david11 פורסם 2011 בנובמבר 8 Share פורסם 2011 בנובמבר 8 נא להכיר: המיסים מאחורי הניסוי של ישראל כץ מס הנסועה אותו מתכנן שר התחבורה ישראל כץ, ייקר משמעותית את הנסיעה ברכב עבור ציבור אדיר של אזרחים. ואיך מוכרים את זה לציבור?http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4145436,00.html קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ALÞHA פורסם 2011 בנובמבר 8 Share פורסם 2011 בנובמבר 8 הייתי אומר שאני בעד, כל עוד הייתי יודע בוודאות שהמס הזה יבטיח תשתיות כבישים ותחב"צ משופר, לרבות רכבות תחתיות. אבל מהשמן הזה וחבר מרעיו, אני יודע שאין עבור מה לצפות... רק לקריעת כיס נוספת בעתיד. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ariebel פורסם 2011 בנובמבר 9 Share פורסם 2011 בנובמבר 9 לדעתי צריך לגבש תנועה שתאפשר לכלל המשק הישראלי, להחרים את התחבורה הציבורית.מי שיכול לתת לעובד שלו VPN ואפשרות להתחבר מהבית, שייתן.כאשר חברות התחבור"צ יתחילו להרגיש את המחסור בכיס, אולי סוף סוף יפעלו למען התייעלות.עד אז, אנחנו פשוט אסירים בידיהם, למה שיפעלו לשנות משהו? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
JohnnyBravo פורסם 2011 בנובמבר 9 Share פורסם 2011 בנובמבר 9 מה זה "נסועה" ??? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
shus2000 פורסם 2011 בנובמבר 9 Share פורסם 2011 בנובמבר 9 ל LEV0לתת VPN ושיעבדו מהבית.... לא נראה לי שזה מציותי... המעסיקים צריכים לסמוך אל העובדים שיעשו עבודה מהבית ללא כל בקרה!!זה לא ראלי כמו שהמסים צריכים לשפר את זיהום ולשחרר את הלחצים בכבישים.... הצחקתה אותי. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
About:blank פורסם 2011 בנובמבר 9 Share פורסם 2011 בנובמבר 9 מה זה "נסועה" ???מה שמכונה בלועזית קילומטרז'. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
liran2003 פורסם 2011 בנובמבר 9 Share פורסם 2011 בנובמבר 9 אהבתי את ההשוואה לסינגפור, הולנד ובריטניה : קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Judas Iscariot פורסם 2011 בנובמבר 9 Share פורסם 2011 בנובמבר 9 הויכוח הישן בין "מס לפי שימוש" לעומת "מס לפי רכישה".התוכנית היא, כביכול, לבטל את המס העצום על כלי רכב(106% אם אני זוכר נכון, מוזמנים לתקן אותי) ו"להחליף" אותו במס לפי שימוש - מס על דלק ונסועה.כך, אנשים שברשותם רכב אך לא משתמשים בו הרבה אמורים לשלם פחות מס מאשר אחרים.הבעיות?הבטחות כמו חול ואין מה לאכול - המס לא יחליף שום דבר. הוא בעיקר יתווסף. כך מראה לנו ההיסטוריה.מס על פי שימוש הוא "כואב" יותר - קשה יותר לאוכלוסייה וליחידים לשלם אותו, כיוון שהוא מגיע בתדירות גבוהה בהרבה(למרות שהסכומים נמוכים בהרבה גם כן) - כמה "טרוניות" שמעתם בזמן האחרון בנוגע למס על כלי רכב, לעומת הטרוניות לגבי הבלו על הדלק? זה מתקשר גם לנושא חביב בכלכלה התנהגותית שנקרא "The Pain of paying", אני ממליץ למתעניינים לקרוא קצת דן אריאלי בנושא.פגיעה בפרטיות: באיזה זכות השלטון בודק איך וכמה נסעתי? וכיצד הוא יעקוב אחריה? "מס לפי שימוש" יחסית יעיל ולא פוגם בפרטיות(אבל שוב - מאוד "מעצבן") הוא הבלו. אין אפס - משלמים יותר בלו ככל שהרכב פחות יעיל בצריכת הדלק שלו + ככל שמשתמשים בו יותרהניסיון הפתטי להנדסה חברתית שכשלה פעם אחר פעם - "עידוד אנשי הפריפריה" ו"הורדת כלי הרכב מהכבישים במרכז" - כל הניסיונות הקודמים כשלו, אין סיבה שגם זה לא ייכשל. זה משעשע גם שצריך להעניש אנשים(בדמות של עוד מיסים) כיוון שהשלטון לא יודע לדאוג לתשתיות נורמליות.בקיצור - רק צרות. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
danic פורסם 2011 בנובמבר 13 Share פורסם 2011 בנובמבר 13 אכן ההיסטוריה מראה שזה יתווסף ולא יחליף, ובסופו של דבר נשאר עם שניי המיסים יחד.זו הדרך להכניס מס נוסף ולהרגיל אותנו אליו. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.