עבור לתוכן

מימוש אחריות ב-ELINE - סיפור אישי (של מישהו אחר)

Featured Replies

פורסם

נתקלתי בפייסבוק והחלטתי לשתף פה כי ראיתי שיש הרבה שקונים מהם ובעיקר ממליצים לאחרים לקנות מהם:

https://www.facebook.com/naor.levi.71/posts/10204188225718299?fref=nf

הבה ואספר לכם סיפור קצר (שקר גס) ואישי על איך זול בסוף יוצא יקר.

קניתי לפני שלושה חודשים סמארטפון חדש (נקסוס 5)ב Eline - רשת הסלולר המקצועית ברשת

מחיר מצוין, אחריות לשנה, הכל טוב ויפה. עד ש...

אחרי חודשיים ה Wi-Fi הפסיק לעבוד, ההוא שמתחבר לרשת הביתית או בעבודה או בלימודים ולא זולל את חבילת הגלישה. אז זה. ככה פתאום יותר הוא לא מצליח להידלק.

אני סטודנט למדעי המחשב אז כמובן שפיניתי זמן וביליתי ערב שלם ואת הלילה שאחריו בניסיון לתקן (לא פיזית, לא פתחתי את המכשיר כמובן) עם כל מה שגוגל מציע בסוף גיליתי שהתקלה יחסית נפוצה וכל מי שדיווח שהוא הצליח לתקן זה רק כי החליפו את החלק בחברה.

http://goo.gl/nGb9AX - תשובות בפורום.

http://goo.gl/tIIbGj - עשרות תוצאות בגוגל.

ולפניכם התגלגלות האירועים:

=> 04.08 - מכשיר נכנס לתיקון - "עד 14 ימי עסקים אבל לרוב זה הרבה פחות, כל הזיכרונות ימחקו". חיים בזבל אבל אין מה לעשות.

=> שבוע עובר, אני מתקשר לראות מה קורה כי לא עדכנו אותי. המכשיר הועבר למעבדה.

=> שבוע שוב עובר, המכשיר הועבר למעבדה צד ג', הזמינו חלק שצריך להגיע ואז תקבל את המכשיר.

=> שבוע עובר ו14 ימי עסקים מתקרבים לסיומם, אני מתקשר להתריע - אל תדאג תקבל בזמן, החלק יגיע ויחליפו לך ותקבל את הטלפון.

=> היום, 14 ימי עסקים כבר עברו. מה קורה עם המכשיר? בתיקון. אבל נגמרו 14 ימי עסקים, אז מה יהיה?

תדאם! הפתעה ראשונה - "סמארטפונים זה עד 21 יום, כתוב בקבלה". סמארטפונים זה 21? מה עוד אתם מוכרים? סמארטפונים זה המהות שלכם! ולמה עד עכשיו כולם אמרו 14 ימי עסקים? למה שבוע שעבר היא הבטיחה 14 ימי עסקים ולא אמרה מילה? אני רוצה לדבר עם מנהל.

מקבל מספר שגוי, חוזר אליהם, מדבר עם מנהל המעבדה ששוב אומר שזה יתעכב וזה עד 21 יום ואני אקבל את המכשיר. מדבר עם נציג שאומר אותו דבר ולבסוף קיבלתי את מנהל שירות הלקוחות, יופי! הוא בטח יושיע אותי כבר מהאייפון 4 הישן שלי.

מציג את עצמו, מספר לי על כנות וישירות ואז:

תדאם דאם דאם, הפתעה שנייה! "קורוזיה במכשיר!" אחרי 20 ימים ולילות שהמכשיר אצלם ואחרי שיחות עם שלושה נציגים שאמרו שהזמינו חלק והוא צריך להגיע, פתאום אין חלק ואין כלום "צילומים מקרוסקופים מגלים שיש קורוזיה על המעגלים החשמליים"

אני: אבל הטלפון עובד כולו חוץ מהוויפיי, זה הצ'יפ שלו שנפגע מקורוזיה?

הוא: יש קורוזיה באופן כללי, אסור לנו לגעת אם יש קורוזיה

אני: אז למה חיכיתם עד עכשיו? למה אמרו שמזמינים חלק?

