וירוס במחשב לא ניתן להסיר - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

וירוס במחשב לא ניתן להסיר


יוליוס

Recommended Posts

במצב בטוח התוכנה לא תפתח את עצמה, ותוכל להסיר מבלי שהיא תשמור את עצמה במקום נוסף. ואם תפתח והיא שוב תעלה, תדע בוודאות שהיא שומרת את עצמה בכמה מקומות, ושזה הזמן להסרת נוזקות במחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל יש לבדוק איך התוכנה הזו מפעילה את עצמה ואז לנסות להסיר אותה משם. הנה מה שאני הייתי עושה במקרה שלך:

1. סביר להניח שהתוכנה רשמה את עצמה ב registry, ולכן יש להסיר אותה משם.

אזהרה: אתה עלול לגרום נזק למערכת ההפעלה אם אתה מתעסק עם ה registry. אם אתה לא יודע או לא בטוח מה אתה עושה - אל תעשה את זה. רצוי גם לשמור גיבוי של ה registry ליתר ביטחון.

אני הייתי נכנס ל registry ע"י הפעלת הפקודה regedit (הפעלה->התחל או start->run או פשוט ללחוץ על מקש ה במקלדת ועל המקש R ביחד). לאחר מכן הייתי מנווט למפתח הבא:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

שם אפשר לראות חלק מהתוכנות שמופעלות בזמן עליית המחשב. תחקור את כל הקובצים שמופיעים שם (מאיפה הם מופעלים, מה כתוב לגביהם באינטרנט וכד') ותראה אם יש שם משהו חשוד. אם אתה חושב שמצאת את התוכנה החשודה, תמחק את השורה שלה או תשנה את הערך של המפתח כך שהתוכנה לא תעלה אוטומטית.

2. תפעיל את הפקודה msconfig ובתגית ה startup תבדוק אילו תוכניות עולות. אם יש שם תוכנה/קובץ שמופעל ולא צריך להיות שם - תבטל אותו ע"י ביטול ה-V בתיבת הסימון.

חשוב לזכור מה עשית כדי שלא בטעות תבטל תוכנה שאתה מעוניין שתעלה אוטומטית.

3. מיקום נוסף שבו התוכנה הזו יכולה לשתול את עצמה הוא ב services (שירותים של מערכת ההפעלה). אתה יכול להשתמש ב msconfig גם כאן ולעבור לתגית ה services. שוב - יש לבדוק בדיוק מה זה כל שירות ומאיפה הוא מגיע, ואז לבטל את השירות שבו אתה חושד. אני באופן אישי מעדיף לבדוק את השירותים דרך הפקודה services.msc.

האזהרה הרגילה - אתה יכול לגרום נזק למערכת ההפעלה אם תבטל שירות הדרוש לעליית מערכת ההפעלה. חשוב לזכור אילו שירותים בדיוק אתה מבטל כדי שתוכל להפעיל אותם מאוחר יותר אם יש צורך בכך.

4. האפשרות הפחות סבירה, אבל עדיין אפשרית, היא שהתוכנה פשוט הכניסה את עצמה לתיקיה Startup שבתפריט ההתחל. כל התוכנות שמופיעות בתיקיה הזו מופעלות אוטומטית עם עליית המחשב. אם יש תוכנה שאתה לא רוצה שתרוץ, פשוט תוציא אותה משם (תגרור אותה למיקום אחר או תמחק אותה).

אלה הדברים הראשונים שאני הייתי עושה. בשלב הבא הייתי מנסה להפעיל תוכנות לזיהוי רוגלות וכד' במטרה למצוא את הבעיה. אני משתמש ב SUPERAntiSpyware Free Edition וב Malwarebytes Anti-Malware (יכול להיות וסביר להניח שיש תוכנות אחרות יותר מומלצות) בכדי לסרוק את המחשב ולהסיר תוכנות כאלה.

אני אחזור על האזהרות שלי: אתה עלול לגרום נזק למערכת ההפעלה ולגרום לכך שהיא לא תעבוד בכך שאתה מתעסק עם הגדרות הנ"ל. כל האחריות היא עליך בלבד. אם אתה לא בטוח במה שאתה עושה - אל תעשה אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...