עזרה: הסרת כונן קשיח גורמת לנפילת המחשב - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה: הסרת כונן קשיח גורמת לנפילת המחשב


moishi86

Recommended Posts

שלום,

התקנתי בטעות WIN 7 על שלא התכוונתי להתקין עליו.

כשגיליתי, התקנתי מתוך הWIN עצמו על הכונן השני, ובmsconfig הסרתי את הכונן הראשון כדי שלא תהיה לי אופציית בחירה בעליית המחשב.

חשבתי שעם זה סיימתי,

אבל כשאני מנתק את הכונן הראשון, הWIN לא עולה מהכונן השני.

רק כששניהם מחוברים.

למה זה??

הכונן הראשון - SATA,

השני - IDE.

אני מת להעיף את הכונן הראשון, אבל אני תקוע איתו כרגע במחשב.

מה עושים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שקרה הוא שהכונן הראשון הוא ה System Volume, שעליו נמצא ה boot loader, וזהו הכונן שהביוס ניגש אליו כברירת המחדל, אבל את ה Boot volume הגדרת ככונן השני, כלומר ככונן שמכיל את קבצי מערכת ההפעלה עצמה. הכונן הזה לא מכיל את ה boot loader, ולכן לא ניתן להפעיל את מערכת ההפעלה ממנו. ראה הגדרות מדוייקות כאן מהאתר של מיקרוסופט:

http://support.microsoft.com/kb/314470

בכל התקנה של מערכת הפעלה, רצוי מאד שיהיה רק כונן אחד מחובר פיזית למחשב כדי למנוע מקרים כאלו. אם אתה לא מסתדר עם ההצעה של Gil28, פשוט תנתק את הכונן שבו אתה לא מעוניין, ותבצע התקנה מחדש של מערכת ההפעלה (במקרה כזה יהיה לך רק כונן פיזי אחד, כך שלא צריכה להיות בעיה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כונן IDE הוא ישנה, והממשק שלו נחשב איטי יותר ביחס לכונני SATA. בנוסף, מאד לא סביר שתמצא היום לוח שיש לו בקר IDE (או floppy באותה מידה), אלא אך ורק SATA. לכן אם יש לך כונן SATA, סביר להניח שהוא יהיה מהיר יותר מכונן ה IDE, וכמובן שתמיד עדיף כונן מהיר יותר שעליו תשב מערכת ההפעלה (זו גם הסיבה שאנשים קונים כונני SSD).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...