הוא: אין לי מה לעשות בשבילך

אני: אבל הטלפון מעולם לא נרטב, מאיפה זה בא פתאום? מה הקשר?

הוא: אין לי איך לעזור אנחנו לא לוקחים אחריות על קורוזיה.

חילופי דברים, פרידות מלבבות נשיקוש וביי.

אז אני רק שאלה.

איך פתאום כשהתחלתי לדרוש עמידה בזמנים נולדה קורוזיה? מה עם זה שלפני שנייה אמרו לי שהמכשיר בתיקון והזמינו חלק ועניינים, הנציג הוא שממש העביר את השיחה לאיש הקורוזיה אמר את זה, מה איתו? ומה עם שאר הנציגים? הם שיקרו אם ככה? ואם כן למה שאאמין לזה?

למה הזמינו חלק אם אסור להם לגעת? מאיפה בכלל הגיעה הקורוזיה המקרוסקופית הזו ואיך אני יודע שזה היה או לא היה קודם? מה הקשר של זה לבעיה המוכרת והמדווחת רבות באינטרנט ולמה לא לטפל בבעיה במקום לחפש סיבות איך אפשר להימנע מלתת אחריות על מכשיר דפוק שמכרתם?

תחליפו את הצ'יפ של הוייפיי כי זה בעיה מוכרת ותנו אחריות כמו שאתם אמורים. כשנרטב לי מכשיר וזה קרה לי כבר פעמיים בעבר אפילו לא נסיתי לשלוח לאחריות פשוט קניתי חדש. פה לא נרטב שום מכשיר ושום נעליים. הנחה שלי, בטח אפשר למצוא קורוזיה מיקרוסקופית בכל מכשיר רק מהלחות באוויר. השאלה מתי בוחרים לשלוף את הקלף.

אז מסתבר שעכשיו אאלץ לשלם לתיקון במקום פרטי או לקנות חדש. אז אולי זה כבר לא כל כך זול....

בתכלס לא יודע מה עדיף. אורנג'? סלקום? פלאפון? לא נראה לי. אבל לא יכול להיות שמקום, זול וטוב ככל שיהיה, לא ייתן אחריות כמו שצריך על המכשירים וזה בלי להתחיל לדבר בכלל על השירות שם. פאקים קורים בטלפונים כל הזמן וחשוב שנדע שיש מי שיתקן לנו לפחות בשנה הראשונה של האחריות יצרן.

אנא הפיצו! ואשמח גם לרעיונות מה לעשות עכשיו

פורסם

מי הטמבל שקונה בחנות סלולר וחושב שיכבדו את האחריות?

חי בסרט הבנאדם.

פורסם
  • מחבר

אתה מצדיק את ההתנערות הפושעת מאחריות של החנות בטענה של "מי הטמבל שקונה בחנות סלולר וחושב שיכבדו את האחריות" ?

פורסם
מי הטמבל שקונה בחנות סלולר וחושב שיכבדו את האחריות?

הוא לא "חושב שיכבדו את האחריות", הוא חושב שהחוק במדינת ישראל מחייב אותם לכבד את האחריות, וזכותו המלאה לדרוש זאת בתוקף. אין שום סיבה לוותר אוטומטית על זכויותיך החוקיות רק כי לחנות לא מתחשק לכבד אותן.

חוץ מזה, שהאחריות היא בערך הייתרון היחיד של קניה בחנות בארץ על פני קניה בחו"ל. אם חנות סלולר בארץ בוחרת שלא לכבד את האחריות מגיע לה שכל הלקוחות יתרחקו ממנה כמו מאש, ויקנו אצל המתחרות שכן מכבדות אחריות (אם יש כאלה) או מחו"ל (אם אין). אולי רק אז החנות המתנערת תבין שהאחריות זה הדבר העיקרי שיש לה למכור, ואם לא תכבד אותו היא תהפוך להיות מיותרת ותעבור מן העולם.

או אם להשתמש בשפה שלך: מי הטמבל שקונה בחנות סלולר, למרות שהוא חושב שלא יכבדו את האחריות?

פורסם

המצב כיום הוא שהאחריות בשוק הסלולר בישראל גובלת בפלילים. המצב אצל החברות הגדולות לא הרבה יותר טוב.

פורסם

וזה אומר מה, שהלקוחות צריכים לשתוק ולקבל את זה? הסיפור שפתח דיון זה הוא צעד בכיוון הנכון. כלקוחות, אנחנו אלה שצריכים לפעול לשיפור המצב. אם שומעים על חנות שמכבדת אחריות כראוי, להמליץ עליה בכל הזדמנות. אם מכירים סיפור של סירוב בלתי מוצדק לכבד אחריות, לפרסם אותו במידת האפשר ולהגביר מודעות. אם נתקלים בצורך לכבד אחריות ובסירוב של חנות, לעמוד על שלנו ולנסות לתבוע את זכויותינו בכל תוקף. וכן הלאה. אחרי הכל, השתיקה והוויתור של הלקוחות זה מה שאיפשר למצב הנוכחי לקרות מלכתחילה.

פורסם

מישהו אמר משהו על שתיקה? אני מתאר מצב. אני משער שזה ימשיך כך עד שמשרד התקשורת ירים את הכפפה.

פורסם

לכל המצדדים ב"צרכנות נבונה" למיניה - לא יעזור. עובדה מצערת היא שרוב האנשים טיפשים. כמה ביקורות שליליות קיימות על KSP למשל, שמתם לב? ולא רק שהרשת עדיין קיימת ולא "הפכה למיותרת", אלא שהיא בין השתיים הגדולות בארץ אם לא הגדולה שבהן. ולמה? כנראה כי כמות הצרכנים המודעים לזכויותיהם קטנה מספיק בשביל שלרשת יהיה משתלם "לעגל פינות" גם במחיר של לאבד כמה לקוחות. גם במקרה בו הלקוח נפגע מספיק כדי לתבוע ובמקרה נופל על שופט שלא משחק גולף עם העו"ד של החברה ולא מוצא עילה לדחות את התביעה, הרי שהנזק לחברה הוא אפסי בהעדר פיצויי עונשין\קנסות. שום פעולה חוקית במסגרת החוקים והשיפוט שיש כיום לא תזיז לחברות הללו, ואני לא צופה שינוי במגמה הזו בעתיד.

לא ישתנה דבר עד שהאנשים הללו לא ינסו לדפוק את הערס הלא נכון, שבתגובה ידגים עליהם שחיטה כשרה מהי. כבר היה לי מקרה בו הדרך היחידה בה הצלחתי לממש את זכויותי על פי חוק (ובאמת שלא דרשתי מעבר לכך), אחרי שהבהרתי שאני מכיר את זכויותי ושסירוב הוא פשוט עבירה מבלי שזה הוביל לתוצאות כלשהן, היתה להבהיר לעובדי המקום שעד שלא אקבל את מבוקשי אני לא אעזוב את החנות, שבזמן שאני שם הם לא יצליחו למכור דבר (באמצעות דיבורים בלבד מצידי), ובמרומז, שאם הם ינסו להוציא אותי מהחנות באמצעים פיזיים הם עצמם יצאו ממנה על אלונקה - והפלא ופלא, תוך זמן קצר מאוד הטון של מנהל הסניף השתנה פלאים והבעיה נפתרה. אני לא בהכרח ממליץ על דרך זו, אבל כמו שאמרתי, לפעמים אין דרך אחרת - בייחוד שבמקרה שלי גם לתבוע לא יכולתי עקב העדר הוכחות קבילות.

פורסם

קראתי את הסיפור הזה וראיתי 1:1 את המקרה שקרה לי לפני כשלוש שנים ב ELINE. חשבתי שאולי עם הזמן הם השתנו, אבל כנראה שהם לא.

גם אותי מרחו כחודש וחצי עם התירוצים "זה במעבדה, הזמינו חלק" וכו'.

בסופו של דבר הייתי צריך לפנות לעו"ד בשביל לקבל את כספי בחזרה.

פורסם
קראתי את הסיפור הזה וראיתי 1:1 את המקרה שקרה לי לפני כשלוש שנים ב ELINE. חשבתי שאולי עם הזמן הם השתנו, אבל כנראה שהם לא.

גם אותי מרחו כחודש וחצי עם התירוצים "זה במעבדה, הזמינו חלק" וכו'.

בסופו של דבר הייתי צריך לפנות לעו"ד בשביל לקבל את כספי בחזרה.

ובסוף קיבלת את כספך בחזרה ?

על סכום הרכישה המקורי ?

לפותח הדיון :

האם כבר השארת פהחוו"ד ?

פורסם
  • מחבר

לפותח הדיון :

האם כבר השארת פהחוו"ד ?

פותח הדיון רק ציטט הודעה שהוא ראה בפייסבוק (עם קישור למקור) ולא קשור באופן אישי למקרה, לא בצורה ישירה ולא בצורה עקיפה.

אגב בפוסט שיש בפייסבוק אפשר לראות בתגובות עוד לא מעט לינקים לתלונות דומות.

פורסם
לכל המצדדים ב"צרכנות נבונה" למיניה - לא יעזור.

קביעה שרירותית למדי. העובדה שיש אכן כמה חנויות שכנראה לא ייטיבו דרכיהן לא משנה מה תעשה, אין פירושה שאף פעם אין מה לעשות.

כקונטרה לדוגמת KSP שלך, אביא לך כדוגמה את הרשת המתחרה - אייבורי. השירות שלהם השתפר פלאים בשנים האחרונות (פעם הם היו ידועים לשמצה לפחות כמו KSP, היום נדיר לשמוע עליהם תלונות) - וזה לא קרה סתם כי למישהו שם בא להיות נחמד, אלא כתוצאה ממהשפעה של הביקורות בפורומים ובמדיה החברתית, והרצון לשפר את התדמית של החברה. כלומר, לפחות במקרה שלהם, הביקורת עזרה בסופו של דבר.

ודוגמה נוספת, עדכנית יותר: המקרה של buy2usa עם המיסים על טלפון של פחות מ$75 (בדיון הזה), מדובר במדיניות שהיתה קיימת כבר כמה שנים, והיה נראה די בבירור שהם לא הולכים להתקפל ועדיף ללקוח לוותר ולשלם (כמו שכנראה עשו כל אלה שלפניו), ובכל זאת, ובעידוד חברי הפורום, הוא עמד על שלו והצליח לגרום להם להתקפל, לא רק עבורו אלא כנראה גם לשנות את המדיניות השגויה שלהם עבור כלל הלקוחות.

דוגמאות יש עוד אינספור, אך בקיצור: המחאה לצורותיה היא הכלי החזק ביותר שבידי הצרכן. גם אם לפעמים נראה שזה לא עוזר, לפעמים זה עושה את כל ההבדל, ויכול לעזור לא רק לך במקרה הספציפי אלא גם לעוד אנשים בעתיד ובמצטבר. לרפות את ידי המתלוננים ב"זה לא עוזר" זה בדיוק מה שיאפשר לכל חנות לעשות ככל העולה על רוחה ללא השלכות כלשהן. זה ש"רוב האנשים טיפשים" כלשונך, אין פירושו שגם אתה צריך להיות טיפש, או לעודד אחרים להיות טפשים, אלא להיפך - נסה לשכנע את הטפשים להפסיק להיות טפשים, כי כל קול נוסף יכול לעזור.

פורסם

גם לי היה מקרה כזה לפני כמה שנים. קניתי גלקסי S1 באלפיים שקלים יד2 (בזמנו זה היה עוד חדש,כן?), ואחרי כחודש המכשיר הפסיק לעבוד.

הלכתי לחנות שממנה הבחור שמכר לי קנה מהם, בחיפה. אני מאזור השרון.

בחנות אמרו לי שאין אחריות. אני בדקתי ברשת מה הבעיה, ומסתבר שהיתה בעיה נפוצה שזיכרון המכשיר (ROM) מת וזה יחד עם הלוח אם, לא משהו נפרד.

הם לא רצו לכבד את האחריות יצרן אפילו ולתקן את המכשיר.

אחרי תקופה קניתי גלקסי2 מחנות בהרצליה פיתוח והכל היה טוב. לא היו תקלות.

אבל אמרתי לעצמי, במחירים האלה, אני לא קונה יותר בארץ. אין אחריות, לא שמים עליך, ממציאים תקלות שעכשיו לך תוכיח מה נכון, מה היה ומה לא.

