עבור לתוכן

יכול להיות שיש תיאום מחירים בין KSP לאייבורי?

Featured Replies

פורסם

שלום.

לאחרונה התחלתי לחפש קצת בשוק אחר דיסקים קשיחים.

לא יכולתי שלא לשים לב לזהות (המוחלטת) של המחירים בין KSP לאייבורי.....

זה עמוד של KSP

http://ksp.co.il/?select=.1033..145.&list=1&sort=3&glist=0&uin=0&txt_search=&buy=&minprice=0&maxprice=0

וזה העמוד של אייבורי

http://www.ivory.co.il/hard_disk.html

המחירים זהים ל-ח-ל-ו-ט-י-ן

יש אפילו דיסק אחד שעולה 798 (ממש לא עגול או מסתיים ב9) והמחיר זהה בשני האתרים.

שוב, לא בדקתי את כל האתר כי התמקדתי רק בקטגוריה של דיסקים קשיחים.

אבל זה נראה לי ממש מוזר שהמחירים זהים עד לרמת השקל.

דעות?

  • תגובות 94
  • צפיות 33.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

בודאי שיש תיאום. יש גם תיאום בין עוד חנויות.

לא מדובר בתיאום שנעשה בקשר אישי אלא בהשוואה לצורך שמירה על סטטוס קוו בו אף חנות לא תפסיד לקוחות בגלל מחיר נמוך של השניה, ותרויח לקוחות נטו על סמך מיקום ופרסום מקומי.

פורסם

יש תחרות

מה שגורם לחנויות להשוות מחירים לזה של המתחרים

פורסם
  • מחבר

תקן אותי אם אני טועה אבל זה לא אסור?

פורסם

אסור להם לדבר אחד עם השני ולתאם מחיר גבוה בכוונה.

מותר להסתכל על מחיר של מתחרה ולהתאים את עצמך אליו כדי לא להפסיד לקוחות.

פורסם
  • מחבר

אבל לא נראה לך שאם היתה תחרות אמיתי אז אחד היה מסתכל בחנות של השני, רואה מחיר 450 (סתם) ושם מחיר יותר נמוך? אפילו 449. העיקר כדי להיות יותר זול...

הגיוני ששניהם ישימו מחירים לא עגולים והם יהיו זהים? אולי זהים מוצר אחד, שניים, 5.... אבל בכל הדף??

מה מונע מהם להעלות ביחד את המחירים?

פורסם

מה מונע מהם להעלות ביחד את המחירים?

חנויות אחרות ופוטנציאל כניסה של מתחרים חדשים לשוק

פורסם

למה לו לרדת מתחת למחיר של המתחרה? מה ימנע מהמתחרה שלו לעשות אותו דבר וחוזר חלילה בצורה שתגרום לשחיקת הרווחים של שניהם?

פורסם
  • מחבר
למה לו לרדת מתחת למחיר של המתחרה? מה ימנע מהמתחרה שלו לעשות אותו דבר וחוזר חלילה בצורה שתגרום לשחיקת הרווחים של שניהם?

זאת בדיוק הכוונה שלי...

בתחרות אמיתית כל מתחרה רוצה להיות יותר זול מהשניים.

כל אחד מוריד כמה שהוא יכול (עד שכמובן הוא מגיע לתיקרה המינימלית שלו ואז אי אפשר להוריד) ופה נכנס למשחק הקשרים שיש לחנות. הספקים. היבואנים. נפח הסחורה שהיא יכולה להזיז כדי לקבל מחירים יותר טובים מהספקים שלה...

"שמירה אחד על התחת של השני" זאת שיטה אסורה בחוק.

אני לא עורך דין או משהו כזה, אז אני מתאר לעצמי שהם מתחמקים מזה בצורה כזאת או אחרת. אבל מי שנפגע בסוף הוא הלקוח!!!

הרי אנחנו רואים את זה כל פעם שיש מחירה קבוצתית... פערי הרווח שלהם הם די שמנים וראינו את זה כמה פעמים שחנות מסויימת (לא חשוב שמות) פתאום מורידה מחירים אגרסיבית רק לתקופה של שבוע כדי למשוך את ה50,100,200 אנשים שהתארגנו פה.

נערך על-ידי jackhammer

פורסם

לא הבנת אותי. למה שמישהו מהם יוריד מחיר?

פורסם
  • מחבר
זאת בדיוק הכוונה שלי...

בתחרות אמיתית כל מתחרה רוצה להיות יותר זול מהשניים.

זה לא נראה לך נכון?

פורסם

לא. אחרת כולם היו מוכרים במחירי העלות שלהם פלוס x (כש- x שואף לאפס)

פורסם
  • מחבר

יפה אבל מחיר העלות שלי הוא לא כמו מחיר העלות שלך.

וכמו שאמרתי פה נכנס האלמנט של מי משיג מחיר יותר טוב מהספקים שלו.

מי יכול להזמין כמות יותר גדולה של סחורה כדי לקבל מחיר טוב.

למי יש פחות עלויות שוטפות כמו משכורות, חשמל, מים, ארנונה....

כל הדברים האלה הם הX שלך.

מה לעשות ככה זה תחרות.

ובגלל זה אתרי אינטרנט בדרך כלל מציעים לך את אותו המוצר במחיר יותר זול מחנויות פיזיות כי הם צריכים פחות עובדים, פחות חשמל, אין להם אולם תצוגה, אין להם ארנונה.... רק אתר אינטרנט לתחזק.

פורסם

כל עוד שהם לא נפגשו באיזה פינה אפילה (או מוארת) ותיאמו ביניהם את המחיר כל מה שהם עושים בקטע הזה חוקי - למה שאתה מתכוון זה נקרא קרטל - וקשה מאוד להוכיח את זה.

זה לא שונה מהסופרים ששולחים סוקרי מחיר לרשתות מתחרות לבדוק אצלם

פורסם
  • מחבר

ומה אם הם מתאמים מחיר בטלפון? או באימייל? או ביוני דואר? לא חסר....

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים