מאמר - Netapp Multistore כי גם לסטורג' מגיע וירטואליזציה - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מאמר - Netapp Multistore כי גם לסטורג' מגיע וירטואליזציה


DXM

Recommended Posts

להלן מאמר שפרסמתי בפורום אחר, לנוחיותכם:

שלום רב,

לאחר בקשות, ומציאת זמן פנוי, מוזמנים לקרוא מאמר חדש שלי ולתת תגובות, תודות וכתובות נאצה.

אז יאללה:

*המאמר נכתב בוורד ולכן עלולות להיות בעיות בעריכה

NETAPP MUILTISTORE - כי גם לסטורג' מגיע וירטואליזציה

NETAPP MULTISTORE הינו שם מפונפן לביצוע וירטואליזציה לנטאפ שלכם. באמצעותו אנו יכולים לייצר FILER וירטואלי נוסף על גבי הפיילר הקיים שיכול לאגד אובייקטים לוגים כגון VOLUME, שיתופים על בסיס NFS או CIFS ואףLUN במקרים מסויימים.

למה יצירת VFILER, אותו פיילר וירטואלי (ולכן הV..), טוב ליהודים, אתם וודאי שואלים עצמכם. התשובה היא שאלו הן אותן סיבות לכך שאנו מחזיקים מערכות וירטואליות על שרתים רגילים. הרי בסופו של יום NETAPP הוא עוד "שרת" אך יעודו לאחסון. היות וברור לי לחלוטין שלא תסתפקו רק בתשובה הנ"ל אלא תרצו הסבר מעמיק מיד אדגום את היתרונות שלו, אך ראשית עלינו להבין כמה דברים בסיסים.

את נטאפ ניתן לחלק למשאבים פיזיים ומשאבים לוגים. משאב פיזי יהיה כל דבר פיזי, דיסקים, מעבד, זכרון, ואפילו פורטים לכרטיס הרשת (INTERFACE). משאב וירטואלי יהיה כל אובייקט לוגי, כלומר שניתן להגדירו בתוך הNETAPP, ללא שינויים פיזים, למשל VOLUME, QTREE, LUN או VIF (VIRTUAL INTERFACE). לVFILER שלכם ניתן לשייך את מרבית המשאבים הוירטואלים שקיימים לכם בNETAPP. חשוב להבהיר כי לא תוכלו לשייך משאב וירטואלי מפיילר (פיזי) אחד לפיילר אחר, לכן כלל האובייקטים חייבים להיות קיימים על הפיילר הפיזי. לכל ויפיילר קיים VOL0 המכיל מידע לגביו. טוב אחרי הקדמה כללית יאללה ליתרונות.

היתרון החשוב ביותר הוא היותו וירטואלי וכל הגירה שלו דורשת כתיבת כמה שורות בקונוסול (אישית אני לא מחבב את הממשקים הגרפים כי הם מוגבלים), והופ הוא עבר. לא צריך לפרק ברגים לא צריך להשבית מערכות ליותר מדי זמן, והכי חשוב זה לא כבד... האמת שהגירה האחרונה שביצעתי לויפיילר שהכיל יותר מ4 טרה בייט ערכה לי פחות משתי דקות של פחד טהור (השבתה).

זוכרים שאמרתי שהוא יכיל להכיל אובייקטים לוגים ובשורה שלפני זה מגיע המונח VIF תחת ההגדרה של אובייקטים לוגים? טוב אז כמה מילים על VIF, VIF הוא למעשה כרטיס רשת וירטואלי המכיל את כתובת הIP. הויפ יכול להיות מורכב מכרטיס פיזי בודד, שני כרטיסים פיזים או מויפים אחרים. לכן כל VFILER יש כתובת IP משלו. מהיום הISCSI והמשתשים לא ישתמשו באותו שם (כן אני יודע שהכתובת DNS הפנימית שלכם היא netapp1.local). מהיום תוכלו להפריד בין גישת המשתמשים על בסיס נתיב UNC, וגישת השרתים לLUN על בסיס הIP (בהנחה ועבדתם על ISCSI, למיטב ידעתי על לונים על בסיס FC לא נתמכים בשימוש על גבי וירטואלי, אך כן ניתן להשתמש בו בפיזי). כתשבצעו הגירה של וויליומים מפיילר אחד לשני לא תצטרכו לשנות את המיפויים שביצעתם כיוון שכעת הגישה היא על בסיס הויפיילר ולא על בסיס הפיילר עצמו.

אמרנו כתובת IP שונה, אמרו . היות ולכל VFILER אני יכול להקצות כתובת IP אני גם יכול להגדיר לו טבלאות ניתוב שונות וחוקים אחרים בפיירוול. כך למשל אני יכול להגדיר חוקים עבור VFILER שמיועד לעובדים הנמצאים במשרד אחר גם על בסיס הIP שלו ולא רק על בסיס הIP של המשרד האחר. בקיצור אפשר להגדיר אותם בDMZ אחר. אם אתם עובדים עם שרת אנטיוירוס יעודי ניתן להדליק ולכבות אותו על כל ויפיילר וכך לאפשר שליטה טובה יותר ורמת דיוק טובה יותר של העבודה עם השרתים.

יש לזכור כי מולטיסטור דורש רישיון אך יחד עם זאת עבודה על בסיס מולטיסטור בארגון סינוני-גדול בעל רמת יחזית גבוהה בהחלט מומלצת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...