המלצה לגיבוי מידע, NAS ? - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצה לגיבוי מידע, NAS ?


Tov_Tov

Recommended Posts

שלום לכולם, אני מתעניין פה בשם אחי ברכישת NAS..

העניין הוא כזה, יש ברשותו מחשב pro דיי ישן שנרכש לפני כ-6 שנים עם מעט מאוד מקום אכסון במהלך השנים רכש 2 HDD חיצונים אחד של 1TB והשני של 250GB בקיצור כבר תקופה ארוכה גם זה לא מספיק .. אחי מצלם הרבה וכל תמונה חשובה לו מאוד לכן מתוך תהייה לגבי מקור הגיבוי האמין ביותר הגעתי למסקנה שNAS ברייד 1 או 5 יתאים לו, תקנו אותי אם אני טועה ?

בקיצור רייד 1 קצת בזבזני ולא משתלם ולכן חשבתי על רייד 5 של 3 HDD של 2TB או 3TB בתוך NAS שיתחבר לרשת שכך יוכל גם להכנס למידע מכל מקום תוך כדי התחשבות לטווח הארוך..

מס' שאלות שעלו לי לגבי עניין הNAS:

1) מה האפציות העתידיות שניתן לעשות עם רייד 5 לאחר שנקנו 3 כוננים, האם ניתן להגדיל שטח האכסון ע"י הוספת HDD חדשים או ביטול הרייד לחלוטין ושימוש בכוננים ללא רייד מבלי לפגוע במידע?

2) אחי היה בבאג והציעו לו WD MY BOOK LIVE 4TB שיש בתוכו אפשרות לעשות רייד 1 כלומר 2TB ובעתיד כאשר ירצה יוכל להפסיק את עניין הגיבוי ולהשתמש בכונן כ4TB מלאים, הרעיון חמוד אבל מחיר פחות בסביבות 1700 שקל לכן אולי בכל זאת NAS רגיל עדיף?

3) קיימת אופציה לרכוש באמזון ולשלוח עם חבר שחוזר לארץ באפריל השאלה היא האם כדאי לרכוש בחו"ל? האם קיימות חברות של HDD\NAS שנותנות אחריות בינלאומית? החסכון הכספי יכול להיות עצום במקרה כזה...

4) אופציה נוספת שחשובה לו מאוד היא עניין של גיבוי אוטומטי כמו שמתאפשר בWD, כלומר כל קובץ שמתווסף למחשב אוטמטית מגובה, האם ניתן בצורה כלשהי לחקות את אותו עניין בNAS רגיל?

התקציב הוא 2000-2500 עם עדיפות לחסוך כמה שיותר

אין לי שמץ של נסיון וידע בתחום הזה ולכן אשמח להמלצותיכם ..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל עניין של שימושים ותקציב, אני משתמש בNAS עוד מימיו הראשונים, וזאת לאחר שהגעתי למצב דומה, שיש כמות גדולה של מחשבים בבית, ואתה זקוק להתעסק על כל מחשב והבעיות שלו, בעזרת NAS אתה פותר את זה, כל אחד מקבל כונן קטן מקומי, וכל השאר בNAS.

לגבי השאלות שלך:

1. תלוי בסוג הNAS שאתה קונה

2. אני אישית לא חובב את הפתרונות הבינונים האלה, שכן אלו פתרונות פשוטים שמצמצמים את אפשרויות המשתמש, NAS יעודי יעניק לך הרבה יותר אפשרויות וגמישות.

3. קשה לדעת שכן ןזה משתנה בהתאם למוצר/יבואן וכו, בכל מקרה ובמקרה הגרוע וקרה משהו אתה תמיד יכול לפנות לחברה בחו"ל והם ינחו אותך בן אם זה לשלוח את זה לחו"ל או ליבואן בארץ.

4. רוב הNASים היום מגיעים עם פיצר כזה, גם אם לא יש לך תוכנות גיבוי אוטומטיות שיגבו כל קובץ או כל שינוי מתי שתרצה.

קצת מהניסיון שלי אני אישית משתמש בNAS בסביבה ביתית טועבנית יחסית (הורדות קבוע 5-12 משתמשים במקביל ועוד) אני משתמש בNAS פשוט עם שני סלוטים בRAID 1, עם כונני 3TB, לא יודע עד כמה הנפח שלך מתבזבז, שכן תמונות וכו זה המון , אז מציע לך לחשוב על הטווח הארוך גם אם הוא עולה עוד כמה שקלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ספק שRAID1 הוא זולל נפח אך נותן גיבוי מלא, ובין השאר זו המגבלה שהמוצר מוגבל ל-2 דיסקים בלבד.

המלצתי לרכוש מערכת עם 4 כוננים כך שתוכל להגדיל במידה ותזדקק לכך בהמשך.

כמובן שלכל דבר יש יתרון אך חיסרון כספי, וכאן אתה צריך לבחור על מה אתה מוכן לוותר.

החברה המובילה בתחום זו Q-NAP.

יש להם סדרה ביתית ולעסקים קטנים וגדולים.

הגדלת נפח:

1. בדוק את הנפח המקסימלי שההתקן תומך בו.

2. יש לשדרג את כל הדיסקים דבר שלוקח זמן רב (אתה צריך לבצע בניה מחדש, בכל פעם לדיסק שונה) ע"מ להגדיל את הנפח הכולל או גיבוי של כל הנתונים, בניית המערך ושחזור (לרוב משתמשים באפשרות הראשונה שכתבתי אך שוב זה לוקח זמן רב).

3. אין ספק שפער המחירים הוא גדול מאוד, ואני באופן אישי רכשתי מחו"ל. תרכוש מוצר שיש לו יבואן בארץ שבמידה ותזדקק לחלקי חילוף (גם אם זה במחיר מופקע אך זמין) שתוכל לרכוש.

4. שכפול נתונים באופן אוטומטי לא יתן לך מענה במצבי מחיקה בטעות של נתון, וכו'... לכן מומלץ תמיד לבצע תזמון של הגיבוי (אחת ליום/שבוע וכו'..)

5. שים לב שבמידה ואתה רוכש את המערכת בחו"ל לרוב זה ללא דיסקים, מחירי הדיסקים בארץ כמעט זהים לאלו שבחו"ל וכדאי לך לרכוש אותם בארץ עקב שימוש באחריות יבואן.

חשוב שתדע מספר דברים בנושא גיבוי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישנה טעות נפוצה

NAS\RAID אינם גיבוי - לא היו ולא יהיו.

הם בס"הכ אמצעי איכסון אמינים יותר מדיסק יחיד ובעלי יתירות

זה לא אומר שכדאי להשתמש בהם לגיבוי

גיבוי לעולם עושים על יותר ממדיה פיזית אחת ובסטים

אני אתן לך דוגמא פשוט מאוד איך כל הגיבוי הזה לא שווה כלום

המחשב וגם ה-NAS יושבים באותו בית וחוברים לאותה חשמל - קפיצת מתח אחת (מה שנקרא בשפת חברת החשמל "נחשול מתח") וכל המידע - גם המקור וגם ה"גיבוי" שלו - נצלים. מה אתה עושה במקרה כזה?

כמו כן - הרבה יותר מסובך לעשות "הצלת מידע" ממערכי RAID מאשר מדיסק קשיח בדיד

אז אם המטרה שלך היא אכסון - אז זה אחלה ורעיון טוב מאוד

אבל אם המטרה שלך גיבוי - כדאי שתשקול שוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל אתה מפספס את העובדה שזה פתרון סוג של "ביתי" ויעיל, אף אחד מאיתנו לא הגיע לרמה שיש לו שתי הזנות חשמל בבית (חברת חשמל וגנרטור) ואל פסק גיבוי לכל מכשיר בבית.

צריך לקחת דברים בפרופורציה אתה עכשיו רוצה לעשות גיבוי למידע שלך וכו אז מה? אתה מגבה את זה על שני כוננים ? סבבה יש RAID 1 לזה, רוצה לעלות רמה תעשה RAID 5 יותר גדול וכו.

כמובן שגיבוי כגיבוי זה בצע גיבוי אל תיגע בו יותר עד הגיבוי הבא, אבל לא כולנו יכולים להשכיב כוננים סתם בארון ולהתעסק עם זה. אז הפשרה של אכסון וגיבוי במקביל בNAS היא אופציה חביבה.

וקראתי תתגובה שלך אבל לא ראיתי אז איך כן לגבות :D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככל שאני קורא עוד ועוד על NAS אני מתלבט עם באמת העניין מתאים לצרכיו של אחי..

התקציב הוא עד 2500 שקל והNAS הכי פשוט של qnap מתחיל מ1700 שקל, מה שלא משאיר ממש מקום ל3 HDD בתקציב, וגם בחו"ל המחיר הוא 400 דולר ככה שהמחיר גם יקר וגם יהיה מאוד בעייתי להכניס דבר כזה למזוודה :P

קשה לי להצדיק סכום כזה בערך +3000 שקל רק על גיבוי, אני מבין של NAS יתרונות רבים כמו שנאמר, שיתוף קבצים ברחבי הבית בין שלל מחשבים, הזרמת לטלוויזה, אבל דווקא ההיתרונות העיקריים הנ"ל פשוט לא בשבילו ..

יש לו מחשב אחד בבית (LAPTOP ) ואין לו בכלל , והצורך היחידי שלו הוא מקום אכסון גדול עם גיבוי לאותו מקור האכסון, צפייה בקבצים דרך הרשת יכולה להיות בונוס.

אולי צריך לחשוב בכיוון של מארז כוננים חיצוני, כדוגמת זה, http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16816856039

המחיר שפוי יותר ואולי גם הרעיון יותר מתאים לצרכיו, אני בטוח שהוא יהנה מהעניין של גישה למידע מכל מקום במיוחד בהקשר של אבל השאלה האם זה שווה השקעה בNAS כל כך יקר?

אשמח לשמוע אם יש לכם עוד רעיונות לעניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וקראתי תתגובה שלך אבל לא ראיתי אז איך כן לגבות :D

1. גיבוי לענן ודיסק קשיח חיצוני (אפילו פשוט)

2. 2 דיסקים שמוחלפים ברוטציה (שאף אחד מה לא נמצא במיקום פיזי אחד)

3. טייפ גיבוי (כן טייפ גיבוי - ותיקה ואמינה לאין ערוך מאשר דיסקים קשיחים)

4. גיבוי חברתי

אגב אורחא - 2 האופציות הראשונות זולות לאין ערוך מאשר רכישת NAS ואחזקתו - המה גם שהם כן "מכסות" מקרה כמו שהזכרתי

שלא לדבר על אופציה מספר 4 שהיא חופשית.

וכן - בשנת 2014 לגבות על WAN זה לא סיפור גדול

בהצלחה,

גבריאל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנסיבות העניין, יכול מאוד להיות שכונן חיצוני עם תוכנת גיבוי יתנו לך מענה הולם לצורך שלך.

בכל מקרה, אפילו מחשב דרעק ומיושן יוכל לעשות עבורך את העבודה. רק תשקיע בתור התחלה בכוננים עצמם ותראה לאן זה יתפתח.

אם כמות הכוננים תעלה, ואיתה התקציב, תוכל לבנות NAS ביתי וקטן שאפילו יבוסס על בקר RAID ייעודי של , LSI, ROCKETRAID וכו'. ותוכל לבנות מערך של RAID 6 שיתנו לך שקט נפשי מוחלט. (וזה כמובן, לא פוטר אותך מהחזקת המידע החשוב על כונן חיצוני בנפרד, לא במחשב)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים, לאחי באמת יש מחשב נייח ישן בביתו ברמה של 2 due, 2GB הוא בכלל לא בשימוש, אני אצטרך לבדוק איזה יש לו, ונראה לי שבאמת הרעיון הכי טוב יהיה לקנות כרגע 2 HDD של 3 TB ברייד 1 ולאחר מכן להוסיף עוד אחד של 3 TB לשנות לרייד 5, השאלה האם זה אפשרי וכיצד שינוי מרייד 1 ל-5 מתבצע ?

לגבי בקר sata raid אחזור ליעוץ לאחד שאדע את דגם הלוח האם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...