פורסם 2012 במאי 1413 שנים אני מנסה כרגע להבין מה עובר על הסוללה. היא נראית לא תקינה, אבל התקלה היא לא קצר (אם זה היה קצר לפחות אחת מהסוללות היתה 0V), ולא נתק (אם זה היה נתק הסוללה לא היתה לוקחת 700mA זרם טעינהתנסה את הדברים האלה :כשהמטען מחובר בלי הסוללה, הוא נותן 5V. כשאתה מחבר אותו לסוללה, המתח יורד למתח של הסוללה או נשאר 5V ?תשים את המולטימטר במצב 20A DC ותחבר אותו לשניה בין + ו - של הסוללה (קצר לסוללה). מה הזרם שאתה מקבל ? (אם יש זרם משמעותי אל תמשיך את הקצר יותר מ 1-2 שניות)תשים את המולטימטר במצב V DC ותמדוד מה המתח בין + ו - של הסוללה מייד אחריי שאתה מקצר אותה לשניה. המתח עולה ישר לאותו ערך כמו מקודם ? או באיטיות ? או נשאר נמוך ?
פורסם 2012 במאי 1413 שנים מחבר כאשר המטען מחובר ללא סוללה הוא מפיק 5V מדוייק הסוללה לא יודע למה עלתה ל 4.97V אבל אם אני אחבר אליה מנוע לשניה אחת היא תרד בערך ל 2V.כאשר אני מחבר את המטען לסוללה המתח נשאר על מתח המטען(5V מדוייק) ולא יורד למתח הסוללה(4.97V).כאשר אני מכוון את המולטימטר על DC 20A ומחבר בין + ו - של הסוללה אני אני רואה שהזרם עולה ל 1.35A לחצי שניה ויורד כמעט ל 0A בערך ל 2 שניות וחוזר שוב 1.35A לחצי שנייה ויורד כמעט ל 0A לשתי שניות.כאשר אני מכוון את המולטימטר למצב DC V ומודד בין + ו - של הסוללה באותה שנייה וגם לאחר מכן המתח הוא המתח על הסוללה המטען.אגב: לפני שחיברתי את המטען אל הסוללה הסוללה הייתה על 4.97V כעת לאחר שאני מודד את הסוללה ללא המטען ולאחר טעינה של כ 2 דקות אני רואה שהמתח על הסוללה ירד ל 4.88V.כל מה שאמרתי לך כעת זה על סמך חיבור המטען את הסוללות ללא שום נגד אלא ישירות!!!
פורסם 2012 במאי 1513 שנים הסוללה נראית לי דפוקה - כיאלו שיש משהוא אם התנגדות גבוהה ולא יציבה בטור לסוללהתתחבר לכל אחת מהסוללות בפנים ישירות ל + ו - (תעשה חור בניילון או תוריד אותו לגמרי) ותנסה את הבדיקה של הקצר אל כל סוללה בנפרד + תנסה להטעין כל סוללה בנפרד (שים לב לזרם טעינה שלא יהיה יותא ממה שהמטען יכול להחזיק)וחוצמזה - האם כשאתה מודד את המתח על הסוללה, + ו - נמצאים בכיוון הנכון או הפוך ממה שכתוב על הסוללה ? והאם אתה מחבר את המטען ++ ו -- ולא +ל- ו -ל+ ?
פורסם 2012 במאי 1513 שנים מחבר אני מחבר אדום לאדום ושחור לשחור חוץ מזה שבדקתי עם המולטימטר שזה אכן כך (כלומר מדדתי את המתח על הסוללה והמטען שאני מקבל מתח חיובי ולא שלילי).לגבי זה שאמרת להתחבר לכל סוללה בנפרק עם ה+ וה- של כול סוללה בנפרד כבר עשיתי את זה עם המחט שאמרת לי, כול סוללה מפיקה 1.26V שווה בשווה.לא הבנתי את מה שאמרת: "תתחבר לכל אחת מהסוללות בפנים ישירות ל + ו - (תעשה חור בניילון או תוריד אותו לגמרי) ותנסה את הבדיקה של הקצר אל כל סוללה בנפרד + תנסה להטעין כל סוללה בנפרד (שים לב לזרם טעינה שלא יהיה יותא ממה שהמטען יכול להחזיק)"
פורסם 2012 במאי 1513 שנים תנסה להטעין את כל אחת מהסוללות בנפרד בדרך הזאת, תוך כדיי שאתה מטעין בטור אם המולטימטר ומודד את הזרםתוודא שהזרם לא יותר מ 700mA כדיי לא להרוס את המטען ותבדוק אם ההתנהגות של כל הסוללות זהה או שיש אחת שמתנהגת שונה מהאחרות
פורסם 2012 במאי 1513 שנים מחבר סוללה 1: כאשר המולטימטר בטור הזרם 1.7A קבוע . וכאשר הוא מוטען המתח עליו 1.4V.סוללה 2: כאשר המולטימטר בטור הזרם 2.19A קבוע. וכאשר הוא מוטען המתח עליו 1.5V.סוללה 3: כאשר המולטימטר בטור הזרם 2.6A קבוע. וכאשר הוא מוטען המתח עליו 5V. (אגב על סוללה זו יש מתח של 0V כאשר אני מודד אותה לבד ללא מטען). סוללה 4: כאשר המולטימטר בטור הזרם 3.1A קבוע. וכאשר הוא מוטען המתח עליו 1.48V.
פורסם 2012 במאי 1513 שנים מחבר עכשיו כשפירקתי את ארבעת הסוללות אני בודק שוב את אותה בדיקה ו..:סוללה 1: כאשר המולטימטר בטור הזרם 3.5A קבוע . וכאשר הוא מוטען המתח עליו 1.5V.סוללה 2: כאשר המולטימטר בטור הזרם 3.5A קבוע. וכאשר הוא מוטען המתח עליו 1.5V.סוללה 3: כאשר המולטימטר בטור הזרם 3.5A קבוע. וכאשר הוא מוטען המתח עליו 1.5V. סוללה 4: כאשר המולטימטר בטור הזרם 3.5A קבוע. וכאשר הוא מוטען המתח עליו 1.5V.כול הסוללות בדיוק אותו הדבר!!!
פורסם 2012 במאי 1513 שנים יש מצב שהיה מגע דפוק איפה שהואתנסה שוב להטעין את כל הסוללות ביחד ותראה מה הזרם טעינה ואם יש עלייה במתח
פורסם 2012 במאי 1513 שנים מחבר ללא טעינה כלל המתח על ארבעת הסוללות ביחד שחיברתי בטור הוא 5.1V.המתח על שאני מודד אל הסוללות כאשר הם מוטענות הוא 5V.מתח המטען לבד ללא הסוללות הוא 4.5V.חיברתי את המולטימרטר בטור בין המטען לסוללות והזרם הוא 0.07A.מה זה הדבר הזה אני לא מבין!!!!!!!!
פורסם 2012 במאי 1513 שנים אם מתח הסוללות גבוה יותר ממתח המטען לא תהיה טעינהעכשו המטען נותן פחות מ 5V ? מה קורה אם אתה מחבר אליו עומס קטן כלשהוא ? (מאוורר של מחשב למשל)אם המטען מקודם היה נותן 5V ועכשו הוא לא אז יש מצב שהוא נדפק מהפעם שבו הוא הוציא 3.5A
פורסם 2012 במאי 1513 שנים כשהמתח בכל הסוללות 5.1V (בלי מטען) זה אומר שהן מוטענות - קח ותשתמשאם המטען מוציא 4.5V והסוללות 5.1, לא תהיה טעינה כי המתח בסוללות כבר יותר גבוה מהמתח של המטען. ה 5V שאתה מקבל כשהמטען מחובר הוא כנאה תוצאה של זרם שעובר אחורה מהסוללות לתוך המטען (נגדי עומס, מעגל בקרה וכו' שלוקחים קצת זרם)בלי קשר, מטען שהוא ספק ממותג שאמור להוציא 5V לא אמור להוציא 4.5 כשהוא תקין ובלי עומס, יכול להיות שהוא קצת נדפק, ויכול להיות שיש לך גליצ' במדידה (כמו שכבר היה כשחשבנו שסוללה 3 דפוקה)
פורסם 2012 במאי 1513 שנים מחבר אתה אומר לי קח ותשתמש בסוללות כי הם 5.1V, אבל אם אני משתמש בהם אז הם מסובבות לי את המנוע לאט מאוד ואחרי דקה אני מודד את המתח בסוללות והוא עומד על 2.5V ....ולאחר כמה זמן (כמה שעות) הפלא ופלא הסוללות על 5V...זה משהו מוזר.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.