עזרה במציאת לוח אם, מעבד i7, עד 1000 ש"ח לעריכת וידאו - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה במציאת לוח אם, מעבד i7, עד 1000 ש"ח לעריכת וידאו


ofir667

Recommended Posts

שלום,

אני רוצה להרכיב מחשב שמיועד לעריכת וידאו, שימוש בתוכנות AVID, PHOTOSHOP, AFTER EFFECTS, CUBASE, FINAL CUT ועוד.. עכשיו אני באמת לא מבין הרבה בלוח אם, אשמח אם מישהו יעזור לי וימליץ לי על לוח אם טוב - עד מחיר של אלף שקל - שיאפשר לי לבנות מחשב חזק. אני עדיין לא סגור בדיוק על המפרט אבל פחות או יותר - מעבד i7, זכרון של 8GB ואולי שניים, כרטיס מסך אני עדיין לא יודע אבל זה יהיה של בערך בשווי של 1200 שקל, שני דיסקים קשיחים SATA III כל אחד 1TB, לא יודע אם זה עקרוני אבל FIREWIRE, 3, זהו פחות או יותר..

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום ofir667,

ערוך בבקשה את כותרת הדיון לכותרת עניינית על-פי חוקי הפורום.

כדי להפוך את הכותרת לעניינית הוסף לה את שם הפלטפורמה או דגם המעבד, התקציב ותמצית השימושים.

האם לא כדאי שתפתח דיון בפורום מפרטי מחשב שם תוכל לקבל המלצה על המערכת כולה?

אני שואל מכיוון שהזכרת פה כמה דברים שלדעתי הם מיותרים. אין שום טעם לקנות כונן קשיח בממשק חיבור SATA 6Gb/s (מה שמכונה SATA3) משום שהמנגנון המכני של כונן קשיח לא מתקרב אפילו לנצל את רוחב הפס הזה. חוץ מזה שלאור מחירי הכוננים הקשיחים היום, כנראה שעדיף למצוא פתרון זמני (שימוש בכונננים ישנים עם יש, קנייה של כונן אחד בלבד וכן הלאה) מאשר לשלם כזה סכום. כשהמחירים ירדו בחזרה (בתקווה בחודשים הקרובים) ניתן יהיה לבצע השלמות.

גם לגבי נחיצותו של הכרטיס הגרפי, ועוד אחד כזה יקר, אני לא בטוח.

לעומת זאת, בהתאם לסוג העבודה שלך ייתכן שכדאי לך להשקיע עוד קצת ב-16GB של .

כך שבקיצור, אם אתה מעוניין לקבל המלצה רק על לוח-אם כמובן שניתן יהיה להמשיך בדיון. אבל אם אתה רוצה לדון על כל המפרט במרוכז (כל הרכיבים ולא רק הרכיבים שבהם עוסק פורום זה), מה שלדעתי כדאי, פתח בבקשה דיון מסודר (ענה על השאלון שבסטיקי שבראש הפורום שם) בפורום מפרטי מחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צריך להחליט אם אתה מעוניין ב-OC או שלא (ובאיזה דרגה) כי יש לזה משמעות בבחירת לוח האם. לדעתי עדיף לך להשאיר את האפשרות ל-OC פתוחה. בפלטפורמות SB ביצוע OC עד לדרגה בינונית (תדר של 4.3-4.5Ghz הוא פשוט וקל יחסית. תצטרך להקדיש קצת זמן ולהכיר את המונחים, להבין מה אתה עושה, אבל לא חסרים מדריכים (כולל פה בפורום) ותמיד תוכל להעזר בפורום. אם אתה מקודד או מרנדר הרבה וכל פעולה אורכת זמן משמעותי, ייתכן של-OC תהיה השפעה מובחנת על הפעולות האלה. המחיר של זה הוא קניית גוף קירור מתאים (לא בהכרח מאוד יקר) וייתכן שגם קצת יקר יותר.

בחריצי הרחבה הכוונה לחריצים מסוג PCI ו-PCIe שמיועדים לכרטיסי החרבה שבעזרתם ניתן להוסיף פונקציונליות שחסרה בלוח. לדוגמה, כרטיס גרפי (חריץ כזה קיים בכל לוח), כרטיס אודיו, בקרים שונים (Firewire אם אין בלוח לדוגמה -- לזה עוד נגיע בהמשך כי לרוב הלוחות אין היום חיבור FW ומאוד ייתכן שאם הדרישות שלך לא מצדיקות קניית לוח יקר, יהיה עדיף לך לקנות כרטיס הרחבה שיצא זול יותר מאשר לשלם הרבה יותר על בקר שכזה בלוח).

אם אין לך מושג אם אתה צריך או לא, זה אומר שכנראה שלא :).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי השתכנעתי אני רוצה להשאיר אופציה לOC..

לגבי העניין השני, אני צריך שיהיה חיבור FIREWIRE בוודאות, והאמת שעדיף שתהיה אפשרות בהמשך להוסיף כל מיני דברים כמו כרטיס עריכה (לא יודע אם זה קשור..) וכרטיס קול.. תראה, אני כרגע בתחילת הדרך ולא מבין גדול בדברים האלה, ובהמשך הם יהפכו מורכבים יותר, אני רוצה שהמחשב יהיה מותאם גם לצרכים העתידיים שלי ולא נקודתית למה שעכשיו.. לא יודע מה זה אומר בדיוק קונקרטית על הלוח אם שאני אקנה עכשיו אבל בכל מקרה עדיף שיהיו אפשרויות ריאליות..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כפי שציינתי. בקר Firewire לא תמצא ברוב הלוחות החדשים.

מכיוון שהדרישות שלך לא מאוד גדולות אתה יכול להסתפק בלוח זול יחסית ויהיה מאוד חבל לשלם כמה מאות שקלים יותר עבור לוח עם בקר Firewire כשאתה יכול להוסיף את הפונקציונליות שלו באמצעות כרטיס הרחבה שעולה, נניח (לא מעודכן במחירים) 100 ש"ח.

אני רוצה שהמחשב יהיה מותאם גם לצרכים העתידיים שלי ולא נקודתית למה שעכשיו..

בעולם החומרה באופן כללי, אי אפשר להתכונן לעתיד. אתה צריך לקנות בכל נקודת זמן את המערכת המשתלמת ביותר לצרכים שלך, ובבוא העת אם וכאשר דרישותיך ישתנו באופן מהותי ותדע להגדירן טוב יותר אז להחליפה במשתלמת ביותר שעונה על הדרישות שלך באותה נקודת זמן.

אם אתה לא יודע להגדיר מהן הדרישות שלך אז בלתי אפשרי לתת להן מענה. בעקרון, ללוח מוסיפים פונקציונאליות באמצעות חריצי הרחבה. לכל לוח יש מספר שונה של חריצי הרחבה מכל סוג (יש סוגים שונים). כרטיס גרפי לדוגמה (אם לזה התכוונת בכרטיס עריכה) תוכל להוסיף לכל לוח. כרטיסים אחרים כגון אודיו, בקרים קלט/פלט שונים גם תוכל להוסיף בהתאם לחריצי ההרחבה שבלוח. לדעתי לוח עם כמות חריצי הרחבה ממוצעת בהחלט יענה על הצרכים שלך גם אם תחליט בעתיד להוסיף פונקציונאליות מסוימת ולכן אין פה צרוך לחפש את הלוח שמכיל "הכי הרבה" (שכנראה גם יהיה הכי יקר) כשבכלל לא בטוח מה אתה צריך.

ASROCK Z68 PRO3-M הוא לוח מומלץ מאוד. יאפשר לך לבצע OC לאזור ה-4.3-4.5Ghz (בהתאם לאיך שיגיב המעבד שלך) שזאת לדעתי נקודת ה-OC המאוזנת ביותר לפלטפורמה. לא מכיל בקר Firewire אך מכיל חריץ PCI שלו תוכל להוסיף בקר שכזה.

P8Z68-V הוא לוח שלא יגביל אותך ב-OC ומכיל מגוון גדול יותר של חריצי הרחבה. לא מכיל FW אך ניתן להוסיף. אם שוקל לקנות אותו אז ייתכן (בהתאם להפרש המחיר) לקנות כבר את ה-P8Z68-V PRO שמכיל 2 חיבורי FW.

מבית GB יש לך את Z68A-D3H-B3 שכל עוד לא תנסה לבצע בו OC מאוד גבוה (שוב, אזור ה-4.5 הוא ממילא המאוזן ביותר מבחינת היחס בין מאמץ-תמורה, וזה לא נחשב OC גבוה) הוא כנראה האפשרות המשתלמת ביותר עבורך -- מכיל גם 2 חיבורי FW וגם מגוון גדול יחסית של חריצי הרחבה (שדי יכסה אותך מהבחינה הזאת) וכל זה במחיר משתלם למדי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-Z68 Extreme3/Gen3 לוח מצוין, אבל אין FW

בתקופה החארונה עולות קצת תלונות לגבי ה-Z68 Extreme4 ברחבי הרשת. חלק מהאנשים נתקלו בכל מיני בעיות. מכיוון שלא כולם נתקלו בבעיות אני מניח שמדובר בבעיה נקודת של אצווה או אצוות מבודדות. לכן לדעתי לא צריכה להיות מניעה לקנות אותו בנקודת הזמן הנוכחית. מצד שני, בהתאם למחירו בהשוואה ל-P8Z68-V/Pro שברוב המקומות הם די זהים, אפשר גם להימנע מהסיכוי ליפול על לוח בעייתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על העזרה!

רק שאלה אחרונה אחרונה, אני רוצה להבין טוב כדי שאוכל להחליט, יש הבדל גדול בין P8Z68-V PRO לבין Z68A-D3H-B3 של GB? מה ההבדל? עד כמה זה משנה? תודה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את ההבדלים במפרט אתה יכול לראות על-ידי השוואת המפרטים של הלוחות.

ההבדל העיקרי מעבר להבדלים כלשהם במפרט (שיכולים להיות משמעותייםו ויכולים להיות גם שלא) הוא באיכות מערכת החשמל.

כל עוד אתה לא מתכנן OC גבוה מ-4.5Ghz אין לזה ממש משמעות עבורך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...