ממחר ב 09:00, חניה חופשית בכחל"ב ברחבי ת"א לבעלי תו חניה. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ממחר ב 09:00, חניה חופשית בכחל"ב ברחבי ת"א לבעלי תו חניה.


ALÞHA

Recommended Posts

ההבדל אכן זניח, אבל חינם זה חינם - וכאשר אין צורך להפעיל סלופארק, איזיפארק או דומיו זה אומר שכתושב ת"א אין שום סיכוי שתקבל קנס - לא משנה מה. רוצה לומר, ההבדל בין 1.40 ש"ח לשעה ל0.7 הוא אכן 70 אגורות - ההבדל בין 70 אגורות ל0 אגורות הוא הרבה יותר מזה מבחינת ההשפעה שיש לזה על ההתנהגות.

פשוט נשאר לחכות ולראות - כבר היום החניונים של "אחוזת החוף" מפוצצים עוד יותר בגלל ההנחה של 75% לתושבי תל-אביב ויש עוד יותר מצוקת חניה - אותו דבר יקרה גם כאן. מרכז העיר יהיה מפוצץ בתושבי העיר שלא מהאזור.

ששמים מחיר של משהו "מתחת" ל"שווי השוק" שלו, אתה תראה over-use במשהו הזה.

בסן פרנסיסקו למשל, עושים "בדיוק ההפך" - מחיר החניה הוא משתנה ועולה בהתאם לכמות החניות שנותרו פנויות(100 חניות פנויות באזור - 20 סנט לשעה, 2 חניות פנויות באזור - 3 דולר לשעה[לא באמת המחירים, אבל לצורך המחשה]) וכמות האנשים שמחפשים חניה כמו מטורפים ותוקעים את כל התנועה בעיר ירדה פלאים.

וידיאו מסביר:

MBA: The Right Price for Parking on Vimeo

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם פרוייקט שכזה יוצא לפועל בת"א, אני די משוכנע שהמחירים עדיין יהיו נמוכים משמעותית מהמחירים השערוריתיים שנגבים בחניונים. מאחר וכפי שאתה רואה, אין לאנשים בעיה לשלם אותם והם מפוצצים רוב הזמן. אם על חניה בכחל"ב ייגבו 75 ש"ח לשעה, וואלה מגניב - אולי באמת תראה שיפור מהבחינה הזו.

הפקחים מפסיקים לספק דוחות ב 19:00 (כשמדובר בכחל"ב) ומצוקת החניה במרכז ת"א מתחילה בסביבות 16:00. בתור תושב איזור 1 שחוזר מיום עבודה, איזה אינטרס יש לי לשים את הרכב באיזור 5? אם כבר אני מעדיף לשים את הרכב בחניון ציבורי, כדוגמת החניון של רידינג, ולחזור עם הביתה.

במקביל לרפורמה הזו - צריך להטיל קנסות על רכבים ללא תווי חניה תל-אביבים כלל, גם לאחר 19:00, מאחר והם אלו שבאמת מחוללים את הבעיות, שלא לדבר על סופ"שים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שמפסיקים לתת דוחות בשעה 19:00, כי חניה בתשלום זה רק עד השעה הזו. אחרי השעה הזו החניה נהפכת בחצי מהמקומות לדיירי האיזור בלבד, ובחצי השני לחניה חופשית. אם כבר אז אתה יכול לדרוש שיותר חניות יהיו שמורות לתושבי האיזור בלבד (ברוב הרחובות יש רק צד אחד ששמור לתושבים).

אני אומר שזה לא ישנה כלום, מסיבה פשוטה - בתור תושב תל אביב אני בכל מקרה אעדיף לחנות בכחול לבן על פני כל דבר אחר, אפילו אם החניה הייתה עולה 5 ש"ח לשעה ולא 70 או 0 אגורות לשעה. איזו ברירה אחרת יש לי? חניון בכל מקרה יעלה משמעותית יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...