עקצו אותי בנסיון לממש אחריות על סמארטפון סיני :( - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עקצו אותי בנסיון לממש אחריות על סמארטפון סיני :(


yossi_s1

Recommended Posts

מדובר במכשיר Newman N1 (או Freelander I10 כך המכשיר שלי היה ממותג. או אפילו ZTE V970 אם תרצו, מכשיר 99% זהה)

המכשיר נקנה בקיץ מהחנות Antelife דרך מוכר שלהם בAliExpress כיוון שהיה לי שם קופון 10$.

אולי חלק גם נתקלו בחוות דעת שכתבתי כאן על המכשיר, שבסך הכל הייתה מחמיאה, מכשיר לא רע במחיר טוב מאוד.

את המכשיר הזה קניתי למעשה בעיקר בגלל המותג שעומד מאחוריו כיוון שהנסיון מלמד שמכשירים אלו לרוב טיפה איכותיים יותר, בעלי תמיכה טובה יותר (רומים, עדכונים וכו'), בעלי קהילה גדולה יותר, ובין היתר יש סיכוי כלשהוא לשירות ואחריות לעומת מכשירים ללא בית, מה שמתגלה קצת בעייתי.

המכשיר פעל כחצי שנה. ישר כשקיבלתי אותו ביצעתי רוט והתקנתי רום נקי יותר (מבוסס על המקורי פשוט עם כמה תיקונים קטנים והסרת התוכנות הסיניות שמגיעות עם המכשיר) יש לציין שזה הרום הפופלרי ביותר בXDA.

מדי פעם ניסיתי רומים אחרים, בעיקר בישביל הנסיון, כי הם לא היו ברמה שאפשר לעבוד איתם, ולרוב הם היו על המכשיר מספר דקות עד שחזרתי לרום הרגיל.

המכשיר למעשה היה של אמא שלי, היא לא הפילה אותו, לא הרטיבה אותו או כל נזק אחר כלשהו. במהלך הזמן שהוא עבד, לעיתים רחוקות יחסית (פעם בחודש מקסימום) פתאום היה נכבה המסך והמכשיר הפסיק להגיב, זה לא קרה הרבה והנחתי שפשוט מדובר בבאג כלשהו. הפתרון היה פשוט להוציא ולהחזיר את הסוללה והכל חזר לקדמותו.

לפני קצת פחות מחודשיים, אמא שלי הקלידה במכשיר הודעה ופתאום נכבה המסך ולא נדלק יותר. המכשיר עצמו עדיין עבד, צלילים, רטט, היה ניכר שהתכונה עדיין רצה. לאחר חצי שעה של נסיונות לגרום למסך לחזור לפעול (הוצאת הסוללה, חיבור למטען/למחשב, הסרת הסים וכו', המכשיר עדיין היה נדלק המסך לא) פתאום המכשיר נכבה לגמרי ולא נדלק יותר. חיבור למטען לא היה עושה כלום וחיבור למחשב גם לא עבד, המחשב אפילו לא זיהה משהוא מחובר אליו, בקיצור היה ברור שהמכשיר מת.

במהלך הזמן הזה שמתי לב שחלק מאחור היה די חם, חום שהיה נראה לי לא תקין אך אני לא יודע להגיד בוודאות.

אוקיי, המכשיר מת, באסה, ואז חשבתי לנסות לממש את האחריות שמגיעה לי, התלבטתי אם זה לא יותר מדי לצפות, לקבל אחריות על מכשיר סיני אבל בסוף החלטתי לנסות.

יצרתי קשר עם החנות שקניתי ממנה, נסיתי דרך המוכר באתר , וגם דרך מייל שמפורסם בAntelife, בנוסף קיוותי אולי להצליח לתפוס אותם בצאט לייב שהם מפרסמים באתר שלהם, אך היה ברור לי מהר מאוד שזו פיקציה ואין שום צאט לייב, לאחר שבוע בערך לא קיבלתי תשובה לשום הודעה ששלחתי, המחשבה כמובן שאם שלחתי למקום הלא הנכון אז יפנו אותי או את ההודעה שלי למקום הנכון. אך מסתבר שזה ממש לא ככה, צריך לשלוח מייל ספציפית לצוות התמיכה שלהם, לכל מקום אחר ופשוט יתעלמו.

