מסלול התפתחות עבור מהנדס תעשיה וניהול: בסיסי נת' ומע' מידע אל מול "תפעול" - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסלול התפתחות עבור מהנדס תעשיה וניהול: בסיסי נת' ומע' מידע אל מול "תפעול"


Ido.G

Recommended Posts

שלום,

לאחרונה סיימתי לימודי הנדסת תעו"נ בשנקר. עד כה לא מצאתי עבודה וכרגע אני ממלצר (כך עשיתי בשנתיים האחרונות). אני מחפש בעיקר עבודה בתחומי התפעול השונים: ניהול פרויקטים, או"ש, Planning וכדומה. לאחרונה הציעו לי משרה שכוללת התעסקות וכתיבת "קוד" SQL. כלומר, משרה שלא תעזור לי כמעט בכלל לתחומים שלעיל, אך כן תקדם אותי בעולם מערכות המידע, ה BI וכל זה.

אני יודע שיש בפורום מספר מהנדסים. לכן רציתי את דעתכם לגבי האפשרות להתפתח בעתיד בכל אחד מהתחומים הנ"ל ועד כמה אפשר להרוויח בהם כאשר אתה בעל נסיון. חלק מהחששות שלי ממשרת תמיכה ב SQL היא שבסופו של דבר, אתה מעיין "סוג ב" של מתכנתים. זה לעומת שאר התחומים, שפשוט מהווים תחום ידע בפני עצמם והם ליבת הנדסת התעשיה.

בקיצור, אשמח אם אנשים שמבינים בתחום יביעו את דעתם ואת הגיגיהם שקשורים לזה.

תודה והמשך שבוע נעים. ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לומד תעשיה וניהול בטכניון (שנה רביעית), וגם בפקולטה שלי יש חלוקה לשתי מגמות - מגמת ייצור ושירות ומגמת מערכות ידע. המצב התעסוקתי של הסטודנטים שלומדים במגמת ייצור ושירות הוא לא הכי טוב (בשפת המעטה). לעומת זאת, רבים מהחברים שלי שלומדים במגמת מערכות ידע (ואני ביניהם) עובדים כבר היום בחברות הייטק שונות (רפא"ל, , אלביט וכו').

אני גם יכול להגיד לך שבעבודה שלי (שהיא עבודה של מערכות ידע נטו), חלק גדול מהמהנדסים, כולל בתפקידים בכירים יחסית, הם בוגרי תעשיה וניהול ואפילו מאסטרטנטים בפקולטה בתחומים כמו חקר ביצועים פונים בסופו של דבר להייטק ומערכות מידע, ולא לתפעול.

יכול להיות שאני לא מכיר מספיק את העולם של תפעול כי הוא לא מדבר אלי כל כך, אבל ממה שאני רואה זה שוק הרבה יותר קטן מעולם מערכות הידע ולכן בהתאם גם קשה למצוא בו עבודה - על אחת כמה וכמה אם אתה בוגר מכללה.

אם אתה "מתעקש" על תחום התפעול, תנסה להתקבל לחברת ייעוץ - זו עבודה שחורה (ומגעילה, לדעתי) אבל היא נותנת לך איזשהו בסיס מקצועי להתקדם בעתיד למשרות יותר רציניות.

נ.ב. ד"ש לדר' סעדיה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוי, ד"ר סעדיה. אימת שנקר. :lol: הרמה האקדמית בקורסים שלה לא גבוהה מאוד, אבל היא אוהבת להעסיק את התלמידים היטב עם העבודות שלה. היא לימדה גם אותכם?

אני יודע שאתה לומד תעו"נ בטכניון, אבל הייתי בטוח שכבר סיימת (כלומר, חשבתי שלמדת :P ). אשמח אם תכתוב באיזה משרה אתה עובד.

לגבי בוגרי מכללה במשרות "תפעול": אני דווקא דיי בטוח שאתה טועה, ממה שאני מכיר. אני מכיר מספר אנשים שלמדו איתי שהתקבלו למשרות טובות בחברות מכובדות. בוגרי שנקר בתעו"נ "נחשבים" יחסית, לפחות במרכז. לפני שבועיים הייתי במרכז הערכה למשרת ניהול פרויקטים ב , יחד עם בוגרי ב"ש (שדווקא בהם התחלתי לזלזל לאחרונה). לצערי לא התקבלתי.

נכון לכרגע כבר סגרתי על משרה בחברה קטנה אשר מפתחת מערכות CRM. המשרה היא תמיכה במערכת, תוך כדי תחזוק קוד ה SQL בה. לא מלהיב, אבל צריך להתחיל מאיפשהו. אחרי שנתיים וחצי של מלצרות - הגיע הזמן לחזור לתפקיד שבו יש קצת חשיבות לכישורים "שכליים" יותר.

משעשע שבטכניון זה מערכות *ידע*. מתחכם קצת לדעתי. האם היה לכם קורס בניהול ידע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוי, ד"ר סעדיה. אימת שנקר. lol.gif הרמה האקדמית בקורסים שלה לא גבוהה מאוד, אבל היא אוהבת להעסיק את התלמידים היטב עם העבודות שלה. היא לימדה גם אותכם?

לא, הבת שלה לומדת איתי :)

אני יודע שאתה לומד תעו"נ בטכניון, אבל הייתי בטוח שכבר סיימת (כלומר, חשבתי שלמדת tongue.gif ). אשמח אם תכתוב באיזה משרה אתה עובד.

אני עובד בקבוצה בתוך מחלקת ה-IT של , כשבערך חצי מהסטודנטים בקבוצה הם סטודנטים לתעשיה וניהול מהטכניון, והשאר הם סטודנטים למדמ"ח/חשמל מהטכניון, אוניברסיטת חיפה ובראודה.

לגבי בוגרי מכללה במשרות "תפעול": אני דווקא דיי בטוח שאתה טועה, ממה שאני מכיר. אני מכיר מספר אנשים שלמדו איתי שהתקבלו למשרות טובות בחברות מכובדות. בוגרי שנקר בתעו"נ "נחשבים" יחסית, לפחות במרכז. לפני שבועיים הייתי במרכז הערכה למשרת ניהול פרויקטים ב , יחד עם בוגרי ב"ש (שדווקא בהם התחלתי לזלזל לאחרונה). לצערי לא התקבלתי.

יכול להיות שאני טועה, כמו שאמרתי ההיכרות שלי עם התחום מוגבלת בעיקר להיכרות של חברים שלי שלומדים במגמת ייצור ושירות ומתקשים למצוא עבודה במשרת סטודנט. יכול להיות שאצל בוגרים המצב שונה, אז אני מניח שעוד שנה אני אדע קצת יותר טוב מה קורה בתחום הזה.

שכחתי להתייחס לנקודה הזאת בתגובה הקודמת שלי, אז אני אתייחס לזה עכשיו -אתה צודק במידה מסוימת שעולם התפעול הוא הליבה של תעשיה וניהול ושבעולם של מערכות מידע אתה תמיד תהיה שני למתכנתים או מהנדסי חשמל. אבל זה לא בהכרח חייב להיות כך - כמו שאני רואה את זה, בעולם ההייטק תואר בהנדסת תעשיה וניהול הוא תואר של כלבויניק, של מהנדס שיכול למלא כל תפקיד. הוא יכול להיות אחראי על IT OPS, הוא יכול לנהל מסדי נתונים ברמה הארגונית, או שהוא יכול לאפיין מערכות מידע לפני שלב המימוש. סקאלת התפקידים היא מאוד רחבה, ולכן אתה לא בהכרח חייב להיות "מתחת" למתכנת. בהרבה מקרים, המתכנת הוא זה שיהיה כפוף אליך.

ברור שתפקיד של תמיכה במערכת CRM הוא לא פסגת השאיפות של כל מהנדס, אבל קח בחשבון שזה תפקיד ראשון ואם אין לך נסיון רלוונטי שצברת בזמן הלימודים אתה בהחלט תאלץ להתפשר בהתחלה. בעוד שנה-שנתיים תוכל לעבור בקלות יחסית לתפקיד מתגמל הרבה יותר (גם מקצועית וגם כספית), בין אם באותה ובאין אם בחברה אחרת.

משעשע שבטכניון זה מערכות *ידע*. מתחכם קצת לדעתי. האם היה לכם קורס בניהול ידע?

הסיבה היחידה שזה נקרא מערכות ידע היא בגלל שהשם "מערכות מידע" תפוס על ידי מסלול נפרד (תואר משותף לתעשיה וניהול ומדעי המחשב). מה זה בדיוק קורס בניהול ידע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש תחום אקדמי שנקרא ניהול ידע. היה לי קורס כזה. משעמם בצורה קיצונית. חצי מהמעט שנרשמו לקורס פרשו באמצע (למרות שאסור). זה הגיע למצב שבו היינו צריכים להציג מול הכיתה 45 דק' - היה תלמיד שהציג לבד מול המרצה. :lol:

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה. שנה רביעית היא שנה שבה אני דיי נהנתי מהלימודים (פרט לפרויקט הגמר, ממנו סבלתי במיוחד). להיות סטודנט זה בסה"כ נחמד וצריך לנצל את השנה הזו היטב. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...