חדש בפינת האיוולת - מה קורה כשחטיבת ביניים ממלכתית (חילונית) מנוהלת ע"י דתי? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חדש בפינת האיוולת - מה קורה כשחטיבת ביניים ממלכתית (חילונית) מנוהלת ע"י דתי?


vic07

Recommended Posts

http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4119443,00.html

רק למען הסר הספק אדגיש ואומר שאני לא שולל הגבלות על לבוש בבתי ספר - אני בעד איסור על כפכפים, גופיות וחולצות קרועות למשל (כך זה ברוב בתי הספר), אבל אני חושב שבמקרה הנידון הגזימו ובגדול... מה אתם אומרים? זכותו של המנהל להכתיב קוד לבוש לפי השקפת עולמו (ולו באופן חלקי)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם למנהל אין זכות לקבוע קוד לבוש (עזוב השקפת עולם, אני מדבר על זכות) אז למי יש

בתור אחד שמתנדב בבית ספר באזור שלי אני יכול להגיד לך שאני מסכים איתו חלקית, עזוב תלבושת אחידה (נגד זה לחלוטין) אבל צריך להיות מינימום כלשהו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל אחד צריך ללבוש מה שהוא רוצה, תפקיד המנהל הוא לא להכנס לארון הבגדים של התלמידים - זה התפקיד של ההורים, ואם להורים אין בעיה שהבנות או הבנים שלהם הולכים בצורה פרובוקטיבית זו הבעיה שלהם ולא של המנהל. ההורים שתומכים בזה הם צבועים כיוון שהם נותנים לבנות שלהן ללכת ככה אבל שהמנהל אומר שזה לא בסדר אז הוא צודק.

שלא תבינו לא נכון, אני לא חושב שזה חיובי לבוא בחולצת בטן או דברים כאלה ולפחות חולצת תלבושת אחידה זה דבר מאוד חיובי לדעתי, אבל אם רוצים להכתיב קוד לבוש אז שתהיה תלבושת אחידה שכולם הולכים בה מכף רגל ועד ראש ולא "תבחר איזה מכנסיים שאתה רוצה בתנאי שכך וכך".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמע, למדתי בבית ספר קיבוצי... שום תלבושת אחידה אבל היה מושג כזה של "מה לא ללבוש"

ההורים (עזוב שהם אשמים בהרבה דברים בעולם הזה) אחראים על הילדים כשהם בבית

כשילד מגיע לבית ספר הם תחת ההשגחה של הצוות החנוכי, שבראש עומד המנהל שיש לו זכויות כמו לקבוע דברים בבית ספר שלו... בינהם לבוש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי פספסתם את האיסורים האחרים שפורטו: איסור על צביעת שיער (לא נאמר שהאיסור תקף רק לצבעים מוזרים), איסור על עגילים מלבד "קטנים" (מה זה קטן?), איסור על פירסינג (מה נחשב לפירסינג? עגיל על בן זה פירסינג? עגיל קטן נוסף בחלק העליון של האוזן זה פירסינג?), איסור על לק (גם כאן לא נאמר שהאיסור תקף רק לצבעים מוזרים או צעקניים) וכולי. זה לא רק עניין של איסור על מכנסי דפוקותי, מה גם שבינם לבין הברך יש עוד הרבה מרווח... וחוץ מזה כמו שאמרתי אני לא נגד הגבלות באופן גורף, רק ההגבלות הספציפיות של המנהל הזה.

אבל אתם יודעים מה - עזבו אפילו את כל זה: אם למנהל מותר להחליט את הדברים הללו (ולא, נגיד, למשרד החינוך), איפה הסמכות שלו נגמרת? האם מותר לו להגדיר שמותר ללבוש חולצות מכופתרות בלבד כי טריקו זה "לא אסטתי"? האם מותר לו לאסור על נעילת סנדלים? האם, בהעדר תלבושת אחידה במובן המקובל, מותר לו להגדיר שכולם צריכים לבוא בג'ינס ככול ארוך וחולצה לבנה (ואני לא מדבר על יום הזכרון בלבד)? האם מותר לו לחייב בכיסוי ראש?

כמובן שחלק מהדוגמאות אבסורדיות, אבל זו בדיוק הנקודה - אם מותר למנהל להגדיר קוד לבוש כרצונו, היכן הגבול?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תפקיד המנהל הוא לא להכנס לארון הבגדים של התלמידים - זה התפקיד של ההורים, ואם להורים אין בעיה שהבנות או הבנים שלהם הולכים בצורה פרובוקטיבית זו הבעיה שלהם ולא של המנהל.

ברגע שמדובר בבית-ספר, שהוא מקום ציבורי, זו כן הבעיה של זה שמנהל את אותו המקום. זכותו של מנהל מקום לקבוע קוד לבוש, כחלק מקוד התנהגות.

אני לא חושב שזה חיובי לבוא בחולצת בטן או דברים כאלה ולפחות חולצת תלבושת אחידה זה דבר מאוד חיובי לדעתי, אבל אם רוצים להכתיב קוד לבוש אז שתהיה תלבושת אחידה שכולם הולכים בה מכף רגל ועד ראש ולא "תבחר איזה מכנסיים שאתה רוצה בתנאי שכך וכך".

למה דווקא ככה? תלבושת אחידה מכף רגל ועד ראש מתאימה לצבא או למשטרה. מקומות רבים הולכים בדרך של קוד לבוש כללי, שלא משנים בו הפרטים כל עוד הוא מספיק מכובד.

הויכוח יכול להיות על המהות של מה צריך להיחשב "מכובד", לא על העקרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי בעיה עקרונית עם קוד לבוש בבתי ספר שיוכתב ע"י משרד החינוך (עם הפרדה נדרשת לפי סוג ביה"ס) - יש לי בעיה עם קוד לבוש "מיוחד" בבית ספר שמוכתב ע"י המנהל. מר QTTP - לדעתך האישית, היכן עובר גבול הסמכות של המנהל בנוגע לקוד לבוש?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי האישית, האיסורים כפי שמתוארים בכתבה עוברים את הגבול (לא אלה הנוגעים לאורך המכנסיים דווקא). לדעתי התנהגות המנהל בהעמידו זוג תלמידות כדוגמה מול כל בית-הספר ממש לא ראויה.

למרות שאני בטוח שהכתבה מגמתית ומעוותת במידת מה את המציאות. בטוח שלאף אחד לא הייתה כוונה ולא הייתה כוונה לאכוף צבע לשיער (שאינו "צבע מוזר"), לדוגמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, שאלה עקרונית אחרת: האם מותר למנהל להשעות תלמיד מלימודים לאלתר או להוציאו משטח בית הספר (לצורך החלפת בגדים) שלא לידי הוריו או לפחות בידיעתם?

כשאני למדתי בחטיבת הביניים, לפני עשור וקצת, היה "קוד לבוש" שכלל איסור על כפכפים, גופיות, חולצות קרועות וחולצות בטן. זכור לי גם משהו שנוגע לצבעי שיער "משונים". לא זכור לי משהו בנוגע לפירסינג (נניח ועשית כבר - מה עכשיו?), ובטח שלא "מסדרי בושה" או שליחת תלמידים הביתה - מי שבאה בחולצה לא תקנית היתה נדרשת להחליף לחולצה שסופקה ע"י ביה"ס (סתם חולצה חלקה במצב סביר), ורק אם היו בעיות חוזרות עם אותם התלמידים קודמו עונשים רציניים יותר. לא זכור לי מקרה של השעייה עקב לבוש - והפלא ופלא, בית הספר שלנו נראה סביר וממש לא כמו "חוף ים".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברגע שמדובר בבית-ספר, שהוא מקום ציבורי, זו כן הבעיה של זה שמנהל את אותו המקום. זכותו של מנהל מקום לקבוע קוד לבוש, כחלק מקוד התנהגות.

א. קוד התנהגות זה דבר שצריך להיות מפורסם ומוגדר ולא מה שבא למנהל (כמו שויק אמר - מה זה עגילים קטנים? תגיד פירסינג?).

ב. עדיין דעתי היא שזו בעיה של התלמידים וההורים. אם להורה לא מפריע שהבת שלו הולכת במכנסי דפוקותי, זה גם לא צריך להפריע למנהל. תאמין לי שזה ממש לא הסיבה שבגללה תלמידים לא יהיו מרוכזים בשיעורים.

למה דווקא ככה? תלבושת אחידה מכף רגל ועד ראש מתאימה לצבא או למשטרה. מקומות רבים הולכים בדרך של קוד לבוש כללי, שלא משנים בו הפרטים כל עוד הוא מספיק מכובד.

הויכוח יכול להיות על המהות של מה צריך להיחשב "מכובד", לא על העקרון.

כוננתי היא שהתלבושת האחידה תוגדר כג'ינס וטי שירט, לדוגמה, או מכנסיים קצרים "אחידים" ולא כל מה שבא לכם כל עוד ככה וככה. אגב, ראיתי מספרי המחזור של ההורים שלי, לפני כמה עשרות שנים - והבנות הלכו במכנסונים - למה אז זה בסדר והיום זה לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדעה שלי בעניין- נאה דורש נאה מקיים.

לפני שבכלל פוזלים לכיוון הלמידים, שירביצו קצת תורה במורים בעניין קוד לבוש.

סתם לדוגמה, המורה שלמדתי אצלה מתמטיקה בתיכון נראתה כמו לא פחות מזונה שהרגע באה מהצומת-

4 קילו איפור על הפרצוף, גרביון שחור כסטנדרט, מגפי עור עם פרווה למעלה, ושאר זוועות שלא היו מתאימות לצעירה בת 20, אז בטח שלא לאישה בת 40+ שתפקידה בכיתה הוא ללמד ולא להבחיל תלמידים למוות. (וזו הסיבה שאני זוכר את זה בכזה פירוט, גוועלד. התמונה לא נמחקת מהראש)

לא חסרות עוד מורות שבאות עם מחשופים (מה גורם להן לחשוב שמישהו מתעניין בזה, או שזה בכלל הולם ש "קהל היעד" באותו רגע הוא 30-40 בני אדם בהפרש גיל של 20+שנים מהן) או מורים שבאים עם קרוקס/כפכפים

אחרי שידאגו לטפל בצד הזה, שיתחילו להיטפל לתלמידים. ויודעים מה? ברגע שהתלמידים יראו שהמורים לא באו לבי"ס עם מראה כאילו הם הולכים לשחק מטקות/לצלם סרט פורנו, אולי גם הגישה שלהם תשתנה בלי שיצטרכו לעשות משהו בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שקרה בבי"ס שלך לא אמור לקרות, אבל גם לא ממש רלוונטי פה. הוא ציין כי הוא דורש את אותו הדבר גם מן הסגל.

לא יקרה שום דבר אם לשם שינוי גם באמת יחנכו את התלמידים. ושיפסיקו כבר להתבכיין על כל דבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...