במה בדיוק כרוך שחרור מהמכס? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

במה בדיוק כרוך שחרור מהמכס?


yonizaf

Recommended Posts

עד היום הקפדתי שלא לקנות דברים שעולים 50$ ומעלה כי זה הבנתי שזה מעוכב במכס (בשביל לשלם מע"מ או משהו), ולא היה לי כח להסתבך עם זה.

לאחרונה עלה לי החשק לקנות משהו שעולה יותר מ50$, אבל לפני שאני מחליט לעשות את זה, אני רוצה לשאול את דעת בעלי הניסיון בפורום, כדי להיות בטוח במה בדיוק זה כרוך:

1. איפה נמצא ה'מכס' הזה, כלומר לאן צריך להגיע כדי לשחרר את החבילה? האם זה מגיע לסניף הדואר ושם צריך לשלם מכס כדי לקחת, או (כמו שהבנתי) שיש במקום מסויים שנקרא 'בית מכס' וצריך ללכת לשם כדי לשחרר את החבילה?

2. אם אכן מדובר במקום מסויים, שבמקרה רחוק שעה וחצי נסיעה מהבית שלי (נגיד), יש מצב לשלם להם בטלפון (וכדומה) כדי שהחבילה תמשיך לדואר בדרך הרגילה, במקום להגיע עד לשם? (כי לא בהכרח שהחבילה תהיה שווה את הזמן, הכסף והטרחה שבנסיעה)

וגם אם יש למישהו עוד מידע בנושא שכדאי לדעת, תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם החבילה מעוקבת במכס תצטרך לנסוע לשחרר את החבילה. תריץ בדיקה חיפוש יש על זה אין ספור נושאים.

באופן גדול אין מה לפחד ממכס, לא כל חבילה נעצרת ואם זה מאיביי אתה תמיד יכול לבקש להקטין את הסכום שעל החבילה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרוב החבילה תעוכב במכס ואז תגיע לסניף הדואר המקומי שלך ושם תשלם את המכס עצמו

מדי פעם במקרים מיוחדים מבקשים ממך להגיע לבית המכס (חיפה או ת"א) במקרה כזה לרוב גם יגידו לך לשלם עמילות מכס (100+)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באופן גדול אין מה לפחד ממכס, לא כל חבילה נעצרת ואם זה מאיביי אתה תמיד יכול לבקש להקטין את הסכום שעל החבילה

אולי למי שגר בתל-אביב, ירושלים או חיפה אין מה לפחד ממכס. אבל אם אתה גר בגליל העליון, וצריך לנסוע כמעט שעתיים (ואולי גם אין לך רכב) כדי לשחרר חבילה של 60$, פתאום זה נהיה קצת יותר מפחיד. לכן אני רוצה לברר את העניין עד כמה שאפשר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שחרור מהמכס דרך דואר ישראל

שחרור אוטומטי

כאשר החבילה מגיעה לארץ, דואר מבצעים שחרור אוטומטי של החבילה מידי המכס. לאחר תיאום טלפוני מול רשות הדואר, החבילה תגיע ישירות לסניף הדואר הקרוב למקום מגוריו של מבקש הסחורה. לקוח המעוניין לבצע שחרור חבילה מהמכס דרך דואר , יאלץ לשלם עמילות מכס, הקצאת אשראי ותשלום מע"מ.

יש מבין?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יש מבין בכלל. אם הייתי סומך על ההבנה שלי בדף רשמי כלשהו, לא הייתי טורח לשאול. השאלה היתה מופנית לאלה שכבר עשו את זה ויודעים בדיוק איך זה עובד, לא מה התיאור הרשמי והלא לגמרי ברור.

אז בוא נראה מה היה לנו:

לפי התגובה הראשונה של Symbore, הבנתי שכל חבילה שצריך לשלם עליה מכס (ובהנחה שלא 'פספסו' אותה) תחכה בבית המכס הקרוב (ואין הרבה כאלה), ויהיה צורך לנסוע ולהביא אותה.

לפי התגובה של iakovl, היה מובן שבמקרה רגיל אפשר לשלם את המכס בדואר המקומי ואז לחכות שהחבילה תגיע לשם (ובמקרה כזה לא משלמים 'עמילות מכס'). במקרים מיוחדים (שלא יודע מה זה אומר) צריך לנסוע למכס עצמו, ואז כן משלמים גם עמילות מכס.

לפי הציטוט בתגובה השניה של Symbore, לא ברור לי בכלל אם כל המשפטים האלה מדברים על אופציה אחת או שתיים לשחרור מהמכס (מדברים גם על תיאום טלפוני?), ונראה שדווקא במקרה שמשלמים דרך הדואר כן צריך לשלם עמילות מכס.

אז בסופו של דבר, מה נכון מכל זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי חבילה המעוקבת במכס תחכה לך בבית המכס.

אתה גר רחוק והעלות VS התועלת אינה מצדיקה את הנסיעה אתה יכול לשחרר את החבילה דרך בית הדואר זה אפשרי אבל אתה מסכים לכך שהחבילה תפתח שלא על ידך וב' תשלום סימלי נוסף כלשהו (לא בטוח לנוגע ב')

כיצד לברר? ללכת לסניף הדואר הקרוב אליך ולשאול ואחר מכן להתקשר למכס ולשאול ולהשוות בין התשובות, הממוצע שתקבל זה מה שיקרה בפועל.

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...