בעיה - מחשב לא נדלק אחרי הפסקת חשמל - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה - מחשב לא נדלק אחרי הפסקת חשמל


choochee

Recommended Posts

שלום שלום

אחרי הפסקת חשמל, אחד מהמחשבים שלי לא נדלק חזרה. פירקתי את הספק למנוחה של יום, לא עזר. עשיתי את מבחן האטב המשרדי לספק - המאווררים עובדים. גם ב-KSP עשו לי בדקית מתח קצרה לספק והוא מוציא מתח פיקס. על לוח האם (אסוס) מהבהבים 2 מנורות - אדום (און-אוף) וירוק (RESET) אבל לחיצה על הכפתורים שלהם גם לא מפעילה את המחשב. מה יכולה להיות הבעיה? חפרתי בגוגל כהוגן ולא מצאתי כלום למעט "בעית או ספק" אבל זה נראה כאילו שניהם עדיין עובדים... ניתקתי גם את הדיוידי, את המוניטור והעכבר אבל אין השפעה. תודה !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ספק כח שנדלק ומספק מתחים תקינים בלי עומס עליו לא בהכרח מעיד על תקינותו. בדיקת המתח לספק שעשו לך ב KSP כנראה לא מספיקה - יש לבדוק איך הספק מתנהג תחת עומס, כלומר כאשר מחוברים אליו רכיבים שמושכים ממנו זרם.

בלי לדעת איזה לוח יש לך בדיוק, אני לא יכול לבדוק מה המשמעות של שתי הנוריות האלו שמהבהבות יחדיו (אם יש לכך משמעות בכלל). ממה שכתבת ניתן להסיק רק שהבעיה היא בספק הכח או בלוח או בשניהם יחדיו. במקרה כזה אין ממש מה לעשות ופשוט יש לנסות ספק כח אחר. אין כאן יותר מדיי התחכמויות. הדבר היחיד שאפשר להציע לך הוא לבדוק את מצב הקבלים על הלוח, כרטיס המסך וספק הכח, ואם יש קבל מנופח/מפוצץ כלשהו - יש להחליף את הרכיב (או רק את הקבל עצמו) בתקווה שזהו הרכיב היחיד שאינו תקין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ספקים לפעמים "נתקעים" ומנוחה "משחררת" אותם - תופעה מוכרת, אני מנחש שהיא קשורה לזה שהמעגל בקרה של הספק נכנס למצב הגנה וצריך ריסט כדיי לצאת ממנו או משהוא

קבלים בלוח יכולים להיות תוצאה של ספק לא איכותי או לא תקין, טמפ' גבוהות במארז, או איכות נמוכה של הקבלים עצמם. הם לא אמורים להתנפח ממכה חד פעמית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מגיב, כלום. קניתי ספק חדש אחרי שספק מצ'ומק מפעם, בחיבור חלקי ללוח אם, נתן קצת רעש של מאווררים. אבל כשחיברתי אותו שוב לא נדלק ולא כלום, מסקנה שכנראה הלוח אם נדפק ? p5q deluxe ד"א.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סביר להניח שהבעיה היא בלוח (כתבתי קודם שיכול להיות שהבעיה היא גם בספק הכח וגם בלוח האם, וכנראה שזה המצב), אבל תמיד קיימת האפשרות שהספק החדש לא תקין. אם יש לך אפשרות לבדוק אותו במחשב אחר - תנסה זאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...