פורסם 2012 באוקטובר 3012 שנים אהלן! אני חדש פה בפורום ויצא לי לקרוא פה המון, ואני צריך עזרה בפרוייקט שאני בונה -איך אני יכול לבנות מערכת בעלת 3 לדים (רמזור) שברגע שאני אלחץ על מפסק, הנורה המתאימה תידלק לפי המתח הטעון במצבר?אני משתמש במצבר 12v, ואם אפשר לעזור לי עם סכמה ורכיבים...
פורסם 2012 באוקטובר 3012 שנים מחבר בנוסף, הסכמות שמצאתי פה בפורום לא יעילות לי, כי אני לא רוצה לבדוק כמה מתח האלטרנטור מוציא, אלא כמה קיים במצבר כרגע...
פורסם 2012 באוקטובר 3012 שנים הנה מעגל יחסית פשוט שמשתמש ב4 לדים.http://electroschematics.com/6868/12v-battery-level-indicator-circuit/
פורסם 2012 באוקטובר 3012 שנים שלום,לפני הכול למה אתה רוצה למדוד את מתח קטבי המצבר ?בעבר תיכננתי מעגל לניטור מתח המצבר והאלטרנטור המבוסס על משווה חלון מסוג TCA965 והמעגל עובד מצויין.אני מציע לך להוריד את הפרוייקט שפירסמתי בחוברת של אגודת חובבי הרדיו בישראל הנקראת 'הגל' מתאריך אפריל 2007 עמוד 29 מהאתר של חובבי הרדיו בישראל.http://www.iarc.org/~4z1pf/hagal/hagal/2007-04.pdfבכול מקרה מדידת מתח קטבי המצבר כאשר המצבר מחובר לעומס אינה המדד יחיד שיש להתייחס אליו בזמן בדיקת מצבר ויש להכיר את המגבלות של מדידה כזו לפני שמסיקים מסקנות לגבי מצב המצבר.
פורסם 2012 באוקטובר 3012 שנים מחבר זה לא לרכב, זה פרוייקט של בומבוקס ששמתי בו מצבר של אופנוע 12v 20ah. בסך הכל אין לי דרך לבדוק מה מצב האנרגיה שנשארה לי במצבר וחשבתי על אופציות שונות, עדיפות שלא מבוססות על המתח בצג דיגיטלי אלא על גבי לדים.
פורסם 2012 באוקטובר 3012 שנים קודם כול תקרא את המאמר שכתבתי בקישור שצירפתי.מתח המצבר הוא לא 12 וולט אלא 12.6-12.7 וולט כאשר המצבר טעון ב-100 אחוז.המעגל שתיכננתי עשוי להתאים לך לשם מדידת מתח קטבי המצבר על-ידי שינוי ערכים של הנגדים המדוייקים לערכים המתאימים להצגת תחום מדידה המתאים לך.הארהאל תסמוך בעיניים עצומות על מדידת מתח הקטבים של המצבר בכדי להסיק מסקנות מדוייקות לגבי אורך החיים של המצבר או תפקוד המצבר תחת עומס.
פורסם 2012 באוקטובר 3012 שנים מחבר מישהו יוכל לעזור לי לבנות סכמה כזאת:אם המצבר מלא, הלד הירוק נדלק.אם המצבר בינוני, הלד הצהוב נדלק.אם המצבר חלש, הלד האדום נדלק.אם מחוברת טעינה חיצונית (מתח גבוה מאוד), נדלקים כל הלדים (או שנדלק לד כחול אם זה מסובך).ובנוסף יהיה מפסק קפיצי להפעלת הבדיקה.עכשיו הבעיה שאני לא יודע מה המתחים שאמורים להיות במצבר שלי, אבל הנה לינק למצבר כמו שלי -http://www.batteryspace.com/sealedleadacidbattery12v20ah240whs.aspxתודה רבה חברים!! מעריך את זה מאוד!
פורסם 2012 באוקטובר 3012 שנים מרק, למה בחרת להשתמש במשווה חלון אקזוטי שכזה ?למה לא זוג משווים פשוט ?אכן בימינו המשווה הזה קשה להשגה ומחירו בשמים. עד לפני 5-6 שנים היה ניתן לרכוש את המשווה מחברת RS ב-2 דולר ליחידה.בחרתי את המשווה הזה מכיוון שהיה ברשותיי כמה יחידות שנשארו לי מפרוייקט שבניתי בעבר.
פורסם 2012 באוקטובר 3112 שנים תבדוק את המוצרים בקישורים המצורפים.http://www.ebay.co.uk/itm/12V-24V-Battery-LED-indicator-meter-gauge-tri-colors-rectangle-for-truck-RV-/330819000720?pt=UK_SportingGoods_FishingAcces_RL&hash=item4d06595990http://www.ebay.co.uk/itm/12v-LED-battery-status-monitor-level-meter-indicator-A-/200547996513?pt=UK_Sound_Vision_Other&hash=item2eb1979361
פורסם 2012 באוקטובר 3112 שנים מעגל פשוט על בסיס LM358המעגל הזה דיי ניתן לשינוי - אם יש לך מלאי רכיבים ואתה רוצה לנצל אותו אז ניתן לשנות שם הרבה הוא לא כזה קריטי לסוג מדוייק של רכיבבמקום הציפ ניתן לשים (אם משנים את החוטים במעגל בהתאמה) גם LM324, LM339, 2x LM741, כל 2 משווים אחרים או אם קצת האקינג 2x 555במקום הדיודת זנר ניתן לשים סתם כל דיודת זנר (משנה שהמתח יהיה נמוך יותר משמעותית ממתח של סוללה הכי חלשה שאתה רוצה למדוד) או TL431 (כמו כן לשנות את R8 כדיי שלא יעבור את Imax), או להעיף את הדיודה והנגד בכלל ולתת מתח ממייצבים כמו 317, 78L05וגם אם הערכים של הנגדים ניתן לשחק קצת. ולכוון את הפוט שייתן מתח מדוייק במדידההמתחים שהמעגל מזהה שיהיו משהוא כמו 12V (הנמוך) ו 13.3V (הגבוה) - לשנות על ידיי כיוון R7אדום = טעינה דחוףצהוב = יש עדיין מתח אבל רצוי להטעיןירוק = מתח תקיןלא זיהוי מוחלט אבל הערכה מספיק טובה לחלק מהשימושיםמשהוא חוץ מי - כדיי לזהות סוללות לא תקינות ( או ממש ריקות) יש למדוד את המתח תחת עומס (מנורת הלוגן 12V למשל) ולא אם המעגל הזה אלא אם מולטימטר או מעגל מדוייק יותר (שנותן יותר רמות - כלומר לפחות לשדרג את המעגל הזה ולהוסיף יותר רמות של מתחים)
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.