מה אתם אומרים על הכיוון החדש של המחאה החברתית? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה אתם אומרים על הכיוון החדש של המחאה החברתית?


אחד שיודע

Recommended Posts

קצת רקע: אתמול בלילה (מוצ"ש 23.6) יצאו להפגין בעד המחאה החברתית כאלף איש בת"א. ההפגה נעשתה ללא אישור והמפגינים במהלכה ניפצו שמשות של בנקים וחסמו את נתיבי איילון. לדעתכם צריך להתנהג ככה? האם רק ככה ניתן להגיע להישגים?

בכלל, מה מטרת המחאה? דיור הוגן? חינוך חינם? יוקר מחייה?

ואחרי כל אלו, האם זה בכלל אפשרי לבקש הכול? האם זה הגיוני?

ודבר אחרון שמפריע לי - זה ממש סימבולי שבת"א הם זועקים על קשיי היומיום שלהם כשבאשקלון נפלו 5 טילים גראד (וכיפת ברזל יירטה אותם). וב-72 השעות האחרונות נפלו מעל 100 פצמרים ביישובי עוטף עזה. אני חושב שהמפונקים שבשדרות רוטשילד צריכים קצת להירגע...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 83
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הבעיה היא שאת המחאה מובילים כל מיני נציגים של הקח"ל בעלי נטיות שמאלניות על סף קיצוניות (כולל אנרכיסטים). זה ממש לא הכיוון של רוב הציבור שתמך במחאה אידיאולוגית כאשר היא לא הייתה מזוהה פוליטית.

אבל לצערנו הציבור המצומצם הזה חש שיכרון כוח (או מרות רוח בכך שלא נפלה הממשלה) ולכן החליטו להבעיר את השטח. המיעוט הזה הוא אולי מיעוט אלקטורלי אבל ממש לא מיעוט חלש, יש לו כוח רב בתקשורת ולכן כל אקט שלו מנופח פי כמה מונים.

זה ש1000 איש במקרה הטוב הפגינו אתמול בתל אביב לא אומר שהמדינה הולכת לבעור, אלא ש1000 איש הללו מייצרים המון רעש תקשורתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מנהגי המחאה לא הצליחו להתניע את המחאה פעם נוספת אז הם התחילו לבצע מעשים נואשים כדי לקבל כותרות. התקשורת, כרגיל, בעדם. נראה לאן זה יתפתח. הימור שלי יכנסו בהם חזק מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כבר הזכרנו תקשורת, תוספות למילון העיתונאי המדובר:

תושבי הישובים היהודים ביהודה ושומרון שנחשדים בריסוס כתובות נאצה על קיר - "טרוריסטים".

תושבי ת"א והמרכז שבוודאות גמורה ניפצו ויטרינות והשליכו חפצים על שוטרים - "מפגינים".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התקשורת ממש לא בעדם. תקרא את הטורים שמתחילים בעמוד הראשון של ידיעות ומעריב ותבין.

אם שנה שעברה הביקורת הייתה על התקשורת שהיא "מלטפת" את המחאה ולא מביעה ביקורת, אז היום סתיו שפיר אומרת בריאיון ברדיו שהתקשורת כבר לא עם המחאה בגלל שיש לערוצי החדשות אינטרס כלכלי להשתיק אותה. אתה מבין כמה התקשורת לא עם המחאה?

ועל התשובה המטופשת של סתיו אני אומר "כנראה שזה יצא במקרה גמור שהתקשורת הפסיקה לאהוב את המפגינים בדיוק יום אחרי שהם ניפצו שמשות של בנקים, איזה צירוף מקרים נדיר" וגם "איפה היה האינטרס הכלכלי הזה שנה שעברה?"

קיצור המחאה מעצבנת אותי. יש בה דברים נכונים אבל המפגינים רוצים רק להפיל את השלטון ולכן בינתיים אין טעם להתייחס אליהם בצורה הוגנת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועוד קמים המצודדים, לא יאומן. הם הראו בדיוק כמה דו פרצופיים הם כאשר הם מגנים "תג מחיר" ומהצד השני מנפצים ונאבקים

בשוטרים וטוענה של "מחאה שקטה לא הועילה, רק ככה הם מבינים".

אם כל כך רע להם, שימתינו לבחירות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחאה אנרכיסטים שהמטרה שלה לתפוס כותרת.

אין לי מקורות אבל יש שמועות שהמפגינים בכוונה ירקו ודחפו שוטרים בשביל שהשוטרים ינסו לעצור אותם (כנראה בכוח עם שימוש באלימות) וה"מפגינים" יצעקו לעיני המצלמות "מדינת משטרע! דיקטטורה! אין חופש דיבור!". PR נטו.

אנשים עם נטיות אלימות שהשתן עלה להם לראש החליטו שהם יכולים לנפץ זכויות של בנקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, בואו נדבר על זה. אני רואה כל כך הרבה שטויות נכתבות כאן על הוול ופשוט מתקשה לשתוק. בתור מי שהיה אתמול מהצד המסקר, לא מצד המפגינים ולא מצד השוטרים, ניסיתי להיות בכל המקומות, ובעיקר להתבונן מהצד. אני חושב שהצלחתי.קודם כל נכון – ראיתי אלימות משטרתית. ראיתי שוטרים דוחפים מפגינים בכוח, ראיתי אותם תופסים מפגינים וזורקים אותם בחזרה לקהל ואפילו ראיתי את אחד המפקדים היותר בכירים בשטח לוקח מפגין וזורק אותו באלימות אל הקהל. אבל זה לא באמת מפתיע, נכון? הרי ידעתם מראש שזה מה שיקרה אתמול. ההפתעה הגיעה דווקא מהצד השני.

אם זו הייתה הפגנה, גדולה ככל שתהיה, בגבולות רוטשילד וכיכר הבימה אז ניחא, מותר לכל אזרח למחות במדינה דמוקרטית. נעזוב לרגע האם הם ביקשו או לא ביקשו אישור, מצידי שיפגינו בלי אישור. וגם מצד המשטרה – ההוראה הייתה לחסום את אזור רוטשילד, לתת לאנשים להפגין במתחם ואחר כך שיתפזרו לביתם. וכך אכן קרה בעשר הדקות הראשונות, עד שלמפגינים עלה השתן לראש.

עמדתי בחזית, מול השוטרים והמפגינים, והמפגינים לא חיפשו אתמול את ההפגנה הלגיטימית – הם חיפשו דם. את הדם של עצמם, כדי שיהיה מה לצלם.

ראיתי מפגינים שמקללים ויורקים על שוטרים רק כי הם עמדו מולם, ראיתי את המפגינים שחיפשו את המכות עם השוטרים ותיאמו ביניהם איזה שוטר ידחפו קודם, ראיתי את המפגין שאמר לי שכדאי לי לזוז אחרת גם אני אפגע מהחפצים שהם עומדים לזרוק תכף, ראיתי מפגין שהכה שוטר רק כדי שהשוטר יהדוף אותו בחזרה והוא יוכל לרוץ לתקשורת ולהתלונן על אלימות משטרתית. ואגב, גם בעיתון גדול אחר (טוב, לא גדול, בינוני מינוס, אבל איכותי) ראו את זה ובכל זאת רצו לצטט את המפגין הזה, פשוט כי הוא התאים להם לאג'נדה.

הגעתי לפני כוחות המשטרה לגן העיר, בריצה. ראיתי את ששת המפגינים שדפקו שם על החלונות עד שיתנפצו ואת שני המפגינים שבאו, בעטו בחלונות הזכוכית של בנק הפועלים, חייכו בגאווה וברחו מהמקום.

מי שחוטף מכות בערב שבת, נותן מכות בחזרה בשבת?

ועוד הערה קטנה. בניגוד למה שכמה חובבי קונספירציות חושבים לא הון, לא שלטון ולא נעליים. מי שהתקשר ב-11 בלילה לדסק החדשות ואמר להם לשנות את הכותרת ל"אנרכיה ברחובות" הייתי אני, לא אף טייקון חובב בצע. מי שהעביר את התמונות והמראות הייתי אני, מי שראה בעיניים את ההפגנה הלגיטימית הופכת לאנרכיה של אנשים שלא רואים בעיניים דבר מלבד אלימות הייתי אני. התביישתי אתמול, באמת. כל כך התביישתי כשהעברתי את הדיווח.

אתמול אף אחד לא דרש צדק חברתי, אף אחד לא ביקש דיור, אוכל או אפילו להחליף את הממשלה. זו לא הייתה מחאה פוליטית, לא הייתה מחאה חברתית אלא מחאה אנרכיסטית. הסיסמא המרכזית הייתה "העם דורש מרי אזרחי". מי שמחפש מכות ימצא אותן, תהיו בטוחים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שהם עשו אתמול סתם גרם לי להרגיש דביל שתמכתי במחאה שנה שעברה. למרות שאין קשר כל-כך בין המחאה של הקיץ הקודם וההתפרעות של הקיץ הזה, זה עדיין עושה לי רע לדעת שהאנשים שעמדו בראש ההתפרעות הזו היו אלו שתמכתי בהם לפני שנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...