עבור לתוכן

למה הדרישות בין כרטיס מסך למעבד משתנים במשחקים בשינוי רזולוציה?

Featured Replies

פורסם

למה ברזולוציה גבוהה הדרישות יותר הולכות על הכרטיס מסך וברזולוציה נמוכה הדרישות הולכות יותר על המעבד מה שפעמים יכל לגרום לצוואר בקבוק בין הכרטיס מסך למעבד ברזולוציה נמוכה שלעומת זאת ברזולוציה גבוהה נקבל ביצועים גבוהים יותר עקב הכרטיס מסך שחזק יותר מהמעבד,וכן להפך שהכרטיס מסך חלש יותר.

כל השאלה היא האם לא אפשרי ליצרן להגדיר{או לתת אפשרות למשתמש להגדיר לפי הצורך} שהדרישות יהיו גם על הכרטיס מסך ברזולוציות נמוכות ובכך יהיה אפשר לחסוך צוואר בקבוק במקרים מסויימים ?ולמה

פורסם
  • מחבר

הרבה פה יודעים את הכלל הזה ולאף אחד אין תשובה למה?

פורסם

מעבד תמיד עושה כמעט אותו עיבוד למשחק ללא קשר ברזולוציה.

וכ.מסך עובד שעות נוספות בגלל הגדלה של כמות פיקסלים לעיבוד.

לדוגמא מעבר מ 1024X768 לרזולוציה 1680X1050 מוסיפה יותר מפי 2 פיקסלים לעיבוד.

פורסם
  • מחבר

אז למה פה בפורום תמיד אני שומע שמי שיש לו מסך גדול ומשחק על רזולוציה גבוהה אז יש פחות סיכויים לצוואר בקבוק מבחינת המעבד.

פורסם

כי כמעט כל משחק מסתפק במעבד דו ליבתי (יש יוצאי דופן כמו לדוגמא ה BF 3).

כשבודקים על רזולוציה נמוכה רואים ש"צוואר בקבוק" נוצר בגלל המעבד, ועם אותה מערכת כשמעלים את הרזולוציה לגבוהה אז ה"צוואר בקבוק" נוצר בגלל כ.מסך.

זה ההסבר הפשוט:

ברזולוציה נמוכה הכ.מסך יכול לתת קצב פריימים גבוהה, מה שמגדיל את הצורך בעיבוד של המעבד. ומפיכך כשהוא צריך לעבד יותר נתונים ממה שהוא יכול הוא מהווה צוואר בקבוק. (בפרק זמן שכ.מסך נותן לו מידע לעבד).

ברזולוציה גבוהה הכ.מסך נותר קצב פריימים נמוך יותר (כי הוא בעצמו מתקשה לעבד כמות נתונים גדולה), מה שלא מעמיס על המעבד ולכן הוא לא נקרא הגורם לצוואר בקבוק אלא דווקא כ.מסך.(המעבד מספיק לעבד את המידע לפני שכ.מסך נותן לו מידע חדש).

תבין משהו, צוואר בקבוק יהיה תמיד, השאלה אם זה מפריע או לא.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים