מס הנסועה העתיד להגזר בגוש דן - במספרים - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מס הנסועה העתיד להגזר בגוש דן - במספרים


ALÞHA

Recommended Posts

בפשטות - מתקינים לך ברכב (לא שואלים אותך. סביר להניח שרכב בלי ההתקן הזה לא יעבור את הטסט השנתי או ייקנס יפה אם הנושא מתגלה בבדיקת שיטור כללית) שמשטנקר את הקילומטראז' שאתה עושה למשרד התחבורה ומחייבים אותך בהתאם. נסעת מארלוזרוב פינת הירקון לרכבת מרכז בשעות הבוקר? שילמת 1.5 ש"ח למדינה. יצאת מת"א ואתה כעת על כביש החוף לבקר את גיסתך בנתניה? קבל בונוס (החזר) של 10 אגורות.

כמובן שהדלק, האחזקה והביטוח גם על חשבונך.

טוענים שבחיים לא ייצאו עם פרוייקט שכזה לפועל. אני דווקא מאמין שכע. :angryfire:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק שכדאי לציין את הפרט הקטנטן - שזה לא באמת מס חדש אלא בסך הכל ניסוי שמתבצע על מספר מתנדבים (שיקבלו כסף על ההשתתפות ויכולים גם להרוויח אפילו יותר כסף בעיקרון..) כדי לבדוק את ההשפעה שלו על הרגלי הנסיעה והעומס בכבישים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חסר משמעות ליישום בישראל. לונדון שונה מישראל בצורה מהותית.

לא שונה ולא נעליים. מציבים מצלמות בכבישים המובילים לתל אביב וכל מי שנכנס בין 7:00 - 10:00 משלם 50 שקל אגרת גודש.

בגדול מדובר ברעיון מבורך. חייבים לנקות את גוש דן ממכוניות. כל עוד הכבישים בגוש דן כל כך עמוסים אי אפשר לפתח טובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא שונה ולא נעליים. מציבים מצלמות בכבישים המובילים לתל אביב וכל מי שנכנס בין 7:00 - 10:00 משלם 50 שקל אגרת גודש.

איך אתה יכול להגיד שלונדון לא שונה מישראל? אתה עיוור? או שסתם אין לך מושג אבל אתה נהנה להגיב באינטרנט על דברים שאתה לא מבין בהם?

הרכבת השתפרה דרסטית בשנים האחרונות. ברגע שיושלמו המסילות החדשות והרכש החדש יופעל תהיה בארץ אחלה רכבת.

אתה חי בסרט. תחנת רכבת אחת בכל עיר (במקרים קיצוניים 2 או 3) ואוטובוסים באיכות ירודה עם מסלולים שאף אחד לא באמת מכיר וזמנים שאי אפשר באמת לסמוך עליהם (מה שרלוונטי גם לרכבת אגב) - זה רחוק מאוד מלהיות פיתרון ראוי.

להגיד שהזוועה הזאת דומה לתחבורה ציבורית בלונדון זה פשוט מגוחך.

ממליץ לך לקרוא למשל פה:

http://www.travelzone.co.il/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%95%D7%9F/%D7%90%D7%A0%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%94/

ולנסות להשוות את זה לישראל........

רק הרכבת התחתית של לונדון מכסה שטח של כ-400 ק"מ (בהערכה גסה זה בערך השטח שמכסה רכבת , כנראה אפילו יותר) ומציבה בשטח הזה 275 תחנות! כמה תחנות יש על אותו שטח ברכבת ישראל? 10? 20?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך אתה יכול להגיד שלונדון לא שונה מישראל? אתה עיוור? או שסתם אין לך מושג אבל אתה נהנה להגיב באינטרנט על דברים שאתה לא מבין בהם?

אתה חי בסרט. תחנת רכבת אחת בכל עיר (במקרים קיצוניים 2 או 3) ואוטובוסים באיכות ירודה עם מסלולים שאף אחד לא באמת מכיר וזמנים שאי אפשר באמת לסמוך עליהם (מה שרלוונטי גם לרכבת אגב) - זה רחוק מאוד מלהיות פיתרון ראוי.

להגיד שהזוועה הזאת דומה לתחבורה ציבורית בלונדון זה פשוט מגוחך.

ממליץ לך לקרוא למשל פה:

http://www.travelzone.co.il/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%95%D7%9F/%D7%90%D7%A0%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%94/

ולנסות להשוות את זה לישראל........

רק הרכבת התחתית של לונדון מכסה שטח של כ-400 ק"מ (בהערכה גסה זה בערך השטח שמכסה רכבת ישראל, כנראה אפילו יותר) ומציבה בשטח הזה 275 תחנות! כמה תחנות יש על אותו שטח ברכבת ישראל? 10? 20?

הנקודה שלי הייתה שאין שום בעיה לגבות אגרת גודש.

הרכבת בארץ הוזנחה במשך עשרות שנים. בהתחילת שנות ה-2000 מספר הנוסעים ברכבת התחיל לעלות דרסטית, אבל הרכבת לא הייתה מסוגלת לנייד מספר רב כל כך של נוסעים בגלל מחסור בקרונות ובגלל שימוש בתשתית מאוד מיושנת. רוב המסילות בארץ הונחו במהלך שנות ה-50 וה-60, לא תוכננו למהירות גבוהה ולא תוכננו לשדרוג.

בשנים האחרונות הושקעו מיליארדים ברכבת. הוזמנו קטרים מודרניים (Euro 4000), הוזמנו קרונות חדשים, נפתחו עשרות תחנות חדשות וזה רק על קצה המזלג. בשנים הקרובות ישקיעו מילארדים בהטיית נחל האיילון כדי לאפשר הנחת מסילה נוספת לאורך נתיבי האיילון מה שיפתח את צוואר הבקבוק הגדול ביותר של הרכבת. בעתיד המאוד קרוב יתחילו לפתח את רכבת העמק. עד שנת 2020 בכל עיר בינונית בארץ תהיה תחנת רכבת. התשתית בישראל תהיה ברמה אירופאית. אפילו יותר טובה. אין הרבה ערים באירופה עם 60-70 אלף תושבים שמקבלים תחנת רכבת.

הבעיה ברכבת שהיא מחייבת אמצעי תחבורה משלים. אין אפשרות לפתח רשת אוטובסים יעילה בגוש דן כל העוד הכבישים כל כך עמוסים במכוניות. אוטובוס עומד בפקק יחד עם הרכבים. הצעד הראשון מחייב מניעת כניסת מכוניות לגוש דן. הסנונית הראשונה היא הנתיב המהיר לתל אביב. אני משתמש בנתיב המהיר כל יום. אני מחנה את הרכב בחינם בחניון שפירים, נכנס בחינם לתל אביב בשירות הסעות עד עזריאלי ומשם הולך ברגל למשרד. אני לא מבין את הנהגים שמעדיפים לעמוד חצי שעה בפקק כל יום כדי להכנס לתל אביב ברכב. בעתיד יסללו עוד מספר נתיבים מהירים כאלה.

אני לא מבין את האובססיה של הציבור הישראלי לרכבת תחתית. מי אמר שרכבת תחתית זה הפיתרון הטוב ביותר לבעיות התחבורה בגוש דן? רכבת תחתית תדרוש השקעה של מיליארדים (מכספי משלם המיסים כי אף יזם לא יקח על עצמו את הפרוייקט), סגירה של רחובות לשנים (ויצרת פקקי תנועה אדירים כתוצאה מכך) ובכל מקרה תדרוש אמצעי תחבורה משלים על גלגלים.

אגב, שכחת לציין שבריטניה הייתה אימפריה הגדולה בהיסטוריה, שלטה בכל פינה בעולם ולונדון נהרסה כליל במלחמת העולם השנייה מה שאיפשר לבריטים לאחר המלחמה לבנות את העיר מחדש בסטנדרטים של המאה ה-20. זה נכון גם לגבי גרמניה. עוד מדינה שאוהבים להתפאר בתחבורה הציבורית שלה. בישראל רק אשדוד ומודיעין תוכננו מהיסוד. ישראל הייתה מדינה ענייה עסוקה בפיתוח צבא ובניית דיור ציבורי בשנות ה-50 וה-60.

השינוי צריך להתחיל מנקודה כלשהי. אם לא יתחיל שינוי דרסטי בהרגלי הנוסעה של הציבור בעתיד הקרוב (מאוד) תעמוד בפקקים לא נגמרים. ואז אתה ממש תתבאס שהוצאת 160 אלף על רכב.

http://www.haaretz.co.il/news/science/zafrir/1.1913878

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא שונה ולא נעליים. מציבים מצלמות בכבישים המובילים לתל אביב וכל מי שנכנס בין 7:00 - 10:00 משלם 50 שקל אגרת גודש.

בגדול מדובר ברעיון מבורך. חייבים לנקות את גוש דן ממכוניות. כל עוד הכבישים בגוש דן כל כך עמוסים אי אפשר לפתח תחבורה ציבורית טובה

ומה יעשו נגרים\גננים\שיפוצניקים ,וכו וכו

אנשים שחיבים לעבודה ומה לעשות שחלק גדול מהעבודות האלו זה בערים גדולות כמו תל אביב ירושלים וחיפה בגלל כודל האוכלוסיה בערים האלו

הרעיון הזה זה רעיון מטומטם לישראל ,לא יודע מה עושים בלונדון

אבל בארץ לא סתם הרבה נוסעים מערי לווין לערים הגדולות לעבוד ,מה גם שרוב העבודות מתחילות בבוקר ואסור גם ככה לעשות רעש בלילה

ועם תיבדוק את העניין בעיר כמו תל אביב לדוגמה ,אין מספיק בעלי מיקצוע קטנים שמיתגוררים בה לתת שרות לכל התושבים

וזה פשוט כי מחירי הדיור בה יותר מידי גבוהים לאנשים קטנים

וחוץ מבעלי מיקצוע קטנים ,התחבורה הציבורית בארץ גם ככה לא יכולה להכיל את הכמות העצומה של אנשים שנוסעים בבוקר מערי הלווין

לערים הגדולות

בקיצור הם רוצים עוד מס ,בלי באמת לתת פיתרון

הרכבות כבר היום מספיק מלאות וככה גם האוטובוסים -למעשה אין מספיק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לב, אתה מפספס את הנקודה.

ברגע שהתחבורה הציבורית תהיה כמו שאתה מתאר - בכיף, שיגבו תשלום על כניסה לגוש דן ברכב.

כרגע - זה לא המצב ולא יעזרו לך התירוצים לגבי "למה". זה לא מעניין למה. העובדה היא שישראל רחוקה שנות אור מלונדון בכל הנוגע לתחבורה ציבורית. למה? כובע. לא מעניין. מלחמת העולם, מלחמת זיבי. לא מעניינים ה"תירוצים", הם לא רלוונטיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...