עבור לתוכן

אחריות HP בינלאומית בארץ

Featured Replies

פורסם

בזמן האחרון הגיעו אלי תלונות של אנשים שקנו מחשבי HP עם אחריות בינלאומית בחו"ל ומחשבים מייבוא מקביל עם אחריות כנ"ל על יחס לא טוב מצד היבואן בעת מימוש אחריות. מעיקרי התלונות שקיבלתי:

1. לא רק שהיבואן לא שולח טכנאי עד הבית (שזה היה סוג האחריות עד היום), אלא שהוא לא מוכן לקבל לתיקון בנקודת איסוף אלא רק במעבדה הראשית בפתח תקווה.

2. מקלדת תוחלף למקלדת אנגלית, גם אם הגיעה חרוטה בעברית.

3. האחריות היא רק על המטען שהגיע עם המחשב, אם המטען הוחלף בחנות\יבואן לא תינתן אחריות (למרות שמדובר על מטען מקורי).

יש להדגיש שהתלונות הגיעו על דגמים ביתיים ועסקיים כאחד. שאלתי מישהו שמתעסק ביבוא מקביל והוא אישר שהיבואן בארץ "עושה שרירים" כדי להקשות על היבוא המקבילי. יש לציין שהדבר כרגע בגדר שמועה (מבוססת) בלבד ולא הכרזה כלשהיא של היבואן. אשמח אם מישהו שנתקל במקרה כזה ויכול לאשר (או להכחיש) יגיב כאן.

לדעתי האישית כל מי שנתקל בדבר כזה צריך לשלוח מייל לHP העולמית בנושא. אין שום סיבה שאדם שקנה מחשב בחו"ל עם הבטחה לאחריות בינלאומית יצטרך להיתקל בקשיים כאלו בארץ. אולי לחץ על HP העולמית יעזור.

פורסם

היי!

שאלה קטנה אליך:

זאת אומרת שאם אני מעוניינת עכשיו לקנות לפטופ של hp מיבוא אישי שנמכר בכמה חנויות ונמכר עם מק"ט שבסופו רשום UT ולא EA כמו במחשבים הרשמיים של החברה, ע"מ להוזיל עלויות, כדאי לוותר ולהוסיף עוד כסף כדי לקנות בצורה מסודרת ממקום שהאחריות בו היא של hp ישראל?

ד"א גם בחנויות כמו באופיס דיפו-האחריות היא בינ"ל, אז גם משם לא כדאי לרכוש??

דבר נוסף, כשהתקשרתי ל-hp ישראל לא ציינו בפניי למה, אבל אמרו שאני צריכה מחשב שמגיע עם אחריות של hp ישראל.. אולי יודעים שם על הנושא..

פורסם

ועוד משהו.. גם למשל ב-ksp האחריות היא בינ"ל ורשום ליד "איסוף והחזרה" אז יש שתי פשרויות:

1. או שהם מטעים

2. או שהם הגיעו להסדר בנושא עם מי שצריך..

פורסם

מצד שני, עכשיו כשאני בודקת באתר של כמה חנויות אני רואה שכולן מוכרות עם אחריות בינלאומית..

פורסם
  • מחבר

שימי לב שמדובר (עדיין) בשמועה. בכל מקרה - המדיניות (לכאורה) הזו התחילה בשבוע-שבועיים האחרונים כך שעדיין לא עדכנו.

כמו כן את מוזמנת לקרוא את חוקי הפורום בנוגע להודעות כפולות (דאבל פוסטינג).

פורסם

אני מודעת לחוקים.

מצטערת על ההקפצה, פשוט נזכתי במשהו שרציתי להוסיף להודעה הקודמת ואני לא יודעת איך עורכים.

פורסם

לי היתה חוויה מעניינת עם HP.

באתר הראשי שלהם היה רשום ANTI GLARE.

בכל אתרי החנויות היה רשום ANTI GLARE.

לפני הקניה ובמהלכה בטלפון ווידאתי שזה אכן ANTI GLARE.

ומה קיבלתי ? GLARE.

אני מתקשר לחנות והם מפנים אותי לHP.

אני מתקשר לHP והם "מבררים" את העניין וחוזרים אלי.

בנתיים... כל האתרים התחילו להסיר את הNONE GLARE מהמפרט אחד אחד.

HP לא חוזרים אז למחרת עוד טלפון והם בודקים אצלם באתר, לא רשום ANTI GLARE (כי הם הסירו).

באתר החנות גם כבר לא רשום ANTI GLARE.

אחרי עוד כמה ימים של טלפונים ואחרי שאיימתי שקיימים עותקים וצילומים של אותם אתרים ושזה יגיע לעיתון הם "הסכימו" לתת החזר.

בסוף את הHP החליף DELL שגם נראה בנוי יותר איכותי.

פורסם

שאלה למנהל האשכול (פורום):

אתה מכיר מקומות שבהם כן מוכרים עם אחריות של hp ישראל? כי אי לא רואה בינתיים שום מקום כזה.

ול-ART Tatum:

איזה דגם של דל קנית? אתה מרוצה מהמחשב ומשירות הלקוחות?

פורסם

כמה הערות/שאלות:

1. לא רק שהיבואן לא שולח טכנאי עד הבית (שזה היה סוג האחריות עד היום), אלא שהוא לא מוכן לקבל לתיקון בנקודת איסוף אלא רק במעבדה הראשית בפתח תקווה.

לגבי זה - צריך לתהות איזה חלק נובע ממדיניות יבואן וכמה ממדיניות HP העולמית. סה"כ היבואן לא חייב שום דבר למי שלא קנה דרכו. האם אתה באמת מדבר על יבואן או על נציגות HP ישראל (שיכולה במקרים מסוימים לתפקד גם בתור יבואן)? זה דברים שונים.

בכל מקרה, לעיתים תנאי האחריות הבינלאומית משתנים ממקום למקום. ייתכן שרכשת במדינה X מחשב עם אחריות בינ"ל ושירות שליחים / תיקונים בבית הלקוח, ובמדינה Y יכבדו את האחריות על המחשב, אך בלי הנלווים הנ"ל. זה תקין, כל עוד זה מעוגן בהסכם ומוצהר ע"י היצרן.

אם אותו יבואן היה נוהג כטובה לקבל מחשבים, אפילו שלא נרכשו דרכו, עם שירות שליחים, ועכשיו הפסיק עם זה (אולי כי HP העולמית הפסיקה לאשר לו שירות כזה ולשלם עליו), זה מצב ביש, אך זו זכותו. כמובן, יש להיות מודעים לכך, וטוב שאתה אומר זאת, אך לא בהכרח יש בזה משהו פסול.

2. מקלדת תוחלף למקלדת אנגלית, גם אם הגיעה חרוטה בעברית.

חרוטה ע"י מי? פרטית ע"י לקוח? הוחלפה ע"י החנות שממנה נקנה המחשב? בכל מקרה שבו מתבצע החלפה של חלק לפי תנאי האחריות, היצרן HP נותן זיכוי 1:1 לפי מק"ט, והשאלה היא איזה מק"ט מופיע במפרט של היחידה הספציפית. אם הוא במקור הגיע עם מקלדת אנגלית בלבד, יש סיכוי שHP תיתן תמורת מקלדת תקולה גם מקלדת שהיא אנגלית בלבד.

3. האחריות היא רק על המטען שהגיע עם המחשב, אם המטען הוחלף בחנות\יבואן לא תינתן אחריות (למרות שמדובר על מטען מקורי).

גם כאן לא מספיק ברור לי. אם המטען המקורי נרכש בנפרד, הרי יש לו אחריות בנפרד. מי שהחליף לך את המטען - מה הוא עשה עם המקורי? מאיפה הוא קיבל את החדש? מי ספג את עלות המטען?

יש להדגיש שהתלונות הגיעו על דגמים ביתיים ועסקיים כאחד. שאלתי מישהו שמתעסק ביבוא מקביל והוא אישר שהיבואן בארץ "עושה שרירים" כדי להקשות על היבוא המקבילי.

ועל איזה יבואן אתה מדבר? ככל שידוע לי, לHP (כמו לרוב חברות הניידים) יש מספר יבואנים בארץ. מי הוא אותו גורם ש"עושה שרירים"?

פורסם
  • מחבר

רק כדי להבהיר - מטרת הפוסט שלי היתה להעלות למודעות את מצב האחריות הבינלאומית בארץ למותג HP. המצב כרגע הוא שהנציגות בארץ עושה את המינימום האפשרי כדי לעמוד בהגדרה של אחריות בינלאומית. כשר? אולי כן. מריח טוב? לא במיוחד. הוותיקים שביננו זוכרים את שירות הלקוחות המזוויע שהיה לHP בארץ עד לפני 4-5 שנים. אחת הסיבות שחזרתי לקנות מותגי HP היא השיפור הרב מאוד שנעשה בתחום הזה. אם המצב יתחיל להתדרדר חזרה אני אישית אשקול קניית המותג HP בהמשך.

פורסם

השאלה שעדיין נותרה ללא מענה - מי היא אותה נציגות רשמית? מעבדות HP ישראל המרכזיות?

כמו כן - לגבי מקלדת/מטען - האם מדובר במצב חדש או שכך היה תמיד בייבוא מקביל/פרטי ופשוט לא נתנו על כך את הדעת?

פורסם
  • מחבר

מקלדות תמיד החליפו למה שהיה במלאי=מקלדות בעברית. מטען - עד כמה שהבנתי המטרה היא שאם התערבבו אצל היבואן המקבילי המטענים (לדוגמא, כאשר שלח את המחשבים לחריטה) אז לא תהיה אחריות. בקשר לנציגות - אני אברר. אתה בטוח שיש לHP כמה נציגיות בארץ? אני יודע שזה המצב עם DELL, לא עם HP.

גילוי נאות - ברשות המשפחה הקרובה שלי 3 מחשבי HP עסקיים שנקנו בחו"ל (בני שנתיים,שנה וחדש) ועניין האחריות מטריד אותי, במיוחד שקנינו על דעת זה שיש מי שיטפל.

פורסם

ול-ART Tatum:

איזה דגם של דל קנית? אתה מרוצה מהמחשב ומשירות הלקוחות?

זה מחשב שהזמנתי בשביל חבר.

לא זוכר את השם של הדגם (אני יכול לברר אבל יש סיכוי שזה כבר לא דגם רלוונטי).

מדובר בדגם מלפני שנה (או יותר) עם CORE I7.

הבן אדם מרוצה מאוד מהמטוס. ההממ... מחשב.

פורסם

בקשר לנציגות - אני אברר. אתה בטוח שיש לHP כמה נציגיות בארץ? אני יודע שזה המצב עם DELL, לא עם HP.

לא יודע לגבי נציגות. נציגות רשמית אמורה להיות אחת. מעבדות שירות / יבואנים - לרוב יש כמה.

  • 1 חודש מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

עדכון: המחשב הנייד של קרובת משפחה נקנה מחו"ל לפני כשנתיים. בשבוע שעבר הלך לוח האם והוחלף במסגרת האחריות. לאחר מכן ראתה שהמטען הפסיק לעבוד (עם או בלי קשר לבעיה הקודמת). כשהתקשרה לשירות הלקוחות נאמר לה שהמספר הסידורי של המטען לא תואם למחשב (?) והמחשב נקנה מדילר בלתי חוקי (???) ולכן לא תקבל אחריות!

אני אישית מתכונן ליצור קשר עם סוכנות HP העולמית ולדווח להם שהנציגות שלהם בארץ לא מספקת את האחריות המובטחת.

בנוסף - אני מציע לכל מי שמתכנן לקנות מחשב נייד בארץ לשקול אם כדאי לו להתעסק עם יבואן שנותן אחריות למי שמתחשק לו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים