התיעצות לגבי לימודי המשך (תואר שני) עבור מהנדס תעו"נ - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התיעצות לגבי לימודי המשך (תואר שני) עבור מהנדס תעו"נ


Ido.G

Recommended Posts

היי

אני בוגר הנדסת תעשיה וניהול משנקר. סיימתי לפני כשנתיים (ויש לי כמעט שנתיים נסיון). אני בן 29. יש לי GMAT כמותי בציון 48. התחלתי לחשוב דיי ברצינות על האפשרות של תואר שני. הסיבות:

1. בא לי לחזור להיות סטודנט. גם מבחינה חברתית, גם כי אני רוצה להרחיב את אופקי עוד יותר.

2. אפשרויות רבות יותר לקידום מקצועי - גם בירוקרטית, גם הכשרה טובה יותר שתאפשר יתרון על אחרים.

3. אפשרות כלשהי לדרישת שכר גבוה יותר.

4. לשפר את התיוג של "מכללה". התיוג הזה מרגיז ביותר, בהתחשב בכך שאני חד משמעית בעל אינטליגנציה גבוהה משל לא מעט בוגרי אונ' ובעל יכולות לימודיות לא רעות בכלל. (מצד שני, כמובן שאני מבין את ה"סטיגמה" הזו. יש לה הצדקה.)

נכון לכרגע אני עוסק בתפקיד בו יש לי שני "כובעים":

1. מפתח SQL (כולל BI וכדומה)

2. מהנדס תעשיה / מערכות מידע (מאפיין מודולים למערכת ERP)

אין לי שמץ של מושג לאיזה תחום אני רוצה להתפתח, בדיוק כפי שלא היה לי מושג מה אני רוצה לעשות לפני התואר. כל הדברים הבאים מעניינים אותי:

  • ניהול כספי (Financial Management)
  • ניהול מלאי ושרשראות אספקה
  • פיתוח SQL (שאילתות מורכבות, פונקציות, דוחות מורכבים... אדמינסטרציה, הרבה פחות)

תחומים שאני פחות רוצה לעסוק בהם, הם:

  • PMO
  • אפיונים/ניהול מוצר (דיי מצ'עמם ת'אמת. לא?)

אני מודע לכך שבסופו של דבר יש חשיבות מכרעת לכישורים ולנסיון. בטח ובטח בתחום ה SQL/BI, שם ידע מקצועי חשוב בעשרות מונים על פני השכלה אקדמית. אבל אני לא מעוניין בתואר אך ורק בשביל התקדמות מקצועית. לדעתי ידע/השכלה הם כלים שעוזרים בעתיד, בצורה כלשהי. לא חייבים להיות קשורים באופן חד משמעי לעיסוק. כמובן - שלא מזיק שכן יעזרו באופן ישיר.

שלושת המסלולים עליהם אני חושב (ומתקבל בהסתברות סבירה):

הפרמטרים שלי לבחירה הם:

  • מרחק וזמן הגעה אל המוסד. דיי חשוב, כי גם ככה אהיה עמוס בטירוף. אני כנראה אתגורר ברעננה בזמן התואר.
  • כמה שזה יהיה מעניין ויקדם לי את הידע
  • כמה שזה יעזור לי בעבודה ויהיה "נחשב" על ידי מעסיקים

התואר דווקא הכי "מגרה" אותי הוא הסטטיסטיקה. נראה לי תוספת ידע נחמדה. הבעיה היא שלהגיע לאונ' חיפה בלי זה פשוט סיוט מוחלט, עושה רושם. או שאני טועה? השאלה גם אם מישהו ישים בכלל על התואר הזה.

תואר שני בהנדסת תעשיה הוא המסלול ה"קלאסי". ההסתברות שאני אתקבל יותר נמוכה, כי זה לא אונ' חיפה ואין תלות ב GMAT. לתל אביב נגיד, אני לא מתקבל. וגם יש נסיעה ברכבת (סבירה הרבה יותר מאשר לחיפה - וישיר לאונ').

התואר במדעי הניהול/מימון יהיה נוח, כי זה בת"א. זה גם "יוקרתי" יחסית - לא קל להתקבל לתל אביב (צריך GMAT טוב, ממש לא כולם מוציאים את זה). מצד שני, אני מעריך שארכוש שם הכי מעט ידע וידע שמאוד ספציפי לתחום הכספים, שזה כן חסרון כלשהו (אלא אם כן הייתי סגור על כך שאני רוצה לעסוק אך ורק בזה).

נכון לכרגע אני נוטה ללכת לת"א, מהסיבה הפשוטה - אין לי כוח להעמיס על עצמי עוד כמה שעות נסיעה בשבוע, מעבד לעומס של התואר השני.

אשמח לדעתכם :-)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ממש הבנתי למה אתה רוצה לעשות תואר שני בהנדסת תעשיה וניהול.

הסיבה הראשונה והאחרונה לא נראות לי רציניות (בלי להעליב), הדבר היחיד שלדעתי תואר שני יכול לעזור בו היום - בהנחה ואתה לא רוצה להמשיך לתואר שלישי ולקריירה אקדמית - זה שינוי מהותי בקריירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל זה לא מעליב. אני אשמח לשמוע תגובות או דעות מכל סוג שהוא, כל עוד אלו דעות רציניות.

הסיבה הראשונה בהחלט פחות רצינית. ברור שהיא לבדה רחוקה מאוד מגרום לי להשקיע את הזמן, את הכסף ואת האנרגיה. היא כן מוסיפה מעט להחלטה - כי אהבתי להיות סטודנט. אם הייתי סובל מזה, אני מניח שזה היה גורם לי להרתע מזה יותר, גם אם זה היה מאוד "חכם". בקיצר, זה לא מה שמשנה פה, אתה צודק.

הסיבה האחרונה כלשעצמה היא בהחלט "לא רצינית". כלומר, ברור שאני לא הולך לעשות תואר שני בגלל "כבוד" או משהו כזה. אבל אני כן מרגיש שהתיוג הזה מהווה מכשול כלשהו בקריירה וסוגר חלק מדלתות, גם כשיש כבר "נסיון".

אשמח לשמוע למה לדעתך הסיבה היחידה היא "שינוי מהותי בקריירה" (אני לא הכי מבין מה הכוונה שלך בזה).

אתה לא חושב שהידע שאקבל מתואר שני יכול, נניח, לגרום לי להיות טוב יותר בתפקידים שאני מבצע? אתה לא חושב, נניח, שתואר שני יכול לעזור לעבור סינוני קורות חיים?

האמת היא שאחת הבעיות העיקריות שלי היא שאני פשוט לא "יודע מה אני רוצה לעשות בחיים", אם עדיין אפשר להגדיר את זה כך כשאתה נושק לגיל 30. אם הייתי סגור על מסלול קרירה מסויים, אני מניח שהבחירות היו קלות יותר. אבל אני לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא חושב שהידע שאקבל מתואר שני יכול, נניח, לגרום לי להיות טוב יותר בתפקידים שאני מבצע? אתה לא חושב, נניח, שתואר שני יכול לעזור לעבור סינוני קורות חיים?

כן, זה יעזור לך לעבור סינוני קורות חיים, לכן אמרתי שלדעתי תואר שני יעזור אם אתה מתכוון לעשות שינוי בקריירה שלך ולחפש עבודה בתחום אחר.

אם אתה רוצה להשאר בתחום שלך, אתה כנראה יודע יותר טוב ממי שחיבר את הסילבוס של התואר השני לפני 20 שנה, איזה ידע יעזור לך להיות טוב יותר. אם אתה מתעסק הרבה ב-SQL, כנראה שתואר שני בהתמחות בחשבונאות לא יעזור לך בכלל.

לפי מה שאתה אומר, נשמע שאתה לא רואה עתיד בעבודה הנוכחית שלך. במקרה כזה, תואר שני הוא אכן אופציה, אבל לפני זה אולי כדאי לבדוק את היצע המשרות בשוק באופן כללי ולראות אם יש תחום מסוים שאתה מתחבר אליו, כי בהחלט ייתכן שאחרי שתסיים תואר שני במדעי הניהול, תמצא את עצמך שוב במשרה שבה רוב הזמן אתה מתעסק עם ERP או SQL, פשוט כי אף אחד לא צריך בוגרי תואר שני בניהול....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה אוהב לתכנת ורוצה לעשות שינוי לכיוון - יש אפשרות לעשות השלמות של 10~ קורסים במדמ"ח באוניברסיטה הפתוחה ולאחר מכן להמשיך לתואר שני.

אתה יכול לנסות לשאול בפורום עובדי הייטק בתפוז לדעתם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...