קונה רק סיני. מחליף כל שנה מכשיר בסביבות האלף שקלים וכל פעם המכשיר בין הטובים שמתאימים עבורי, הכי טוב.

אחריות יצרן בסין יותר טוב מכל אחריות בארץ.

להלן 2 מקרים אישיים שלי:

1. טלפון שהזמנתי לדוד שלי, בדיוק כמו הקודם שלי, ואחרי חצי שנה כפתורי המגע הפסיקו לעבוד. המסך עובד, הכפתורים לא. דיברתי עם המוכר (אלי אקספרס),

ניסיתי מה שאמר לי, גם להחליף רום, אבל עדיין לא עובדים. לא מגיבים בכלל.

שלחתי את המוצר לסין ארוז היטב, אחרי 14 ימים המוצר התקבל אצל המוכר. הוא שלח ליצרן, אמר לי שצריך להחליף את כל המסך, הוא מחליף את כל הפאנל הקדמי ויש רק לבן (המכשיר היה שחור). הסכמתי.

אחרי 3 ימים קיבל את המכשיר, בדק, ושלח לי אותו בדואר (בחינם). המוצר הגיע אחרי 9 ימים בלבד (!!!) מסין (דואר סינגפור), דילג על מכס וכו'.

המכשיר עובד מצוין, החליפו באמת את כל הפאנל הקדמי עם המסך, מגע וכו' לחלק חדש.

לא עלה לי שקל מלבד כ-12 שקלים משלוח לסין בדואר רשום.

2. טלפון הקודם קודם שלי שבטעות עם מתאם סים (ממיקרו לרגיל) דפקתי את חריץ הסים, לא עבד יותר. בגלל זה קניתי טלפון אחר. אחרי שהיה לי את הטלפון החדש עזבתי אותו בצד. לא היה לי זמן לטפל.

מפה לשם, כבר עברה שנת אחריות היצרן (למרות שזה נזק פיזי), ודיברתי עם החנות. שלחתי את המוצר לסין והם שלחו למפעל.

עלות תיקון החלפת חריץ ה-SIM היא בסך הכל $10. הסכמתי שיתקנו. משלוח חזרה עלה עוד $10. סך הכל $20 לתקן חריץ סים עם משלוח חזרה.

הם יכלו לומר לי שאין אחריות ולא יקבלו את המוצר לתיקון, בין אם בתשלום או לא. אבל לא, הם קיבלו, הודיעו לי כמה עולה משלוח חזרה והסכמתי.

מה יש לומר עליהם, רע בטוח אין. נכון, אין מקרים מושלמים כמו זה, אבל צריך לדעת ממי קונים ולדעת שיש אחריות ולא להתעצל לממש אותה.

בארץ תבוא עם הסיבה הכי קטנה וימציאו לך תירוצים שהטלפון נפל לך, נרטב, שזה לא כלול באחריות ומה לא.

בסין פשוט מתקנים, מקסימום אם עולה - אומרים לך בדיוק כמה. וזה מחיר עלות, לא מחיר "בוא נדפוק את הלקוח".

אחר כך מתפלאים למה כל המדינה מזמינה מכשירים מסין ולא קונים פה בארץ, ועוד בלי קשר למחירים.

בתחום הטלפונים בארץ יש רק מכירה לא שירות ואחריות. יותר קל לנפנף לקוח בתירוצים מאשר לשלוח לתיקון למעבדה, להזמין חלק וכו'. גועל נפש.

פורסם
ובסוף קיבלת את כספך בחזרה ?

על סכום הרכישה המקורי ?

קיבלתי כ 80% מסכום הרכישה (המכשיר היה בשימוש כ 4-3 חודשים).

פורסם
פותח הדיון רק ציטט הודעה שהוא ראה בפייסבוק (עם קישור למקור) ולא קשור באופן אישי למקרה, לא בצורה ישירה ולא בצורה עקיפה.

אגב בפוסט שיש בפייסבוק אפשר לראות בתגובות עוד לא מעט לינקים לתלונות דומות.

הייתי כל כך שקוע בפוסט עצמו , שלרגע שכחתי שהמקרה רק צוטט פה .

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים