פורסם 2012 במאי 1713 שנים יש ברשותי משדר ומקלט RF עם 4-5 ערוצים כמתואר באתר: http://talkingelectronics.com/projects/27MHz%20Transmitters/27MHzLinks-2.html#GS%20REMOTE%20CONTROL%20RECEIVER(איפה שרשום: CHANNEL RECEIVER 4 ,CHANNEL TRANSMITTER 4)הרגל החמישית של הרכיב TX-2B מחוברת ללחצן, לחצן זה מוזיז לי את המכונית קדימה.השאלה:מה אני צריך לשנות או להוסיף(נגד משתנה או כול דבר אחר), כך שאני אוכל לשלוט במהירות המכונית שלי (במקום שתהיה לה מהירות קבועה, כמו עכשיו)?תודה לכול העוזרים, ואם אפשר - שהשינוי יהיה מלווה בשרטוט חשמלי שלא יהיו אי הבנות וכדו'.
פורסם 2012 במאי 1713 שנים הכי סביר נראה לי להעביר PWM מהשלט עצמובשביל זה אתה יכול לייצר גל משולש אם 555 (תחבר אותו כמו שמחברים 555 לגל ריבועי אבל את המתח תיקח מהקבל ולא מהיציאה של ה 555), משווה (שמשווה את המתח למתח DC קבוע מיציאה של פוט), והיציאה של המשווה מפעילה טרנזיסטור שמחבר ומנתק את כל יתר המעגל של השלטכדיי שכל זה יעבוד ההשהיות במעגל של האוטו אמורות להיות קצרות כלומר שהוא מגיב מהר להפעלה ולכיבוי של השלט. ותוסיף גופיי קירור לטרנזיסטורים של המנוע באוטו הם הולכים לעבוד קשה במהירויות בינוניות
פורסם 2012 במאי 1713 שנים מחבר תשתדל לענות לי על כול הסעיפים להלן: ~ לגבי הטרנזיסטורים שגל האוטו, מה אתה אומר, אם אני אשים טרנזיסטורי הספק אני יכול לוותר על הגופי חימום? ~ לגבי ה- 555 , אני מכיר את הרכיב הזה ואת התוכן שלו ישר הפוך ובאלכסון, אני הנדסאי אלקטרוניקה ולמדתי על זה בלי סוף. עכשיו מכיוון שאין לי את הרכיב הזה, אתה יכול להביא לי מעגל חשמלי שמורכב מרכיבים סטנדרטיים כמו נגד,קבל,טרנזיסטור, וכו' שיעשו את העבודה - PWM? ~לגבי הסעיף הקודם מה אתה אומר על סרטוט זה? תודה רבה על העזרה...
פורסם 2012 במאי 1713 שנים לכל טרנזיסטור יש נתונים שמהם ניתן למצוא את ההספק שהוא הולך להעביר לחום במצב מסויים, ומה ההספק שהוא יכול להעביר לסביבה שלו אם ובלי צלעות קירורלטרנזיסטור שהוא לא הספק אין ממש לאיםה לחבר צלעות קירור אז כבר בגלל זה יתכן שתצתרך טרנזיסטור הספק (יתכן שלא - תבדוק קודם אם הם באמת מתחממים)המעגל שהבאת יכול אוליי להחליף את ה 555. תבחר רכיבים שייתנו תדר של לא יותר מכמה Hz (תדר גבוה יותר - סיכוי גבוה יותר שהמעגל הקולט בכלל יתעלם מה PWM, ואם לא אז שהטרנזיסטורים של המנוע יתחממו בגלל הכמות הגדולה יותר של עבודה), ואת ה out שלו תחבר לשלט
פורסם 2012 במאי 1813 שנים לא יודע - הייתי מנסה מהוא יותר כמו 2-5 HZ. תגדיל את הקבלים בהתאמה כדיי להוריד את התדר
פורסם 2012 במאי 1813 שנים מחבר הצלחתי להפיק בערך 3Hz, אבל יש בסה"כ 2 מחזורים בשנייה אחת, לפיכך המכונית שאליה מחובר המנוע תנוע למשך רבע שנייה ותעצור לרבע שנייה ותסע למשך רבע שנייה ותעצור לרבע שנייה וכן הלאה...אתה לא חושב שזה יראה מעפן? הינה תמונה:
פורסם 2012 במאי 1813 שנים למכונית יש מספיק אינרציה כדיי להחליק את זה קצת. אתה תוכל לעלות את התדר אחריי זה אבל עד לגבול מסויים שנקבע על ידיי הקולט (מעל תדר מסויים הוא לא יקבל יותר את ה PWM והמכונית תיסע רק במהירות מקס') והטרנזיסטורים של המנוע (יותר הדלקות וכיבויים = יותר התחממות)
פורסם 2012 במאי 1813 שנים מחבר אחי בניתי את המעגל הזה על מטריצה, וחיברתי מנוע. אבל המנוע מגיב רק למהירות מקסימאלית, כלומר ממצב מסויים של הפוט' המנוע מגיב ישר למהירות מקסימאלית, ומה שהכי היה לי מוזר שהוא הגיב בדיוק אותו הדבר גם כשהוצאתי את הקבלים.במקום המנוע חיברתי לד והוא דווקא כן עבד די טוב, אבל שוב היה לי מאוד מוזר שהוא עבד טוב גם כהוצאתי את הקבלים.
פורסם 2012 במאי 1813 שנים מה קורה אם אתה מחבר במקביל את המנוע והלד ? חוצמזה תשים במקביל למנוע דיודה הפוכה כדיי למנוע ממנו לדפוק את המעגל
פורסם 2012 במאי 1813 שנים מחבר אוקיי הסתדרתי זה בס"הכ היה עניין של להקטין את הפוטנציומטר, אבל תגיד יש לי פוט' של 5K הכי נמוך אז איך אני מחבר עוד 2 נגדים או מספיק אחד במקביל כדי להקטין את ההתנגדות וכך לפתור את הבעיה שיש לי רק פוט' של 5K.ועוד שאלה למה אם אני מוציא את הקבלים ומשאיר נתק המעגל לא משתנה ועובד כמו שצריך גם בלעדיהם?
פורסם 2012 במאי 1813 שנים כשאתה מחבר נגד במקביל לפוט ההתנגדות בין 2 הקצוות משתנה בהתאמה, אבל ההתנגדות מהאמצע משתנה בצורה מסובכת יותר. אני לא בטוח שתקבל שליטה טובה במצב הזה. כדיי להקטין את הזמן אתה יכול להקטין את הקבלים במקום את הפוטהזמן לא אמור להישאר אותו דבר - בלי הקבלים המעגל אמור לרוץ במהירות או להיתקע. אם אתה עושה סימולציה ב EWB אז זה כנראה באג בתוכנה
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.