גלישה סלולרית בחו"ל - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גלישה סלולרית בחו"ל


Animor

Recommended Posts

שלום,

אני טס בקרוב לשוויץ ומשם לגרמניה. אני מחפש דרך שתאפשר לי גלישה סלולרית במחיר זול יחסית, שתשמש בעיקר לניווט.

האלטרנטיבה היא לשכור בשדה"ת יחד עם הרכב, מה שיעלה כ-80 ש"ח ליום.

האמת שניסיתי לחפש, אבל החבילות שאפשר לקנות מהארץ די גרועות ומגבילות מאוד מבחינת גלישה. לגבי אפשרות לקניית סים בחו"ל אין לי כל כך מושג. אחת הבעיות היא שאני ממשיך משוויץ ישירות לגרמניה, חוצה את הגבול ברכב. אז אני מחפש פתרון כלשהו שיאפשר לי להמשיך לנווט גם לאחר חציית הגבול.

אשמח לטיפים ועזרה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק אעדכן שלא מצאתי אפשרות שתתן מענה לשתי מדינות במקביל. כרטיס prepaid של מדינה אחת לא מאפשר גלישה במחיר סביר במדינה אחרת, זה נחשב לנדידה והתעריף נהיה מטורף. נדידה אירופאית זולה אפשרית רק למי שגר שם ושיש לו חשבון רגיל אצל מפעילה סלולרית, אבל לא למי שקונה כרטיס סים prepaid.

אז במקום זה אני שוכר מהארץ, שעולה 30 ש"ח ליום. זול בהרבה משכירת בחו"ל.

בכל אופן שאלה אחרת, לצערי המוקד של מובייל סגור ואין לי את מי לשאול. אולי מישהו פה ידע:

אם אני נוסע לחו"ל עם הסים הישראלי שלי (של מובייל במקרה שלי), ורוצה לתת את המספר שלי למישהו במדינה אליה אני נוסע, איך הוא יכול להתקשר אליי?

נניח שירצו להתקשר אליי מהמלון בו אני נמצא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זו בדיוק הבעיה שהצגתי: אני מתחיל בשוויץ ואז עובר ברכב לגרמניה. אז אני יכול לקנות סים פריפייד בשוויץ, אבל כמו שכתבתי התעריפים בגרמניה יהיו מטורפים. למיטב ידיעתי, אין שם מעבר גבול או משהו כזה שאני יכול לקנות שם סים גרמני בכניסה לגרמניה, אלא אני פשוט ממשיך לנהוג כרגיל.

הבעיה שלי היא ניווט, אני לא רוצה להפסיק ניווט באמצע הדרך במקום שאני לא מכיר.

בכל אופן, כבר הזמנתי ושילמתי על ישראלי... אז זה לא רלוונטי. השאלה שלי עכשיו היא איך מישהו משווייץ מתקשר אליי כשאני נמצא בשווייץ עם הסים הישראלי שלי. האם הוא צריך לחייג כאילו לישראל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש ניווט לסמארטפונים, כמו iGO, שמשתמשות במפות ששמורות על המכשיר ולא מצריכות חיבור לאינטרנט.

השאלה שלי עכשיו היא איך מישהו משווייץ מתקשר אליי כשאני נמצא בשווייץ עם הסים הישראלי שלי. האם הוא צריך לחייג כאילו לישראל?

כן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובה!

זכרתי ש-igo עולה כמה מאות שקלים, לכן מראש וויתרתי עליו. waze ו- maps מצריכות חיבור נתונים כדי לנווט.

עכשיו הסתכלתי ו-igo באמת עולה 260 ש"ח. זה המון. והביקורות על האפליקציה שלהם די גרועות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש עוד אפליקציות, כמו זאת: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sygic.aura

יש כאן עוד המלצות (לאנדרואיד): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2400267

ובאופן כללי אתה יכול לחפש offline navigation for android/iphone

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

sygic נותנים משתמש פרימיום לשבוע. אחר כך הם מאפשרים ניווט, אבל בלי turn-to-turn, שזה די מעצבן. אלא אם כן קונים את האפליקציה והמפות.

איך שלא מסתכלים על זה, אין שום פיתרון חינמי שגם עובד כמו שצריך offline.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני כמה שבועות חזרתי מאירלנד. כשהיינו שם השתמשתי באפליקציית ניווט Navfree שהיא לחלוטין offline ועובדת עם מפות חופשיות (פשוט צריך להוריד מפה עבור הארץ שבה תהיו) והאמת היא שהיא לגמרי לא רעה. יש בה תקלות קצת מעצבנות, אבל הניווט סבבה לחלוטין, ואם יש לכם חיבור לאינטרנט אז אפשר גם לחפש מקומות בגוגל ולהוסיף למועדפים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי, ראשית תבדוק פתרונות מבוססי OSM. יש המון אופליין. שנית, מה לגבי מכשיר יעודי? הנה ביד2 אני רואה מכשיר ב40 ומכשיר ב70 ש"ח. תפרוץ אותם ותתקין עליהם כל תוכנת ניווט שבא לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוכל לבדוק מחירים ולהזמין סים מהרבה מאוד מדינות לבית שלך בישראל כאן:

http://www.simzol.co.il/

בזמנו רכשתי מהם כרטיס לגלישה באוקראינה. המחירים לא תמיד הכי נמוכים (צריך להשוות מול האתרים של ספקיות הסלולר המקומיות).

אבל, במצב כמו שלך, אפשר היה לזמין סים גרמני שיהיה לך מראש.

אני נסעתי לבקר את סבתא בעיירה שכוחת-אל ולכן העדפתי להזמין סים מראש ולא לבנות על זה שאמצא שם איפה לקנות.

אגב, היתה לי שם קליטה של EDGE במהירות 128 קילוביט. פצצות לגבות. :facepalm:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה לכולם על העזרה והעצות!

בדיוק חזרתי מהטיול, ולהלן המסקנות:

1. בגלל שהטיול שלי כלל מעבר ברכב משווייץ לגרמניה (גבול פתוח, בקושי שמים לב שחוצים אותו - הכביש פשוט ממשיך), לא יכולתי לקנות סים רק לשוויץ. העלות של הזמנת שני סימים (גרמני ושוויצרי) הייתה גבוהה יחסית. ביררתי גם לגבי הזמנת סים כאן בארץ (למשל simzol.co.il) וגם לגבי רכישת סים פריפייד מקומי בחו"ל. שני סימים ביחד עולים הרבה - כמה עשרות יורו לכל סים. בשווייץ אפשר לקנות רק סים שוויצרי, וגלישה בנדידה בגרמניה עולה די הרבה לכל מגה. בגלל שאין באמת גבול, אין אפשרות לרכוש סים גרמני עם המעבר לגרמניה. אין חנות טלפונים שנמצאת באמצע הכביש במעבר הגבול, כך שאם הייתי מתחיל עם סים שוויצרי, הייתי נאלץ לשלם הרבה על ניווט עד למציאת חנות בגרמניה בה אפשר לרכוש סים גרמני.

2. בדקתי גם השכרת ראוטר נייד בארץ שמאפשר גלישה בכל אירופה, אבל עלותו הייתה כ-400 ש"ח לששה ימים - יקר מדי ביחס ל-GPS, למרות היתרון הברור של אינטרנט זמין כל הזמן למספר סמארטפונים. חששתי גם מכך שלא בכל מקום יהיה לי 3G במהלך הנסיעה, ואז אפליקציות כמו waze או maps לא יעבדו כמו שצריך.

3. בדקתי תוכניות גלישה בחו"ל עם סים ישראלי. יקר ועם הגבלות דרקוניות על כמות ה-MB.

4. בנוסף, ביררתי לגבי השכרת . השכרת מחברת השכרת הרכב היא יקרה מאוד - 20 יורו לכל יום. אבל אז ראיתי שניתן להשכיר בארץ, עם מפות מעודכנות, כאשר האיסוף וההחזרה נעשים בנתב"ג. זה מה שבסוף עשיתי ושכרתי מכשיר של איתוראן מחברת ההשכרה gps4rent. העלות היא 30 ש"ח ליום, עלה לי 180 ש"ח לששה ימים. זול יותר מהפתרונות האחרים.

5. במקביל להשכרת ה-GPS, התקנתי sygic על האנדרואיד שלי. יש להם מבצע הכרות לשבוע, שבעצם נותן חשבון פרימיום לשבוע בחינם. בלי זה, אין הנחיות ניווט מפנייה לפנייה, כך שזה לא באמת שימושי. מכיוון שלא הכרתי את sygic לא רציתי להסתמך רק עליו ולכן שכרתי את ה-GPS. בדיעבד, הסתבר לי שצריך להיכנס באפליקציה להגדרות ושם להוריד בנפרד קובץ voice בשפה שרוצים, אחרת אין הנחיות קוליות. משום מה, אין אפילו הנחיות קוליות בברירת מחדל באנגלית או בשפת המערכת. מכיוון שלא ידעתי זאת, לא יכולתי לנווט כמו שצריך (בלי שמע) עם sygic, עד שהגעתי למקום עם wifi ושם הורדתי את הקובץ.

שימוש בפועל:

1. ה-GPS (של איתוראן) ששכרתי מ-gps4rent היה פשוט נוראי. מכשיר גרוע, שכל זמן מסוים מאבד את המיקום לשבריר שנייה ו"מחשב מסלול מחדש". ה-touch שלו על הפנים ובכל פעם שצריך לגלול כדי לחפש ערים/רחובות/מקומות, זה פשוט סיוט. המסך עצמו באיכות נמוכה מאוד, הן מבחינת רזולוציה והן מבחינת צבעים. המסלול אמור להיות בצבע ירוק, אבל כבישים רבים מופיעים גם הם בצבע ירוק, בגוון די דומה. בגלל איכות המסך הירודה, פעמים רבות קשה להבחין בין המסלול ובין כביש שאינו במסלול - שניהם נראים ירוקים.

לאחר כ-3 ימים עם הכשל הטכנולוגי הזה, שמתי אותו בצד ולא השתמשתי בו. עברתי להשתמש ב-sygic, שהיה ברמה הרבה יותר גבוהה והגיע עם מפות יחסית מעודכנות.

2. גם ל-sygic יש חסרונות, שהיה קשה להתגבר עליהם:

א. האפליקציה לא מגיעה עם ניווט קולי, וצריך להוריד באופן ידני דרך ההגדרות. מוזר וטיפשי. זה היה מעצבן במיוחד, משום שגיליתי את זה במקום ללא .

ב. sygic אמור להמליץ על המסלול המהיר ביותר. הבעיה היא שבגרמניה הרבה מאוד כבישים כפריים מוגדרים כ-100 קמ"ש, בעוד שמהירות הנהיגה האמיתית בהם היא 30-60 קמ"ש, בגלל הפיתולים החדים, היעדר שדה ראייה וכו'. כתוצאה מכך, sygic הכווין אותי פעמים רבות דרך כבישים כפריים כאלה, במקום לנסוע ב-highways. אם באמת אפשר היה לנהוג שם 100 קמ"ש זה כנראה היה מהיר יותר מהכבישים המהירים של 120 קמ"ש, אבל זה ממש לא היה המצב. זה אחד החסרונות הגדולים של תוכנת ניווט אופליין, אני מניח.

אציין שלא מצאתי דרך להגדיר ב-sygic שאני מעדיף כבישים מהירים ולא כבישים כפריים. אפשר להגדיר שם מסלול מהיר ביותר, קצר ביותר וחסכוני ביותר.

בסופו של דבר, הפתרון האופטימלי היה sygic. עם המבצע שיש כיום של 40% הנחה, מחיר הקנייה יוצא דומה למחיר השכרת GPS, והיתרון הוא שכמובן מקבלים את האפליקציה לכל החיים, עם עדכוני מפות שוטפים.

*אולי יום אחד יאפשרו הורדת מפות לפי מדינה לניווט אופליין ויהפכו להיות רלוונטיים בחו"ל. היום אפשר רק להוריד מפות לאזור מצומצם, וגם אז אי אפשר לנווט/לחפש כל מיני יעדים אופליין, אלא רק לצפות במפה שהורדה.

זהו, אני מקווה שהסיכום הזה יועיל במשהו לאחרים שמתלבטים לגבי אפשרויות ניווט בחו"ל. תודה שוב לעוזרים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...