פורסם 2013 במאי 2312 שנים בוקר טוב לכולם...ברכותיי על הפורום החדש, נראה יפה ומושקע שפו...ולשאלתי.. אני רוצה לכתוב נוהל בדיקות בוקר והייתי רוצה את עזרתכם באיזה נהלים כדאי להכניס לנוהל ואיזה בדיקות הייתם ממליצים להכניס לנהלים?אז ככה עד כה הכנסתי לנוהל:1. לבדוק את אתר החברה וגשש באתר בכלליות לראות שהכל תקין וזמין2. לעבור על השרתים בקריטיים בארגון ולראות שהכל זמין ואין בעיות זמינות3. לעבור על הלוגים של כל שרת ולחפש שגיאות קריטיות או חמורות (משולש צהוב או אדום)4. לעבור על הלוגים של אבטחה במספר שרתים קריטיים ולחפש דוחות של failure עם מספר ID של 529-5395. לבדוק נפחים בדיסקים קריטיים ולרשום נפח נוכחי (לצורך מעקב)6. חשבתי לכתוב סקריפט שיביא לי תוצאות של יוזרים נעוליםזהו בגדול, אשמח לשמוע אם יש לכם עוד רעיונותתודה מראש
פורסם 2013 במאי 2312 שנים כן, לבצע את כל הפעולות בצורה אוטומטית, ולשם התראות איפה שחשוב. חבל לבזבז כל בוקר שעה לעשות את כל הבדיקות האלה ידנית.
פורסם 2013 במאי 2312 שנים כל זה אמור להיות מבוצע בצורה פרואקטיבית ואוטומרטית ולא רק בשעות הבוקר.באיזה כלי ניתור אתה משתמש היום?
פורסם 2013 במאי 2712 שנים להלן מספר הצעות נוספות :גיבויים -אתה צריך לבדוק גיבוייםחומרה- להתקין את התוכנת בסיס שנותנת לך נתונים על השרת אם תקין או לא (hp system management/dell open manage etc..)לבדוק גודל DB של EXCHANGE במידה שיש לבדוק SERVICES קריטיים לבצע התקנה של תוכנת ניטור והיא תעזור לך הרבה בפעילות השוטפת - כולל התראות לטלפונים ולמייל שיש תקלה תוכנות ניטור חינמיות(על בסיס לינוקס) :zabbixnaiguscacti(נראה לי חינמי לא סגור על זה)את האמת לא קשה להתקין בשביל ניטור בסיסי - אני מאמין אתה יכול למצוא מישהו שב5-10 שעות עבודה סוגר לך פינה עם התוכנות ניטור - תשלום לא יהיה גבוה מידי .תוכנת ניטור שנוחה יותר למשתמש הממוצע אבל עולה כסף היא whatsup gold
פורסם 2013 ביוני 112 שנים שליחה וקבלת מיילים ופקסים אם בשימוש. זמינות כל שרתי הPROD גם עם זה רק דרך פינג. להוציא את הכול בלוג שתוכל להשוותה וכמובן אוטומציה של כמה שתוכל שחלק מהבדיקות בוקר יהיה לבדוק את הלוגים של האוטומציה
פורסם 2013 ביוני 312 שנים מערכת ניטור בחברה זה משהו שהוא בגדר must.כול חברה שמכבדת את עצמה צריכה שתהיה לה מערכת ניטור ולאו דווקא נוהל בוקר כמו שקראת לזה.הרעיון עצמו נכון, אבל הדרך חשיבה קצת פחות.אם רק בבוקר תדע סתם לדוגמה, ששרת ה exchange שלך נפל, החברה פשוט לא תתפקד.אם הייתה לך מערכת ניטור והשרת נפל סתם לדוגמה בשעה 8 בערב, הייתי יכול להתחבר מרחוק ולסדר את הבעיה במקום לחכות לבוקר.סתם דוגמה.שורה תחתונה, צריך מערכת ניטור ולא נוהל בוקר :-)
פורסם 2013 ביוני 612 שנים קודם כל על איזה גודל ארגון אנחנו מדברים. אם מדובר על ארגון קטן. שמונה עד 50 משתמשים בהתאם עליו גם שרתים. אזי שאפשר להסתפק בבסקריפטים שתכין מראש שפשוט יבדקו לך מה שאתה צריך וישלח לך מייל על זה. במידה ומודבר על ארגון רציני, שדורש זמינות מלאה, עדיף לעבוד עם תוכנה מסודרת, שעושה את הדברים הללו ברגיל. חוץ מזה כל שרת והדרישות שלו. למשל אם יש לך מערכות אחסון יש צורך לבדוק את הגדלים בה. ולא להסתפק רק בבדיקת הגודל שמזוהה למשתמש.יש המון מוצרי ניטור חינמיים, שהם טובים. ויש יעודיים למערכות מסוימות עבור מיקרוסופט יש את הSCOM ועבור IBM יש לך IBM DIRECTOR שמגיעים. בדרך כלל עם השרת. יש לי כמה סביבות כאשר בסביבות הרציניות אני מחזיק ניטור רציני, ומסודר. אבל בסביבות המשניות שלי (שלא קשורות לסביבה הראשית) אני מחזיק ניטורי סקריפטים או תוכנות חינמיות כיוון שזה מספיק (הSLA שלהם נמוך מאוד).בנוסף כתבתי מסםר סקריפטים שמדמים חווית משתמש. למשל עבור כל DB אקסציינג'בארגון שלי יש משתמש שתפקידו למשלוח מייל. במידה ולא מגיע מייל תוך זמן מסויים אני יודע שיש בעיה בDB. למשל גם קיים משתמש שתפקידו לשלוח מייל לכתובת מייל חוץ ארגונית ובמידה ולא מגיעה לשם אני יודע שיש בעיה בשליחת מיילים חוץ מתקניים.בנוסף קיימים ניסיונות ביצוע LOGON אוטומטיים ע"מ לבדוק תקינות DC וכו'.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.