ספק כוח שהתקלקל , מימוש האחריות מול COOLER MASTER ותמיכה מי IVORY - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ספק כוח שהתקלקל , מימוש האחריות מול COOLER MASTER ותמיכה מי IVORY


poune

Recommended Posts

שלום לכולם.

בשנים ההם שהרכבתי את המחשב , הקניות התפזרו במספר חנויות .

חלקם חנויות גדולות כגון IVORY או KSP .

החלק המדובר הוא ספק כוח מבית Cooler master מדגם GX650 שנקנה בחנות SKYPC בראשון לציון .

כזכור לכם החנות נכנסה לחובות ונסגרה , לאחר מכן עברה לידיהם של Zמחשבים , ושוב נסגרה .

אי שם בסוף שנת 2010 קניתי את הספק כוח (בזמנים ההם הוא עלה 415שח) עם חמש שנות אחריות

חשבתי לעצמי למה לקנות מותגים אחרים עם שלוש שנות אחריות כאשר אפשר לקנות ספק כוח מחברה ידועה בתחום הקירורים זה כבר כמה שנים , יש לי מוצרים נוספים שלהם כגון V8 , HAF932 , NOTPAL ואני מרוצה , אז הלכתי על ההזדמנות והתחדשתי בספק כוח חדש .

עברו בערך שלוש שנים מאז רכישת הספק כוח , SKYPC נסגרו באותה תקופה .

גלשתי באינטרנט , לא היה עומס על המחשב , חורף , תנאים אידיאלים עד שפתאום קרס המחשב .

לאחר הקריסה המחשב עלה באופן אוטומטי עבד מספר שניות (3-4) ולפני שהמסך הספיק להידלק שוב קרס עוד פעם , ואחרי זה שוב נדלק אוטומטית ושוב קרס .

באופן מידי כיבתי את הספק כוח על ידי המפסק האחורי , והוצאתי מהשקע ליתר בטחון .

חיפשתי אחר ריח שרוף או סימנים כל שהם בחומרה של המחשב (קבלים , נגדים ,דיודות וכו) אבל לא מצאתי כלום .

לאחר חצי שעה החזרתי את החיבורי חשמל למחשב והדלקתי אותו שוב , המחשב עבד כשורה מספר דקות ואז קרס שוב והתחיל לעשות לופים .

אני רוצה להדגיש שהכרטיס מסך שלי הוא מדגם 260GTX GS ובהדקלה ראשונית של המחשב הוא מפעיל את המאוררים שלו על מקסימום סלד לבדיקת תקינות למשך כמה שניות וחוסר לסלד מינימלי

כאשר אני עושה ריסט למחשב הכרטיס לא עושה בדיקה למאוררים כי הוא לא מתכבה ולא דורש זאת.

הבנתי שזאת קריסה כי המחשב מפסיק לקבל חשמל בכללי ולאחר הקריסה הכרטיס מסך שוב מתחיל להריץ את המאוררים לסלד מקסימלי .

בנוסף לכך בהדלקה ראשונית אפשר לשמוע ממש נקישה של ממסר שנסגר בספק כוח בהפעלה , הרעש היה עוד מאז שקניתי אותו.

למחורת אני מדליק את המחשב והכול עובד כשורה למשך כשעתיים או שלוש , ואז המחשב שוב קורס.

ניסיתי למצוא תקלות דומות ברשת , אבל לא מצאתי כלום , למעט שני אשכולות עם בעיה דומה :

http://www.iopanel.net/forum/thread66393-3.html

http://www.iopanel.net/forum/thread64228-2.html

באף אחד מהם לא היה פתרון לתקלה , אבל גם שם היו רמזים שהובילו לספק כוח

עוד דבר שאני רוצה לציין זה שהמחשב קרס גם בביוס !

לאחר קריסה לא היה ניתן להשתמש במחשב במשך כמה שעות טובות .

החלטטי לעשות אוברול רציני למחשב שלי כולל ניקוי אבק יסודי (פירוק כל הרכיבים ,ניקיו והחזרתם) והחלפות משכות טרמיות בכל חלק אפשרי במחשב (מעבד חיצונית בלבד). ברגיל הייתי מנקה אבל בקטנה אחת לשבוע ויסודית פעם בחודשיים .

פירקתי גם את הספק כוח , מאחר והוא נמצא במארז HAF 932 (המכונה גם כשואב אבק) , נמצאו בספק כוח כמויות קטנות של אבק ושערות שלא הפריעו לתיפקודו (היו גם כמה דחוסים בפינות ליד רכיבים שונים) אבל בכל מקרה ניקתי אותו בלי לפתוח עם שואב אבק מה שיכולתי .

החזתי את הרכיבים למקום והדלקתי את המחשב , ששוב קרס לאחר זמן קצר .

עבר שבוע והבעיה נעלמה במפתיע .

לאחר זמו מה חברה בשם זד מחשבים קנו את SKYPC

לאחר כמה חודשים שוב לא היה מענה מהם , ולאחר כמה זמן נעלם גם האתר שלהם .

לפני חודשיים הבעיה חזרה בצורה אחרת .

כל פעם שהייתי מדליק את המחשב הוא היה קורס לאחר זמן קצר של בין רבע שעה לחצי שעה , לאחר מכן לא היה ניתן לגעת בו במשך חצי שעה שעה (כי אחרת היה קורס עוד לפני שהוינדוס היה מספיק לעלות) , לאחר מכן הייתי מדליק את המחשב ומשחק בו שעות עד שהיה קורס או שהייתי מכבה אותו .

מכיוון שלא היה לי לאן לפנות וגם זמן לטייל בארץ

בשיחה מול היבואן בנדא מחשבים הם דרשו שאני יגיע אליהם ולא אבי להם את הסיריאל כדי לבדוק אם הוא בכלל נקנה דרכם , ולשלוח בדואר לא רציתי .

אז התרגלתי לבעיה ...

לפני שבועיים (בחג השבועות) המחשב קרס שוב כרגיל אבל סירב להחזיק מעמד יותר מחמש דקות .

הבנתי שאני בבעיה , כדי להיות בטוח ב100% לקחתי ספק כוח סיני ATX 500W וחיברתי למחשב.

המחשב עבד ללא בעיות בכלל , רק שנאלצית להיות זהיר איתו ולא לשחק בכלל כאשר אני מנסה למצא פתרון לבעיה כי היו מצבים שהתחלתי להריח ריח שרוף כאשר הכרטיס מסך התאמץ לכמה שניות ... חחח

עברו שלוש וחצי שנים מאז קניית הספק כוח... איזה מזל שיש עדין אחריות .

לקחתי את הספק כוח ביום חמישי בבוקר לאחר צאת חג השבועות לעבר היבואן "בנדא מגנטיק בע"מ" שנמצא בנתניה (מוזר שאין אוטובוסים שמגיעים לאזור התעשיה ... היו כמה הליכות)

כאשר הגעתי למקום , הסברתי על הבעיה לאחד הבכירים שם , שמו ספק כוח חדש על השולחן מדגם M2 720W מאותה חברה , וזה עוד לפני שהם בדקו אם הם אלו בכלל שיבאו את הספק כוח שלי לארץ (לבדוק האם הוא בכלל נקנה דרכם) .

והתבר שהספק כוח שלי לא נקנה דרכם ... ולא היתה להם דרך לעזור לי .

ווווווווו

חזרתי הביתה ולא ידעתי מה לעשות .

הבנתי שאין לי מה עוד לאבד אז פניתי לCooler Master העולמי (global) באותו יום חמישי בערב .

הפניה נעשתה דרך האתר של החברה , בקטגורית הSUPPORT

ההודעה הסבירה את התקלה בקצרה , והסיבה שבגללה אני פונה אליהם .

יום שישי בבוקר בסביבות 11 קיבלתי תשובה מהם על כך שהספק כוח לפי המספר הסידורי נקנה בגבולות אירופה , כנראה שSKYPC עשו קניה של כמה יחידות משם .

הם ביקשו שאני ישלח את דעודת האחריות\קבלה להם והם יעזרו לי במה שהם יוכלו .

סרקתי את הקבלה ושלחתי להם לאחר הצהוריים .

שבת נכנס , זה לא יום עבודה , בשבת נכנס השבת אצל הנוצרים והם יחזרו לעבוד רק ביום שני אז חיכיתי .

יום שני בצהורים קיבלתי תגובה מהם שם דיברו עם ספק אחד בארץ , והובטח לי שיחזרו אלי עם תשובה תוך יומיים .

יום שלישי מתקשר אלי נציג IVORY בשם יוסי , שאל אותי על הנושא והנחה אותי מה לעשות , ותאמת הופתעתי לטובה מהשירות .

באותו היום העברתי את הספק כוח לסניף הקרוב לביתי שתיאמתי עם הנציג .

לאחר בדיקה במעבדות שלהם קיבלתי ספק כוח חדש !!!

מהדגם החדש GX II 650W .

הופתעתי והתרשמתי עד מאוד , לא היו לי מילים .

חשבתי שאני אצתרך לרדוף אחרי היצרן ולשלוח בדואר את הספק כוח (שכנראה היה עולה הרבה כסף לשלוח לחול) ולחכות חודשים למענה .

מאז שיצרתי קשר עם הסיפור נגמר בפחות משבוע , חמישה ימים יותר נכון ביחד עם שבתות .

הם באמת השאירו בי רושם שזו לא חברה שסתם מוכרת מוצרים אלה גם דואגת ללקוחותיה .

וללא כל ספק שאם אני אצתרך משהו אני תמיד אלך על מוצרים שלהם בעדיפות ראשונה .

וגם התמיכה והעזרה מצד IVORY השאירה בי רושם טוב , ושאחזור לקנות גם מהם בעתיד .

בשורה תחתונה , יש מי שדואג לנו גם כאשר אין למי לפנות בארץ .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פשש, בדרך כלל חברות דורשות שישלחו להן את המוצר לחו"ל, מרשים ש CM מצאו לך פיתרון מקומי. לי היה סיפור דומה עם של GEIL ואייבורי (היבואנים של החברה) אמרו שהם לא יכולים לעזור לי (החנות שקניתי ממנה יבאה בעצמה במקביל), GEIL רצו שאני אשלח להם את הזיכרון לחו"ל ולא ניסו למצוא פיתרון מקומי למרות שיש להם יבואן בארץ.

בקיצור זה פחות החנות ויותר המדיניות של החברה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאותי ממש מעניין זה הקטע שפתחת את הספק פיזית בעצמך, מה שבדר"כ מסיר אחריות מהמוצר. ברגע שקראתי את זה ציפיתי ל"ואז אמרו לי שפתחתי את הספק בעצמי ואין לי יותר אחריות".

כל הכבוד ל-CoolerMaster ואייבורי!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאותי ממש מעניין זה הקטע שפתחת את הספק פיזית בעצמך, מה שבדר"כ מסיר אחריות מהמוצר. ברגע שקראתי את זה ציפיתי ל"ואז אמרו לי שפתחתי את הספק בעצמי ואין לי יותר אחריות".

כל הכבוד ל-CoolerMaster ואייבורי!

.... לא

לא פתחתי את הספק כוח פיזית .

ניקתי אבק עם שואב אבק ומברשת למה שהצלחתי להגיעה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה קרה השבוע עם ,

יש לי DISK ON KEY שכל כמה זמן רצה שבשביל שהוא יוכל לעבוד צריך לפרמט אותו.

הDOK עצמו נקנה מחו"ל, אז שלחתי מייל לSANDISK והסברתי להם את העניין,

אז נציג של חברת באג חזר אליי ואמר שהם קיבלו הודעה על כך שהם צריכים להחליף לי את הDOK.

אחרי שהגעתי לבאג בקניון רחובות, הסתבר שלא היה להם DOK בדגם כמו שלי,

אז הם הביאו לי אחד מדגם מתקדם יותר, הדגם שקיבלתי הוא EXTERME 64GB במקום הCRUZER 32GB.

אחרי שהDOK הגיע אליי, אחד הנציגים של אמר שכנראה שהיה תקלה בDOK עצמו והם מצטערים על מה שקרה,

ושלחו לי שובר הנחה לקנייה של DOK או חדש במחיר של 25$.

תכל'ס זה שירות ממש מצויין, ואחרי זה אני יודע שאני אקנה DOKים שלהם במיוחד שיש אחריות ארוכה כמו 5 שנים ויותר.

עדיין יש לי DOK של 4GB שלהם עם אחריות לכל החיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...