כמה שאלות ב NetApp - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה שאלות ב NetApp


davidcohen

Recommended Posts

היי

יש לי כמה שאלות ב NetApp שאשמח אם תוכלו לענות לי עליהם.

1. בנוגע ל Metro Cluster. מה צורת העבודה שלו ומתי אני ארצה להשתמש ב Metro Cluster ומתי אני יעדיף להשתמש ב Volume Snap Mirror ?

2. מה המטרה של Qtree Snap Mirror . אני יודע ש Volume Snap Mirror ישמש בעיקר ל DR ו Snap Vault לגיבוי של המידע. אבל לא הבנתי מה השימוש העיקרי של QSM :nixweiss:

3. מהי צורת העבודה של QSM ? איך הוא בדיוק עובד ? (כל התהליך שעושה ה NetApp, לדוגמא ב SnapVault הוא בודק את השינויים בין ה Source Volume ל Destination Volume . מעביר את השינויים ואז לוקח Snapshot. ואם כבר SnapVault, גם פה הוא עושה Baseline snpapshot בשביל לבדוק מה השינויים בין ה Source volume וה Destination Volume ? )

תודה

copy.pngfavicon.icofavicon.icofavicon.icofavicon.icofavicon.ico

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. מטרו קלאסטר פשוט מגדיר שהקלאסטר של הנטאפ נמצא באתר אחר בטווח יחסית קרוב, מס' ק"מ בודדים. יש את הפבריק מטרו קלאסטר שפה מדובר למרחק של עד 100 ק"מ, לפי מה שאני יודע הFABRIC הכי גדול בארץ הוא כ40 ק"מ, וההגדול בעולם הוא כ120 ק"מ (כמובן לזכור שמדובר בקלאסטר ולא אתר DR, כלומר העבודה מולו רציפה).

ראשית נבין מה אומר CLUSTER כמונח בסיסי בנטאפ ורק אחר כך נבין מתי לשים כל אחד,

יש לנו שני פיילרים, לפיילר הראשון יש שליטה על מדפים מסויימים ולפיילר השני מדפים משלו, בקאלסטר (בין אם יש TAKE OVER אוטמטי ובין אם לאו), במידה ופיילר אחד קרס, משתלט (TAKE OVER) הפיילר השני על המדפים של הפיילר הראשון. בגלל שהמידע של מערכת הקבצים לא יושב על הפיילר אלא על המדפים, (הפיילר סתם מכונת עיבוד ותו לא) ניתן לבצע המשך עבודה רציפה מול הנטאפ.

בגלל שהפיילר השתלט על המדפים מן הסתם כדאי שהוא יחסית קרוב (מטרים), בדרך כלל אפילו צמוד. אם יהיה רחוק יתקבלו שגיאות מרובות מדי.

הבעיה היא מה קורה אם אנחנו מחוייבים לשמור על רצפיות עבודה, אבל אזור מסויים עלול לקרוס כמעט לחלוטין, באו נטאפ ואמרו ניצור MC ככה אפשר יהיה לעבוד מצד אחר של העיר בקלאסטר. FMC מרחיב אפילו לטווח בין עירוני. (למה צריך את זה אין לי מושג, אבל כנראה שהBCP מתוקצבת גבוהה).

בשביל לבצע CLUSTER אנחנו זקוקים לרשת מהירה מאוד, שלא תמיד קיימת למרחקים גדולים. מאידך כאשר אנחנו SM אנחנו מעתיקים את המידע לVOLUME אחר. העתקה יכולה לערוך זמן רב ואין צורך שתקרה באופן מיידי. לדוגמא אתה יכול לקבוע שהרפליקציה בSM בשעה 12 בצהריים תקח רק 30% מרוחב הפס שלך, ואילו ב12 בלילה תיקח 95% מרוחב הפס שלך. כמובן שבעת קריסה לא תוכל להמשיך באופן רציף מול הנטאפ אלא תצטרך לעבור לעבוד מול הווליום השני ידני, וכמובן שאיבדת את המידע בין הרפליקציות. SM יכול להתבצע בכמה מטרים עד למרחק כמו מכדור הארץ למאדים. וכמעט ולא מוגבל במיהרות הקו (פשוט יקח לו הרבה יותר זמן לבצע רפליקציה).

2. מה זאת אומרת מה המטרה של QSM? בדיוק כמו VSM רק לQTREE. יש כמה הבדלים בצורה שהוא עובד (מבחינת הגדרת SS), לא משו קריטי יותר מדי עבורך.

3. עשית סלט. SV נשתמש על מנת ליצור גיבוי, הוא למעשה בפעם הראשונה מעתיק את כל המידע לווליום יעד, לאחר מכן פשוט מעביר את המידע שהשתנה. בשונה מהSM הווליום לא "חי", אתה צריך להשתמש בFLEX COLNE על מנת להחיות אותו (מזכיר מאוד את השיטה בה אתה מעלה LUN כאשר אתה משתמש בSNAPDRIVE על מנת להחיותו מןסנפשוט באקסציינג').

SM הוא חי, כלומר אפשר לערוך את השיוניים עליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על ההסבר אבל יש לי עדיין אי הבנה בנוגע לשאלה השנייה

למה לי להשתמש ב QSM ? אתה יכול להביא דוגמא אולי.

ובנוגע לשאלה שהלישית לא הבנת למה התכוונתי.

אני יודע שתצורת העבודה של VSM היא כזאת שהוא עובד עם 2 סנפשוטים על מנת לדעת מהם השינויים שהוא צריך לעשות. כלומר, בפעם הראשונה הוא יעתיק את כל המידע לווליום היעד ויעשה את ה baseline snapshot במקור. בפעם השנייה, הוא יקח סנפשוט במקור, ישווה אותו עם עם ה baseline snapshot וככה הוא ידע אילו שינויים להעביר. אחרי העברה הוא ימחוק את ה baseline snapshot ויהפוך את השני להיות ה baseline snapshot.

ב SnapVault מה שאני יודע הוא שבפעם הראשונה כל המידע יועתק לווליום היעד. וילקח סנפשוט בווליום היעד. בפעם השניה, הוא יעביר את כל השינויים (כאן אני לא יודע איך הוא יודע מה השינויים. הוא גם עובד עם שני סנפשוטים כאלה כמו ב VSM ?) לווליום היעד ויקח שוב סנפשוט וככה הוא ימשיך. מה שיוצא הוא שנגיד והגדרתי כל שבוע SnapVault יהיה לי ווליום עדכני (היעד) של השבוע האחרון וסנפשוטים של השבועות הקודמים...

אז איך עובד ה QSM . מה השלבים שהנאטאפ עושה ?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניתן דוגמנא לשימוש בQSM:

יצרת VOLUME שיקרא DATA, הווליום הזה מכיל את כלל התיקיות (בכוונת QTREE) של העסק, נגיד ACCOUTING, TECH וכו', בנוסף גם יצרת PRIVATE, את המידע שיש בפרייוט אין צורך לשרידות, בנטאפ יעד אתה קצר במקום, אז אתה תבצע רק QSM על הQTREE של החשבונות והצוות טכני ולא על הפרייוט.

בQSM אתה לא צריך ליצור QTREE יעד, אתה רק צריך VOL יעד, והוא יצור ויערוך את הQTREE. יש עוד כמה שינויים, פשוט גגל על כך.

אם יש לך NOW USER אז פשוט טוב (אני לצערי אין לי גישה לNOW).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...