עבור לתוכן

מעגל הורדת מתח 12v to 3.7v

Featured Replies

פורסם

שלום.

אני צריך מעגל פשוט להורדת מתח מ 12V ל 3.7V פחות או יותר...

חשבתי לקחת את המייצב 78L05 שיוריד לי ל 5V ואז להוסיף 2 דיודות שיורידו בעוד 1.4V אבל אני לא ממש יודע איך להוסיף את הדיודות....

מישהו פה יכול לעזור?

תודה.

פורסם

מה אתה מתכוון להזין מה3.7 וולט האלה ? איזה זרם זה יצרוך ? והאם זה דורש מתח יציב ומדוייק ?

הדרך שהצעת אפשרית אבל לא מומלצת מכיוון שעל דיודה לא נופל 0.7 וולט בכל תנאי, המתח תלוי בזרם שזורם בה והוא יכול לנוע בין 0.5 ל 1 וולט כמובן הוא גם תלוי בסוג הדיודה הטמפרטורת הסביבה.

פורסם
  • מחבר

12V מהמצבר של הרכב, ואני צריך 3.7V לרכיב מסויים...

אני צריך זרם קבוע של 3.7V

פורסם

מה גודל הזרם שאתה מצפה לצרוך ?

אם הזרם לא גבוה מידי תוכל להשתמש בLM317 פשוט. שים לב שתצתרך אולי HeatSink אם זרם גדול מכ120mA.

בנוסף כדאי מאוד להגן על המייצב מרעשים שהאלטרנטור מייצר וכו'.

פורסם
  • מחבר

100mA של ה 78L05 מספיק לי.... איך אני מייצר הגנה מהרעשים של האלטרנטור?

עוד שאלה אם כבר אנחנו עוסקים ברעשים......

יש לי חיבור AUX ברכב, שיצרתי אותו בקומבינה, הלחמתי חיבור 3.5MM ישירות להכנה לחיבור שמאל וחיבור ימין במערכת.

כשאני מחבר את ה AUX ושומע שירים הכל בסדר, עד שאני מחבר את האייפון למשל למטען באותו זמן, ושומעים רעשים מאוד מעצבנים...

קראתי קצת באינטרנט והבנתי שקיים Ground Loop Isolator שאמור לפתור את הבעיה...

העסק הוא דיי יקר בשביל פילטר קטן בשביל השמיעה....

יש אולי דרך אלקטרונית לעשות את זה??

או איזשהי דרך אחרת לסדר את הבעיה?

אשמח לתשובות על 2 השאלות, תודה.....

פורסם

שים לב שעבור מיצבי המתח 78Lxx (אריזת TO-92) יש אפשרות "לשרוף" הספק של עד 0.75W ז"א שהזרם המקסימלי שתוכל לספק הוא: 90mA. כמובן שצריך מקדם בטיחות של לפחות 30%.

לפי דעתי LM317 או LM317L יתאימו, רק צריך לחבר למייצב מעגל הגנה.

אני לא מבין גדול ברכב, אבל אני אחפש איך מגנים מפני הפיקים של האלטרנטור, לדעתי צריך כמה דיודות TVS או משהו.

פורסם
  • מחבר

בקשר ל 78L05, כעיקרון אני צריך סה"כ 60mA פחות או יותר, פשוט חשבתי שהמייצב הנ"ל מספק תמיד 100mA, כנראה שלא,

אז זה טוב לי.....

ובקשר לעניין השני, חשבתי הרי הרעשים האלה מיוצרים כי גם ה AUX וגם המטען ברכב מחוברים על אותו GROUND...

אולי אני יפתח את המערכת עוד פעם, וילחים את הGROUND של ה AUX למקום אחר....

אפשרי?

ד"א הוספתי אותך במסנג'ר שיש לך בפרטים, תאשר בבקשה, תודה....

פורסם

כאן יש מעגל להגנה מפני הרעשים.

אני הייתי משתמש בLM317 באריזת TO220 מכיוון שאם תצרוך 60 מיליאמפר קבוע מLM317 באריזת TO92 המייצב יתחמם ב90 מעלות [לפחות !] (ז"א מעל טמפרטורת הסביבה כך שהטמפ' הכללית תהיה מעל 115 מעלות).

לעומת זאת אריזת To-220 תגיע ל55 מעלות.

אני כבר הרבה זמן לא משתמש במסנגר, או בICQ. מסתבר שהפרופיל שלי מאוד לא מעודכן.

פורסם
  • מחבר

תודה רבה !

עכשיו האם המסנן רעשים הזה מתאים גם לחיבור AUX לרכב?

ולגבי חיבור ה GROUND בשאלה הקודמת, יעבוד?

האם AMS1117 שזה אותו דבר כמו ה LM317 פשוט SMD...

האם הוא יהיה בסדר מבחינת התחממות ?

פורסם

את השאלה לגבי הרעשים והGround loops כדאי לך להפנות לאנטולי.

לגבי הAMS1117, הוא דומה מאוד לLM317 רק שהוא low dropout שזה לא משנה לך והוא SMD.

ההתחממות תלויה בסוג האריזה, שים לב לפי דפי הנתונים הוא קיים בSOT-223, TO-252 ו SOIC.

SOIC הכי גרוע מבינהם מבחינת ההתחממות (יתחמם ב80 מעלות מעל לטמפ' הסביבה), SOT223 יתחמם ל45 מעלות מעל לטמפ' הסביבה וSOT252 לכ40 מעלות מעל לטמפ' הסביבה.

החום הזה עלול להשמע גבוה מאוד אבל הAMS1117 מוגדר לעבוד עד 125 מעלות צלסיום (כמובן עדיף לקחת מקדם בטיחות ולא לעבוד את ה100 מעלות לצורך העניין).

פורסם
  • מחבר

התכוונתי ל SOT223 , וחשבתי גם להדביק לו עם דבק טרמי היטסינק ש"ישאב" את כל החום ממנו....

אפשר יותר פרטים מי זה אנטולי? איך לפנות אליו?

תודה.

פורסם
  • מחבר

מייק שאלה קטנה...

אם למשל הממיר מתח שאני בונה יתן 100mA

אבל המכשיר שאליו הוא מחובר, לוקח רק 50mA

מהמצבר נלקח 100 מילי אמפר לשעה? או 50 ?

פורסם

מכיוון שהספק הוא ספק ליניארי (ולא ספק ממותג) הזרם שילקח מהמצבר יהיה שווה לזרם שילקח מהמייצב.

ז"א אם הצרכן שמחובר למייצב צורך 50 מיליאמפר - ממצבר הרכב גם כן ילקח 50 מיליאמפר.

זאת למרות שהמתח נמוך יותר. אם תסתכל על ההספק הרכב יספק 12 וולט ו50 מיליאמפר (לצורך העניין) ההספק יהיה 0.6W.

המייצב יוציא מתח של 3.7v בזרם של 50 מיליאמפר וההספק שיצא לצרכן יהיה 0.185W .

אז לאן בעצם "נעלמו" לנו 0.415W ?

ההספק הזה בעצם מתבזבז על המייצב עצמו - ולכן הוא מתחמם.

פורסם
  • מחבר

סליחה אבל לא ממש הבנתי.

זתומרת גם אם המייצב מתח נותן 100mA והמכשיר שמתחבר אליו לוקח רק 50

אז ילקח מהמצב 50 או 100 ?

עוד שאלה...

באשכול השני רשמתי על לחיצה על כפתור במשך 6 שניות...

הכפתור נראה ככה:

http://img201.imageshack.us/img201/6924/gsfgsfg.jpg

האם אפשר איכשהו לעשות שאני מקבל זרם שילחץ על הכפתור הזה גם?

תודה

עריכה:

בקשר ללחצן, לפי מה שהבנתי קוראים לו SMD Tact Switch, אבל איך עובד הקטע אצלו של השניות ?

פורסם

אני אולי יכול לעזור לך קצת לגבי הרעשים ברכב עם AUX.

יש אצלי אותה תופעה, למה היא נגרמת בדיוק אני לא יודע, אני לא מומחה באלקטרוניקה, אני יודע שזה בגלל אדמה משותפת בכללי, ולפעמים בגלל זליגה, נגיד אצלי זה רץ על אותו כבל.

בנוסף זה תלוי במטען שיש לך ברכב, יש לי אחד שאיתו אין רעשים כלל, ואחד אחר (כנראה סיני זול) שעושה הרבה רעש.

עכשיו יש מבודדי אדמה.

אתה יכול לשים מבודד אדמה על האות הקולי, אני נסיתי את זה וזה שינה משמעותית את הסאונד לרמה שלא מקובלת עלי.

לחלופין את יכול לשים מבודד אדמה על חיבור ה12V, ניסיתי את זה, זה עבד חלקית בלי לפגוע בסאונד.

שורה תחתונה, אם יש לך יכולת לבדוק מטענים, אז יש כאלו איכותיים שמנטרלים את הרעשים האלו... זה הכי מומלץ.

הדרך השנייה היא לשים מבודד אדמה על ה12V

דרך שלישית ולא מומלצת (למרות שאתה יכול לנסות) מבודד אדמה על אות הסאונד.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים