rikus פורסם 2013 במרץ 16 מחבר Share פורסם 2013 במרץ 16 מה זה "אין להם את הכלים"?אם "אין להם את הכלים" אז הם כנראה חרא הורים.אגב מה נתפסתם על "גירויים".. אתם מדברים כאילו שלפני 10 שנים כולם דחפנו לעצמנו טקסט משעמם בהיסטוריה עם חיוך. וזה לא קרה, לפני 10 שנים הוצאנו כדור ושיחקנו כדורגל.אתה לא הולך נגד גירוי אתה נותן משהו מגרה לעומתו. וביננו רוב חומרי הלימוד היום הם לא מגרים במיוחד. אולי זה ישמע כמו משהו של עבריין צעצוע אבל יש לי דברים יותר טובים לעשות מאשר לדחוף לעצמי למוח טקסטים וכל מיני דברים משעממים אחרים. מתי בפעם האחרונה שיטת הלימוד השתנתה? (תת-שאלה: האם השינוי היה לטובה?)אם אתה לא תתאים את עצמך אתה תהפוך להיסטוריה. מה שקורה למערכת החינוך.אגב שלא תגידו שנתפסתי על היסטוריה.. הרבה דברים היום זה 90% בולשיט ו10% רצינות. תנו לי את העובדות, תנו לי את התאכלס. אל תביאו לי משהו שירמס על ידי ה50 דברים האחרים שאני יכול לעשות עם הזמן הזה. אנחנו בדור של נוחות הרבה מתמיד. למה לשבור את הראש כשאפשר להנות עם משהו אחר?אתה נשמע כמו ילד, אבל לפחות בן 14. מה זה טקסטים משעממים? מה זה הצגה? לדעת את ההיסטוריה של העולם או של ישראל זה אולי ישמע לך משעמם-אבל זה חשוב! במיוחד בתקופה כזאת שכל אחד צולב את השני, ואתה, שתגדל, תקלע להרבה סיטואציות כאלה.ההבדל בין היום לפני 10 -ולדעתי זה היה 20 שנה, שהלכנו לשחק בכדור בשכונה, זה שלשחק בכדור יש עדיין משהו חברתי, שמפתח משהו-שלא כמו משחקי מחשב או צפיה בטלוויזיה. הילד האומלל יושב מנותק מהעולם ומסתמם לו בעולם של גירויים כדי "להעביר את הזמן" בצורה "כיפית". ובקיצור אכל אותה בענק, לא מפתח כישורים חברתיים, לא מתמודד עם מוטוריקה בסיסית(לעבוד עם הידיים ואני לא מדבר על לאונן)-והי גרוע מתמכר למוצר שכל המשמעות שלו זה לסחוט ממך כסף.לגבי שיטת הלימוד-ועוד איך שהשתנתה, לא שמעת על בתי ספר אפוטרוספיים(לא מעניין אותי מספיק בשביל שאני אדע לכתוב את המילה נכון), שמעת על בתי ספר דמוקרטיים?לא חסרים שיטות לימוד אחרות-מה שבטוח הוא ככל שאתה יותר מלמד את הילד להגיב לגירויי שמייצרים עבורו ולא שוהא מייצר את הגירויי ומוצא את העניין והחשיבות-ככה הוא יכשל יותר.בכל בי"ס יש את המורה הזה שיודע להעביר את החומר וגם להיות "מגניב", בטוח שכל אחד פה נתקל בכזה. אם אתה רוצה לדבר על חינוך-אז שילמת בבוטנים תקבל קופים. זה רוב החומר האנושי במערכת החינוך, תשלם יותר -יגיע יותר איכות. מה לעשות, אנשים לא עד כדי כך פרייארים, תודה לאל-גם ככה עושקים אותנו.אין לי כוח למגילות, אז שמשיהו ימשיך... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ash Binary פורסם 2013 במרץ 16 Share פורסם 2013 במרץ 16 היסטוריה - לא דוגמה טובה במיוחד,החומר שם ריאלי (התקופה הפיאודלית, ימי הביניים, רנסנס, מלחמות העולם.. היה ניתן להוסיף קצת גם על תקופות מודרניות יותר בעולם וקצת הרבה על מדינת ישראל). אני לא אהבתי את איך שהעבירו לנו את השיעור, אבל יש צורך ברור למה צריך אותו והיה ניתן להעביר אותו טוב יותראבל במקום אלה אני כן רוצה להביא את ספרות ותנךספרות - כי זה שיעור מגעיל על מחלות נפש של כמה אנשים שלא היה להם סמים לדפוק את הראש ולכן הם הלכו לכתוב סיפורים במקום זה. במקום שיעור פסיכיאטריה של איך מישהוא ממשרד החינוך רואה מה עבר בראש לאותם יצורים (ושינון של זה, כלומר - יש רק תשובה אחת נכונה שצריך לכתוב במבחן), היה ניתן לעשות שיעור שבו פשוט קוראים ספרים כמו שהסופרים התכוונו. וכמו כן, למה ספרות כן וציור לא ? ומחזות לא ?תנך - כי עם ישראל היה אולי "עם הספר" אבל לא קלט שיום יבוא והילדים ירצו תשובות אמינות, לא יסתפקו ב "אלוהים ברא" ולכן צריך לכתוב היסטוריה בספר אחד, סיפורים לילדים לפני השינה על חבר דמיוני בספר אחר, ומדע בספר שלישי. עם ישראל כתב הכול לספר אחד וכך נוצר ספר שבאמת יש בו קצת מהכול, אבל האמינות שלו כולה מוטלת בספק. אני לא רואה כל סיבה להקדיש שיעור שלם לאורך 11 שנים לספר אחד ויחיד שכל פעם המדע מפריך עוד ועוד קצת מהתוכן שלו. מקומו של התנך הוא כמקור מידע להיסטוריה של עם ישראל בתקופת התנך (שיש לשים בספק את כל מה שכתוב בו בגלל הערבוב של היסטוריה וסיפורי מעשיות שכתובים בו בלי הבחנה ברורה ביניהם), והמקום ללמד על ההיסטוריה של עם ישראל בכל התקופות הוא בחלק הרלוונטי של שיעור היסטוריה, לא צריך שיעור נפרד בשביל זהבכל היתר - המבוגרים אוהבים להאשים את ה "משחקי וידאו" (כשמשחקי וידאו היו סופר מריו ב NES), אחריי זה את ה "אינטרנט", אחריי זה את ה "פייסבוק" וזה ממשיך ככל שהטכנולוגיה מתקדמתלדעתי לא - הבחירה של הילדים בדברים האלה היא פשוט כי הסביבה האמיתית מיובשת לחלוטיןאני ילד של שנות ה 90 ואני עדיין הייתי מטפס על עצים ועוה שטויות והולך לטרקים אם חברים, אבל אני כן בהרגשה שאני מבין האחרונים שעדיין בראש הזה. אני רואה שהרבה ילדים היום הם פרחים ופרחות שלא חושבים אםילו על להעביר לילה מחוץ למיטת ורדים שלהם בביתאבל אם נבדוק עכשו מאיפה זה מגיע, נראה שהורים/בית ספר עצמם הם חלק מהבעיה. אם קצת לפניי התקופה שלי ילדים היו לוקחים קרשים ובונים בית על עץ, אחריי זה התחילו ההורים לפחד על זה שהילדים ייפצעו, והבית ספר על זה שהילדים ייפצעו בבית ספר וההורים יתבעו אותם, אז הילדים התחילו סתם להסתובב בשכונה ולעשות דברים יותר "בטיחותיים" כמו להשתעמם ולעשן נרגילה, ואז החליטו שהילדים הם "ילדי רחוב" וצריך לאסוף אותם לבית ולמלא את היום שלהם בחוגים והעשרות, אבל אז מן הסתם שהכוח שנשאר להם להיות ילדים בדיוק מספיק כדיי לשבת בפייסבוק..... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
aviv00 פורסם 2013 במרץ 16 Share פורסם 2013 במרץ 16 אני חושב שיש קשרשמעתי מאחיי הקטן שחבר שלו ראה כמה שעות טובות סירטונים\ מצוירים ומאז התחיל לפעמים ,לדמיין באמצע שיחה קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ash Binary פורסם 2013 במרץ 16 Share פורסם 2013 במרץ 16 סרטים מצוירים היו קיימים עשרות שנים, בין אם זה דיסני מ 1945, או אנימות מ 1990, או memes מהאינטרנט..... אלה באמת יכולים לדפוק תראש אבל נראה לי שהוא קצת נסחף בתיאור קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
aviv00 פורסם 2013 במרץ 16 Share פורסם 2013 במרץ 16 מוגזם או לא זה נשמע הגיוני כשכל הזמן רואים סרטים מדומינים יוצאים מריכוז כמשהו לא מעניין במיוחד בכיתה קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ash Binary פורסם 2013 במרץ 16 Share פורסם 2013 במרץ 16 באמצע כיתה זה סביר כי החומר יכול לא לעניין אותו, ואם הוא ראה meme טיפשי כלשהוא שנתקע לו בראש זה יכול להיות קטלניאבל באמצע שיחה אם חבר ? O_o קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
giloman פורסם 2013 במרץ 16 Share פורסם 2013 במרץ 16 אביב אתה קורא מה שאתה כותב ? או השיחות עם החבר שלו לא מעניינות והוא מדמיין , או שיש לו הפרעה שלא קשורה לסרטים מצויירים - אם הוא היה קורא מלא ספרים הוא היה מדמיין דמויות מאותם הספרים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
0TB/s פורסם 2013 במרץ 16 Share פורסם 2013 במרץ 16 אתה נשמע כמו ילד, אבל לפחות בן 14. מה זה טקסטים משעממים? מה זה הצגה? לדעת את ההיסטוריה של העולם או של ישראל זה אולי ישמע לך משעמם-אבל זה חשוב! במיוחד בתקופה כזאת שכל אחד צולב את השני, ואתה, שתגדל, תקלע להרבה סיטואציות כאלה.ההבדל בין היום לפני 10 -ולדעתי זה היה 20 שנה, שהלכנו לשחק בכדור בשכונה, זה שלשחק בכדור יש עדיין משהו חברתי, שמפתח משהו-שלא כמו משחקי מחשב או צפיה בטלוויזיה. הילד האומלל יושב מנותק מהעולם ומסתמם לו בעולם של גירויים כדי "להעביר את הזמן" בצורה "כיפית". ובקיצור אכל אותה בענק, לא מפתח כישורים חברתיים, לא מתמודד עם מוטוריקה בסיסית(לעבוד עם הידיים ואני לא מדבר על לאונן)-והי גרוע מתמכר למוצר שכל המשמעות שלו זה לסחוט ממך כסף.לגבי שיטת הלימוד-ועוד איך שהשתנתה, לא שמעת על בתי ספר אפוטרוספיים(לא מעניין אותי מספיק בשביל שאני אדע לכתוב את המילה נכון), שמעת על בתי ספר דמוקרטיים?לא חסרים שיטות לימוד אחרות-מה שבטוח הוא ככל שאתה יותר מלמד את הילד להגיב לגירויי שמייצרים עבורו ולא שוהא מייצר את הגירויי ומוצא את העניין והחשיבות-ככה הוא יכשל יותר.בכל בי"ס יש את המורה הזה שיודע להעביר את החומר וגם להיות "מגניב", בטוח שכל אחד פה נתקל בכזה. אם אתה רוצה לדבר על חינוך-אז שילמת בבוטנים תקבל קופים. זה רוב החומר האנושי במערכת החינוך, תשלם יותר -יגיע יותר איכות. מה לעשות, אנשים לא עד כדי כך פרייארים, תודה לאל-גם ככה עושקים אותנו.אין לי כוח למגילות, אז שמשיהו ימשיך...אני בן עשר וחצי. יש לי שרת קונטר סטרייק ואני האדמין הקדוש. שמח?אתה מדבר שטויות. אתה אומר דברים נכונים אבל מה שבתאכלס קורה זה משהו אחר. אתה יודע מה מלמדים בבצפר בשיעור היסטוריה? על זה דיברתי. לא על כמה שX וY חשוב ללמוד. לא הבנתי מה זה קשור לתקופה הזאת, תרחיב בבקשה.אגב בחיים לא הבנתי.. מה הקשר בין משחקי מחשב ודברים כאלה לבין "חוסר יכולות חברתיות".. אני ישבתי הרבה זמן מול המחשב וואלה אין לי בעיות תקשורת. מה תגיד על זה?היסטוריה - לא דוגמה טובה במיוחד,החומר שם ריאלי (התקופה הפיאודלית, ימי הביניים, רנסנס, מלחמות העולם.. היה ניתן להוסיף קצת גם על תקופות מודרניות יותר בעולם וקצת הרבה על מדינת ישראל). אני לא אהבתי את איך שהעבירו לנו את השיעור, אבל יש צורך ברור למה צריך אותו והיה ניתן להעביר אותו טוב יותרהשיעורים היחידים הנורמאלים בהיסטוריה היו בכיתה י"א שדיברו איתנו על השואה וזה היה רלוונטי. השאר לא ממש ככה שמה שאמרת לא ממש סותר. לפחות לא לגבי. וזאת דווקא כן דוגמא טובה והולכת טוב עם מה שאמרת על ספרות. תשובה אחת שצריך לדחוס אותה למוח וזהו. לא ממש למדת משהו פה.בכל היתר - המבוגרים אוהבים להאשים את ה "משחקי וידאו" (כשמשחקי וידאו היו סופר מריו ב NES), אחריי זה את ה "אינטרנט", אחריי זה את ה "פייסבוק" וזה ממשיך ככל שהטכנולוגיה מתקדמתלדעתי לא - הבחירה של הילדים בדברים האלה היא פשוט כי הסביבה האמיתית מיובשת לחלוטיןאני ילד של שנות ה 90 ואני עדיין הייתי מטפס על עצים ועוה שטויות והולך לטרקים אם חברים, אבל אני כן בהרגשה שאני מבין האחרונים שעדיין בראש הזה. אני רואה שהרבה ילדים היום הם פרחים ופרחות שלא חושבים אםילו על להעביר לילה מחוץ למיטת ורדים שלהם בביתבדיוק מה שאני אומר. גם אני יליד של שנות ה90 ואפשר להגיד שמקורות בידור אחרים התפתחו. צריך לדעת להתמודד עם זה ולא להאשים את זה כאילו זה כל הרוע בעולם. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
rikus פורסם 2013 במרץ 17 מחבר Share פורסם 2013 במרץ 17 אתה מדבר שטויות. [glow=red,2,300]אתה אומר דברים נכונים[/glow] ??? מה שבתאכלס קורה זה משהו אחר.מה בדיוק לא קןרה? מדובר על 50% תלמידים עם הפרעת קשב וריכוז. ורוב האנשים כאן, עזוב אותי לרגע, מסכימים שהתרגלות לגירויי זה מזיק לכושר הקשבה שלך. אתה יודע מה מלמדים בבצפר בשיעור היסטוריה?בצפר בטח לא מלמדים היסטוריה, בבי"ס שאני למדתי לימדו. שתלמיד מגלה קצת כבוד למקצוע ולהיסטוריה עצמה-הוא יקשיב, במקום לצפות שיעשו בשבילו להוטטים וקרקסים כדי שהוא יבין יותר טוב. אתה מבין מה נהיה כבר מהמורים? רוצים שהם יהיו ליצנים כדי שהם יעבירו את החומר יותר טוב, כי התלמידים התרגלו לשפת השטויות שהם רואים ביוטיוב ובטלוויזיה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ash Binary פורסם 2013 במרץ 17 Share פורסם 2013 במרץ 17 והתלמידים אם הפרעת קשב וריכוז כי זה צורת הדיון המקובלת בפייסבוק, או כי פשוט אין להם אתגרים בחיים חוץ מהפייסבוק ? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
rikus פורסם 2013 במרץ 17 מחבר Share פורסם 2013 במרץ 17 ^נראה לי שאתה מתכוון ההיפך, פייסבוק זה לא המאתגר בסיפור, הבי"ס כן. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ash Binary פורסם 2013 במרץ 18 Share פורסם 2013 במרץ 18 הבי"ס הוא פחות אתגר ויותר "מלאך המוות אם החרמש". בתור אתגר אני מתכוון לדברים שמתמודדים איתם וחושבים עליהם על ידי קומון סנס מחוץ לבית הספר, וזה החל מאיך לחבר את הקרשים כשבונים בית על עץ שיהיה יציב, וכדומהעוד משהוא תשווה קצת סיפורי הרפתקאות שונים - החל מתום סוייר / "סדרת ילדים אלמונים" של גלילה רון / מסעות של אש בפוקימון / וכו. עכשו תפעיל את הדמיון ותשליך את זה על ילדים היום - האם הם היו מסוגלים לזה ? ומה אם הם היו גדלים בעולם של הספר, האם אז הם היו יכולים ? זה משהוא שנראה טריויאלי אבל הוא לא : למה העולם האמיתי כל כך יותר "יבש" מהעולם הדמיוני בסיפורים האלה, אבל חוץ מזה שאין לנו מנדט בריטי או פוקימונים זה "לא כזה" הבדל עקרוני... איפה ההבדל הנוסף אם כן ? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
giloman פורסם 2013 במרץ 19 Share פורסם 2013 במרץ 19 ^^ אתה בחור אינטילגנטי אז בבקשה , תפסיק לכתוב "אם"(IF) כשאתה מתכוון ל"עם"(WITH) . לא מנסה להציק לך, פשוט זה צורם לי בעין. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.