פורסם 2004 בפברואר 2421 שנים כשאנשים מדברים על 64 או 128 מדובר אפיק זיכרון. אם כן מדוע ברוב בכרטיסים כתוב 128-bit studio-precision color ?ועוד משהו בחלק מהכרטיסים , כמו למשל הג'יפה 2 פרו שלי כתוב 256-bit 3D Graphics Accelerator האם נתון זה משפיע ? האם זה אומר שרק לגרפיקה 256 ביט?
פורסם 2004 בפברואר 2421 שנים עירבבת כל נתון אפשרי ועשית מזה סלט שלם.ישנם מספר פרמטרים:1-רוחב הערוץ שבו מתקשר המעבד עם הזיכרון2-מספר הביטים שהמעבד יכול לנתח במחזור שעון3-מספר הביטים של נתון בסיסי שהמעבד מסוגל לטפל בו1 ברור מאליו, למשל אפשר לקחת P4 עם i865, בקונפיגורציה של ערוץ אחד זה 64 ביט, בשני ערוצים זה 128 ביט.במונחים של CPU 2 ו 3 הם זהים, אבל בכרטיסי מסך אין מיגבלה של פקודה למחזור ולמעשה כל pipeline מתנהג כמעבד עצמאי.לכן למשל אם ניקח כרטיס כמו GF FX5900 או רידאון 9800 שיש להם 8 פיפליינין וכל אחד הוא 128 ביט (זה הקישקוש של ה studio precision color) ניתן היה לקרוא למעבד כזה מעבד 1024 ביט (מטרוקס למשל קראו לפרהליה שלהם פרהליה 512 על שם 4 פיפליינים של 128 ביט).ה GF2 פרו שלך מיושן יותר, החליטו להחשיב אותו כמעבד 256 ביט (מסיבות טובות יחסית). זה החל ב GF256 וניגמר ב GF4 (המקבילים של ATI הם הרידאון הראשון ועד ה 9200).כרטיסים שתומכים ב DX9 צריכים לאפשר רמת צבע של 128 ביט, אז הם בעיקרון מעבר ל 256 ביט עם מחשיבים את כל הפיפליינים.בקיצור הפרמטרים 1,2,3 לא קשורים אחד לשני. כמובן שזה לא מועיל כשרק אחד מהם גבוה אבל זה לא מפריע לחברות לייצר כרטיסים זולים עם למשל מעבד רידאון 9600 (מעבד 512 ביט עקרונית) ולשים לו באס של 64 ביט (ולקרוא לגרוטאה הזו 9600SE).כמובן שגם עם המעבדים של NVIDIA עושים דברים כאלו.
פורסם 2004 בפברואר 2521 שנים מחבר "הכרטיסים שתומכים ב DX9 צריכים לאפשר רמת צבע של 128 ביט, אז הם בעיקרון מעבר ל 256 ביט עם מחשיבים את כל הפיפליינים"אז איפה שכתוב רמת צבע ברוב כרטיסי המסך לא מדובר על הבאס , אז איך אפשר לדעת למשל אם הכרטיס הזהhttp://www.ivmm.com/inno3d/geforcefx/products_gf_fx_5600.html עובד על 128 או 64?כשהתכוונת לרוחב הערוץ שבו מתקשר המעבד עם הזיכרון, אתה מתכוון לבאס או לmem bandwith? אם למשל ניקח את הfx5600 שיש לו 4 פייפלנים, אמרת שכל פייפלין מתפקד כמעבד עצמאי, אבל איך בדיוק מתחלקת העבודה בין בפייפלנים ולבין הgpu שבמקרה הזה עובד ב400 mhz?
פורסם 2004 בפברואר 2521 שנים וזה מה שבעצם עושה את הכרטיסי RADEON לכאלה חזקים כאשר יש להם 8 צינורות עיבוד מידע.
פורסם 2004 בפברואר 2521 שנים כל הפיפליינים פועלים באותו תדר ובמקביל, אם הליבה היא 400 מה"ז אז זה התדר של כל פייפליין.גם ל FX5900 יש 8 פיפליינים, ATI לא המציאו את הגלגל.Powered by nVidia GeForce FX 5600 GPU 0.13 Micron Process Technology Intellisample Technology CineFX engine 128-bit studio-precision color Architected for Cg AGP 8X -2.1GB/s bandwidth to system NVIDIA®'s nView multi-display technology Digital Vibrance Control (DVC) 3.0 400MHz RAMDACs support 2048x1536 resolution at 75MHz 4 Pixels/Clock Rendering Pipeline Pixel Shader and Vertex Shader 2.0 New 64-phase Video Scaler Highest DVI output upto 1600x1200 Integrated TV encoder up to 1024x768 resolution Integrated full hardware MPEG-2 decoder nVIDIA® Unified Driver Architecture (UDA) Microsoft® DirectX® 9.0 Optimizations and Support OpenGL® 1.4 Optimizations and Support זה נוגע לרמת הצבע, זה נתון של ה GPU ולא ניתן לשנות אותו.לא כתוב שום דבר לגבי הבאס של הזיכרון
פורסם 2004 בפברואר 2521 שנים הבאס של 5600 ו-5600 אולטרה ו-5800 ו-5800אולטרה ו-5200 לא כל הדגמים ו5200אולטרה הוא 128ביט אהה נכון חחח גם ל 5700 זה 128ביט רק לכרטיסי 5900 זה 256ביט אפיק זיכרון
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.