מסד נתונים - איך מטפלים במסד נתונים גדול מבחינת אינדקס? - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסד נתונים - איך מטפלים במסד נתונים גדול מבחינת אינדקס?


itaysp

Recommended Posts

אני בונה מסד נתונם ומערכת שתכניס אליו נתונים.

אני רוצה שיהיה לי תא שהערך שלו יהיה מיוחד.. כלומר לעשות איזה תא, לקרוא לו ID ולהגדיר לו שהוא יעלה ב1 כל פעם (אני משתמש ב SQL SERVER EXPRESS לצורך העניין)

עד פה אין בעיה (האמת היא שבכלל אין בעיה אבל זאת שאלה יותר תאורטית)

]אני לא מכניס "הרבה" שורות והבנתי שהגודל המקסימלי של int ב SQL SERVER EXPRESS יכול להגיע ל 2147483647 אז אני לא אגיע לזה גם עוד 1000 שנים,

אבל מה עושים כשעוברים את המספר הזה (לא אצלי כמובן.. אבל זה גרם לי לחשוב)

איך מטפלים בזה? חשבתי לעשות תא ייחודי שיהיה לפי תאריך ושעה (datetime) ויש שם דיוק של אלפיות השניה אז זה כנראה יהיה מיוחד.. אבל מעניין אותי מה באמת עושים תוכניתנים (לא חובבים כמוני)

איתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה באמת מספר מאד גדול, ובתיאוריה ייקח אלפי שנים להגיע לסופו אפילו אם יכניסו מליון רשומות כל יום, אך מבחינה תכנותית זה נכון לעבוד ככה? בידיעה שיש גבול למספר הזה, ואפשר להגיע (אפילו אם מבחינה מעשית זה כנראה לא יקרה..)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגבול של המספר הזה הוא 9,223,372,036,854,775,807. זה הרבה מאוד. מאוד מאוד. לשם השוואה, מספר הדפים שמאונדקסים באתרי חיפוש זה כמה עשרות מיליארדים. אם היית מחזיק כמות מידע כזו על , היית צריך כמה מיליוני כוננים של 4TB רק בשביל להחזיק את האינדקסים. עד שנגיע לזמן שבו יהיה ריאלי לחשוב על הגבול של המספר הזה, המחשבים יתקדמו ואני בטוח שלמסדי נתונים יהיו טיפוסי מספרים חדשים בגודל 128 ביט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל מקרה מבחינה תאורטית נכון לתכנת לפי הצרכים.

לפעמים משתמשים באלגוריתם שהוא לא יעיל מבחינת סיבוכיות אסימפטוטית מאלגוריתמים אחרים אבל בגלל שיש הנחות על הקלט הוא נהיה עדיף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...