המחשב עולה, המסך/מקלדת/עכבר לא - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המחשב עולה, המסך/מקלדת/עכבר לא


asaf7

Recommended Posts

אהלן

יש לי בעיה במחשב של אבא שלי.

הוא עבד אחלה עד שניסיתי להתקין אצלו כרטיס מסך חדש.

ברגע שחיברתי פיזית את הכרטיס ואתחלתי את המחשב, המסך לא קלט שום דבר מהמחשב, כלומר המסך פשוט שחור מרגע הדלקת המחשב.

מה גם שהמקלדת והעכבר לא מראים שהם מקבלים מתח. (העכבר בלי אור והcaps lock / num lock במקלדת לא מראים אורות).

ניתקתי את הכרטיס מסך כדי להחזיר את המחשב לקדמותו ועדיין ללא הצלחה.

כאילו מאז שחיברתי את הכרטיס מסך למחשב, המחשב לא מצליח להוציא שום 'פלט', לא למסך/עכבר/מקלדת.

החלפתי מסכים/כבלי VGA/עכבר/מקלדת, שום דבר לא עזר.

משהו דפוק במחשב, אבל אין לי שמץ מה.

איך אפשר להחזיר את המחשב לקדמותו?

תודה תודה

אסף

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נתחיל מזה שאם אתה לא בטוח שאתה יודע מה אתה עושה, בפרט בחלק שדורש לפתוח את המחשב ולפרק רכיבים, עדיף שלא לעשות את זה. האחריות היא עליך.

דבר נוסף - אם המחשב באחריות, מומלץ לממש אותה אם לא מצליחים לפתור את הבעיה.

ולבעיה עצמה - קודם כל יש לפרט באיזה מחשב מדובר (לוח, מעבד, , ספק, כרטיס מסך וכד', רצוי מאד דגמים מדוייקים).

דבר שני - אם יש רמקול המחובר ללוח (וצריך להיות כזה), יש להקשיב היטב ולבדוק האם נשמעים ממנו ציפצופים ("ביפים"). זהו חיווי קולי שאמור להעיד על מקור התקלה לפי סדרת הציפצופים שנשמעים (ניתן לבדוק בחוברת של לוח האם מה בדיוק המשמעות של הצפצופים האלו). רצוי לפרט מה בדיוק נשמע (לדוגמא - צפצוף אחד ארוך שחוזר על עצמו, שלושה צפצופים קצרים ולאחריהם צפצוף ארוך וכד').

מבחינה חומרתית אתה יכול לנסות את הדברים הבאים:

1. איפוס הביוס. אולי משהו השתבש בהגדרות ולכן המחשב לא עולה/נתקע. בד"כ יש ג'מפר על הלוח שמאפשר זאת. האיפוס הזה גם ייבטל כל OC שנעשה (לא כולל OC שאולי נעשה לכרטיס המסך, שגם אותו רצוי לבטל).

אזהרה (פחות רלוונטי במקרה שלך, אבל שיהיה) - יש להיזהר כאשר משנים ערכים בביוס או מאפסים אותו - הגדרה לא נכונה יכולה להביא לכך שמערכת ההפעלה לא תעלה מהדיסק הקשיח או יותר גרוע - שהמחשב לא יפעל כלל (המחשב ידלק אבל לא יעשה דבר). למעשה, אפילו ניתן לשרוף רכיבים על הלוח במידה ומשחקים עם הערכים עבור המתחים. בד"כ איפוס הביוס יביא לטעינת ערכים "בטוחים", כך שהמחשב יעבוד בצורה סבירה, אבל ייתכן שיהיה צורך בשינוי הגדרות התדרים לזיכרון בכדי לעבוד בצורה אופטימלית או צורת העבודה של בקר ה SATA (מצב AHCI לעומת מצב IDE, הגדרות מערך RAID, אם היה כזה) בכדי שמערכת ההפעלה תוכל לעלות מהדיסק הקשיח. בכל מקרה רצוי לתעד (לרשום או לצלם) את הערכים בביוס במסכים השונים בכדי שיהיה אפשר לשחזרם במידת הצורך.

2. בדיקה פיזית של המחשב - יש לבדוק שכל חיבורים תקינים ומחוברים היטב, שאין קבלים מפוצצים/מנופחים, ושכל המאווררים מסתובבים בחופשיות. אם יש קבלים נפוחים/מפוצצים/לא תקינים על לוח האם או כרטיס המסך (או כל רכיב אחר שיש עליו קבלים) - יש להחליף את הרכיב. אם יש מאוורר שלא מסתובב בצורה חופשית - יש לנקותו (ואולי גם לשמן אותו), ואם זה לא עוזר - יש להחליף אותו (בכל מקרה אין להשאירו מחובר למתח במחשב).

3. הפעלת המחשב עם מינימום רכיבים - לוח, מעבד, מודול אחד, כרטיס מסך (אם יש כרטיס מסך מובנה - עדיף להשתמש בו ולא בכרטיס מסך חיצוני) וספק כח. את כל השאר, כולל דיסקים קשיחים, מקלדת, עכבר וכל מיני התקנים שאולי מחוברים למחשב יש לנתק. אם המחשב לא נדלק - יש לנסות ולהתקין את מודול הזיכרון בתושבת אחרת, ואם זה לא עוזר - יש לנסות מודול אחר. המטרה כאן היא לראות אם המחשב נדלק בכלל. אם לא - הבעיה היא כנראה באחד הרכיבים הבסיסיים ביותר.

הערה: תמיד קיימת האפשרות שהבעיה היא באחד הכפתורים במארז - כפתור ההדלקה (יגרום לבעיות של אי יכולת להדליק את המחשב או להדלקה אקראית) או כפתור האיתחול/ה reset (יגרום לאיתחולים אקראיים או לכך שהמחשב יהיה "תקוע" מרגע ההפעלה שלו). במקרה כזה יש לנתק את החיבורים שלהם מהלוח ולנסות שוב (במקרה של ניתוק כפתור ההפעלה, יש להדליק את המחשב ע"י שימוש בכפתור אחר או ע"י קיצור שני הפינים המתאימים על הלוח).

4. החלפת רכיבים בסיסיים עד לאיתור הרכיב הבעייתי - ספק כח, , מעבד ולוח אם. מומלץ לבדוק רכיבים תקינים במחשב הבעייתי, או לחילופין - רכיבים מהמחשב הבעייתי במחשב תקין, עד למציאת הרכיב הבעייתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...