סבבה אז אחרי שהבנתי את זה שלחתי לתמיכה וקיבלתי כמה ימים אחרי מייל תגובה, שם נאמר לי שעלות המשלוח אליהם היא עלי והתיקון יקח בערך 10 ימים. בנוסף יש פירוט מלא על איך אני צריך לשלוח את החבילה, עקבתי אחרי הפירוט וכאן לא הייתי בעיה כי החבילה הגיע אליהם ללא תקלות בדיוק כמו שהם ביקשו.

לאחר ששלתי, נתתי להם מספר מעקב ועקבתי אחרי החבילה. החבליה הגיע תוך שבועיים בערך אני חושב, ואז נתתי להם 10 ימים עד שאני יפנה אליהם שוב, לא אוהב סתם ללחוץ ולהספים להם את התיבה, אולי הם יעשו את המינימום ויעדכנו שקיבלו את החבילה, אבל לא, לאחר 10 ימים שהם קיבלו את החבילה עדיין לא שמעתי מהם אז הגיע הזמן לשלוח להם הודעה. שאלתי אותם מה קורה, נאמר לי שאכן התקבלה החבילה (ואני חושב: למה לא עדכנתם אותי?) ושאלו אותי מה הבעיה עם המכשיר, אפילו שהתקלה מפורטת בהתכתבות. לא נורא, פירטתי שוב את התקלה ונתתי להם עוד שבוע. כמובן שלא חזרו אלי אז שאלתי מה קורה.

בנקודה הזו כבר התעלמו ממני לחלוטין ולא מחזירים לי מיילים, לאחר שלא ענו לי למייל הזה, שלחתי עוד אחד, שוב שאלתי מה קורה ולמה אין תשובה, וכמו קודם מתעלמים ממני.

אני כבר פחות או יותר השלמתי עם זה שהמכשיר הלך ולא יחזור, אלא אם למשיהוא פה יש רעיון יצירתי.

אני קונה הרבה בחול ומודע טוב מאוד לסכנות ובגלל זה אני לא מופתע או עצבני, פשוט הדרך שבה הדברים התגלגלו פה מרגישה ממש כמו עקיצה, בהתחלה אמרו אין בעיה נעזור לך, שלחתי את המכשיר ואז דפקו לי התעלמות, כאילו היה עדיף שפשוט אומרים לי שאני ילך יחפש תחברים שלי מאשר שאני אצטרך לארוז את המכשיר, לחכות בדואר, לשלם משלוח ואז ידפקו אותי.

וגם איכשו תמיד שמזמינים מחול מקווים שדווקא המכשיר שלך לא יהיה חלק מאלו שיעשו בעיות, כי תכלס נראה שהרוב עובדים תקין. יש תקווה שזה לא יקרה.

מעבר לזה, אין לי בעיה לרוב לתקן מכשירים בעצמי מה שהופך את הקנייה לטיפה בטוחה יותר.

מצורפת ההתכתבות שלי עם החנות במייל.

החנות הזו הפסיקה לשלוח לישראל מאז. נתקלתי בלא מעט מוכרים שלא מחבבים את הקונה הישראלי הלא סבלני והבעייתי.

קחו את הסיפור הזה בחשבון שאתם מזמינים מכשיר מחו"ל, בשורה התחתונה, המכשיר עלה לי 700 שקל, מה שאומר שאפילו אם התקלקל, יכולתי לקנות עוד אחד ורק אז המחיר היה משתווה למה שהייתי משלם בארץ, אז למרות הכל החסכון עדיין קיים, אבל אני מחפש לאמא שלי כרגע איפון יד שניה טוב. גם ככה יותר נוח לה עם האיפון, ואותו אני יכול לתקן בעצמי בזול ובקלות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על פרסום המקרה. תעדכן אותנו אם יהיו התפתחויות נוספות.

אתה אולי יכול לנסות לפנות ל- בעניין, אם יש שם עם מי לדבר.... :nixweiss:

גם תחפש לבדוק, אם תוכל אולי לקבל איזה מס' טלפון.

אתה יכול לנסות אולי לרכוש משהו בזול מהמוכר, קח שתוכל לאלץ אותו יותר לתקשר איתך.

אין לי יותר מדי הצעות בשבילך, סורי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה זמן עבר מהמייל האחרון ששלחת אליהם?

פנה אליהם שוב ותשאל אותם מה קורה בנושא שלך, תגיד להם שאם הם יבחרו להתעלם ממך תפרסם את השירות שלהם בכל מקום אפשרי וכו... בקיצור צא עליהם כמו שהם טמבלים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא חושב שיהיו התפתחויות, אך אם יהיו אעדכן.

לא חושב שיש עם מי לדבר באלי אקספרס, גם ככה השירות שלהם ידוע כלא משהוא, ובכלל אחרי כלכך הרבה זמן שעבר (הקנייה היא מאוגוסט)

טלפון לא הצלחתי למצוא.

לקנות מהם משהו, האמת שלא הייתי טורח אפילו, אבל גם אם הייתי רוצה זה לא אפשרי, הם הפסיקו לשלוח לישראל מאז (או לפחות ככה קראתי פה בפורום).

ננסה לאיים בפרסום רע, אולי זה יזיז להם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יצא לי לקנות מהחנות שקנית. רק ali ישירות. ..בנתיים אין מילים רעות

לגבי הדיליי בתגובות זה פשוט חלק מהעסק

יש יותר מדי אנשים שצריכים עזרה מאנשים אצלהם שנותנים אותה.

בסופו של דבר תקבל מענה נורמלי רק שזה לוקח זמן ועצבים...ככה זה סיניים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

שלום יוסי

גם לי היו בעיות עם הניומן N1 ( מסך שבור,באגים במסך חדש, IMEI וכו'

1. צריך ים סבלנות עם הסינים

2. רצוי לבצע תשלומים דרך וזאת מהסיבה שיש להם מנגנון תלונות יעיל (CLAIM) ואף ספק לא מעוניין להסתבך איתם

נועם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע על מה התלונות על הסינים.

היו לי שני מקרים של מכשירים שרכשתי מDX שאחד המסך התלקל(תקלה חשמלית) ,הוצע לי מיד החזר כספי/זיכוי לרכישה באתר או החלפת דגם למשופר יותר ומקרה שני שבו נפל הכמשיר והיה סדק במסך וגם במקרה הזה הם הציעו את האפשרויות האלו. יש לציין שאת המשלוח קיבלתי תוך שבוע מרגע שבוצע השליחות, פשוט תענוג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

ברור שבחנויות שונות החוויה שונה.

סבלנות תאמין לי שיש לי, אבל נראלי מוגזם שלוקח חודשיים ועדיין זה לא נגמר ובנתיים אני עם מכשיר חלופי ויש כבר מחשבות על קניה של מכשיר אחר.

פיפאל לא יעזרו בכלל, ברגע שעוברים 45 ימים הם לא יעזרו לך ולא משנה מה יקרה, ובאלי אקספרס אין פיפאל יש משהוא אחר שנקרא escrow וגם הם לא עוזרים לאחר זמן מסויים.

מצחיק שבדיוק היום הגבתם כי בדיוק היום קיבלתי סופסוף תשובה מAntelife.

לפני כמה ימים פירסמתי תלונה בעמוד הפייסבוק שלהם, אולי זאת הסיבה ואולי לא, בכל מקרה הם החזירו תשובה ואמרו שבדיוק כמה עובדים מהתמיכה הטכנית עזבו והיה חילוף עובדים ובגלל זה הם לא החזירו תשובה.

לגבי המכשיר הם אומרים שהוא נמצא אצל הספק בתיקון עדיין.

נראה מה יהיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...