יג-יד תעודת הנדסאי=בזבוז זמן? - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יג-יד תעודת הנדסאי=בזבוז זמן?


Re_Boot

Recommended Posts

לא מסכים שזה בזבוז זמן בכלל, אני הנדסאי מכונות ואת הלימודים שלי עשיתי כ-4 שנים אחרי השחרור מהצבא. אם תשאל אותי זה בזבוז זמן במיוחד שהמקצוע הוא מכונות.

אני מסתכל על בחורים צעירים שמגיעים ישר אחרי עם תעודת הנדסאי אלקטרוניקה לחברה בה אני עובד ״אלביט מערכות״ וכל האפשרויות פתוחות בפנייהם, הם צעירים ויכולים עדיין להחליט ולתמרן בין מקומות עבודה או ללכת להשלים לימודי הנדסה.

בקיצור משתחררים לעולם עם כלי שהשיגו בשנתיים לא קשות, בעוד שהנדסאי אחרי צריך לעיתים לעשות כמוני מכינה קדם הנדסאית ועוד 3 שנים לימודי ערב(בזבוז זמן).

מה גם שהמבחנים לדיפלומת הנדסאי אחרי הצבא יותר קשים והם של מה״ט לעומת מבחנים ל-יג-יד שהבנתי מבוצעים על ידי משרד החינוך(לא סגור על זה).

בכלל תוכל לצבור ניסיון בצבא ולצאת לאזרחות מוכן מכל הכיוונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה"ניסיון" בצבא - זניח יחסית, תלוי בתפקיד.

המבחנים של מה"ט בהנדסאי.

עדיף להשקיע את הזמן בתואר נורמלי, כל מי שאני אישית מכיר שעשה הנדסאי הלך אח"כ ללמוד מההתחלה תואר ראשון. אין "הנחות" וכלום (ואם יש זה זניח)

כך שאני אישית מציע לך ללכת לצבא, תבלה 3 שנים בתפקידים כאלה ואחרים. אחרי הצבא תחליט על כיוון ותלמד כמו שצריך. קיצורי הדרך האלה הם סתם. "מוכרים" לך חלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מסכים שזה בזבוז זמן בכלל, אני הנדסאי מכונות ואת הלימודים שלי עשיתי כ-4 שנים אחרי השחרור מהצבא. אם תשאל אותי זה בזבוז זמן במיוחד שהמקצוע הוא מכונות. אני מסתכל על בחורים צעירים שמגיעים ישר אחרי עם תעודת הנדסאי אלקטרוניקה לחברה בה אני עובד ״אלביט מערכות״ וכל האפשרויות פתוחות בפנייהם, הם צעירים ויכולים עדיין להחליט ולתמרן בין מקומות עבודה או ללכת להשלים לימודי הנדסה. בקיצור משתחררים לעולם עם כלי שהשיגו בשנתיים לא קשות, בעוד שהנדסאי אחרי צריך לעיתים לעשות כמוני מכינה קדם הנדסאית ועוד 3 שנים לימודי ערב(בזבוז זמן). מה גם שהמבחנים לדיפלומת הנדסאי אחרי הצבא יותר קשים והם של מה״ט לעומת מבחנים ל-יג-יד שהבנתי מבוצעים על ידי משרד החינוך(לא סגור על זה). בכלל תוכל לצבור ניסיון בצבא ולצאת לאזרחות מוכן מכל הכיוונים.

אוקיי אז שאלה לי אליך-

כשתרצה לעשות תואר לא יציק לך שבזבז כמה שנים סתם ככה?

הרי בסופו של דבר אתה יכול לעשות ישר תואר ולא להתעסק בשנים האלו של התעודת הנדסאי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני זה סיפור שונה, עזבתי את בית הורי בגיל 23. לא יכולתי לחיות ולהחזיק דירה כשאני לומד לימודי בוקר ובנוסף לא ממש היה לי גב כלכלי לממן הלימודים(מה לעשות).

לכן למדתי לימודי ערב ובזבזתי את הזמן (-:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה רואה את עצמך עושה תואר ראשון אז לך ישר לתואר ראשון, אם זה כל מה שתלמד אז זה נקודת התחלה כלשהי. אם לא הצלחת להתקבל לתואר ראשון אז הנדסאים גם יכול לעזור (בחלק מהמקומות נכנס לשיקלול של הבגרות והפסיכו ומעלה לך את הניקוד ובחלק זה נכנס במקום תנאים אחרים).

דרך אגב אני עשיתי הנדסאי וישר אחרי עברתי לתואר ראשון, במקומות כמו הטכניון זה לא יתן לך שום דבר, במכללות זה יכול להוריד לך נקודות זכות (בחלק מהמקומות אפילו דיי הרבה). ב HIT יש מסלול מקוצר להנדסאים שרוצים להשלים, זה משהו כמו שנתיים או שנתיים וחצי אבל או שהם דוחסים את זה בצורה נוראית או שפשוט המסלול דורש לימודים בלי חופשים (כולל סיסמטר קיץ).

בכל מקרה אם אתה חושב לעשות תואר ראשון דלג על הנדסאים, רק אם לא הצלחת להגיע לתואר ראשון ואין לך כוח למכינה לך להנדסאים ומשם ל HIT או משהו בסגנון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
ב HIT יש מסלול מקוצר להנדסאים שרוצים להשלים, זה משהו כמו שנתיים או שנתיים וחצי אבל או שהם דוחסים את זה בצורה נוראית או שפשוט המסלול דורש לימודים בלי חופשים (כולל סיסמטר קיץ).

מאוד לא מדוייק, בHIT אתה יכול לקבל פטורים מחלק מהקורסים במידה וקיבלת בקורס שמקנה פטור בהנדסאי מעל ל85.

במידה ותקבל את כל הפטורים יהיו לך כ20 נקודות זכות ביד. באופן פרקטי אם לא תדחס לעצמך קורסים זה לא יקצר לך את הלימודים אלא רק יוריד את העומס.

כמובן שאם יש לך פטור מקורס בסיסי כלשהו ואתה לא באמת יודע את החומר שנלמד בקורס בצורה טובה מאוד אתה הולך לאכול קש בקורסים שמתבססים על אותו הקורס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי זה היה במקום אחר, או שהיה והפסיקו עם זה כי התוצאות היו לא משהו...

בכל מקרה מסתבר שגם בתל אביב נותנים פטורים מקורסים מסויימים. נראה כאילו רק הטכניון לא מתחשבים בזה. תל אביב מאוד נחמדים, 28 נקודות פטור: מבוא להנדסת חשמל, מעגלים אלקטרוניים אנלוגיים, מעגלים אלקטרוניים ספרתיים, מערכות לוגיות ספרתיות, מעבדה באלקטרוניקה 1-3 ופרוייקט (WTF? זה הכנה לפרוייקט גמר?).

במכללה שאני לומד בה בכלל הלכו רחוק, 34 נק' פטור. אני הצלחתי לקצר בחצי שנה, אני מאמין שעם הגמישות שיש בתל אביב (אצלנו יש שעה קבועה לכל דבר ואין בחירה כל כך) אפשרי לקצר ביותר. הכל שאלה כמה רוצים לדחוס ואם מוכנים ללמוד גם בקיץ ולהרשם לקורסים עם זמנים חופפים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...