הבנת ניסוח כתב - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הבנת ניסוח כתב


hzhz24

Recommended Posts

עשיתי עסקה מקדימה על רכב (שעוד לא ראיתי אותו במציאות ובכלל, כי לא היה נמצא בסניף הנוכחי) . ראו תמונות של הניסוח תחת כותרת 'הערות' .זה ביטול עסקה "שהוספתי" (הוספתי,אך הנציג פתאום שינה את הניסוח). שאלתי :מתי אני יכול לבטל עסקה. במידה ואראה את הרכב ובדקתי אותו או כל עוד לא ראיתי את הרכב ולא בדקתי אותו (וכך יוצא ,שרק עכשיו יכול לבטל ,כיוון שעדיין לא ראיתי ובדקתי אותו)?

http://jpg.co.il/view/5391c20b9922f.jpg/

http://jpg.co.il/view/5391c2334d248.jpg/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא

יש שם תנאי וגם

"כל עוד הוא לא ראה את הרכב ולא בדק אותו"

זאות אומרת שמספיק שאחד התנאים מתקיימים: לא ראית או לא בדקת : אתה יכול לבטל את העסקה

אני לא מבין גדול בזה בדברים האלו אך נראה קצת תמוהה במיוחד עם הפגיעה מהותית (מה זה?) ושהם מצעים רק החזר דמי בדיקה

לדעתי בשביל הדברים האלו הכי טוב לקפוץ לעורך דין גם עורך דין מתחיל יוכל להגיד לך אם זה תקין או לא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו .קודם כל לא חייב לעשות את הביטול העסקה הזאת. זאת תוספת שאני רציתי .1. יש כאלה שעושים הסכם בעל פה. אבל לך אחר כך תוכיח מי אמר מה. 2. אני התעקשתי שזה יהיה כתוב . כשאני אראה את המכונית ואבדוק אותה אז יוכל לבטל (כלומר- ראיתי אותה והיא למשל לא מצאה חן בעיני לכן ברצוני לבטל). זה מה שרציתי. וכך בערך כתב הנציג וראיתי זאת. אבל אחרי זה הוא טיפה שינה והדפיס. אני עברתי על מה שכתב בקטנה ופשוט לא שמים לב שהוא מעט שינה . רק עכשיו שעברתי על זה שוב בבית -נדלקה לי הנורה האדומה . אגב העסקה היית אתמול (המכונית בכלל תהיה מוכנה עוד כ20 יום)

תמיד אומרים לי שאני יותר מידי נזהר ומשגע את השכל. אבל בכל זאת ניתן ליפול. כמה אנשים תמימים יש שאפילו לא כותבים תנאי.בכל אופן אני אבטל את העסקה ,אם יהיה איזו הפרעה מצד החברה. אפרסם אותה בכל הרשת .

בקשר לפגיעות. זה גם ביקשתי .כשאקח למכון בדיקה מטעמי ומתגלה פגיעה בשלדת הרכב ,או גיר או מנוע. הם משלמים על הבדיקה ולא אני. אגב יש להם בדיקה משלהם ...אבל כידוע אסור להאמין לבדיקות מטעמם כי יש להם קשרים עם כל מיני מכוני בדיקה .

אז יש לי עוד שאלה מי שמבין. הרי יש חוק במדינה שניתן לבטל עסקה. האם זה חל כאן (גם בלי קשר אם יש או אין כיתוב של ביטול עסקה) ? ל7 ימים או 14 יום?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הערות - הלקוח לא ראה את הרכב, [C]במידה והלקוח רוצה לבטל עסקה הוא יכול כל עוד הוא לא ראה את הרכב ולא בדק אותו, [D]במקרה של פגיעות שאסי, מנוע לא תקין מהותית או גיר לא תקין מהותית ברכב [E]הלקוח יקבל החזר של דמי הבדיקה שהוא יבצע במכון בדיקה מורשה בלבד

יש כמה מקומות בעייתיים פוטנציאליים :

לפני שבדקת את הרכב לפי C אתה יכול לבטל עסקה

אחריי שבדקת אותו C לא חל עליך. לפי E אם נמצאו בעיות כמו שנאמר בבדיקה אתה יכול לקבל החזר של עלות הבדיקה, אבל לא אומרים שתוכל לבטל עסקה, ויכולים לדרוש ממך 5000 שח לפי סעיף 10 ו/או משהוא אחר שהם ימצאו לפי סעיף אחר

מה אם תקלות אחרות שלא פורטו ב D, אבל אם הם יימצאו אתה לא תרצה לקנות את הרכב ?

- בעיות שיכולות להעלות X בבדיקה של המכון כמו בעיות היגוי, אבל לא מפורטות ב D

- בעיה שאתה תרגיש בנסיעת מבחן ברכב (אם תקבל) אבל לא תימצא בבדיקה של המכון (דברים כמו התנהגות הרכב על הכביש). והאם יתנו לך בכלל נסיעת מבחן ו/או הם מתחייבים למשהוא במקרה שתחליט לא לקנות אותו אחריי הנסיעה ?

- בעיה "קלה" ולא קריטית, אבל כזאת שיכולה להיות סימן לכך שהרכב טופל בעבר בצורה לא מקצועית ופוטנציאלית לכך שיכולות להיות בו בעיות חמורות שיקרו בהמשך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חוקי הגנת הצרכן בכל מקרה גוברים על כל חוזה קנייה שחתמת מול בית עסק, ואין שום מילה בחוק זה המחריגה רכבים. במקרה בו פרטים מהותיים בנוגע למצבו של הפריט הנמכר כפי שאלו פורסמו ע"י בית העסק מתבררים כשגויים, הדבר מהווה עילה לביטול העסקה בלי קשר לנאמר בחוזה, פרט לשני מקרים:

1. הפריט הנמכר (בהקשר זה, בד"כ פריט משומש) במפורש נמכר "as is", כלומר המוכר מיידע מראש את הקונה שאין הוא אחראי למצבו של המוצר. יצויין שגם זה תקף רק למצבו של הפריט ולא לתכונות אחרות - אי אפשר למשל להציג מודל 2004 כרכב מודל 2009 ולהתחבא מאחורי הסעיף הזה.

2. הקונה הוחתם, לאחר שהיתה לו אפשרות להתרשם מהפריט (או במקרה הצורך, למסור אותו לבדיקה מטעמו), על מסמך בו הוא מאשר שהפריט נבדק ונמצא לשביעות רצונו - וגם זה בתנאי שהמסמך "מציג את עצמו" כראוי ולא נועד לגרום לקונה לחתום עליו במחשבה שהוא חותם על משהו אחר.

עם זאת, היות ושאלת גם לגבי "מכר מרחוק", יצויין שלמיטב ידיעתי הסעיפים בחוק הגנת הצרכן העוסקים ב"מכר מרחוק" לא חלים בפועל על רכישות של רכבים (או נדל"ן) אף שהם לא מוחרגים במפורש. נראה שהעמדה הרווחת היא שמצופה מהקונה לנהוג באופן סביר, ורכישות בסדר הגודל הזה מבלי לבדוק מקרוב את טיב הקנייה מצביעות על חוסר סבירות קיצוני. יתרה מכך, החוק אומר מפורשות שגם במקרה של "מכר מרחוק", למוכר שמורה הזכות לתבוע פיצוי מהקונה באם נגרם לו נזק כלכלי כתוצאה מפיחות בערכו של הפריט שנמכר. כשמדובר ברכב, ובפרט אם מדובר ברכב חדש יחסית, כל "יד" נוספת ברשימת בעליו הקודמים מורידה מערכו באופן משמעותי, ומהרגע שנעשתה העברת בעלות על שמך המוכר אינו יכול באופן חוקי "להעלים" אותך מההסטוריה של הרכב גם אם החזקת בו שבוע בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה!

אז בגדול. כרגע אני יכול לבטל את החוזה אפילו על פי החוזה שנחתם. שהרי עדיין לא ראיתי את הרכב .

אז לעתיד. באיזה ניסוח כתב הייתם כותבים בחוזה תחת הערות? תראו יש כאלה שמתחייבים רק על שילדה,גיר,ומנוע. אבל אצלי בחוזה נכתב "לא תקין מהותית" . שזה נשמע... שהמנוע או הגיר ממש לא עובדים ואין קשר לזה שיש בעיה אפילו קטנה באחד מהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל על פי ההסבר של 11010010110 . כל עוד לא ראיתי את הרכב .אני יכול לבטל . וברגע שראיתי לא יכול לבטל .

כפי שכתוב בכחול .

הערות -

הלקוח לא ראה את הרכב, [C]במידה והלקוח רוצה לבטל עסקה הוא יכול כל עוד הוא לא ראה את הרכב ולא בדק אותו, [D]במקרה של פגיעות שאסי, מנוע לא תקין מהותית או גיר לא תקין מהותית ברכב [E]הלקוח יקבל החזר של דמי הבדיקה שהוא יבצע במכון בדיקה מורשה בלבד

אגב נתתי להם 1000 שח בצ'ק . אם ניתן לבטל עכשיו. אני אפילו יבטל את הציק מעכשיו . אני חושב שאחרי שהתשלום יורד.. הם יותר יתקשו לבטל חוזה (אפילו שאני יכול ) .

אז מדוע אתה אומר שאני יכול לבטל רק אחרי שראיתי אותו? (שמבחנתי זה גם טוב, לפחות יוכל לבטל )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי C נראה שאתה יכול. ויק למה לא ?

hzhz לזה גם אני התייחסתי מעל (בין היתר) : מה אם יש בעיה אבל שלא מספיק חמורה כדיי לעלות X בבדיקה של המכון (מה שהם יקראו לה "מהותית", אלא אם הם הולכים גם לשחק אם ההגדרה של "מהותית")

מבחינתי, הייתי רוצה תנאים שהם פשוט הוגנים :

- אני יכול לראות את הרכב (ולהציץ למנוע) ואת המסמכים שלו (טיפולים אם יש), ליסוע בו נסיעת מבחן, להעביר אותו בדיקה במכון בדיקה שאני בוחר (כדיי למנוע מצב שהם בוחרים מכון של חבר שלהם), לוודא שהוא לא הורד מהכביש/מעוקל/וכדומה ושמי שמוכר לי אותו הוא מי שמחזיק בו בצורה חוקית. אחריי כל אלה להחליט אם אני רוצה אותו או לא

- אם אני לא רוצה את הרכב מסיבות "שלי" (כלומר : אם הוא כן עבר בדיקה של המכון, הוא חוקי וכדומה) יכול להיות שהם ירצו החזר עלויות של להביא את הרכב לסניף, הבדיקה במכון וכדומה ובמקרה הזה זה מקובל עליי (הם יכולים לרצות להגן על עצמם מ "טרולינג" על ידיי קונים שהוצבו על ידיי חברה מתחרה או מכון בדיקה, שמזמינים לא קונים אותו שוב ושוב ובכך מביאים נזקים לחברה או הכנסות קלות למכון הבדיקה)

במסמך התנאים אמורים להיות כתובים בצורה פשוטה ובסיסית עד כמה שניתן. יכול להיות שהם ינסחו דברים בצורה מסויימת כדיי למנוע דרכים שבהם הקונה יכול לפגוע בהם (כדיי להגן על עצמם מפני קונים שמחפשים לעשות כסף מתביעה ולא לקנות למשל), אבל לא רוצה למצוא דרכים שבהם הם יכולים להביא לא תקין (אבל לא תקין בצורה שלא מפורטת במסמך) ולקחת סכום כסף לא סביר (5000 שח על מה ?) כשהלקוח לא רוצה לקנות אותו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי C נראה שאתה יכול. ויק למה לא ?

כי גם עקרון תום הלב משחק תפקיד. כשקונה מתחרט לאחר קבלת המוצר, עומדת לו הטענה שהמוצר אינו מה שציפה, כלומר שהוא חשב שהוא קונה X ובפועל קיבל Y (גם אם ההבדל אינו באשמת המוכר), וזאת בעוד שהוא חתם על הסכם הקנייה תוך כוונה מלאה אכן לקנות את המוצר. זה שהוא עוד לא ראה בכלל את המוצר וכבר מבקש להתחרט אומר שהוא לכל הפחות חתם על העסקה בקלות דעת, והענות לבקשתו לבטל את החוזה בעצם תרוקן את המושג "חוזה" מתוכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל מה זה משנה. יש סעיף מפורש בחוזה שאני רשאי לבטל גם במצב שלא ראיתי את המוצר .

ואיך אני יכול באמת להיות בטוח .. שאוכל לבטל את החוזה אחרי שכן ראיתי את המוצר? כי את זה לא כתוב בחוזה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עידכון: דברתי עם הנציג (בתחילה פניתי לנציג שנמצא בפורום רכבים ידוע ). ביטלתי את החוזה. נאמר שיקבל החזר של 1000 שח .. תוך 30 יום על ידי צ'ק של החברה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יעדכן . אבל אתה רומז על משהו?

בגלל שפניתי דרך מישהו שמוכר בפורום רכבים (שעובד באותה חברת ליסינג). לא נראה לי שתהיה בעיות . גם הנציג שחתמתי איתו את החוזה דיבר איתי יפה ובנוחות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...