעה מדוייקת, לא טווח שעות. כלומר, מצד העניין ברגע שהם אומרים לו "הטכנאי יגיע בין השעות ..." הוא אמור לסרב ולהסביר להם שהחוק מחייב לקבוע שעת הגעה ולא טווח.

מצד שני, גם אם היו קובעים את השעה לתחילת טווח הזמן המדובר, כל עוד לא עברו 4 שעות מלאות מהזמן שתואם ועד להגעת הטכנאי, אין לו זכות לדרוש פיצוי. אז בעצם זה לא כזה עוזר.

פורסם
  • מחבר

אז רק כדי להיות בטוח שהבנתי, אז אם נקבע לי טכנאי בין 8 ל-10 אני זכאי לפיצוי של 200 ש"ח רק אם הוא מגיע אחרי 12?

פורסם

לפחות אלייך הוא בסוף כן הגיע.

הזמנתי התקנה לתשתית איטרנט של הוט דרך האינטרנט להיום (9\17) בין השעה 10-13. (קיבלתי סמס ואיימיל שמאשרים את העסקה)

אף אחד לא הגיע ואף אחד לא בא.

התקשרתי להוט והם אמרו לי שכנראה שהיה בעיה באתר (באג) וצריך לתאם לי טכנאי מחדש.

אז בדיעבד ביטלתי יום עבודה וישבתי בבית רק בשביל שטכנאי יגיע, ואחרי כל זה מצאתי את עצמי נזרק מנציג לנציג בשרות הלקוחות כי אף אחד לא רוצה לקחת על עצמו את האחראיות.

פורסם

Belgid:

אם קובעים לך טכנאי בין 8 ל 10, אתה אמור לא להסכים, ולהסביר בנימוס שהחוק דורש לקבוע שעת הגעה מדוייקת.

במבט ראשון נראה שזה לא באמת כזה עוזר, כי גם אז לפי החוק מותר לו לאחר עד שעתיים (אם קבעת ב8 אז עד 10), וגם אם איחר יותר, למרות שעבר על החוק, הוא לא נקנס אלא אם כן איחר בשעתיים נוספות (ס"ה 4).

אבל אני לא יודע בדיוק מה קורה אם הסכמת לטווח הזמן של 8-10, כי יכול להיות שהם יכולים לטעון שאם הסכמת לטווח הזמן זה עוד לא נקרא איחור בכלל, והאיחור המותר בחוק מתחיל רק בסיום טווח הזמן - מה שאומר שבדוגמה שלך ייתכן שתקבל פיצוי רק אם הטכנאי הגיע אחרי השעה 2.

Radioheadz:

יותר טוב לך, לפחות אתה כן יכול לנסות לקבל את הפיצוי הקבוע בחוק. לא נראה לי שהתירוץ של "באג באתר" יכול לפטור אותם מזה.

פורסם

למיטב ידעתי החוק תקף רק לשירות תיקונים, לא לשירות התקנות חדשות.

פורסם
למיטב ידעתי החוק תקף רק לשירות תיקונים, לא לשירות התקנות חדשות.

אתר המועצה הישראלית לצרכנות חולק עליך:

http://www.consumers.org.il/category/waiting-for-technicians-time-limit-and-damages

כנ"ל תוכל למצוא במקורות רבים אחרים, בחיפוש פשוט בגוגל.

עריכה: עכשיו מצאתי את זה

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4174933,00.html

נראה שזה באמת לא מספיק ברור בלשון החוק. מצד שני, אם היתה תביעה מן הסתם היה גם פסק דין (אלא אם כן זה נגמר בפשרה). זה יכול להיות מעניין אם מישהו יצליח למצוא את תוצאות התביעה הנ"ל.

פורסם

סבבה שיש חוק, אבל יש לו שיניים?

יש אפשרות להגיש תלונה לגוף ממשלתי שיטפל בי, או שאני הולך להגיש תביעה אזרחית? (שמן הסתם לא כדאי לי)

זה נשמע כמו רוב החוקים בכנסת ישראל, שאין להם אכיפה או משמעות.

פורסם

ברמת העיקרון, אתה אמור לפנות לחברה, להתלונן ולקבל את הפיצוי. עד כמה שידוע לי, לפחות חלק מהחברות (ולפחות חלק מהזמן) מכבדות את החוק בעניין הזה ונותנות את הפיצוי בלי צורך ללכת למשפט.

כמובן, אם החברה מסרבת לתת פיצוי (גם לאחר איום בהגשת תביעה), אפשר בהחלט להגיש תביעה - והסיכויים הם לטובתך. זו גם הסיבה שהחברה תעדיף בד"כ לשלם את הפיצוי ולא ללכת למשפט שתוצאתו ברורה שאז מלבד הפיצוי (שאולי יוגדל בגלל הסירוב) יצטרכו לשלם גם הוצאות משפט.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים