עבור לתוכן

מאוורר במארז לא עובד.

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

בבקשה:

http://jpg.co.il/view/52cb1bc9c3e1b.jpg/

(החריצים שאתה רואה שם, זה מה שנשאר מכל החפירות שלי :))

נערך על-ידי undav

פורסם

תנסה להבריג בורג בניין (חד) לתוך האמצע ולמשוך את הבורג

פורסם
  • מחבר

אוהב את הראש שלך :-).

אין לי כרגע בשלוף בורג כזה, אז זה יחכה לפעם אחרת(אם יהיה לי חשק :-))

פורסם

נראה שאתה צריך לנסות להוריד את כל הפלסטיק שכאן, לא רק את העיגול הפנימי.

תנסה עם המברג איפה שמסומן באדום.

פורסם
תודה לך.

יש לי כמה חורים מאחורי המארז(במקום של המאוורר).

העניין הוא שהמרחק בין שני חורים תואמים שמדדתי, הוא קצת יותר מ-12 סנטימטר, אבל גם לא 13, כלומר ניראה שיש חורים מתאימים למאוורר בקוטר 12 סנטימטרים.

כניראה שהחור לוקח יותר מקום ולכן זה מעט יותר מ-12.

המאוורר שיש לי כרגע(זה שלא עובד), הוא מאוורר 8 סנטימטר.

האם זה משנה אם המאוורר מוציא או מכניס אוויר?

הרי תמיד אפשר להפוך את כיוון המאוורר ולגרום לו להכניס או להוציא, כפי שאני רוצה, לא?

משהו נוסף וזה קשור לחיבור של המאוורר.

המאוורר שלא עובד כרגע, מחובר בשרשור, לחיבור של מאוורר אחר(שכן עובד).

החיבור שלו הוא חיבור של 4 פינים, כמו חיבורי ה- IDE של פעם.

אין לי מושג למה סדרו את זה ככה, או שככה זה הגיע מהחנות.

[[עדכון]]

טוב, אז אני רואה שלפחות באיביי(כאן. צריך לרדת מעט למטה), יש הרבה מאווררים בעלי חיבור שעל פניו, ניראה כמתאים לחיבור שחובר אליו המאוורר עד כה, אבל עדיין, במחשב אחר ראיתי שיש חיבור ישיר ללוח האם, עם פינים דקים מאוד, כמו חיבור המאוורר של גוף הקירור של המעבד.

יש לי שני חיבורים פנויים שכאלו על לוח האם.

אחד הוא בעל 3 פינים והוא מרוחק מהמעבד(אפשר לומר שבצד השני של הלוח).

השני, בעל 4 פינים, קרוב למעבד, אבל הוא פנוי(המאוורר של המעבד כבר מחובר בחיבור אחר שנמצא שם).

האם מה שיש לי על הלוח, יתאים לחיבור של המאוורר בוודאות(כמובן בעל חיבור מתאים. לא עם הפינים העבים כמו באיביי)?

1. המאווררים מגיעים בגדלים סטנדרטיים - אם אורך הצלע שלו הוא בסביבות ה 12 ס"מ, אז מדובר במאוורר בגודל 120 מ"מ.

2. אכן יש מספר חיבורי מתח למאווררים - חיבור המולקס ה"ישן" (פלסטיק לבן בעל 4 פינים, שימש כמתח לדיסקים קשיחים וכוננים אופטיים בעבר), חיבור 3 פינים שנמצא על הלוח (אני לא בטוח כמה הוא נפוץ) וחיבור 4 פינים, שגם הוא נמצא על הלוח.

בחיבור המולקס אין שליטה על המאוורר - הוא תמיד מקבל מתח מקסימלי (12V, נעשה שימוש רק ב-2 חוטים - האדום והשחור) ולכן תמיד יסתובב במהירות המקסימלית.

חבורי המתח שנמצאים על הלוח בד"כ מאפשרים שליטה על מהירות הסיבוב של המאוורר, כך שהוא לא חייב להסתובב במהירות מקסימלית כל הזמן (תלוי בטמפרטורה ואולי גם במשתמש שרוצה רמת רעש מסויימת). הדבר דורש שהמאוורר עצמו יתמוך בזה, ולכן דרוש חוט נוסף (לחיבור ה-3 פינים) או שניים (לחיבור ה-4 פינים). אני מניח שיש צורך ברכיב נוסף בתוך המאוורר שידווח על מהירות הסיבוב שלו, ולכן מאווררים כאלו עולים יותר.

3. אתה צריך לדאוג לזרימת אוויר תקינה במארז - אוויר קר נכנס מכיוון אחד ואוויר חם יוצא מכיוון אחר. אם לדוגמא תחבר שני מאווררים אחד ליד השני, כאשר אחד מהם שואב אוויר פנימה ואחד פולט אוויר החוצה אתה לא תרוויח קירור רציני.

4. את רוב המאווררים ניתן לחבר בכל כיוון שתרצה, כך שהם יוכלו להכניס או להוציא אוויר. אולם שים לב שיש גם מאווררים שהדבר אינו נכון עבורם. לי למשל יש מאוורר שדומה לזה (אולי זה בדיוק, אני לא זוכר את הדגם המדוייק, קניתי אותו לפני יותר מ-6 שנים והוא עדיין עובד), וניתן לחבר אותו אך ורק כמאוורר שמוציא אוויר החוצה.

@11010010110

נתקלתי במספר מאווררים, כמו זה שבתמונה, שאין להם גומייה אלא פלסטיק (משני הצדדים) - נראה שיש יצרנים שפשוט לא רוצים שאנשים ישמנו את המאווררים שלהם (סביר להניח שהם רוצים שאנשים יקנו מאווררים חדשים במקום).

@undav

בכל מקרה, כל ההתעסקות הזו עם המאוורר נראית לי מיותרת - גם אם תצליח לפרק את המאוורר, לא בטוח ששימון יעזור לו, ועוד יותר לא בטוח שתצליח להרכיב את הכיסוי חזרה. אם קירור המארז חשוב לך או שיש לך בעיות עם הטמפרטורות של המעבד, הלוח או כרטיס המסך - קנה מאוורר איכותי שיחזיק לך שנים. אם אתה "סתם" רוצה להחליף את המאוורר שהתקלקל וזה דחוף - תקנה מאוורר פשוט, שכמעט כל חנות מחשבים מוכרת בכמה שקלים, ואם זה לא דחוף - או תזמין כמה כאלו מ ebay באותו מחיר (שיהיו לך כמה בבית ליתר ביטחון או למקרה שאחד מהם יגיע שבור או לא תקין).

עריכה:

אגב, לא בטוח שקניית מאוורר מחו"ל משתלמת - לפי מה שאני רואה ב ebay, אם אתה מוסיף את עלות המשלוח למאוורר (בד"כ של חברות מוכרות) המחיר שלו יכול להגיע ליותר מהמחיר שלו בארץ.

נערך על-ידי smalul

פורסם
1

נתקלתי במספר מאווררים, כמו זה שבתמונה, שאין להם גומייה אלא פלסטיק (משני הצדדים) - נראה שיש יצרנים שפשוט לא רוצים שאנשים ישמנו את המאווררים שלהם (סביר להניח שהם רוצים שאנשים יקנו מאווררים חדשים במקום).

נכון מאוד!

יש לי קירור של coolermaster Hyper 212 והוא הגיע עם מאוורר שאין לו גומיה, אלא יציקת פלסטיק, ואין אפשרות לשימון, יום אחד הוא התחיל קצת להרעיש, לא היה איפה לפתוח, אז פשוט קדחתי חור קטן עד לציר ושימנתי וסגרתי עם מדבקה, זה לא החזיק יותר משבוע, אז פשוט שמתי מאוורר אחר

290_07f1b18c0134f08bb9dad726c4f2770a_1361408256.jpg

נערך על-ידי גד :)

פורסם

הפלסטיק לייד החוטים הוא קבוע - המנוע מורכב עליו מבפנים. הוא לא אמור לצאת

בלוח יש חיבורים של 3 ו 4 pin, וניתן לחבר לכולם מאווררים של 2 חוטים (בחיבור 3 pin כש 1 ריק), 3 חוטים (בחיבור 3 pin) ו 4 חוטים (בחיבור 4 pin)

מה הפיצ'רים שיתקבלו - בהתאמה לחוטים שיש במאוורר :

חוטים 1 ו 2 - מתח

חוט 3 - מדידת מהירות (כדיי לראות תוכנות)

חוט 4 - שליטה במהירות על ידיי PWM

יש לוחות שיודעים לשלוט במאווררים על ידיי שינוי מתח (בלבד, או גם שינוי מתח וגם PWM) - לוח כזה יכול לשלוט במהירות של מאווררים של 2, 3 ו 4 חוטים

יש לוחות שיודעים לשלוט במהירות על ידיי PWM בלבד - לוח כזה יכול לשלוט במהירות של מאוורר 4 חוטים בלבד

בכל מקרה אחר המאוורר יעבוד על מקס' קבוע

ואם המאוורר הוא 3 או 4 חוטים (כלומר יש לו את החוט ה 3) אתה תוכל לראות בתוכנות את המהירות של המאוורר - גם אם הלוח לא תומך בשליטה על המהירות

shmalul

אני מכיר את המאווררים של החברה הזאת ספציפית, הם אמורים להתפרק כמו כל מאוורר רגיל, לפחות אלה שיש לי (הרבה מאווררים של 80 ו 120). נראה לי יותר צפוי שהם השתמשו בפלסטיק קשיח במקום גומיה בכמה מאווררים ולא שהם שינו לגמרי את המבנה של המאוורר לכזה שלא ניתן לפירוק

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים