עבור לתוכן

איך ניתן להסביר את הביצועים הנמוכים של geforce 4 ti עם פילטרים במשחקים?

Featured Replies

פורסם

את זה הופעתי לגלות, לאחר ששמתי לב לזה במשחקים במחשב שלי, ובמשחקים שנבדקו בBENCHMARK תחת השוואה של כל הכרטיסים ב-TOM'S HARDWARE...

אגב זה גם מוכיח שאפילו המחשב הכי חזק היום (p4 3.2 עם ג'יגה ראם DDR400) לא מסוגל להריץ יותר טוב מהמחשב שלי...כי היילו רץ אצלי באותם פריימים ויש לי AMD1800 ו512 ראם DDR333... ::)

בכל אופן, רציתי לדעת אם יש הסבר לעובדה שהGEFORCE 4 TI כל כך גרועים עם פילטרים?

משהו בארכיטקטורה שלהם?

הרי מבחינה טכנית, יש להם 8 צינורות עיבוד לעומת 4 צינורות של GEFORCE FX5200ULTRA, והכרטיס הלה באותה רמה כמוהם עם פילטרים ואף עובר אותם...

http://www20.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-13.html#unreal_tournament_2003

::)

פורסם

ממתי בדיוק יש ל TI 8 צינורות עיבוד???

לTI יש 4 צינורות עיבוד עם 2 יחידות תקסטורה לכל צינור עיבוד .

לFX יש גם כן 4 צינורות עיבוד עם יחידית תקסטורה אחת לכל צינור.

לכאורה נראה כי ה TI מעבד יותר תקסטורות, אבל רוב המשחקים משתמשים בשיטה של יחדת טקסטורה אחת לכל צינור לכן ה TI לא מנצל את כל הפוטנציאל שלו (כנראה זאת הסיבה שעכשיו על הכרטיסים עובדים בשיטה של יחדית תקסטורה לכל צינור ולכן אנו רואים 8 צינורות עיבוד היום כמובן עם יחידת טקסטורה אחת לכל צינור).

לרוב מה שקובע את מהירות העבודה של הכרטיס בהפעלת פילטרים הוא קצב\כמות העברת הנתונים (BANDWIDTH) ובזה ה FX טוב יותר כי יש לו מהירויות שעון גבוהות יותר משל ה TI, אך בגלל שהליבה של הכרטיס הזה יחסית חלשה הוא עובר את ה TI רק בקצת .

כמובן שה FX לא יעבור את ה TI בלי פילטרים כי ה TI בעל ליבה מהירה\יעילה יותר, אבל כשעניין מגיע לפילטרים ה TI פשוט עובד יותר בשביל לעביר את אותה כמות הנתונים כמו ה FX, ואני דיי בטוח שה FX לא הוקף את ה TI בכל המשחקים שפועלים עם פילטרים.

פורסם
  • מחבר

תודה על התשובה המעמיקה..

התבלבלתי בין יחידות טקסטורה לצינורות עיבוד...

סה"כ יש לו 8 יחידות טקסטורה לעומת 4 בלבד אצל הFX...

מה שאתה אומר בעצם זה שאפילו MX460 יכול לעבור GF4 TI4200, רק בגלל המהירויות שעון שבהן הוא עובד

מה שבאסה זה שהכרטיס שלי הכי גרוע כשמפעילים פילטרים...

פורסם

לא נכון. ה MX 460 לא יעבור בשום אופן את ה TI כי ה MX 460 בעל קצב תעבורה בזיכרון רק בקצת יותר גבוה משל ה4200 (8.8GB ב MX ו 8.0GB ב TI) המהירות הטיפה יותר גבוה של ה MX לא מביאה לו שום יתרון על ה TI כי יש לו פחות צינורות עיבוד (2 לעומת 4 ב TI) וגם הליבה שלו מסורסת (תמיכה חלקית ב DX8) ולכן ה MX תמיד יפסיד ל TI ויציג איכות תמונה ירודה משל ה TI.

טוב בעצם יכול להיות שרק במשחקים של DX7 ה MX יעלה במאט על ה TI וגם זה לא בטוח.

פורסם
  • מחבר

למרות כל מה שאמרת, אני עדיין לא חושב שזה מסביר למה כל סדרת הgifa4 TI כאלה גרועים עם פילטרים...

אפילו הradeon 9200\9500NP\9600NP וה geforce fx 5200 עוברים אותם

והם נחשבים חלשים מאוד..

פורסם

זה ידוע שהארכיטקטורה של הליבה של אנווידיה לא יעילה בחישובים מורכבים (הצללות, AA) ויעילה בחישובים שנחשבים *טיפה* יותר פשוטים כמו AF וטקסטורות רגילות, לכן היא עושה מאמצים כדי להשיג תדר ליבה (וזיכרונות) גבוהים יותר כדי לחפר על כל הדברים האלה.

פורסם
  • מחבר

וואי זה ממש מזכיר את INTEL VS AMD.. במיוחד הקטע עם מחזורי הפעולות לשניה.. ;)

בכל אופן, בAF הם אפילו יותר גרועים.. ;D

פורסם

י שפוט הכרטיסים האלה מעבדים הרבה רוחב פס בגלל AA אז הביצועים יורדים...

ובכלל כרטיסים של NVIDIA גרועים מאוד ב-AF ודווקא ATI מתקדים יותר ב-AF ...

פורסם

ווא ווא יצא שקשוקה אחי. ה 5800 רגיל לא אולטרה אותה ליבה וזכרון כמו ה 5600 רגיל 400\800

וה 5800 עם פילטרים כמעט פי 2 יותר חזק מה 5600. יש לו 8X1 צינורות, הכל בתכנון. אל תתבאס מהפילטרים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים